Stal de Groene Meer

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

jSophiaF

Re: Stal de Groene Meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-08 22:17

Ik vind hem zo gaaf , Romeo ... super dat het goed gaat, alleen zonde dat je ging op je kont verder ging zonder paard ... de beste ruiter hapt wel eens zand, toch

_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-08 22:20

Precies, ik vind het heel leuk om te zien dat je zo je best doet voor Romeo. Is echt een prachtig paard die nog heel ver kan komen.

jSophiaF

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-08 19:40

Vanmiddag heb ik voor 5 minuten op Donna gezeten, rijden kunnen we het niet noemen. Ondanks de giga pijn in me rug, zitten gaat nog, maar lopen bijna echt niet.
ze was super braaf en haar been is niet dik geworden toen ik er op zat, of er na, ook niet toen ze in het kampje nog een uurtje gestaan heeft.
Kijken hoe ze er morgen bij staat en dan van de week nog een keertje doen, en langzaam uitbreiden ...

taverno

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-08 20:05

Na een dag hard werken ben ik nu totaal uitgeput.gelukkig had mijn vriendje al buiten gelopen want ik kon het niet opbrengen om te gaan rijden.
Ik heb hem wel een poosje gelongeerd.

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-08 21:52

Hey jo, goed dat je erop bent gaan zitten, al denk ik niet dat donna erg gauw overbelast raakt van jouw mega gewicht...

M'n Tag heeft buiten gelopen en is met verzorger aan de wandel gegaan, mams heeft les gehad weer op Flash en ik?...zucht ik had zo'n goed idee om naar het strand te gaan.
Met trailertje naar duindigt daar m'n vriendin opgehaald die met paardje in training meeging. Alles goed en wel lekker daarheen gereden en we waren het het strand op willen aandraven of er gaat een soort van stabij naar ons staan blaffen(voor zij die het niet weten, Pony is ooit eens aangevallen door een stabij achtig ding en sindsdien bang voor zwarte witte honden) vervolgens uit het niets kwam er een jack russel terrorist op me af gevlogen die naar d'r benen en staart aan het bijten was. Pony zwaar in paniek de hoogte in omdraaien op d'r achterbenen op gegeven moment verloor ik m'n balans en kwam op m'n linker bil/staartje terecht maar bleef vast houden in de hoop dat ze misschien door m'n gewicht zou stoppen. Vijftig meter door een mui gesleurd op m'n rugvoelde aan m'n rechterkant hoeven van alles raken waaronder m'n helm een keer of drie vier. Elke pas die ze zette ging ze harder dus ik liet toch maar los om in de verte m'n paard het zwarte pad op te zien galoperen. Verdwaasd vol met angst woede en adrenaline ben ik achter haar aan gerent schreeuwend naar die mensen van die hond die heel rustig achter het beest aan liepen en niks anders deden dan af en toe eens roepen en naar m'n vriendin roepen even stil te staan dan konden ze hem pakken.
Gelukkig had iemand Pony gevangen op de parkeerplaats. Die mensen onbeschoft en wel gewoon de hond in de auto en weggereden zonder iets te zeggen.
Gelukkig heb ik niks beetje blauw en stijfjes, Pony heeft niks en hebben we alsnog heerlijk kunnen rijden maarja dat zo'n naar kleine pieppiepiepiepieeeep hondje het weer even moet vergallen is altijd jammer.

Ro is een geweldige gozer hij heeft tijd nodig, en die krijgt hij ook gelukkig

jSophiaF

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-08 21:59

Jeetje, das ff schrikken zeg, gelukkig dat mensen pony hebben gevangen voor je.
Ik haat dat soort mensen , die denken dat de hele wereld van hun is en niet eens de moeite nemen om hun viervoeter ( heb er zelf 3 ) aan te lijnen als er paardjes aankomen, grgrgrgrgr. En dan nog gewoon rustig op hun gemakje alles inladen en weg gaan, kan daar niet zo goed tegen ...

( zo is Don ook ooit een keer door een kruising labrador, goldenretriever te pakken genomen en sindsdien als de dood voor viervoeter wat ze honden noemen , als ze in een straal van 5 mtr in haar buurt komen)

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-08 22:47

gelukkig heeft Pony het alleen bij bepaalde kleuren honden maar ze was er aardig overheen omdat ze al heel lang geen lastige honden heeft meegemaakt maar ja, kun nu weer van voor af aan beginnen

taverno

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 08:03

Vandaag zeker lekker stijf Lisa?

Redlich

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 08:19

Goh, wat een avontuur zeg! Gelukkig goed af gelopen allemaal! Wat een mensen heb je toch.
Je moet met je paardjes bij Malvin in de leer gaan. Die heeft namelijk al 5 keer een hond laten vliegen.
Ik zeg altijd dat hij slaat, de baasjes komen dan gelijk in aktie. Je maakt het dan ook hun probleem.
Je hebt er natuurlijk ook bij die echt helemaal niet sporen!
Hoe gaat het met de spierpijn vandaag? Ik begrijp dat je een uur moet fietsen om naar je werk te gaan. Zal niet meevallen.

DesireeK

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 10:24

Ik heb een berichtje gehad dat het met de stijfheid meevalt... Ze is alleen bont en blauw en heeft aardig wat pijn... Ze is vanmorgen gewoon weer op de fiets gestapt...

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 17:07

Mijn Tag slaat wel honden terug(heeft een paar jaar geleden een beagle de snuit het hoofd in geslagen) maar bij Pony neemt de paniek over helaas.

Stijfheid valt inderdaad behoorlijk mee omdat ik gelukkig een onrustige slaper ben werd ik ook niet heel stijf wakker. Het fietsen was minder geslaagd heb er dik een uur over gedaan heen. Op het moment vooral pijn in m'n rechterknie bij het buigen, zit dan ook een pak vocht in wat lekker om de bandjes heen is gaan zitten.
Heb wel een hele boel blauwe en beurze plekken ontdekt waaronder m'n beide heupen, stuitje, rechterbovenarm, schouders, en m'n rechter onderste rib. Kan niet vaak genoeg tegen mezelf zeggen hoe blij ik ben met de investering in helm en protector en dat ik ze ook echt draag, had helemaal verkeerd afgelopen als ik ze niet aan had gehad.

Redlich

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 20:09

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Vandaag weer fijne rit gemaakt. Malvin had er behoorlijk zin in! Lekker fris weer en meneer zag van alles!
Deze foto's zijn van vanmiddag.

taverno

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 20:14

Knap dat je dan toch gaat fietsen Lisa.

Het zijn weer leuke foto`s Dees.

Tence moest voor controle terug naar de kliniek.Het zag er allemaal redelijk goed uit,alleen rechtsachter was het kogeltje niet helemaal in orde,komt ws vanuit zijn rug.

Met wat nuttige tips moet dat allemaal weer goed komen.

jSophiaF

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 22:13

Stoer Lisa dat je bent gaan fietsen. Ik heb nu voor mijn rug pijnstillers die 12 uur moeten werken, kan nu wel gelukkig beter lopen, maar bukken doet nog steeds zeer.

Mooie foto's Dees, echt gaaf geworden... een super Fjord.

En taverno ( sorry je naam is me even ontschoten ) hoop echt zo dat het snel beter gaat met Tence en dat hij weer snel helemaal in orde is.

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 22:41

het fietsen valt wel mee moet alleen zo'n tijd op gang komen omdat het buigen van m'n knie wel zeer doet maar zolang ik beweeg gaat het goed.

horseylove

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 09:12

Goede morgen allemaal,
Ik zal me even voorstellen,
Ik ben Sabrina, 23 jaar oud en verzorg voor namelijk taggerty maar geef baraka en flash ook de nodige knuffel poetsbeurt af en toe.

Groetjes

DesireeK

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 09:24

Hoi Sabrina,

Welkom Lachen
Ik heb al veel over je gehoord van Lisa *LOL*
Ik heb je alleen nog niet gezien op stal...
Leuk dat het tussen jou en Tag zo goed klikt.

Veel plezier met Tag en natuurlijk ook met de andere 2 kanjers...

jSophiaF

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 09:34

Welkom Sabrina , Veel plezier met je tag en de andere 2 peerdjes.

die pijnstillers die ik gisteren gekregen heb, hebben precies de nacht gewerkt, vanmorgen vrolijk en vol goede moed de 2e ingenomen, maar merk nog niks, loop nu weer net zo verrot als er voor. Moet helaas wachten tot me eigen huisarts van vakantie terug is ...

Redlich

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 09:40

Hoi Sabrina, welkom! Wij hebben elkaar geloof ik nog niet gezien?

Freya, hoe lang heb je al rugklachten? Heftig zeg! Is er geen arts die je nu kan helpen?

jSophiaF

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 10:24

Ik loop nu al goed 4 mnd met die rugklachten, wordt alleen maar erger, dacht eerst gewoon spierpijn. Het is niet 4 mnd konstant. Afgelopen weekend kon ik niet eens me bed normaal uitkomen.
Ik moet nu van die plaatsvervangende arts die pillen concequent innemen en volgende week dinsdag naar me eigen arts.
Volgens mij zit er iets van een zenuw klem, want met regelmaat, nu vanaf dit weekend, krijg ik een soort steken en dan werken me benen niet meer, kan ik geen stap verzetten.
We blijven nog maar even vol houden, probeer wel in beweging te blijven voor zover het gaat.
ben wel blij dat ik afgelopen nacht weer eens doorgeslapen heb.

Kimbaie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-08 10:42

Wat een heftige verhalen hier.

@ lisa: Ach gut Gelukkig ben ik nog nooit tijdens het rijden aangevallen door een hond. Zou ook niet weten wat ik moet doen. Meestal als een hond als een gek op mij af komt rennen dan zet ik hem stil. Maar goed dat wordt lastig als je paard in blinde paniek verkeerd.

@ Yolanda: ouw... ken een goede chiropractor. Die heeft mijn vader toen enorm geholpen met zijn rug en mij trouwens ook met mijn whiplash. Dus mocht je intresse hebben, dan moet je even een gil geven.

@ Sabrina: welkom

@ desiree. Mooie foto's

@ marion: hoe gaat het met Tence?

horseylove

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 11:12

Bedankt voor het welkom Haha! stel het zeer op prijs.

Nou ik ben door de weeks in de avod op stal een uurtje na me werk,
en ook in het weekend.

Wees niet bang om me aantespreken om met iets te helpen want dat doe ik graag Haha!

@Freya Kan je geen lig oefeningen doen. of fysio ik weet niet hoe het met je rug zit maar niet lekker iedergeval :S
beste ermee.

Hebben mensen zin in een meeting?
dat we met ze alle een buitenritje maken of allemaal wandelen?
dan maken we foto's en hebben het gezellig.

taverno

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 11:42

Ik meet elke dag stalgenoten. Haha!

Wandelen gaat met mijn pijnlijke enkel niet lukken en met z`n allen buitenrijden zie ik ook niet zitten,zeker niet nu het weer wat kouder wordt.Dan heb ik een rustig paard nodig om Tence achter te zetten. Haha!

jSophiaF

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 11:47

Thnx voor alle lieve tips van jullie. Ik wacht nog heel even af. Als ik het niet meer uithou geef ik een gil

Lijkt me gezellie moet het wel droog zijn, hahahaha. Ik kan alleen gaan wandelen met die zwangere stalmus van me.

horseylove

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 11:48

het is voor de mensen die mee willen of gezellig met zun alle een bakkie koffie.
ik kan meetings samenstellen, daarom bied ik het aan Haha!