Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Eerste wat ik ga doen als ik in diever ben is naar Boer en Peerd en handschoentjes kopen. Ga ook denk maar me legging onder me paardrijbroek stoppen en 2 paar sokken, volgens mij wordt het echt afzien en dan ook nog op frisse paarden... dat wordt nog wat.
En echt enorm helpen deed het ook weer niet, wel een beetje. Ik kijk wel even, denk dat me moeder meteen met die tip aankomt morgen.
Het is opzich wel leuk sneeuw, maar ik had eigenlijk voorbereid op de lente.. dus dit komt er zo een beetje tussenvallen.
Knuffel voor Rocky!
Ik mocht uiteraard weer op mijn grote liefde Kanjer, of ik er zo gelukkig mee was wist ik nog niet. Uiteraard stond hij buiten en was er binnen geen plek, dus eerst maar zijn benen,nek en hoofd geborsteld zodat die niet een half uur in zijn nakie stond.
Maar in de stal was hij al onrustiger dan normaal, het was natuurlijk winterwonderland en er gebeurde weinig maar zodra er wat bewoog stond meneer bijna op zijn achterbenen...
Toen van stal naar de bak, super glad natuurlijk en meneer liep daar met opgeheven hoofd, grote neusgaten en hij wilde het liefst in volle galop ergens heen. Dus zodra we binnenkwamen was hij al aan het huppelen en dribbelen naast me met opengesperde neusgaten en ogen.. iedereen keek me al aan van: Succes.
Vanaf toen had ik besloten dat mijn grootste zorg zou zijn om te blijven zitten... bij het opstijgen enigszins onrustig, meteen teugels op maat want ik kan me een keer herinneren in een winter bij het instappen dat ik wel lange teugel deed en ik er na een half rondje naast lag... Gewoon meteen aan het werk gezet en hij had er zin in! Meteen netjes nageeflijk, wel op en top geconcentreerd en zodra er ook maar een paard proestte ging er een schok door zijn lichaam. Maar mijn tacktiek was, knieeën aan het zadel, goed in het zadel zelf zitten, goed bij me houden en hem bezig houden en dat werkte eigenlijk heel goed! Heb eigenlijk best wel lekker gereden, het ging zelfs zo lekker dat ik een galopje vanuit stap heb geprobeerd! Maar daar merkte ik meteen dat ik hem vooral niet téveel ruimte moest geven. Ik gaf hem dus iets meer teugelruimte zodat die de ruimte had om vanuit stap aan te galopperen maar daar maakte meneer meteen gebruik van door zijn kop omlaag te trekken..
Hop, hoofd omhoog jij! Linkergalop ging een stuk minder, kreeg mijn benen minder goed om zijn lichaam heen en waarschijnlijk doordat ik hem toch iets teveel tegenhield van voren viel die er steeds uit. Maar afgezien van de linkergalop ging het echt lekker! Hij had zin om aan het werk te gaan want hij had het natuurlijk ook koud, dus kreeg hem op een gegeven moment lekker nageeflijk, kon lekker wijken.. Ja ben weer met een goed gevoel van de manege vertrokken.
Dus ik pakte wat hooi en legde dat in de voerbak, van buitenaf maar hij bleef me maar aankijken met die grote ogen van hem, met zijn hoofd buiten de stal. Awww, wat een schatje is het toch! Terugweg naar zijn eigen stal ging ook een stuk beter, gewoon op gemakkie, geen open gesperde neusgaten en ogen. Al met al, toch weer mezelf verrast en er met een goed gevoel vandaan gegaan. 
Leuk dat je weer zo lekker hebt gereden
Hoop ook nog op een sneeuwbui hier. We hebben vanmiddag bij de visvijver in Wapse gewandeld en ook op de vijver zelf gelopen. Bij de rand was er wel een gat en je kon zien dat het ijs toch echt wel 10 cm dik was! Echt heel leuk, morgen gaan we naar Brandeveen om daar te wandelen. Ik ben helaas mijn schaatsen kwijt, geen idee waar ze zijn dus ik kan niet schaatsen. Vind het wel stiekem heel jammer maar aan de andere kant, het is niet zo dat ik nu voor het eerst sinds 10 jaar weer kan schaatsen ofzo. Heb de laatste 3 jaar al geschaatst. Maar dat neemt niet weg dat ik mezelf wel voor me kop kan slaan dat ik me schaatsen gewoon nergens kan vinden! Ik heb ze een keer mee naar Groningen genomen maar heb daar alle kasten al opengetrokken en niks geziene n ook hier in Diever is alles minstens 3 keer nagekeken. Volgens mij hebben de kaboutertjes hem meegenomen.
Gelukkig kan je ook gewoon over het ijs wandelen, ook erg leuk! Maar ik zal voor je duimen eef!