[HK] * RSVA, dé manege waar het allemaal begon...Deel 18*

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Iriis_

Re: * RSVA, dé manege waar het allemaal begon...Deel 18*

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-14 11:39

Leuke foto's Manon! Ze heeft er in ieder geval een hoop plezier in! Ik wil Djerk eigenlijk ook wel een keer vrij laten springen. Dat lijkt me echt leuk. Daar is alleen niet zo heel veel ruimte voor bij ons op de manege, helaas! Heb je ook al eens met haar onder het zadel gesprongen?

Manon_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-14 12:21

Ja op de manege is dat idd lastiger. Ja heb er 1 keer mee gesprongen onder het zadel. Was ze erg enthousiast maar heb toen heel laag gesprongen, stelde niet zoveel voor omdat ze het nog best moeilijk vind met uitkomen etc.

Iriis_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-14 12:50

Manon_S schreef:
Ja op de manege is dat idd lastiger. Ja heb er 1 keer mee gesprongen onder het zadel. Was ze erg enthousiast maar heb toen heel laag gesprongen, stelde niet zoveel voor omdat ze het nog best moeilijk vind met uitkomen etc.

Jaa echt jammer..

Oke! Nou je kunt natuurlijk ook lekker balkjes met haar gaan draven. Daar wordt ze vast vanzelf steeds handiger in. Dat is dressuur matig ook nog eens goed voor haar! :D

Manon_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-14 13:02

Klopt dat doe ik ook regelmatig. Wordt ze erg heet van. Ze wilt uit haar zelf al afwenden bij A en C om over de balkjes te gaan. Ze vind het erg leuk. Helaas is onze bak te klein om vanuit galop over een hindernis te springen die in het midden staat. Kom je net niet goed uit voor de hindernis. Dus dan zou je de hindernis op de hoefslag moeten zetten dan kan het wel.

Iriis_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-14 13:36

Ooh goed dat je het oefent! Jammer dat de bak te klein is.. Ruimte is wel echt belangrijk natuurlijk. Heb je geen andere mogelijkheden? Misschien kun je wel bij iemand lessen ofzo? Zou wel leuk zijn toch! Of ben je meer een dressuur muts? :P ;) :P

Manon_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-14 15:57

Haha ik doe dan liever dressuren haha. Springen is voor af en toe wel leuk. Ik kan ergens anders wel springen waar ik ook dressuurles krijg maar dan moet ik wel met iemand mee kunnen rijden per trailer :+ .

Astor

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-14 20:28

Weer eens iets anders :D

Afbeelding

Manon_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-14 08:06

Vind het een erg gave foto! Die op fb lijkt andere kleuren te hebben of zie ik dat verkeerd? :)

Enne.... Wanneer kom je weekendje Zwolle doen? :D

Iriis_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-14 14:08

Gave foto Melissa! Heel mooi qua kleuren en scherpte diepte!

Astor

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-14 15:49

Manon, Facebook veranderd je foto helaas. Vooral kwa scherpte etc en ook regelmatig kwa kleur...

Iris, Thanks! Ben er zelf ook erg blij mee. Fotografeer jij nog veel?

Melanie_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-14 15:49

:wave:

Ik zit een beetje met een dilemma; ik heb het vermoeden dat mijn springzadel niet meer goed past op Dunzell. (Vrijdag komt hier iemand naar kijken). Het zadel is verder, wel oud, maar netjes onderhouden en had eigenlijk nog jaren mee gekund. Nu vraag ik mijzelf af; mocht het zadel niet goed liggen, dan moet er dus een ander springzadel komen, gezien het feit dat ik nu weer fanatiek aan het springen ben en hier mijn voorkeur in ligt. Maarrrrrr, dat kost een hoop geld en dat heb ik niet zomaar. Heb wel een spaarrekening maar die heb ik straks nodig voor een huis.. Zal ik dan mijn dressuurzadel verkopen (jaar oud, in super mooie staat en eigenlijk bijna zo goed als nieuw, hier moet ik sowieso wel een leuk bedrag voor kunnen krijgen) + mijn huidige zadel verkopen en dan een goed, net maar 2e hands springzadel terug kopen wat wel goed ligt?

Wat zouden jullie doen? Aan de ene kant vind ik het zonde om m'n dressuurzadel te verkopen, maar als ik nu kijk naar afgelopen tijden; ik reed eigenlijk vrijwel met mijn springzadel....

Manon_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-14 18:22

Ik zou dan gaan voor een goed springzadel. Als je daar voorheen toch al vaker mee reed... :) kan je dat geld van de 2 zadels mooi gebruiken voor een springzadel. Misschien dat je later eventueel weer een 2e hands dressuurzadel kan kopen als je dan weer wat geld heb. Zijn 2e hands ook niet eens zo duur als ik op internet kijk.

Astor

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-14 18:56

I love the sunset <3

Afbeelding

Manon_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-14 19:34

Erg mooi Melissa! Hoe gaat het nu trouwens, druk met fotoshoots?

Astor

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-14 20:40

Helemaal niet druk met fotoshoots eigenlijk :( .. Heb het te druk met mijn andere werk..
Maar hopelijk komen er tijden dat ik kan leven van mijn fotografie :D
Wordt wel nog regelmatig gevraagd en neem die opdrachten zeker aan.
En stak er vroeger ook veel tijd en geld in. Misschien binnenkort als ik wat meer tijd heb, weer fotograferen.

Hoe is het daar in Zwolle?

Manon_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-14 21:18

Ja gaat goed hoor! Heb nu een nieuwe baan sinds een week, werk bij pets place :) . Wel wennen maar tot zover leuke plek!

Wil over paar weken weer gaan lessen met Sorpresa. Kan niet meer mee helaas met stalgenootje naar les dus moet iemand anders zien te vinden die ter plaatse kan komen. Dus heb daar ook helemaal weer zin in! Ben van plan om 2 keer in de week te gaan lessen :) .

Dus gaat wel nu goed hoor, ik en m'n vriend zijn ook gelukkig samen :D .

Helaas heb ik hiervoor wel een poedersuiker tijd gehad. Werkloos, m'n vader uit m'n leven gezet, m'n moeder die een einde aan haar leven wilde maken en die een licht drank probleem heeft. Dus kom net uit een zware tijd maar heb nu gelukkig weer werk en m'n moeder gaat nu ook beter :) .

Iriis_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-14 10:29

Astor schreef:
Manon, Facebook veranderd je foto helaas. Vooral kwa scherpte etc en ook regelmatig kwa kleur...

Iris, Thanks! Ben er zelf ook erg blij mee. Fotografeer jij nog veel?

Nee ik doe het eigenlijk niet meer zo veel. Mijn camera en lens zijn best wel oud al. Merk dat de kwaliteit niet zo mooi meer is. En ik heb er niet zo heel veel tijd meer voor. Ik heb laatst wel nog een nachtfotografie cursus in Amsterdam gedaan. Was erg leuk!

Iriis_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-14 10:30

Melanie_B schreef:

Ik zit een beetje met een dilemma; ik heb het vermoeden dat mijn springzadel niet meer goed past op Dunzell. (Vrijdag komt hier iemand naar kijken). Het zadel is verder, wel oud, maar netjes onderhouden en had eigenlijk nog jaren mee gekund. Nu vraag ik mijzelf af; mocht het zadel niet goed liggen, dan moet er dus een ander springzadel komen, gezien het feit dat ik nu weer fanatiek aan het springen ben en hier mijn voorkeur in ligt. Maarrrrrr, dat kost een hoop geld en dat heb ik niet zomaar. Heb wel een spaarrekening maar die heb ik straks nodig voor een huis.. Zal ik dan mijn dressuurzadel verkopen (jaar oud, in super mooie staat en eigenlijk bijna zo goed als nieuw, hier moet ik sowieso wel een leuk bedrag voor kunnen krijgen) + mijn huidige zadel verkopen en dan een goed, net maar 2e hands springzadel terug kopen wat wel goed ligt?

Wat zouden jullie doen? Aan de ene kant vind ik het zonde om m'n dressuurzadel te verkopen, maar als ik nu kijk naar afgelopen tijden; ik reed eigenlijk vrijwel met mijn springzadel....

Ik zou iig vrijdag even afwachten. Wij dachten ook dat ons zadel niet meer op Djerk paste maar het bleek uiteindelijk gewoon aangepast te kunnen worden. In hoeverre ligt jou springzadel niet oke? Is hij te smal of te breed ofzo?

Melanie_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-14 13:33

Iriis_ schreef:
Melanie_B schreef:

Ik zou iig vrijdag even afwachten. Wij dachten ook dat ons zadel niet meer op Djerk paste maar het bleek uiteindelijk gewoon aangepast te kunnen worden. In hoeverre ligt jou springzadel niet oke? Is hij te smal of te breed ofzo?

Ik kan niet echt zeggen waar het probleem ligt, maar ik heb het idee dat ie gewoon niet goed ligt en niet goed aansluit op d'r rug..

Elja

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-14 18:08

He Manon, vervelende situatie. Heb je wel het idee dat je nu weer op jezelf kunt focussen?

Iriis_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-14 21:39

Heftig verhaal Manon.. Wel fijn dat je je ei nu beter kwijt kunt bij je paardje. Ik hoop dat je een leuke instructrice vindt. Hou je ons op de hoogte?

Manon_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-14 23:21

Bedankt meiden! Ja dat idee heb ik wel Elja. Het is lastig soms want mensen weten niet hoe het is om je zo te voelen want die zitten zelf dan niet in zo'n situatie. Maar ik kan redelijk goed m'n ei kwijt en gaat nu wel weer de goede kant op. Er is nog wel werk aan de winkel, financieel gezien maar dat komt gelukkig ook weer goed :) .

Lichamelij ben ik nog niet helemaal 100 procent. Ik heb 4 weken geleden een ongeluk gehad met m'n paard op buitenrit. Bus reed dicht op ons en toeterde en m'n paard sprong opzij waardoor ik op een metalen constructie van een brug ben opgebotst. Heb klacht ingediend en ik krijg waarschijnlijk wat van hun verzekering omdat ik lichamelijk letsel heb opgelopen. Gelukkig niet ernstig, zwaar gekneusde knie en kuit en waarschijnlijk heeft m'n paard een lichte trauma opgelopen.. Maar kon veel erger aflopen, denk er nog vaak aan terug en dan gaan gedachten door me heen als: paard die op hol slot zonder mij en die gewoon ergens alleen rondloopt of dat ze over de reling had gesprongen en we in het water zijn gevallen etc. Dus het is er nog goed afgekomen. Been gaat ook heel goed gelukkig, nu afwachten of ik een schadevergoeding kan krijgen.

Nadine_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-14 20:23

Lekker zeg! Jeetje wat heb je toch een rare mensen die zulke dingen doen...

Pebbs

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-14 14:32

Wauw heftig verhaal manon! Ook eng van je ongeluk, gelukkig valt het mee!
En ik hoop dat je een fijne instructie vind die bij je past! En lekker mee aan de gang kan gaan! :)

Manon_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-14 17:41

Bedankt meiden. Heb het nu ook wel erg druk dus denk dat ik een bijrijder ga zoeken. Vriendin van me heeft ook eigen paard gehad maar die is ook druk. Dus een kijken of zij wat kan bij helpen. Moet straks voor 2 weken 37 uur gaan werken omdat iemand ontslagen is :+ .