Wie rijden er carrousel?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

liberty

Re: Wie rijden er carrousel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 07:27

Ach in de E - poule had iedereen een geluk, jullie bleven in de E -poule.

Gass

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 08:57

Imago01 schreef:
Beukers, ook van harte met jullie resultaat. We waren blij voor jullie dat jullie erdoor zijn!

Sintels met de gezellige bus: nog van harte met jullie behaalde resultaten, leuk hoor! (Mocht een bokker het gezien hebben; ik was net mijn paard aan het opzadelen naast jullie bus; misschien heb ik nog met een bokker gesproken?)

Onze proef liep heel lekker. Hier en daar wat kleine foutjes maar eigenlijk onze beste proef dit seizoen. Gewaagd en gedurfd en met lef gereden. Helaas zijn wij 1-na-laatste geworden: 6e van de 7 teams. Wij zijn hele sportieve verliezers maar ik moet toegeven: ik ben totaal gedesillusioneerd en vreselijk teleurgesteld. Zo werd ons vorige wedstrijd nog door de jury verteld dat wij eigenlijk niet in deze poule (maar een poule hoger) thuis horen, zo heb ik nu commentaar gelezen waar ik het voor een groot deel niet mee eens ben.

Ik praat hier niet namens ons team, maar zoals ik het persoonlijk heb ervaren en gevoeld trouwens.

Als dit is waar het carrouselrijden om gaat; dan is het denk ik geen sport voor mij, helaas...Ik moet er zelf nog heel goed over nadenken of ik volgend seizoen nog wel mee wil doen. Jammer, maar helaas.

Ooh echt 6e van de 7e? Die had ik ook niet zien aankomen!
Er zaten inderdaad wat fouten in de proef, maar ik had jullie wel bij de eerste 3 ingeschat! Al vond ik het de laatste keer bij Hoogenboom dat ik jullie heb gezien wel beter gaan.

Je maakte wel nog een mooie wissel bij de C trouwens! ;)

Imago01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 09:11

Haha Fair, grappig dat je dat gezien hebt. Mijn paard was nogal bang voor de kinderwagens maar toen die weg waren was de ergste spanning uit zijn lijf en ik kon hem wel gewoon erlangs krijgen (niet vragen hoe, maar het lukte).

Wij hadden onszelf ook bij de eerste 3 ingeschat om eerlijk te zijn. Ook omdat ikzelf wel wat vergelijkingsmateriaal had. De jury liep na afloop direct weg dus wij hebben geen verklaring kunnen vragen, helaas.

Of we beter reden dan de eerste keer, dat weet ik eigenlijk niet...een dezer dagen zullen de video's wel online verschijnen dus dan kan ik het zelf bekijken. Verder heb ik vanaf mijn plek niet altijd alle zicht op de rest van de groep (die heb je beter als je ergens achterin rijdt). Wel hadden we echt goede dingen, zoals de eindgroet, kíppenvel gewoon (en ik hoorde de oh's en ah's vanaf de tribune komen). Daar hadden we zelfs een 6-je voor...

Maar goed, ik wacht even af hoe we met zijn allen gaan beslissen hierover...niet alles is geschikt om via internet al te bespreken of impliceren.... ;)

memerel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 09:29

Ik was gister mee met de Poelenburgh ruiters! Ging bij het inrijden niet helemaal goed, een van onze leenpaarden van de Schimmelkroft explodeerde zo ongeveer. Ruiter viel best wel hard, toen een leenpaard van de Nieuwe Wetering gekregen en de proef ging best wel netjes dacht ik zo (heb gekeken door mn cameralens dus niet heel veel gezien.. :( )
Uiteindelijk zijn ze 3e geworden en de Prix d'Elegance gewonnen!
De rest van de paarden heeft zich keurig gedragen gelukkig! :)

Gass

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 09:57

Die eindgroet was inderdaad erg netjes! Maar de voorzitter van de jury staat wel bekend om het geven van 5jes en 6jes, zaten de puntenuitslagen erg dicht bij elkaar? Ik heb wel alle groepen van de E poule gezien, dus ik ben nu wel heel erg benieuwd naar de uitslagen!

Ik stond ook nog even bij jullie groep toen jullie aan het uitstappen waren, er ging toen ook nog een paard liggen, en iedereen was volgens mij wel heel tevreden over de proef!

Imago01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 10:12

Geen idee hoe de uitslagen uiteindelijk waren...we waren zó ontzet en verbaasd, dat we niet meer op de rest gelet hebben hahaha...

Haha ja en Tom wilde wel even lekker rollen in dat lekkere warme zand natuurlijk, hij ging ook snel door de benen moet ik zeggen, het boefje. Erg lief paard is dat trouwens, echt een heerlijke sul...
We waren allemaal ook best tevreden, ondanks de foutjes die je er altijd wel in hebt zitten natuurlijk. Maar eigenlijk kan ik er niet eerlijk over oordelen; niet voordat ik de hele proef op video terug heb gezien.

Feit blijft dat we echt niet zo slecht hebben gereden en er allemaal toch wel een goed gevoel over hadden, inclusief onze commandant (die ook jurylid is). Daarom is de einduitslag gewoon zo teleurstellend. Terwijl ik, als ik voor mezelf spreek, echt wel een eerlijke verliezer ben...

Nou ja, volgende keer beter en moet je dan maar eens opletten hoe we terugkomen!!! Ik ben zelf niet het type dat kopje laat hangen namelijk hahaha! :Y)

frappa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 19:56

liberty schreef:
Zo ikke heel blij natuurlijk :D 1e en 2e :))

We hebben idd allemaal teams met 12, dat komt ook vooral dat we maar 14 tegelijk mee kunnen nemen.

Gefeliciteerd !!! Met het resultaat, nu 9 mei ook he. :D
Iedereen gefeliciteerd met de behaalde resultaten

liberty

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 22:07

dank je wel frappa, en ja 9 mei hoop ik hetzelfe resultaat te halen :+

borrie01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 09:17

memerel schreef:
Ik was gister mee met de Poelenburgh ruiters! Ging bij het inrijden niet helemaal goed, een van onze leenpaarden van de Schimmelkroft explodeerde zo ongeveer. Ruiter viel best wel hard, toen een leenpaard van de Nieuwe Wetering gekregen en de proef ging best wel netjes dacht ik zo (heb gekeken door mn cameralens dus niet heel veel gezien.. :( )

Gefeliciteerd poeleburgh!!!!

Vlak voor onze extra training die zondag kwamen gepetto en gideon terug en zeiden jullie nog mwah het ging niet zo lekker we hadden wat pech. Tijdens onze training kwam Wim naar beneden gestormt ze zijn 3e en hebben de prix d elegance toen hebben we met zn alle wel even een whoehoe!!!! uitgesproken haha.

Jah en Gideon is gewoon een appart geval hij is ook nog heel jong en als je iets teveel druk op de teugels zet dan kan ie onderdaad wel eens flink bokken het is ook echt niet mijn ding. Bij ons in de carrousel zit Trista erop en zij is Gideons vaste ruiter in zowel de maandag als de dinsdag. Ik mag 9 mei op Gepetto naast gideon.

Dus mochten jullie mij 9 mei spotten ik rij achter 1e sectie hoofd op een small bruin paardje. die af en toe bewegeningen maakt dat je denkt zo die is lenig. het is net een slangetje haha.

Wij rijden trouwens met 16

borrie01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 09:18

liberty schreef:
dank je wel frappa, en ja 9 mei hoop ik hetzelfe resultaat te halen :+

wij hebben ook een zware taak om de eer hoog te houden: schimmelkroft too 2e friezen 3e sweetsixteen moet volgende week

Majanga

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 16:38

Citaat:
wij hebben ook een zware taak om de eer hoog te houden: schimmelkroft too 2e friezen 3e sweetsixteen moet volgende week

Nou dan worden jullie dus 1e of 4e ;)
Welke poule rijden jullie? En hoe laat starten jullie?

We hebben met de manege allemaal leuke dingen geregeld, dus we gaan er een mooie dag van maken 9 mei.

Baal nog steeds van ons slechte resultaat zondag, maja het was gewoon onze dag niet.
Na de "zomerstop" weer verder trainen met 4 nieuwe (allemaal mannelijke) leden.
Dus we krijgen een echt herenpeloton, hopen dat ze niet zo snel opgeven :+

Jacqqq

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 23:30

borrie01 schreef:
memerel schreef:

Gefeliciteerd poeleburgh!!!!

Vlak voor onze extra training die zondag kwamen gepetto en gideon terug en zeiden jullie nog mwah het ging niet zo lekker we hadden wat pech. Tijdens onze training kwam Wim naar beneden gestormt ze zijn 3e en hebben de prix d elegance toen hebben we met zn alle wel even een whoehoe!!!! uitgesproken haha.

Jah en Gideon is gewoon een appart geval hij is ook nog heel jong en als je iets teveel druk op de teugels zet dan kan ie onderdaad wel eens flink bokken het is ook echt niet mijn ding. Bij ons in de carrousel zit Trista erop en zij is Gideons vaste ruiter in zowel de maandag als de dinsdag. Ik mag 9 mei op Gepetto naast gideon.

Dus mochten jullie mij 9 mei spotten ik rij achter 1e sectie hoofd op een small bruin paardje. die af en toe bewegeningen maakt dat je denkt zo die is lenig. het is net een slangetje haha.

Wij rijden trouwens met 16

Ook deze schimmelkroft carrouseler feliciteerd poelenburgh +:)+

Die gekke Gideon 8)7 Het is ook niet echt mijn ding.... maar dit hadden we ook niet verwacht.. bij andere NK was hij heel braaf.... apart paard...!!
:x Nu wij nog Shar.....help

memerel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 07:45

Hij was zaterdag avond op één bok na heel braaf, toen was Gepetto iets drukker.... Maarja, wel een onwijs mooi paard! :)
En het leenpaard van die manege daar was ook heel braaf!

borrie01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 08:23

Majanga schreef:
Citaat:

Nou dan worden jullie dus 1e of 4e ;)
Welke poule rijden jullie? En hoe laat starten jullie?

We hebben met de manege allemaal leuke dingen geregeld, dus we gaan er een mooie dag van maken 9 mei.

Baal nog steeds van ons slechte resultaat zondag, maja het was gewoon onze dag niet.
Na de "zomerstop" weer verder trainen met 4 nieuwe (allemaal mannelijke) leden.
Dus we krijgen een echt herenpeloton, hopen dat ze niet zo snel opgeven :+

We starten in de D poule als eerst RSC de schimmelkroft. We zijn helaas vorig jaar gedegradeerd uit de C poule door een val van het paard. Maar we zijn nu met een nagenoeg nieuw team opnieuw begonnen en we hopen dat we 9mei een goede proef neer gaan zetten en er vooral een leuke dag van te maken. .

liberty

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 11:19

Wij rijden voor de 2e keer in de Dpoule. We gaan er weer een leuke dag van maken :D

borrie01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 14:16

ik vind de carrousel van sintels mix wel altijd heel mooi bijna alle pony/paarden hetzelfde kwa formaat.
hebben jullie nou ook dezelfde laarzen en tuigage?

Wij hebben het dit jaar voor elkaar om geen schimmel meer mee te hoeven nemen. we hebben op 1 na allemaal bruine en zwarte paarden we hebben 1 vos ertussen. onze 2 stoere binken (tuigers voorop) en 2 friezen 2e sectie

Jacqqq

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-10 00:20

memerel schreef:
Hij was zaterdag avond op één bok na heel braaf, toen was Gepetto iets drukker.... Maarja, wel een onwijs mooi paard! :)
En het leenpaard van die manege daar was ook heel braaf!

Gep is en blijft wel heel leuk paard en altijd betrouwbaar!
Rijd jij helemaal niet meer in de carrousel?
Laatst bijgewerkt door Jacqqq op 29-04-10 00:22, in het totaal 1 keer bewerkt

Jacqqq

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-10 00:21

borrie01 schreef:
ik vind de carrousel van sintels mix wel altijd heel mooi bijna alle pony/paarden hetzelfde kwa formaat.
hebben jullie nou ook dezelfde laarzen en tuigage?

Wij hebben het dit jaar voor elkaar om geen schimmel meer mee te hoeven nemen. we hebben op 1 na allemaal bruine en zwarte paarden we hebben 1 vos ertussen. onze 2 stoere binken (tuigers voorop) en 2 friezen 2e sectie

De schimmelkroft zonder schimmel...... :))

memerel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-10 08:44

Ik rij nu geen carrousel meer nee, ben moeten stoppen omdat ik in Groningen ben gaan studeren en dus niet op donderdag avond in Schoorl kan zijn...
Maar als ik klaar ben met m'n studie wil ik wel weer beginnen! :) Vond het erg leuk, en nu erg jammer dat het niet allebei kan.

liberty

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-10 11:30

@borrie, het tenue is bij iedereen hetzelfde. Hoofdstellen ook, maar zadels niet. En idd bijna allemaal dezelfde pony's. Dit jaar hadden we alleen maar bruin, donkerbruin en zwart, vorig jaar liep er nog een vos mee.

Rachelle302

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-10 16:50

haha ik hoor jullie van allemaal beetje dezelfde kleur paarden, komen wij aan met onze 3 schimmels, en een spikkelpaard haha :)) en nog een halve bonte haha!

Majanga

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-10 16:53

Ach het is maar net wat de jury wil zien. Misschien vinden ze wat variatie in kleur wel leuk en misschien ook niet.
Maar omdat het iets voor maneges is vind ik niet dat ze kunnen verwachten dat alle paarden dezelfde maat en/of kleur hebben.
Moest er nog bijkomen haha dan voldoet alleen sintels daar aan en de friese krofters omdat die allemaal op friezen rijden.

_Natasja_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-10 21:09

Stom iets hoor, maar zijn er nog meer mensen die op de radio, oid een nummer horen en dan denken, oliebol ik had hier moeten aangalloperen!

*beetje raar uitgelegd misschien*

Majanga

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-10 21:51

_Natasja_ schreef:
Stom iets hoor, maar zijn er nog meer mensen die op de radio, oid een nummer horen en dan denken, oliebol ik had hier moeten aangalloperen!

*beetje raar uitgelegd misschien*

Ik snap wat je bedoelt. Dat had ik vorig jaar toen we nog op andere muziek reden wel.
Nu hadden we onbekende instrumentale muziek dus kan het ook nergens aan linken.

Maar ik luister nu ook op een andere manier naar muziek, ik luister nu meer in stap, draf en galop :+

_Natasja_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-10 10:05

Dat heb ik ook idd.