Stal midden Delfland roddels .. 2

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Binar

Re: Stal midden Delfland roddels .. 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-06 08:41

AnitaJoeri schreef:
Ik denk dat als ze nog lang naar buiten kunnen dat er anders toch schema moet komen,waarbij iedereen evenredig moet komen helpen.Anders gaat niet lukken.Sorry

Ben ik het helemaal mee eens. Ook met binnenhalen gaat het niet altijd helemaal goed!!
Arme Sil Ach gut en arme jij straks!! Ach gut

Ik ga vanmiddag ff wat proberen uit te printen

spettertjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-06 08:45

AnitaJoeri schreef:
hoi
spijtig maar als er niemand naar stal komt zullen er vandaag paarden binnen in stal moeten blijven.
Sil staat nu in der eentje te klooien en ik ga zo nog even snel,waarschijnlijk ook in mijn eentje.
Hoop dat iedereen begrijpt dat het geen doen is om 36 paarden met 2 man buiten te zetten.
Dus ben je nog even in de gelegenheid,al is het tussen de middag zet er dan alsnog een paar buiten. Dan staan ze wat later maar ze komen dan in iedergeval buiten
Ik denk dat als ze nog lang naar buiten kunnen dat er anders toch schema moet komen,waarbij iedereen evenredig moet komen helpen.Anders gaat niet lukken.Sorry

Helaas kan ik niet helpen met buiten zetten deze week, heb vroege dienst. Ben er wel iedere avond geweest om ze weer binnen te halen. Volgende week ben ik er wel in de ochtend, heb dan weer avonddienst maar ik snap wel waar je naar toe wilt.
Het zou idd prettig zijn als van alle paarden regelmatig mensen aanwezig zouden zijn om of binnen of buiten te zetten. Het zijn idd altijd dezelfde mensen die er 's avonds of 's morgens zijn en dat terwijl er toch een heleboel paarden staan met een heleboel eigenaren die idd niet 7 dagen per week van 's morgens 8:00 tot 's avonds 20:00 uur moeten werken.
Misschien is het een optie om de paarden waarvan de eigenaren die zich bijna of niet vertonen tijdens het tijdstip van binnen of buiten zetten dan hun paarden maar binnen te laten staan?

Zondebokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-06 08:52

Ik vind persoolijk niet dat je daar iemand zn paard voor moet laten straffen....denk dat daar best wel een oplossing voor is....

spettertjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-06 08:57

Vera het is ieder jaar weer hetzelfde als de paarden 's nachts naar binnen gaan en ieder jaar zijn het weer dezelfde mensen die ervoor opdraaien. Het is namenlijk ook niet verboden om als je komt om je paard binnen te zetten 's middags na 17:00 uur misschien ook je eigen groepje naar binnen te halen of in ieder geval even mee te helpen en niet alleen maar je eigen paardje.
Het gebeurd namelijk regelmatig dat er mensen zijn die hun paardje uit de wei halen en vervolgens weer doodleuk gewoon weggaan zonder zich te bekommeren om de rest van de paarden.
Wie de schoen past trekt hem aan toch?

Zondebokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-06 09:06

ja ik sta er nog niet zolang dus weer niet hoe dat hiervoor altijd ging.......maar dan moeten toch die mensen harder aangepakt worden toch....

spettertjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-06 09:13

Daar ben ik ook voor Vera...Is er niemand van je groep om de paarden buiten of binnen te zetten of is er niets voor geregeld dan blijven ze maar binnen en wil je toch je paard naar buiten hebben dan doe je er maar een beetje moeite voor. Je moet tenslotte toch iedere dag ook tijd maken om naar je paard te gaan dus kan je ook tijd maken voor afspraken om te regelen wie, wat wanneer binnen of buiten zet.

Zondebokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-06 09:17

Ja is ook wel zo...ik heb s morgens ook nooit tijd dus dan vraag ik het "lief" aan john vind het altijd heel vervelend om anderen er voor op te laten draaien...maar als ik s morgens moet komen nou dan staat ze al heel vroeg in het land hihi

xMarieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-06 09:27

Staan er nu nog paarden binnen? Ik kan wel vragen of ik wat langer pauze mag nemen. Dan kom ik om 12 uur ofzo ff helpen.

Binar

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-06 09:43

Marieke_ schreef:
Staan er nu nog paarden binnen? Ik kan wel vragen of ik wat langer pauze mag nemen. Dan kom ik om 12 uur ofzo ff helpen.

Moet je missch John ff bellen... ik weet niet of alles al buiten staat!!

spettertjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-06 09:44

ik durf het je niet te zeggen Marieke.....

Zondebokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-06 10:16

regina en evita staan er wl in de rest weet ik eigenlijk niet denk het wel...

verania

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-06 10:17

hai,

Ja dit is en blijft denk ik een lastig geval.
Ik probeer mijn werkschema zo in te delen dat ik ook smorgens de paarden buiten kan zetten.

Maar ik kan me ook voorstellen dat dat bij niet iedereen lukt.
Tenzij ze om 7 uur op stal aanwezig mogen zijn.

Je zou het kunnen proberen om een schema te maken en kijken hoever je komt daarmee.

ik kan iig bijna elke woensdag en zeker wel donderdag en soms vrijdag ochtend.
maandag avond zou ik kunnen helpen met binnen zetten.

nou het weer is in ieder geval heerlijk zo van mij mag het zo blijven

gr shir

AnitaJoeri

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-06 10:21

Er staan nog merries binnen maar zag Edith van corriza aan komen fietsen.Misschien dat zij nog wat buiten zet.En Vera wat karin zegt klopt helemaal.Iedereen kan of buitenzetten of binnenhalen.Niemand werkt 12 uur per dag.Dus [Bijna]iedereen kan of buitenzetten of binnenhalen.Het hele voorjaar is er door gemiddeld 3 mensen buiten en binnengezet doordat wij ook zeiden,zielig voor de paarden.Uiteindelijk veranderde er toen niks en nu begint het weer van voren af aan.Ik heb nu ook op mijn vrije dag de wekker gezet en kom ik er speciaal voor,zoals ik het hele voorjaar ook gedaan heb.Nu is het dus ff klaar.Vanavond kan ik dus terug om wat met joer te doen.Morgen kan ik ook weer om 6 uur mijn bed uit om te gaan werken en zondag kan ik dan weer buitenzetten omdat ik een vrije dag heb.Maar het is heel simpel.Paarden worden niet gestraft.Wat er binnenstond was heel rustig dus dat valt reuze mee.De eigenaren moeten zelf verantwoording nemen en het niet op zielige paarden afschuiven.Dus of buitenzetten of binnenhalen.Simpel zat.En des te meer mensen er zijn des te gemakkelijker het is en dan is het ook niet erg om eens voor een ander te lopen,maar wel in overleg.

Zondebokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-06 10:29

Ik zeg ook niet dat het niet klopt zeker niet....ben het wel met jullie eens hoor...op mn aneder stal heb je ook heel veel van die figuren om het zo maar te zeggen.....en dat vind ik zielig voor de paarden als ze dan heel de dag binnen staan.

En zoals ik al zei wil best helpen...(ook op mn vrije dagen want de rest werk ik) En denk niet dat iedreen bewust niet help...ik help ook heeel weinig maar dat is niet omdat ik het niet wil....maar omdat ik het echt gewoon niet red.

verania

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-06 11:03

AnitaJoeri schreef:
Er staan nog merries binnen maar zag Edith van corriza aan komen fietsen.Misschien dat zij nog wat buiten zet.En Vera wat karin zegt klopt helemaal.Iedereen kan of buitenzetten of binnenhalen.Niemand werkt 12 uur per dag.Dus [Bijna]iedereen kan of buitenzetten of binnenhalen.Het hele voorjaar is er door gemiddeld 3 mensen buiten en binnengezet doordat wij ook zeiden,zielig voor de paarden.Uiteindelijk veranderde er toen niks en nu begint het weer van voren af aan.Ik heb nu ook op mijn vrije dag de wekker gezet en kom ik er speciaal voor,zoals ik het hele voorjaar ook gedaan heb.Nu is het dus ff klaar.Vanavond kan ik dus terug om wat met joer te doen.Morgen kan ik ook weer om 6 uur mijn bed uit om te gaan werken en zondag kan ik dan weer buitenzetten omdat ik een vrije dag heb.Maar het is heel simpel.Paarden worden niet gestraft.Wat er binnenstond was heel rustig dus dat valt reuze mee.De eigenaren moeten zelf verantwoording nemen en het niet op zielige paarden afschuiven.Dus of buitenzetten of binnenhalen.Simpel zat.En des te meer mensen er zijn des te gemakkelijker het is en dan is het ook niet erg om eens voor een ander te lopen,maar wel in overleg.

Ja je hebt ook wel gelijk, maar zal wel lastig blijven.
En ik heb het eigenlijk alleen over buiten zetten (binnen zetten ben ik er nooit ja alleen eventueel op maandag)

Ik kan iig niet beide combineren of smorgens (en dat lijkt me meer nodig) of savonds.

Als iedereen nou eens op stal opschrijft wanneer er binnen en buiten gezet kan worden.

Nou en nu maar hopen dat het een beetje gaat lukken.
En ehm staat vernaantje buiten (lijkt me wel hihi want anders word john gek van vernaan)

maar goed ik ben er zondag weer gr shir oja hoe laat gaan de paarden zaterdag naar binnen misschien dat ik dan nog even kan helpen.

gr shir

spettertjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-06 11:08

Voor het donker wordt gaan ze weer naar binnen dus kijk naar buiten zou ik zeggen Haha! Haha! Haha!

verania

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-06 11:15

spettertjuh schreef:
Voor het donker wordt gaan ze weer naar binnen dus kijk naar buiten zou ik zeggen Haha! Haha! Haha!

Ik ben er zo rond 6 uur denk ik misschien iets eerder dus dan zou ik kunnen helpen,
Moet wel weer snel weg dan dus heb maar klein half uurtje dus dat moet lukken toch

moet eerst werken en dan boodschappen doen omkleden en dan naar stal

gr

spettertjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-06 11:51

Deze problemen daar loop ik nu ook iedere avond tegen aan. Werken, honden uitlaten, afwassen, snel eten koken en opeten en dan naar stal, paarden binnen zetten en dan nog mijn eigen paard doen. Verward
En..... dan de volgende dag weer om 4:45 uur op.....werken enzo....weer van voren af aan. Oja en mijn huishouden ook nog tussendoor.

questie van goed organiseren denk ik. Tong uitsteken

xMarieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-06 11:59

John smst niet terug Huilen

Zondebokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-06 11:59

hond uitlaten,Ukaat in de wei zetten ,pff werken.....boodschappen..hond uitlaten...eten...naar ukaat....naar regina(of anders om) en dan naar huis(zo rond 22.30) hond uitlaten slapen.....en daar gaan we weer hahaha leuk heh zo n druk leven.....Knipoog

Oh ja en idd ook nog huishouden Lachen

verania

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-06 12:04

spettertjuh schreef:
Deze problemen daar loop ik nu ook iedere avond tegen aan. Werken, honden uitlaten, afwassen, snel eten koken en opeten en dan naar stal, paarden binnen zetten en dan nog mijn eigen paard doen. Verward
En..... dan de volgende dag weer om 4:45 uur op.....werken enzo....weer van voren af aan. Oja en mijn huishouden ook nog tussendoor.

questie van goed organiseren denk ik. Tong uitsteken

haha zal ik mijn agenda ook even neerzetten haha.

Nou kijk op maandag half 7 uit bed (ja later dan jij) aankleden kleine uit bed ook aankleden eten en naar school brengen om 8.20 dan als een speer naar 1e leerling toe meestal hoop ik daar om 9 uur te zijn dan werken tot een uur of 11.30 ja ja niet lang maar ja dat heb je met kids.
jarno uit school halen eten en om 12.50 weer naar school brengen.
dan mijn huishouden doen alvast eten maken 15.15 jarno uit school halen en dan hem bezig houden.
dan om een uur of 5 weer werken en daarna naar stal (les)

dinsdag is het wat anders dan hoef ik tussendoor niet naar huis toe dan werk ik door tot een uur of 3 en daarna jarno uit school halen, wasje doen eten maken en dan rond een uur of 5 weer werken.

woensdag yes als ik geen examens heb kan ik buiten komen zetten en donderdag ook
vrijdag ook eigenlijk.
nou valt nog mee toch

haha
oja woensdag werk ik vaak savonds zo rond 17.00 tot 22.00 en donderdag ook van 17.00 tot 22.00
en vrijdag is meestal mij vrije dag (op vandaag na dan)

en zaterdag om 7 uur eruit half 8 weg 8 uur bij de 1e leerling zijn en werken tot zo rond 15.00 werk zolang zodat ik op woensdag en donderdag op stal kan zijn.

meer kan ik niet doen. haha

gr shir

verania

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-06 12:04

Marieke_ schreef:
John smst niet terug Huilen

kan niet smsén je moet hem dan bellen

gr

Xeen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-06 12:14