Het grote manege Austerlitz topic deel 2!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Elise_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 20:31

JimBeer schreef:
lieziej schreef:
Howly canoly!

Ik ik dacht dat ik zielig was met mijn 4x tot 4 uur!
Al plannen om het ouderlijk nestje te gaan verlaten?

Misschien verderop in het jaar, eerst maar eens de eerste tentamens aankijken en de studie zelf verder ook natuurlijk :P . Bovendien wil ik eerst nog hier mijn rijbewijs halen, moet nu echt eens beginnen met autorijlessen en tja elke dag je kostje op tafel en een grote kamer die gratis is, is natuurlijk ook niet verkeerd en bovendien ga ik nog veel te graag een paar avonden in de week naar stal :D .

Als ik er woon ga ik ook maar bij de rugbyvereniging denk ik, ze hadden me al gevraagd na mijn glorieuze touchdown tegen een paar bomen van kerels ghehe _/-\o_

Rugby is zooooo stoer he? :D

Zit er trouwens nu aan te denken om naar SGW princenhage te gaan... Tis alleen ietsjes ver weg.. Moet mijn pa nog ff overhalen O:)

JimBeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 21:11

Ja is zeker stoer! Ben het ook serieus van plan als ik daar straks woon, lijkt me echt heel tof en ik ben wat dat betreft ook niet zo bang aangelegd gelukkig '' bitje in en de beuk erin'' zeggen ze he :Y)

Hoe gaaf, hoe ver ligt dat dan Princenhage? Wij hebben vanavond in Maarsbergen in de tweede paddock een sloot gebouwd aangezien Jim panisch is voor de nieuwe slothindernis in het crossbos en na wat tegengesputter springt hij er nu zelfs middenin :P dat vondt men aan de zijkant ook heel leuk :=

Elise_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-09 13:12

JimBeer schreef:
Ja is zeker stoer! Ben het ook serieus van plan als ik daar straks woon, lijkt me echt heel tof en ik ben wat dat betreft ook niet zo bang aangelegd gelukkig '' bitje in en de beuk erin'' zeggen ze he :Y)

Hoe gaaf, hoe ver ligt dat dan Princenhage? Wij hebben vanavond in Maarsbergen in de tweede paddock een sloot gebouwd aangezien Jim panisch is voor de nieuwe slothindernis in het crossbos en na wat tegengesputter springt hij er nu zelfs middenin :P dat vondt men aan de zijkant ook heel leuk :=

Ik heb paps nog niet overgehaald om naar Princenhage te gaan :n (Ligt bij Breda)

Sloten zijn stoer :D (heb er ook eentje met watervrees :P )
Ik hoorde trouwens dat wij de puzeltoch hadden gewonnen 8-) Yeah!

En nee, ik ben ook alles behalve bang aangelegt, misschien moet ik na mijn paardencarriere ook maar eens rugby gaan overwegen }:0

JimBeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-09 17:51

lieziej schreef:
JimBeer schreef:

Ik heb paps nog niet overgehaald om naar Princenhage te gaan :n (Ligt bij Breda)

Sloten zijn stoer :D (heb er ook eentje met watervrees :P )
Ik hoorde trouwens dat wij de puzeltoch hadden gewonnen 8-) Yeah!

En nee, ik ben ook alles behalve bang aangelegt, misschien moet ik na mijn paardencarriere ook maar eens rugby gaan overwegen }:0

Haha gefeliciteerd, moeten we je nu 'opperpuzzelaar' _/-\o_ noemen? :+
O das wel een eindje rijden ja, anders trek je die trailer gewoon met je scooter joh 8-)

Jaa kom dan ook naar Nijmegen, de rugbyvereniging Obelix zoekt nog dames, want het team is nog niet groot genoeg om aan wedstrijden deel te nemen :Y)

Elise_K

Re: Het grote manege Austerlitz topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-09 14:17

Opperpuzzellaar :') Geweldig

En ja, ik MAG een karretje met mijn scooter trekken 8-) Weet alleen niet of mijn 2takt het trekt ;)

En ik zie je wel als ik met de Delfste Fietsenmakers op het rugbyveld sta! :D

JimBeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-09 18:01

lieziej schreef:
Opperpuzzellaar :') Geweldig

En ja, ik MAG een karretje met mijn scooter trekken 8-) Weet alleen niet of mijn 2takt het trekt ;)

En ik zie je wel als ik met de Delfste Fietsenmakers op het rugbyveld sta! :D

kom maar op }> !

Elise_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-09 19:54

Ik lust je rauw!!!

Nog boeiende concoursen van het weekend?

Anders moet je komen kijken bij de opendag! :D We hebben echt een ubertoffe show dit jaar :D

JimBeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-09 22:26

lieziej schreef:
Ik lust je rauw!!!

Anders moet je komen kijken bij de opendag! :D We hebben echt een ubertoffe show dit jaar :D

Ja wij hebben zeker een boeiend concours voor de boeg, komende weekend is namelijk SGW Doorn, zaterdag dressuur en dan zondag cross en (als alles goed gaat) springen, ben benieuwd!

Verzorg jij met je pa een show met Sis?

Elise_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-09 22:31

JimBeer schreef:
lieziej schreef:
Ik lust je rauw!!!

Ja wij hebben zeker een boeiend concours voor de boeg, komende weekend is namelijk SGW Doorn, zaterdag dressuur en dan zondag cross en (als alles goed gaat) springen, ben benieuwd!

Verzorg jij met je pa een show met Sis?

Jazeker! En met Max t ezeltje :+
Met politie honden die de "boef" uit de kar trekt, en geweersschoten en alles er op en er aan :D
We gaan het filmen, dus via youtube kunnen jullie hem alsnog kijken ;)

Oeh spannend! Ik wil ook crossen! ;(
Mijn eerstvolgende wedstrijd is 10 oktober, L springen :D :D
Heel veel succes dit weekend! :j

Elise_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-09 22:35

En zelfs Riantha, de te slome pony van de sherriff doet mee :D

JimBeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-09 15:50

Haha zo te horen pakken jullie het groots aan, zet maar op youtube dan kijk ik zeker eventjes! :+

En dankjewel, zal wel even berichten hoe het is gegaan ;)

FenDT

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-09 13:23

Halloooooo, ik leef ook nog!

Hahaha rugby :') ik zie mezelf al gaan!! Maar wel echt tof om te doen lijkt me!!
Ben ook benieuwd naar die show Elies, klinkt in ieder geval heel erg leuk! Heeeel misschien kom ik wel even langs!
En succes in Doorn Birgit! Eindelijk crossen! :j

Ik ben maandag geopereerd aan mijn neusamandelen. Ik vond het wel eng haha. Ik lag met 3 kleine kindjes van een jaar of 4/5 op een kamer dus het was wel errrg gezellig :') (ik heb de wedstrijd "wie eet de meeste ijsjes" wel gewonnen, dat snappen jullie...) Toen ik wakker werd uit mijn narcose dacht ik dat Hans Arends naast mijn bed had gestaan dus ik kraamde allemaal onzin uit, mijn moeder vond het in ieder geval heel grappig haha. Heb 2 dagen last gehad met praten en slikken maar voel nu helemaal niks meer, behalve dat ik weer heeeeeerlijk makkelijk door mijn neus kan ademen en dat ik een stuk rustiger slaap, heerlijk! Mag alleen 2 (!!!!!!!) weken niet werken of rijden, ik verveel me dus helemaal dood. mag zelf niet op stal komen eigenlijk maar dat verbod heb ik inmiddels al wel verbroken, doehoei! Ik verveel me de hele dag dood, echt afkicken van de paarden! Ben wel van plan om halverwege volgende week er gewoon weer op te klimmen en aan het werk te gaan hoor. Ik verveel me nu he-le-maal DOOD! Het heeft iets te maken met infectiegevaar enzo, al dat stof en mest enzo. Nou, toedeloe, ik ben er klaar mee. Dit is een straf voor me! gelukkig word ik zo uit mijn gevangenis bevrijdt want ik ga even met Denise naar Drunen, iets leuks kopen :D

Heb btw nog een paar foto's van de Hippiade!! Een meisje stuurde een pb dat ze foto's van me had gemaakt :D Wel leuk want mijn ouders hebben zelf alleen gefilmd. Here they come.....

Afbeelding
Uitgestrekte stap

Afbeelding
Van hand veranderen, net na de eenvoudige wissel

Afbeelding
:+

Afbeelding
uitgestrekte galop

Afbeelding
uitgestrekte galop, vlak voor terugnemen geloof ik (hij komt al terug :') )

Ik ga er sowieso wel een bestellen maar ben er nog steeds niet uit welke!!

Elise_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-09 20:48

Zijn wel leuke foto's Fen! Ik vind ze alleen nét op het verkeerde moment genomen!

Morgen is ons "optreden" om 3 uur, en ja, het wordt groter dan de voorgaande jaren, (Je moet de laatste x altijd groots doen he? :) )
En beterschap nog met afkicken! :(:)

Ik wil uitslag weten van de dressuur van Doorn!! Schiet op!

JimBeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-09 21:55

Haha ja man, ik heb denk ik mijn sport gevonden hoor, wat moet er nou mooier en primitiever zijn dan bruut achter zo'n bal aanrennen, tackelen, naar de grond gaan en dan de bal passen aan je medespelers die met net zo'n primitieve instelling in het veld lopen als jij! _/-\o_ amen :+

Nog wat leuks aangeschaft in de ruiterzaak Fenna, lijkt me echt kl*te zo lang niks mogen doen 8)7 .

Maar uhm het was trouwens Car die meedeed aan SGW vandaag, maar inderdaad morgen eindelijk crossen, ben benieuwd we hebben hem vandaag te voet (! :Z ) verkend na de dressuur, hij is wel echt gaaf, dus ben echt benieuwd hoe het morgen gaat! :D
De dressuur ging wel aardig, de jury-meneer moest al keihard lachen, net als het publiek toen Jim bij binnekomst meerdere malen op zijn kont zakte en wel even liet zien dat quarterachtigen heel goed achteruit kunnen lopen :Y) . Maar de proef liep hij gelukkig redelijk netjes, met een paar keer een lekkere nek erop, maar verdere keurig +:)+ .

Succes morgen Elise!

Elise_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-09 22:04

Komt wel goed, met Mijnwerk(st)er Bill, en zijn ezeltje Max :')

Punten van de dressuur al binnen?

Cross verkennen alleen al is leuheuk :D Ik baal er ook zeer van dat ik geen crossen meer op de planning heb!
Ik heb trouwens een nieuw doel: 5 december heb ik een L wedstrijd op Lasseur geplanned staan (Toe! Gaan jullie ook!?) En mijn planning is, is dat dat mijn laatste L is, zodat ik (op mijn laatste regio :+ ) M kan gaan starten :D
Hahahaha, even kijken hoe dat gaat lopen!

Oh, Rugby klinkt idd vet! Als jullie ooit eens hier in de buurt komen spelen, dan brom ik ff naar jullie toe dan! :D
En ik dacht trouwens dat Fenna doelde met "wat leuks kopen" op een pony/paard, of niet?

JimBeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-09 22:46

Ik zal de datum onthouden, wie weet kom ik dan ook naar Laseur!

Punten zijn nog niet bekend, morgen pas geloof ik, ik snap dat hele puntentellingsysteem niet zo goed van de dressuur, maar het ging er meer om dat je gewoon reed zonder verliespunt en dan lekker crossen en hopelijk ook springen :+ . Maar als ze morgen bekend zijn zal ik ze plaatsen!

Elise_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-09 11:47

JimBeer schreef:
Ik zal de datum onthouden, wie weet kom ik dan ook naar Laseur!

Punten zijn nog niet bekend, morgen pas geloof ik, ik snap dat hele puntentellingsysteem niet zo goed van de dressuur, maar het ging er meer om dat je gewoon reed zonder verliespunt en dan lekker crossen en hopelijk ook springen :+ . Maar als ze morgen bekend zijn zal ik ze plaatsen!

Gezellig!

Hoe het met de dressuur gaat bij een officiele cross is het volgende: Vanaf 135 (of zo) dressuur punten mag je het springpacours rijden, maar kun je de cross niet voor winstpunten rijden! Pas vanaf 165 dressuur punten telt je cross winstpunt! En bij het springen moet je minder dan 20 strafpunten halen (excl. tijdfouten) om de cross te mogen rijden :)
Volgens mij is het bij Doorn ook zoiets, maar dan minder, dus vanaf 104 of zo dat je mag crossen :+ (moet lukken, toch? :D )

JimBeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-09 19:36

Dressuurscore was 188 :+ , cross ging redelijk voor de eerste keer, wij dachten dat hij zeker vier weigeringen had en flink buiten de tijd, maar de hindernis waar ik bij stond, de afsprong, weigerde hij zeker (volgens de officiële regels) 2 keer maar de oude dame die we gisteren spraken bij de briefing had er 0 :? doorgegeven en dus mocht in allerijl het springparcours nog worden gesprongen, ik sjeesde jim het losrijterrein op en draafde en gallopeerde snel wat rond, car mocht nog bij uitzondering van de jury even het terreintje over rennen en toen moest ze springen en dat viel Jimpy ook wat rauw op zijn dak na een inspannende cross en uiteindelijk haalden ze zestien strafpunten :Y) . Maar was al met al een leuke dag en alle drie de onderdelen waren goed tot redelijk uitgevoerd dus weer een hele ervaring rijker! :D

Elise_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-09 20:24

Vier weigeringen had ik ook in Markelo :') Dus daar mag ik je de hand mee schudden, maar dat is toch een hele nette score, voor een eerste keer?!

Gefeliciteerd! :D

Jimb0o

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-09 21:53

Dankjewel! :D
Dressuur was weer lekker op zijn Jimmy's, kwamen er toch nog 188 punten uitrollen :o
Cross had ik dus blijkbaar 3 weigeringen, aardig vrouwtje op hindernis 4, de afsprong dus ;)
Hij was 1 netjes over en op 2 en 3 ging die al lekker in de remmen, terwijl dat echt simpele hekjes waren (ik was al bang voor de 'enge' hindernissen die nog kwamen), tweede keer wel steeds en toen weigeren op 4, daarna twijfelachtig 5, stil op 6, maar toen kwam Bart voorbij, die na mij startte en daar zijn we toen in sneltreinvaart achteraan gegaan, hij heeft geen enkele hindernis meer bekeken en is blind achter Celia aangegaan :+ Dat mag officeel niet, maar al hadden ze het mij verteld onderweg, ik had hem toch niet achter Celia vandaan kunnen houden.
Na de cross hoorde ik dat er was doorgegeven dat ik op 4 geen weigering had en wel op 8 :? terwijl ik daar achter Celia zat en hij geen moment getwijfeld heeft en als een komeet eroverheen schoot, Olga stond daar ook. Ik ben toch nog maar even gaan wachten op de uitslag, toen ik hoorde dat je in witte rijbroek, jasje etc. moest springen, maar dat stond nergens in de regelementen en volgens Ollie hoefde het ook niet.
Ik dus met Kim als een idioot nog naar huis gereden vanuit Doorn om mijn kleding te halen (al het verkeer zat tegen :( ), kom ik 5 minuten na het parcours lopen aan, zit iedereen al op de tribunes, mocht ik nog even mijn parcours lopen...lekker voor aap :o Daarna heul snel omgekleed want ik moest al als 4e..zie ik tijdens het omleden deelnemer 1 naar binnen gaan.....ZONDER witte rijbroek _-:(
Toen snel op Jim gesprongen en kon zowat meteen de ring in, had ie niet zoveel zin in...balk 1 eraf en 3 stops op 6, maar mocht gewoon uitrijden met 16 strafpunten.
In ieder geval een heel leuk weekend gehad en een ervaring rijker :j

Elise_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-09 22:00

Tis idd een hele ervaring, dat crossen!

Dus Jimmy ging precies hetzelfde als Sissi: Goed op 1, maar twijfelachtig vanaf 2! Misschien is het toch dat "in het eentje wegrijden". In een officiele was je allang gedisqualificeerd geweest, als je binnen 50 meter geloof ik, achter een ander aan rijdt, maar ja, voor de oefen is het leuk, toch? :)

Heerlijk he? Die wedstrijd stress? Te snel de ring in moeten? :') Vre-se-lijk!

Ik ben nu ook hardcore aan het inschrijven, zit nu tot 5 decembervolgeboekt :D

10-10 Rhenen (2x dressuur 1x springen)
11-10 Houten (1x springen (Volgens mij))
24-10 Driebergen (2x dressuur)
7-11 Putten (Zilveren Cap 1x springen)
28-11 Bunschoten Spakenburg (2x springen)
5-12 Soest (2x springen)

:D

Ga ik een van jullie ergens nog tegenkomen?

Dooijeweerdjes? Fenna?

Jimb0o

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-09 22:42

lieziej schreef:
Tis idd een hele ervaring, dat crossen!

Dus Jimmy ging precies hetzelfde als Sissi: Goed op 1, maar twijfelachtig vanaf 2! Misschien is het toch dat "in het eentje wegrijden". In een officiele was je allang gedisqualificeerd geweest, als je binnen 50 meter geloof ik, achter een ander aan rijdt, maar ja, voor de oefen is het leuk, toch? :)

Heerlijk he? Die wedstrijd stress? Te snel de ring in moeten? :') Vre-se-lijk!

Ik ben nu ook hardcore aan het inschrijven, zit nu tot 5 decembervolgeboekt :D

10-10 Rhenen (2x dressuur 1x springen)
11-10 Houten (1x springen (Volgens mij))
24-10 Driebergen (2x dressuur)
7-11 Putten (Zilveren Cap 1x springen)
28-11 Bunschoten Spakenburg (2x springen)
5-12 Soest (2x springen)

:D

Ga ik een van jullie ergens nog tegenkomen?

Dooijeweerdjes? Fenna?

Ik heb me verder nergens voor ingeschreven dit jaar, dus ik denkt het niet.
Toen ik in mijn eentje weg reed had ie ook als zo iets van hmm..apart..en tja al hadden ze mij gediskwalificeerd, ze hadden hem met geen tien man tegen kunnen houden, hij was zo blij dat ie een ander zag...typisch Jim :')

JimBeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-09 08:46

kunnen we je al spotten op youtube Elise? :+

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-09 12:09

dag mensen.... ik leef ook nog....
Ik zal even een korte up-date geven.

Ik leef met je mee Fenna, ik ben vrijdag aan mijn voet geopereerd en moet nu tot en met vrijdag met mijn voet omhoog op de bank liggen. Ik kan die tv wel uit kotsen en ook de laptop gooi ik bijna door het raam... ik verveel me dood!!!
Als ik op mag staan is dat alleen met krukken naar de wc. Helaas zit er niet meer in. Dan mag vrijdag het verband er allemaal af en dan moet ik nog 2 of 3 weken met een speciale schoen lopen.... HEEEEEL charmant :(
maarja... we hopen dat ik er dan vanaf ben, maar dan moet ik nog terug naar het ziekenhuis om te kijken of het allemaal in orde is.

Dan even over de paarden..... Thorben verkopen is de grootste fout van mijn leven geweest. Ik heb nog elke dag spijt!!! Ik weet dat het eigenlijk wel moest want ik had te weinig tijd... maar ik heb er gewoon vreselijk veel spijt van. Gelukkig is hij wel goed terecht gekomen. Dat meisje heeft enorm veel plezier met hem en het schijnt allemaal perfect te gaan. Dus daar moeten we dan maar van uit gaan. Er is helaas niets meer aan te doen.

Als ik weer kan lopen kom ik jullie allemaal weer eens lastig vallen op stal.
Doeiidoeii Groetjes XxxxxxxxxxxxxxXxxxxxxxxxxxxxX

Elise_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-09 17:43

Hee wat leuk een update van je te horen, Lin!

Heeeeel veel beterschap met je voet! (Wat was er precies aan de hand?!)
Het is altijd moeilijk een paard te verkopen... Over een half jaar ben ik ook de klos :(:)

@Carmen: Hmm, helaas... Niet inschrijven voor Lasseur 5dec toevallig? O:)

@ Beer: Hmm, ik weet niet.. Ik gaat ff kijken.. Het schijnt dat de dvd al af is... Woensdag te bewonderen @ Hondenclub... Daarna zal ie wel online gaan?