Het Grote Grandiloze Smit Topic -smittopic 3-

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

evdpanne

Re: Het Grote Grandiloze Smit Topic -smittopic 3-

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-12 21:49

Echt stom, voor dressuurwedstrijd heb ik nooit zenuwen en nu met de endurance heb ik heeeel veeeel zenuwen :P. Ben zooo benieuwd wat zn hartslag gaat doen... En hoe die zich gaat gedragen :). Mocht er nog iemand zin hebben om te groomen/foto's te maken ik heb nog 1 plekje vrij...

antoinetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 22:06

Ik kan niet sorry,
Bedankt voor de reactie op 'Majors Poem' ben er zelf ook wel blij mee :-)

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-12 22:21

Vind het heel knap dat je dat zo hebt geschreven. Dichten is een vak apart maar je kan er wel je emotie in kwijt en dat is ook wel fijn lijkt mij!

antoinetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 22:33

Ik maakte vroeger altijd gedichten :-) alleen in het engels is het even wat anders en ik wilde niet iets wat alleen maar deprimerend zou zijn ook over de leuke dingen.

Doe je wel je parachute om bij de endurance??

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 22:44

Heel mooi Antoinette! Vaak zijn gedichten in het Engels mooier dan in het Nederlands. Spreekt meer aan.

Haha Es! Snap heel goed dat je er zin in hebt, lijkt me ook heel tof. Plus dat het daar erg mooi is! Lijkt me op zich ook best leuk om mee te gaan, maar ik denk alleen niet dat ik mijzelf heel goed kan vermaken de hele dag ;)

Horsefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 22:50

Waarneer is de endurance? Al denk ik dat ik geen tijd heb. En hartslag kan je ook zelf meten, met beetje geluk kan je aan de kaak zijn pols voelen en tellen (moet ie wel beetje stil staan).

Ik vind het idd mooi gedicht, Engels is vaak wel mooier ja, ben zelf zo slecht in dichten, en vind het altijd knap als iemand dat zo mooi kan verwoorden.

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-12 15:25

Het is aankomende zondag ;). Sas, hele dag vermaken valt wel mee hoor :P. Ben maar max. 3 uur aan het rijden (en in die drie uur moeten de grooms van punt naar punt racen :P).

Horsefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 18:30

Zondagochtend hoop ik nog even langs Mazzel te kunnen en dan 's middags naar Utrecht, ff slapen en dan dienst.

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 21:30

Zodat ik kan verdwalen in de wildernis? :P

antoinetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 22:39

Je hebt toch 2 speurhonden...

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-12 22:46

Hahahaha verdwalen gebeurt niet hoor, heb Jan al van een kaart voorzien :P.

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-12 13:42

Hoe gaat het met de zenuwen nu? Ben je al helemaal klaar voor morgen?

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-12 13:55

Het gaat wel redelijk met de zenuwen.... Alleen nu het dilemma van de lege flessen :P. Lieve pappie heeft ze allemaal naar de supermarkt gebracht want de kast stond zo vol... Toen ik weer thuis kwam was ie alweer naar de digros gelopen en heeft er 6 weer opgehaald :). Zijn wel spa flessen en dus lastig om dat ze zacht zijn (die ga ik slopen door er in te knijpen....). Maar ach wel lief!

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-12 17:37

Goed bedoeld :). Heb ook alleen kleine slaflesjes en een paar wijnflessen voor je. Ben je denk ook niet echt mee geholpen :P

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-12 09:15

antoinetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 18:52

Leuk hoor, pony knap geweest?

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 19:52

Wow gaaf! Ziet er super relaxed uit :) Onwijs mooie route gereden ook zeker?

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 19:54

En natuurlijk herken ik je wel ;)

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-12 22:50

Ja was echt super mooi!

De ochtend begon met inladen, hij liep gewoon gelijk de vrachtwagen op zonder problemen, knapperd! Toen vertrokken richting Kootwijkerbroek was lekker rustig op de weg dus snel aangereden. Daar aangekomen even aangemeld bij het secretariaat waar we een mooi hesje krijgen en een startnummer. Toen de paarden uitgeladen en meegenomen voor de voorkeuring. Voorkeuring was echt even een drama... Hij stond rustig (oke beetje opgefokt door alle nieuwe indrukken) en toen kwam de dierenarts. Die wilde paspoort zien dus ik m afgegeven, zij erin kijken blijkt dat ie nooit een basisenting heeft gehad. Dus zij naar de jury toe om te overleggen. Dus ja toen schoot bij mij de stress erin van straks mag ik niet starten. Nou ja en ik stress dan krijgt pony automatisch natuurlijk ook stress. Dus ja hartslag eigenlijk te hoog (mag 60 zijn en hij was over de 70 geloof ik...). Maar goed verder was alles goed dus ze heeft m 60 gegeven en we mochten starten, jury heeft wel aantekening gemaakt dus volgende keer moet enting helemaal in orde zijn.

Maar goed paardjes weer ingeladen, en wij naar de voorbespreking toe. Even alle details over de route meegekregen. Daarna weer naar de wagen terug, even omgekleed en de paarden weer uitgeladen en ze opgezadeld. Toen konden we lekker even rondstappen en wachten tot we mochten starten. Ik ben gezellig met twee oud stalgenootjes meegereden, wel 2 min later gestart maar ach daar maakte ik me niet druk over :P.

De rit zelf ging echt super! Hij was al snel relaxed, af en toe even opgefokt als ruiters op wat minder gepaste snelheid voorbij kwamen... Maar over het algemeen ging het redelijk, eerste helft tot p/a was ie zelfs traag te noemen (misschien ook wel door een stukje spanning...). Bij de p/a even snel nog wat gekoeld en wilde wat laten drinken maar meneer hoefde niet. Dus toen maar gelijk aangeboden bij de dierenarts. Hartslag was 52 dus helemaal goed! En toen konden we weer door. Tweede helft was ie een heel stuk drukker, wilde hard mocht niet dus ging die af en toe maar even een bok doen tussendoor. Hij had er echt zin in! Oortjes erop en gaan als we aan het draven/galopperen waren. Op de 22 km zijn de foto's gemaakt, de meeste mensen denken als ze de foto zien dat we hier net begonnen zijn. Das op zich een goed teken lijkt mij :P. Laatste kilometer lekker gestapt ook nog even een stukje ernaast en er voor de finish weer op want je moet op je paard over de finish :D. Daar ook gelijk aangeboden aan de dierenarts en hartslag was gelijk goed.

Toen naar de wagen even lekker gestapt, wat laten grazen en nog even afgesponst. Toen weer naar de dierenarts om hem aan te bieden. Daar zag ie Sybren (die ook met ons mee was) en ja toen ging die weer druk lopen doen. Was de hele tijd aan het draaien dus was lekker lastig voor de dierenarts. Hartslag was daardoor weer lekker hoog maar binnen de norm met 58. Dus daarmee was ons avontuur afgelopen en helemaal goed afgerond. Hopelijk de volgende keer minder spanning, in ieder geval zijn dan de entingen in orde!

antoinetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 06:48

Klinkt als een geslaagd avontuur!

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-12 07:45

Dat was het zeker! En pony had gister weer energie voor 1000 dus dat zit ook wel goed :P.

Horsefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 09:41

Gelukkig dat ze je hebben laten starten ondanks de entingen. Nu pony alleen nog leren zich vooral rustig te houden als zijn hartslag gecheckt moet worden, maar viel dus mee als de hartslag nog laag genoeg blijft.
Dus nu mag de dierenarts weer op visite komen om de basisentingen te geven?

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-12 12:55

Jep, zou Jan gelijk aan regelen! Krijgt ie weer zn prikjes :P.

Horsefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 16:21

Dat is wel fijn, dan heb je dat in orde, moet voor de KNHS volgens mij ook als je op wedstrijd wilt en dan 1x per jaar enten. Bij Mexx toendertijd waren de basisentingen ook niet gedaan, die heeft ze toen meteen na aankoop laten zetten.

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 18:48

Klinkt helemaal leuk Es! Lijkt me heel gaaf om dit soort routes te rijden. Nog even de entingen in orde maken en volgende keer geen problemen meer :)