RSC Ini slot

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Re: RSC Ini slot

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 14:21

Ik reed deze keer de f8b, mag dus volgende keer f9a doen!

_Mara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 23:51

Me moeder wil me morgen wel naar de manege brengen. *\o/* Eerste wat ik ga doen als ik in diever ben is naar Boer en Peerd en handschoentjes kopen. Ga ook denk maar me legging onder me paardrijbroek stoppen en 2 paar sokken, volgens mij wordt het echt afzien en dan ook nog op frisse paarden... dat wordt nog wat. :P

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 23:56

tip tegen koude voeten (kreeg ik weer van iemand anders en werkt goed) plastic zakje over je sok en dan in in je rijlaars! Diepvrieszakje of pedaalemmerzakje ofzo.

_Mara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 00:01

ja dat heb ik al vaker gedaan inderdaad. Het maakt alleen zoveel geluid af en toe. :P En echt enorm helpen deed het ook weer niet, wel een beetje. Ik kijk wel even, denk dat me moeder meteen met die tip aankomt morgen. :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 11:36

Schiet lekker op, Jenny!

En wat lief van je moeder, Tamara! Scheelt je een barre tocht! :P Voorzichtig afstijgen morgen. Ik vergeet altijd hoe pijnlijk is als je voeten ijsklompen zijn, hihi.

_Mara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 11:40

haha, ik ga eerst kijken of ik op tijd in Diever kan komen. De treinen op Groningen Noord hebben allemala vertraging, ik ga nu maar denk de 51 nemen zodat ik om 31 met de trein naar assen kan.. normaal doe ik de 16 over trein en dan ben ik er om 21 maar aangezien ze allemala vertraging hebben.. En de bussen zullen ook wel niet zo snel rijden. En of me moeder nog wil reizen met dit weer :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 11:45

Oja. De NS vs. Koning Winter.. :D

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 13:34

dat wordt vast weer chaotisch net als vorige jaren... NS verliest het toch weer...

_Mara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 14:36

Met de NS was niks mis (wel met Arriva, maar heb daar gewoon een trein eerder genomen en toen half uurtje op cs moeten wachten in een warme trein) maar qbuzz daarintegen, 20 minuten staan koukleumen op station want de bus had vertraging. Maar oké, liever voorzichtig rijden en vertraging dan haasten en ongelukken. Zo eerst maar eens handschoentjes kopen en dan maar eens kijken hoe de paardjes erbij staan. ^^

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 14:52

Haha, sneeuw daar hoorde ik? Fotooooo's!

_Mara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 14:54

Haha, ik heb geen camera mee en ook niet zo'n hippe mobiel waarmee je foto's kan maken. Dus voor sneeuwfoto's verwijs ik u door naar http://www.nu.nl/binnenland/2731671/cha ... wegen.html

Morgen lekker schaatsen en sneeuwwandeling maken met Rocky. :D Het is opzich wel leuk sneeuw, maar ik had eigenlijk voorbereid op de lente.. dus dit komt er zo een beetje tussenvallen. :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 14:57

Haha, ik bedoelde eigenlijk meer van de paardjes in de sneeuw maar ach, zo'n jaloersmakende foto van nu.nl is ook goed :') Knuffel voor Rocky!

_Mara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 14:58

o hahaha. Daar kan ik alsnog geen foto's van maken en ook geen idee of ze buiten in de sneeuw zullen staan. Hoop het van wel, kunnen ze even hun energie kwijt. :P

_Mara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 23:39

En ik heb het overleefd! Zonder botbreuken, kneusingen of blauwe plekken. :P Ik mocht uiteraard weer op mijn grote liefde Kanjer, of ik er zo gelukkig mee was wist ik nog niet. Uiteraard stond hij buiten en was er binnen geen plek, dus eerst maar zijn benen,nek en hoofd geborsteld zodat die niet een half uur in zijn nakie stond. :Y) Maar in de stal was hij al onrustiger dan normaal, het was natuurlijk winterwonderland en er gebeurde weinig maar zodra er wat bewoog stond meneer bijna op zijn achterbenen... :7 Toen van stal naar de bak, super glad natuurlijk en meneer liep daar met opgeheven hoofd, grote neusgaten en hij wilde het liefst in volle galop ergens heen. Dus zodra we binnenkwamen was hij al aan het huppelen en dribbelen naast me met opengesperde neusgaten en ogen.. iedereen keek me al aan van: Succes. :+ Vanaf toen had ik besloten dat mijn grootste zorg zou zijn om te blijven zitten... bij het opstijgen enigszins onrustig, meteen teugels op maat want ik kan me een keer herinneren in een winter bij het instappen dat ik wel lange teugel deed en ik er na een half rondje naast lag... Gewoon meteen aan het werk gezet en hij had er zin in! Meteen netjes nageeflijk, wel op en top geconcentreerd en zodra er ook maar een paard proestte ging er een schok door zijn lichaam. Maar mijn tacktiek was, knieeën aan het zadel, goed in het zadel zelf zitten, goed bij me houden en hem bezig houden en dat werkte eigenlijk heel goed! Heb eigenlijk best wel lekker gereden, het ging zelfs zo lekker dat ik een galopje vanuit stap heb geprobeerd! Maar daar merkte ik meteen dat ik hem vooral niet téveel ruimte moest geven. Ik gaf hem dus iets meer teugelruimte zodat die de ruimte had om vanuit stap aan te galopperen maar daar maakte meneer meteen gebruik van door zijn kop omlaag te trekken.. :') Hop, hoofd omhoog jij! Linkergalop ging een stuk minder, kreeg mijn benen minder goed om zijn lichaam heen en waarschijnlijk doordat ik hem toch iets teveel tegenhield van voren viel die er steeds uit. Maar afgezien van de linkergalop ging het echt lekker! Hij had zin om aan het werk te gaan want hij had het natuurlijk ook koud, dus kreeg hem op een gegeven moment lekker nageeflijk, kon lekker wijken.. Ja ben weer met een goed gevoel van de manege vertrokken. :D

En dat hoofdje van hem! Na de les mocht hij wel in de stal van Ottoline, zo'n grote merriebox en hij keek zijn ogen uit. Zo'n grote stal had die geloof ik nog nooit gezien. Hij bleef dan ook angstvallig bij de deur staan en vooral dan met zijn neus naar buiten kijkend naar het hooi. :Y) Dus ik pakte wat hooi en legde dat in de voerbak, van buitenaf maar hij bleef me maar aankijken met die grote ogen van hem, met zijn hoofd buiten de stal. Awww, wat een schatje is het toch! Terugweg naar zijn eigen stal ging ook een stuk beter, gewoon op gemakkie, geen open gesperde neusgaten en ogen. Al met al, toch weer mezelf verrast en er met een goed gevoel vandaan gegaan. :D

Jij heel veel plezier morgen Jenny!

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 11:56

Ben niet geweest vandaag, vervoersproblemen....

_Mara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 13:46

aii, jammer, maar te begrijpen. Hopen dat het volgende week weer een beetje ´normaal´ weer is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 14:17

Haha dat klinkt weer als een fijne les, Tamara! Gekke Kanjer, je hebt 'm aardig in de smiezen als ik het zo hoor :P Leuk dat je weer zo lekker hebt gereden :)

Jammer dat je er niet kon komen, Jenny! Stuur de sneeuw maar hierheen! :)

_Mara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 16:23

heb je helemaal geen sneeuw in Engeland? Arme jij, zelfs in Spanje en Italië is het chaos door het winterweer. :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 17:01

Haha nee, de hoeveelheid neerslag valt me serieus tegen. Ik heb de afgelopen 4 a 5 maanden misschien 10 regenbuien op mijn hoofd gehad, hihi. Hiet is hier ook maar -1, niets vergeleken met jullie Siberische temperaturen! Ik heb net zowaar wel mijn allereerste sneeuwbui hier gezien maar dat is ook alweer gestopt. Ik hoop nog wel dat er binnen een week 1 meter sneeuw valt zodat ik hier niet weg kan :P

_Mara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 17:35

Hahaha, ik zal voor je duimen! Ik hoop dat de ns alles weer een beetje op een rijtje gaat krijgen zodat ik maandag wel weer naar Groningen kan. Het is CHAOS op het spoor, er rijdt eigenlijk niks van en naar Utrecht waardoor al het treinverkeer op z'n gat ligt. Zelfs naar Groningen rijden er minder treinen en hebben ze minstens 15 minuten vertraging. Naja, en anders maandag de appie maar bellen dat ik niet in Groningen kan komen. :P Hoop ook nog op een sneeuwbui hier. We hebben vanmiddag bij de visvijver in Wapse gewandeld en ook op de vijver zelf gelopen. Bij de rand was er wel een gat en je kon zien dat het ijs toch echt wel 10 cm dik was! Echt heel leuk, morgen gaan we naar Brandeveen om daar te wandelen. Ik ben helaas mijn schaatsen kwijt, geen idee waar ze zijn dus ik kan niet schaatsen. Vind het wel stiekem heel jammer maar aan de andere kant, het is niet zo dat ik nu voor het eerst sinds 10 jaar weer kan schaatsen ofzo. Heb de laatste 3 jaar al geschaatst. Maar dat neemt niet weg dat ik mezelf wel voor me kop kan slaan dat ik me schaatsen gewoon nergens kan vinden! Ik heb ze een keer mee naar Groningen genomen maar heb daar alle kasten al opengetrokken en niks geziene n ook hier in Diever is alles minstens 3 keer nagekeken. Volgens mij hebben de kaboutertjes hem meegenomen. :P Gelukkig kan je ook gewoon over het ijs wandelen, ook erg leuk! Maar ik zal voor je duimen eef!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 19:39

Haha thanks, ik ook voor jou! Klinkt allemaal superleuk, hoop dat je je schaatsen toch ook op miraculeuze wijze terugvindt :D

_Mara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 21:21

haha, dank je. Ik ben bang dat ik maandag aankom in Groningen en een kast opentrek en dat ze daar opeens liggen.. en dan sla ik mezelf even voor me hoofd. :P

Ik was trouwens een beetje aan het googlen en toen kwam ik opeens dit tegen:
http://www.moniquevanvelzen.nl/frame.php?itemId=343818

Wat een super gaaf veulen zeg! Iemand deze ooit gezien? Ik niet. :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 21:35

Die is uit 2009 denk ik, toch? Volgens mij heb ik die dan net gemist, dat voorjaar/zomer stopte ik met paardrijden. Wat een mooierd!

_Mara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 21:40

Ja, zo best kunnen dat we hem inderdaad net gemist hebben. Zal dit jaar dan ook wel onder het zadel komen. Maar wat een mooierd inderdaad!

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 21:59

Eliot, zegt me ook niet zoveel. Is dit jaar wel al weer 3, wie weet zien we hem nog wel een keer op stal.