We crossen door het bos, Rc 't Fjordenpaard gaat los VI

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Suuskipje

Re: We crossen door het bos, Rc 't Fjordenpaard gaat los VI

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-12 22:28

Ik doe ook al een paar jaar met mijn kunstof jophurs en chaps en dat was bij elkaar nog geen 50 euro xD

_Linn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-12 22:38

Ja ik heb zwarte laarzen waarvan me rechterlaars opgerekt moet worden en ja ik heb bruine jophurs en leren chaps. Maar dat is toch anders.

Ik ga nog even me bit lezen en dan slapen. Morgen gaat om half 7 de wekker want heb weer wedstrijd.

Britt_Sisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-12 22:44

Suuskipje schreef:
Ik doe ook al een paar jaar met mijn kunstof jophurs en chaps en dat was bij elkaar nog geen 50 euro xD

en dit ziet er toch netter uit zo'n laars ;)
zeker voor de zitcompetitie ed.

Suuskipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-12 23:00

I know maar omdat ze al leren laarzen en nette jophurs heeft vind ik het wel belachelijk veel geld hoor

_Steph_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-12 23:31

Iedereen geeft z'n geld ergens aan uit en dan zijn er altijd anderen die dat onzin vinden; maar die geven t weer aan andere dingen uit, wat anderen weer niet zouden doen en dan is de cirkel weer rond. Dus, Linn, lekker doen die laarzen, dat is jouw ding! :)

Ik ben aan t oppassen en was bezig voor school, maar ben net gestopt want t lukte niet meer. Morgen maar weer flink aan de slag!

JustSmile

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-12 06:50

Mijn god het nadeel van die FNRS is wel dat ik er altijd zo allejezus vroeg me bed voor uit moet! Ik wil nog slaaaaaaapenn!!

En ik vind leren laarzen ook de investering zeker wel waard! Zit een stuk fijner dan van die rubberen!! En mijne zijn inmiddels bijna 5 jaar oud en ik zou er alleen een nieuw hakje onder moeten zetten en kan ze zo op mp voor wel 100 euro of meer kwijt! (Enige nadeel is dat ik niet meer weet welk model ik heb xD)
Maar ik gaat me bedje maar eens uit en sleep mezelf naar stal hahaha

_Linn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-12 06:54

BLURR VROEG!! Goedemorgen....mijn wekker ging om half 7. Nu aant ontbijten en zo maar richting manege. Hopen dat het goed gaat!

@Suus: sommige mensen hebben wel 5 paar leren laarzen met allemaal verschillende printjes, dat vind ik pas onzin. En ik geef toe, die leren laarzen die ik van me instructrice heb overgekocht (voor 50 euro) zijn misschien toch niet een hele goede aankoop geweest. Maar als ik de rechterlaars daarvan wat laat oprekken dan zit die ook gewoon goed.

@Britt: ik hoop dat ik die laarzen voor de zitcomp heb! Stel ik ga ze morgen bestellen en de levertijd is dan 7 weken dan heb ik ze begin juni binnen en 10 juni is de regiofinale. Maar ik denk dat ik ervan uit moet gaan dat ik ze dan bij de regio nog niet heb.

Britt_Sisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-12 08:33

Ik zou er niet van uitgaan nee haha!
Je hebt ze niet bij hypo besteld he?
Misschien dat freddys beter is nmet levertijden! Haha

_Linn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-12 08:41

Hij zegt levertijd 7 weken. Maar dan weet ik niet of ze met 7 weken bij hem dan zijn en dat hij ze dan nog op maat moet maken of dat hij ze na 7 weken helemaal af heeft.

_Lucy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-12 11:36

Haha Marlous, met gewone wedstrijden moet je dr ook vroeg uit hoor :p
Moest meerdere keren om half 7 op stal zijn toen k mee ging met wedstrijd..
Paarden voeren, klaarmaken, in de trailer etc etc :+
Maarja dat moet je er maar voor over hebben he ;p

Vanochtend ook weer lekker vroeg met Faron er op uit geweest.
Toch wel heeeel erg lekker dat we nu naar buiten kunnen.
Faron is al goede vriendjes geworden met het ruintje dat er nu bij staat. Ze is hengstig, dus hij wil niet bij dr weg xD

_Linn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-12 14:01

Proef gehaald! 216 punten en een eerste plek! En sta eerste in mijn categorie van de lentecompetitie!
Had niet verwacht dat ik hem zou halen want vond het echt niet lekker gaan, maar fijne jury dus... :)

kim345

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-12 14:06

wat nou zeuren er vroeg uit, als er iemand moe mag zijn ben ik het wel :+
Gisteren om 6 uur eruit want had wedstrijd met smurf in kootwijk.
Toen om 5 uur thuis snel douchen eten enz om 8 uur op een feestzijn waar we bleven slapen. Heb wel 1 uur en een kwartier geslapen in een tent op de grond. Weet je hoe kapot koud. Dus maar buiten op de bank gaan liggen... nu net weer even geslapen maar mezelf nu toch uit bed slepen want ik ga toch nog even naar stal

_Lucy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-12 14:32

Gefeliciteerd Linn

hoe ging je wedstrijd Kim? was dit je laatste keer klasse I?

_Lucy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-12 14:41

Faron SPAMMM
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

hihi ben echt super blij dat ze (nog) niet dik is :D
oke ze heeft nog wel echt een buik :P maar dat is gewoon haar bouw

kim345

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-12 14:49

_Lucy schreef:
Gefeliciteerd Linn

hoe ging je wedstrijd Kim? was dit je laatste keer klasse I?

Ik typ vanmiddag wel even :) ga nu eerst aankleden en even kijken hoe smurf erbij staat na gisteren!

_Linn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-12 15:01

@ Kim: maar het was wel leuk toch? Dus dan is het niet zo erg om een keer weinig te slapen toch. Vanavond lekker op tijd naar bed dus!

@ Lucy: leuke foto's zeg! Ik vind dr deken echt coowl!!

_Lucy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-12 15:21

hihi lekker fel he :P

_Linn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-12 15:39

Jepp ik hou wel van felle/vrolijke kleurtjes!

_Lucy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-12 15:43

dan kan ik het toch echt niet laten deze nog even te showen :P
geen goede foto jammergenoeg, maar kon geen andere vinden.

Afbeelding

kim345

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-12 16:37

Leuke foto's lucy!

@ Linn
Ja was wel erg leuk maar om 3 uur was het echt minder want ik had het zooo koud. we hadden namelijk geen pomp dus we lagen op een (isloatie)matje op de grond maar daar trok de kou zo in. Dus me boeltje maar gepakt en toen zijn we op de bank gaan zitten met twee slaapzakken over ons heen. Kreeg ik het gelukkig weer een beetje warmer. maar iedereen sliep behalve wij 5en en de jongen die het feest gaf heeft gewoon helemaal niet geslapen. Die bleef ook maar vrolijk en liedjes zingen enz en spelletjhes doen in zijn eentje :+

kim345

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-12 16:50

kim345 schreef:
Gisterochtend vroeg weg gegaan, een auto haalde ons in valt ineens de kofferdrager van het dak af!
Net voor ons natuurlijk, me vader kon niet meer uitwijken dus vol eroverheen gereden... gelukkig niks lek en die auto stopte niet eens...

Voorkeuring was best weer spannend, ze was behoorlijk druk... Hartslag 52 en turgor was iets minder, verder alles goed en een A :) Dus van start lekker vroeg, samen met 2 anderen opgereden die te laat waren voor de start. met eentje verder gereden want ons tempo lag wat hoger. Eigenlijk lag haar tempo net ietsje hoger maar het ging best zo. Op 1 km gaan stappen en eraf gegaan maar smurf was helemaal opgefokt dus die ging er bijna vandoor en sleurde mij achter zich aan door de bosjes. Gelukkig niet losgelaten. Op de P/a wilde ze niet stilstaan dus ik was al bang dat we weer naar huis mochten.. Gelukkig werd ze weer rustiger dus na 4-5 min aangeboden en toen zat ze direct goed met 56.

laatste stuk alleen gereden want ze ging toch wel erg hard. Nog een superfijn relaxt galopje gereden, met losse teugels en ze sprong zelf om in de bochten. Op 1 km gaan draven, weer stappen en toen op de finish weer even gewacht want ze wilde nog niet echt stil staan maar ze was een stuk rustiger dan op de P/a.. me vader telde haar op 60 dus aangeboden. Ineens 80?? Geen idee maar wel balen. had het niet verwacht, ze stond niet heel netjes stil dus dacht wel dat ze te hoog zou zijn maar 80?? Leek me wel erg hoog want ze oogde best rustig. dus 5 min gewacht en toen had ze 52.

Nakeuring nog steeds een beetje druk maar hartslag was goed. weet niet eens wat het was. Vet vond wel dat ze snel daalde als ze eenmaal stilstond dus dat is wel fijn. Turgor was iets minder maar thuis heeft ze lekker gedronken. Ze was nog lekker fit, trailer ging alleen weer iets minder :\ benen waren ook mooi dun!

haha best een lang verhaal geworden :P maar in het algemeen lekker gereden, zitten net onder de 12km/h. Bood aan op 2 uu en 33 min maar had dus recheck anders hadden we net de 12 gehaald :)

net de uitslag gezien, we hebben 11.6 gemiddeld gereden en zijn daarmee 81 van de 82 geworden :+ Maar dat komt omdat we dus een winspunt verloren omdat die hartslag niet goed was. Maar ik heb toch al genoeg winstpunten voor de klasse II!

_Lucy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-12 18:27

jammer dat het niet helemaal goed ging, maarja eerste wedstrijd van t jaar. (toch?)
en dan heb je dus alsnog 2 winstpunten gekregen?
ga je eerst nog een keertje I doen? of volgende keer II?

kim345

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-12 18:29

Klopt, ik heb kwb dit jaar niet gedaan want die kwam wat te vroeg.
Ik ga over twee weken de 35 km starten in Ommen en kijken of we dan nog wat meer door kunnen rijden. Want dit ging haar best goed af en zonder de straftijd kwamen we op 12 km/h gemiddeld uit.
En dan met pinksteren (26mei) de 60 km in zelhem....

EllaBellaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-12 18:40

Gefeliciteerd Lin!

Lucy wat een leuke dekens joh! Kom ik met m'n saaie blauwe aan :')
@Kim: oooeeeehhh koudddd! Maar wel leuk toch :) Is de endurance weer begonnen? Daar is zeker ook altijd een winterstop voor?

Haha Ferro is opgevoed tegenwoordig :P Ik was z'n stal nog aan het mesten toen ze allemaal binnen gezet werden, moest er alleen nog stro in doen en alles recht trekken. Toen kwam Ferro er dus lekker bij staan en zich bemoeien met hoe ik het stro neerlegde haha. Deur stond gewoon helemaal open en hij bleef rustig staan :P
Ik heb tot nu toe alleen nog maar voldoendes voor m'n toetsweek! Hoe zit het hier met de gene die net toetsweek gehad hebben?

Britt_Sisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-12 18:47

gaaf lijkt me dat zeg kim! fijn dat je naar de volgende klasse mag!
Gefeliciteerd linda, en voor die laarzen zou ik gewoon even fred bellen!

ik had een chaos dag op de gagel (kinderboerderij) , we kwamen al aan was er niet goed afgesloten, hekjes open e.d. en toen stond er dat lammetje moet melk, dus wij dat poeder zoeken , nergens te vinden natuurlijk, ook moest die oogzalf , ook nergens te vinden.. dus ik iemand bellen, zegtie die melk moet je gewoon melken uit de geit , dat had je zelf toch ook wel kunnen bedenken... (????? eikel, vorig jaar deden ze gewoon met poeder hoor....) en die oogzalf lag volgens hem gewoon in de medicijnkast, terwijl wij alleen het doosje daar gevonden hadden.. later stuurt die kijk eens in mn broek in de was, zat die daar dus in, gelukkig nog net niet mee gewassen!

naja verder verliep de dag wel oke,
dus ik ging de drachtige geiten nog even voeren aant einde van de dag, en je raad het al.. 2 lammetjes!
wij de spenen doorknijpen van de geit, maar er was maar heeeel weinig melk.. en tja biest/melkpoeder nergens te vinden..
het beetje wat er was van die geit uitgemolken en gevoerd, de biest. en hopen dat ze stiekem gewoon al gedronken hadden en dat er daarom weinig melk was.. en vanavond om 9 uur nog een keer er langs om te kijken of ze het nog doen, zo niet gaan we ze koeienbiest geven en zo wel dan is het helemaal goed!

zo dat was mijn verhaal.