Deel 7 staat er gespreid voor, MD meiden zetten door!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

lirote

Re: Deel 7 staat er gespreid voor, MD meiden zetten door!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 00:22

hij heeft wat voor me geregeld
ja vreemt is het wel als je zo'n paarden rust huis heb geef je die dieren toch te eten maar ja weer wat geleerd
ik ga nu mijn mandje in en morgen weer snel naar de paardjes kijken hoe ze de nacht hebben door gebracht
ik ben echt blij dat nico me zo heeft geholpen
truste

Lay

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-11 06:04

Goede morgen :z

AnitaJoeri

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 08:22

guten morgen 14 graden en nog steeds druilerig.

Kan ik straks wel fijn buitenrijden met Aiko zonder horzels.

Wil ik bedoelde naar welk rusthuis heb je ze gebracht.Waar waar waar, hebben ze ook een website?
Staan de andere paarden er ook zo slecht bij?
Misschien kijken waar je een klacht in kan dienen over dit zogenaamde rusthuis (Misschien weet de dierenbescherming waar dit kan).Als ik het zo hoor rusten ze daar snel voor eeuwig.
Echt schandalig en daar zou ik toch wel even achteraan gaan.Je betaalde er immers voor. Lekker is dat.

Mijn jongens staan dus overdag binnen en krijgen ook gewoon 3x per dag hooi en 2 x per dag kuil.

Princesspres

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 09:06

klinkt heftig wil... Volgens mij was kim wel tevreden daar.
Fijn dat nico wat voor je heeft kunnen regelen. Succes met de paardjes weer op gewicht te krijgen!

amandaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 10:06

Nou wil ben blij dat Nico wat voor je heeft geregeld. Iarme paardjes vindt het echt heel slecht.
Net met ar terug uit het ziekenhuis het viel mee en zijn zenuwen zijn doodgemaakt, hoop dat hij dalijk geen last meer heeft van pijn en dat het helpt. Gister nog even uit eten geweest want het duurt 6 à 8weken voor ze afgestorven zijn en dat schijnt heel pijnlijk te zijn.
Nu lekker de keuken soppen

lirote

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 11:00

lirote

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 11:20

ik zie geen webe site maar staat op marktplaats weer
pris@ ja sommige hebben het er ook naar hun zin geloof ik en verleden keer toen ik moskay zag zag hij er goed uit ik heb hem nu niet gezien
maar ik hoor ook andere verhalen dus ik weet het niet
ik heb er niet echt meer op gelet hoe de andere eruit zagen ben gewoon heel druk geweest om de paarden daar weg te krijgen lil hing gewoon in de boom om wat te kunnen eten zo'n honger had het dier tesje heeft geen billen meer over
bij mij stonden ze ook op het land maar kregen 3maal per dag hooi en 2x krachtvoer want er staat gewoon niet genoeg op het land
je kan een paard rustig op het land zetten en niet bij voeren als er maar genoeg staat
en met hoe het weer nu is moet een paard eten om zich warm te houden het is niet zulk mooi weer namelijk
kijk nou naar jou paardje staat super op het land staat voldoende gras en is 3 keer zo groot als waar die van mij op stonden bij jullie staan ze met een stuk of 6 en die van mij stonden met zijn tienen
alle paardjes stonden voor het hek en gingen knokken toe ik die 2 er uit had (dus mijn redenatie de rest wil ook eten hebben ook honger )
ik heb oogkleppen op gezet en heb mijn meiden weg gehaald
peet en linda hebben wat beter gekeken en vertelde later dat de rest ook wel mager was op een paar na
zal best wel goede bedoelingen van die vrouw bij zitten maar nu ik er een nachtje over heb geslapen vallen mij heel veel dingen op over hoe ze praten en de woorden die ze zei
maar mensen als je een paarde rusthuis heb en het je eigen bedrijf is en je verdient er je boterham mee dan moet je dat toch serieus nemen dan kijk je toch iederdag even alle paarden na want je heb met paarden te maken die er niet staan om dat ze allemaal gezond zijn
dan ben je toch niet alleen met je eigen paardjes bezig en voor het gemak maar de boel de boel laat
het is er wel niet duur maar in die buurt kan je je paard voor 50 euro op een stuk land zetten en dan wordt er gewoon ook niet naar om gekeken (ik bedoel maar )
en ja je heb met mensen te maken die van hun paard houden en die vragen hoe het er mee gaat (dat moet je niet lastig vinden dat is normaal )het is geen ding wat je weg zet
het is een levend wezen waar naar ik hoop de eigenaar er achter om zijn dier geeft
zo heel verhaal

amber2202

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 11:30

wat een verhaal Wil !! :(
heel jammer dat mensen zo met je paarden om kunnen gaan :(
hoop dat de paardjes weer snel de oude zijn op stalling 't einde !
Laytje ziet dr goed uit op de foto's Kay ;)
ze heb 't wel naar dr zin daar zo te zien ;)

AnitaJoeri

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 12:44

zo heerlijk met Aiko 2 uur in het bos geweest.Door druilerige weer ook geen horzels, was heerlijk.

Wil al betaal je maar 6 euro dan moet het nog goed zijn.
Als je dingen aanbied moet je dat ook geven.Punt

Ik ben ook heel goedkoop met mijn pension en B&B, maar daarom moet het nog wel goed wezen.
Het moet juist door mond op mond-reclame zo wezen dat mensen er goed over te spreken zijn en het aanbevelen, zo niet terug komen.

Anneke van stal Delftse Hout heeft haar paard jaren in Drente gehad voor €150.00 en was daar uitstekend over te spreken.
Die mensen belden haar ook altijd direct als er wat was en zo hoort het natuurlijk ook.
Het zijn levende beesten en daar hoort iedereen fatsoenlijk mee om te gaan.

Goed dat je trouwens oogkleppenop heb gezet je kan toch niet de hele wereld redden.

DeadxStar

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 17:19

Ik kom even binnen vallen hoor haha, Wilma had verteld dat ze hier wat had gepost over de situatie. Maar over rusthuis oostende.. belachelijk, echt waar. Ik heb tes en lil net gezien, en ze zijn echt afgevallen, bizar in 1 week tijd. Bij lil haar singel scheelt het gewoon 3 gaten! :\
En tes is haar mooie billen kwijt. Ik vind het belachelijk dat zo'n stal gewoon mag bestaan eigenlijk. Je belooft een waslijst, maar wat wordt er van waar gemaakt.. Ik ben er bij geweest met Wilma toen we gingen kijken naar de stal, en er werd duidelijk verteld dat ze goed te eten kregen, en paarden die het nodig hadden kregen ook slobber.
Tuurlijk wordt er altijd gezegd dat paarden afvallen als ze zijn verhuisd, maar romeo en pup zijn dezelfde dag verhuisd en zijn geen grammetje kwijt haha. En tes & lil zijn het ook wel gewend om naar een andere stal te gaan, ik heb ze nog nooit zo gezien hoe ze nu zijn (tuurlijk zijn ze niet graatmager als wat je wel is ziet op tv, maar normaal is dit zeker niet. Zeker als je weet hoe lil en tes er normaal bij staan.) Nog een weekje langer en dan hadden het straks wel gratenbalen geweest |o

Eigenlijk moet hier gewoon werk van gemaakt worden, maarja, hoe??
Ik zit er al aan te denken om een topic erover te openen... er zullen vast meer mensen zijn met dezelfde ervaring (ik heb al iemand gesproken die het al zei over die stal, dat ze slecht te eten kregen, en dat er heel veel koliek voorkomt. En helaas was het dus waar!)

amandaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 19:03

echt heel vervellend, snap niet dat mensen zo met dieren om kunnen gaan.
Gelukkig heb je ze optijd weggehaald Wil.

Zo vanmiddag het laatste beetje venkelsoep op en vannavond bietjes, speklapjes en aardappels met joghurt met verse perziken uit de tuin. Heb ook gelijk maar eff een cake gebakken met perzik er in.
Ga morgen is kijken of tank ook perzik lust ( haal ik wel de pit er uit want die vreet hij natuurlijk op zo blond is hij wel :D)

Ireen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 19:36

Je zou een topic op bokt kunnen plaatsen, misschien hebben meer mensen hier problemen meegemaakt? Dan zijn anderen in ieder geval gewaarschuwd, hoewel ik niet zeker weet of het mag op bokt met naam van de stal er bij.

Er zijn paarden die het prima doen op een kaal land zonder bijvoer, Yade staat met graaskorf dag en nacht en krijgt er niks bij, ze is nog steeds aan de zware kant. Evita was ook altijd zo in de zomer.. ook toen ze al bejaard was, dus ik kan me best voorstellen dat er ook paarden bij liepen die er goed uitzagen, sommige paarden doen het nou eenmaal goed op weinig eten. Maar het idee van een rusthuis is volgensmij juist dat ze ingesteld zijn op oudere en/of geblesseerde paarden die ieder hun eigen behoeften hebben, heel slecht dat daar niet op aangepast wordt.. groot gelijk dat je je paarden meteen hebt meegenomen.

Jetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 20:38

Oh, Wil, wat erg! Goed dat Nico je een plekje kon geven. Daar komen ze wel weer bij, maar jij bent ws. wel genezen van rusthuizen...er zijn wel heel goede ook, zoals in Leende, daar hoor ik altijd goede verhalen van. Je laat je paarden niet zomaar aan een ander over, dus het moet gewoon goed zijn. En er moet op de verschillende behoeftes van de paarden worden ingespeeld, dat is toch logisch??? Niet dus .... Helaas. En dat nu net Lil met haar gevoelige buik en Tess met haar beentjes dit moeten meemaken.

mijn Stormpie staat op een prima en groot land, hij krijgt wat muesli voor de lekkker , ee handje, na het werk, hij is wel wat ronder, maar niet vet. En weer prima gewerkt vandaag met zadel en hoofdstel, braaf peerd. En ja, Peet heeft gelijk, paardenmuesli is lekker( zegt Storm) hinnikt Peet nu ook zo blij, Wilma?

lirote

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 22:03

paardjes stonden er vandaag goed bij
ik ben begonnen met kleine beetjes eten maar dan wel de hele dag door
en morgen weer meer enz
ik durf ze niet gelijk volop te voeren
romeo super vrolijk heeft vreugde dansje gedaan wel met mij op zijn rug ik weet niet welke dans het was zoeen met allemaal hupjes een paar grote en dan heel hard er vandoor gevolgd door een huppel (ik denk de salsa)
lil heeft op linda haar voet gestaan tijdens het dansen
en tes heeft horde loop in zijn achteruit gedaan (verow kon haar goed volgen
tja en dan nog de pup die heeft eigenlijk alleen maar hartedief gespeeld
peet zit naarst me te hinneken weer een probleem waar haal ik nou een zadel in zijn maat vandaan
hoofdstel lukt wel hij wil alleen een bitloos wil geen kiezen laten trekken (dus bit past niet )

AnitaJoeri

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-11 08:14

guten morgen
16 graden en half bewolkt.

Gasten zitten aan het ontbijt en ik ook.

Wil ik geef Peet groot gelijk.
Als het moet dan maar in het echie, dus ook een echt bit.
Wordt wel duur geintje om zadel op maat te laten maken hihi

amandaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-11 10:02

boomloos zadeltje dan maar :D

morge, zo weer strallend weer, wilde eerst naar het strand maar denk dat het toch de tuin effies wordt.

sybje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-11 10:07

Ben je vrij aman? Lekker hoor!

Ik was in de veronderstelling dat ik al moest werken, maar heb me een uur vergist! ook wel lekker rustig wakker worden.

lirote

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-11 12:04

op naar de tandarts
daarna naar stal
gelijk ff vrasgen aan de tandarts wat ze aan peet zijn kiezen kunnen doen zodat hij gewoon een bit past :)

AnitaJoeri

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-11 12:09

lirote schreef:
op naar de tandarts
daarna naar stal
gelijk ff vrasgen aan de tandarts wat ze aan peet zijn kiezen kunnen doen zodat hij gewoon een bit past :)

Is het soms een lekker ding die tandarts van je? hihi, of heb je een abonnement, je zit er nogal eens.

Ik ga nu ff in de zon zitten, boven alles weer schoon en weer grasje gemaaid.

sybje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-11 13:03

Dames jullie zijn lekker op dreef! Vind het echt grappig haha :=

lirote

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-11 13:30

ja àniet het is inderdaad een lekker ding
maar ik was over de kat gevallen en was wat kapot gegaan in mijn mond
vandaag mijn glazuur de geschurt is weer in orde maken dan kan ik teminste weer lahen
ik zit nu in de wachtkamer te bakken :)

AnitaJoeri

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-11 13:44

lirote schreef:
ja àniet het is inderdaad een lekker ding
maar ik was over de kat gevallen en was wat kapot gegaan in mijn mond
vandaag mijn glazuur de geschurt is weer in orde maken dan kan ik teminste weer lahen
ik zit nu in de wachtkamer te bakken :)

haha mijn Sien krijgt denk ik Jongen, misschien wil je er daar ook 1 van , kun je nog meer struikelen en nog vaker naar die schone man

AnitaJoeri

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-11 13:44

sybje schreef:
Dames jullie zijn lekker op dreef! Vind het echt grappig haha :=

je mag wel meedoen hoor.haha

Jetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-11 17:13

ik heb vandaag gesumo-worsteld! :)

Lay

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-11 18:26

Jetta schreef:
ik heb vandaag gesumo-worsteld! :)

_/-\o_