Stal Midden Delfland Roddels dl 5!!!!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

amber2202

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 17:27

thanks Jett :o

amber2202

Re: Stal Midden Delfland Roddels dl 5!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 17:28

ik blijf bezig met die nieuwe pagina's :P

Jetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 17:49

Waarom doe je dat dan! :D

doppie45

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 18:29

Ik ben echt blij met alle hulp van Karin en Jet en straks kan ik het weet alleen hoor :D

Tenslotte heb ik al weer in geen 3 jaar op een paardje gezeten en wordt ik ook een dagje ouder :P en ook voorzichtiger...

Rijden ging super :D Mandy niet vooruit te branden,geen conditie...enne ik ook niet dus daar gaan we aan werken samen,maar het belangrijkste...het vertrouwen in elkaar is er wel aan het komen :D
Mandy is ook geen paardje om mee in een bak te rijden en ik heb er ook geen lol aan dus strakkies gaan we lekker naar buiten!

Kom maar op met dat voorjaar!

doppie45

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 18:33

Afbeelding

Jeetje wat een knappe dame heb ik toch :o
Met karakter en streken erbij 8-)

amber2202

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 18:38

Wat leuk om te horen!
Komt allemaal goed met al die hulp ;)

amber2202

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 18:39

Jetta schreef:
Waarom doe je dat dan! :D

hihi.. :+

Chiron_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 19:15

Leuke foto;s allemaal,
vandaag lekker buitengereden met Mara.
Spetter vond het ook heeerlijk!

amandaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 19:49

leuke foto's allemaal gezellig met zijn drieeen krabbelen en tank met zijn nieuwe vriend drinken haha.

nou eerst lekkr rondje park gedaan veel gegaloppeerd en gedraafd ging erg goed waren al een tijdje niet alleen geweest wel kijkerig door de mist en 1x was hij een beetje angstig kwam inneens een man in een fel geel jasje aangerend toen is hij heel hard gaan hinneken vooral toen hij stretchoefeningen ging doen haha

nataschamarc

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 20:19

mooie foto`s.
die foto van chels vind ik heel erg leuk.
ik hoop dat ik morgen met me kat bij susan op de werk foto`s kan laten maken van haar pootje.
ze lig alleen maar op de verwarming of op de stoel.

Neela

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 20:38

Leuke foto van mandy :D

nataschamarc

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 20:44

dat is ook een hele leuk foto van mandy.
ze heb een leuk lief hoofdje

nataschamarc

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 20:59

wat is het rustig op bokt

Ireen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 21:39

Mandy is leuk!!! Wil haar binnenkort wel een keertje in het echt komen ontmoeten :)

Binar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 22:11

Ireen_ schreef:
Mandy is leuk!!! Wil haar binnenkort wel een keertje in het echt komen ontmoeten :)

je bent uiteraard van harte welkom om ff bij ons te komen buurten :-)

Jetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 22:23

Mandy is een echt dametje, hoor! Als je haar niet op de juiste manier aanpakt, neemt ze direct en letterlijk een loopje met je. Ik vind het heel leuk om te helpen, Marion! Zo fijn ook om je weer te paard te zien, jullie zijn een leuk stel.

Marjo_Wystan

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 22:25

amanda1980 schreef:
Amber(sorry weet je eigen naam nog niet hihi), de deken heb ik inmiddels joehoeee. Ik denk alleen niet dat ik cas terug in de groep zet. Hij ligt niet zo lekker in de groep bij 1 a 2 groepgenootjes. Hij is continu allert en ontspannend zich amper. Tja, cas is een beetje een watje die amper van zich afbijt hihihi. Had ie wat makkelijker een schop uitgedeelt had het probleem over geweest. In deze groep durft ie het op de een of andere manier niet terwijl hij ollie gister wel een bok gaf, ok ook pas na 20 nuinuten, maar hij gaf hem wel. Daarna zocht cas ollie zelf ook steeds weer op om te spelen. Hij heeft tankie en andere ook wel eens een bok gegeven.
Als hij dat tegenover een paard na 2 weken nog niet durft weet ik gewoon dat ie het ook niet doen gaat. Ik zie aan zijn manier van doen dat ie zich niet happy voelt in de groep helaas. Baal wel want vond het zooo lekker voor hem. Maar goed, baal er al tijden van dat hij zo weinig van zich afbijt, een te lief paard is ook niet altijd leuk.

Vanmorgen zat de waterton vol. Meestal ga ik na het buiten zetten weg dus heb hem vanmiddag niet bijgevult. Bij cas liggen er 2 stenen in zijn ton want hij ging er ook mee spelen. Met 2 stenen laat ie hem staan.

jack was idd laagste in rang, en dat ging niet erg goed, maar je moet niet vergeten dat de anderen allemaal samen hebben gestaan op het land,,

mag ik vragen hoelang je het hebt geprobeerd met cas in deze samenstelling zonder jack??

ik denk dat het op deze manier ook een probleem gaat worden in de zomer namelijk(, maar dat is mijn mening... )

Als ze serieus gaan jagen in de weide, tot nu toe hebben ze het gewonnen omdat cas er iedere keer weer uit gaat, ben ik niet zo blij....

Marjo_Wystan

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 22:28

doppie45 schreef:
Afbeelding

Jeetje wat een knappe dame heb ik toch :o
Met karakter en streken erbij 8-)

Ging goed he vanochtend???!!! Ze staat je in ieder geval als gegoten! Gaat een leuk team worden :j (is het al natuurlijk, maar ik zoals ik vanmiddag zag gaan jullie leuke dingen samen beleven :D)

amber2202

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 22:39

Op t land is het ook nog wel anders.. en dan staat Blando erbij dus dan moet het met de baas uitgevochten worden ;) :P
Maar ik denk dr nog niet eens over na .. tis nog zo verweg lijkt wel! en zeker met dit stomme weer! :(

Net bij dansen gekeken van mn zuster.. en ik gaat zo weer lekker mn bedje opzoeken op de zaterdagavond :P
ik vind het weer goed zo'n lange dag! ;)
Mensen nog leuke plannen voor vanavond? (die zullen nu dan vas niet op bokt zitten?? :P)

Jetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 22:49

Nog iets: In het land hebben ze veel meer ruimte en kunnen ze afstand van elkaar nemen. In de paddock is dat vrijwel onmogelijk, de ruimte is veel beperkter. Het blijft afwegen ...... en dat kan heel spannend zijn! Cas gaat wel heel goed met Jack, kan ie daar niet bij?
Laatst bijgewerkt door Jetta op 06-02-10 22:52, in het totaal 2 keer bewerkt

Ireen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 22:51

Binar schreef:
Ireen_ schreef:

je bent uiteraard van harte welkom om ff bij ons te komen buurten :-)

Lijkt me leuk hoor, ook Evita haar oude vriendjes weer even zien :) Ik werk nu in delft natuurlijk dus moet best een keer lukken..

Op het land is altijd anders dan in de paddock, Eviet kon met sommige paarden niet in de paddock (ivm opgejaagd worden) terwijl ze met diezelfde paarden op het land geen problemen had omdat ze daar goed weg kon lopen. Als een paddock te klein is houdt je het opjagen zo af en toe toch wel, omdat het paard dat laag in rang is nooit ver genoeg van het dominante paard kan weglopen om uit zijn "persoonlijke ruimte" te komen. Kan me goed voorstellen dat dat voor Cas heel vervelend is omdat hij continu alert moet zijn, dat levert misschien meer stress op dan plezier. (ik had ook zo'n watje ;) )

johnvt

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 22:53

Irene,

Leuk je weer eens te spreken en te zien, Marion dat wordt dan weer de oer oude gezellige huisvrouwen rit toch met mandy

johnvt

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 22:57

Allemaal oke, maar een paard wel en dan niet in een groep zetten is ook vragen om problemen.

Zeker in de paddock moet je niet althans mijn mening de ene dag wel en dan weer niet je paard (groeps)huisvesten. Ook niet in een land maar inderdaad is daar meer ruimte om ergens anders te willen staan dan in een paddock.

amber2202

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 23:02

johnvt schreef:
Allemaal oke, maar een paard wel en dan niet in een groep zetten is ook vragen om problemen.

Zeker in de paddock moet je niet althans mijn mening de ene dag wel en dan weer niet je paard (groeps)huisvesten. Ook niet in een land maar inderdaad is daar meer ruimte om ergens anders te willen staan dan in een paddock.

Agree.

doppie45

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 23:02

Ireen_ schreef:

Ireen gewoon lekker doen hoor!
Sinds het moment dat Mandy hier staat wist ik dat het jouw soort paardje zou kunnen zijn....erg eigenwijs en met een heel eigen wil....met gebruiksaanwijzing dus...maar ik heb geen haast hoor,maar vergelijk haar nog vaak met Tink,waar mee ik kon lezen en schrijven :D Ze doet mij heel erg denken aan Eviet :o
Tink toonde wel wat minder karakter dan Mandy...of ik heb het nooit gezien in haar,ik kende Tink al een jaar voordat ik haar kocht :+

Maar raar dat ik gelijk aan jou dacht toen ik met Mandy ging kennis nemen,het is echt een karakter paardje van 15...en ik krijg het ook niet kado hoor!