RSC Ini slot

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

_Mara_

Re: RSC Ini slot

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 14:49

weet niet, volgens mij wel op zaterdags met Rianka. Maar voor de rest, geen idee. Hoezo? Plannen voor Bravour? :P En haha, naja als je om de 2 weken rijdt dan betaal je maar om het halfjaar. Daardoor kan het voor mij ook nog uit. En de tijdmachine, hmm nee daar kan ik je niet meehelpen. :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 14:57

Haha! Nee, ik kreeg weer Bravour-race-herinneringen van dit weer :P

En ja, dat is ook zo. Ik heb alleen ook stiekum plannen om straks het volleyballen weer op te pakken. Als ze wedstrijden op zaterdag spelen dan wordt het 'm niet. Maar wie weet :D

_Mara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 20:16

haha oke. Naja, je kan altijd een keertje komen rijden. :)

Ik mocht vandaag weer eens op Kanjer! Ik had wel een uur eerder moeten rijden ivm vakantie maar ik was daar niet van op de hoogte dus Annelieke reed in mijn les op Kanjer. Ze had hem echt lekker aan het lopen dus ik had er wel zin in. Helaas ging het iets minder als bij Annelieke maar was opzich nog wel tevreden, het kon slechter. :P Natuurlijk moest die bij mij wel even schrikken, iemand gooide zijn deur heul hard dicht van de auto dus hij schoot opeens naar voren. Maar dat zag ik al aankomen dus er gebeurde niks. :P Galop is wel echt een punt waar ik aan moet werken, op ieder paard vind ik dat eigenlijk wel lastig. Ik ga teveel nadenken over mijn zit en mijn benen en dan valt die er weer uit. Zucht. Maar heb wel weer lekker gereden. :)

Oppy deed trouwens ook echt heeeel raar. De les voor ons was dus aan het uitstappen en opeens begon die keihard te draven en opeens in volle galop... zat een meisje op met nog niet heel veel ervaring en die durfde niet echt hard te trekken. Dus op gegeven moment toen die weer in draf was en langzamer ging is Annet er voor gaan staan en heeft die hem vastgepakt. Echt, iedereen (mens en paard :P ) stond echt te kijken van, huh wat doet Oppy? :P

En ow, ik weet al op wie je moet Jenny! Wil je het weten? haha.

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 21:51

Noem geen namen, maar geef maar een hint!

Edit: _Mara_ heb jou ff in mijn vriendenlijstje geparkeerd...

_Mara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 10:54

En, hoe was het op nini? ^^ En is goed hoor, heb jou er geloof ik ook al instaan. :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 10:59

Haha go Tamara, op gekke Kanjer-acties voorbereid :D En haha, moest lachen om je verhaaltje over Oppy. Hihi.

Lekker gereden, Jenny?

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 14:21

Was geen nini voor mij vandaag.... Stonden 2 doorgekraste namen in het boek en daarboven in pietepeuterig kleine lettertjes Okke! :D

Was mooi op tijd, dus lekker gepoetst en getut, zadel erop en hup rijden maar. MOest hem wel even doorpakken vandaag, kreeg al snel de dressuurzweep van Marjolein in handen gedrukt van Ini, maar daarna ging het heeeeeeeeerrrrrllijk!!!! Echt fantastisch lekker. Alleen jammer dat ik niet voor hem kan kiezen voor de dressuurproef. Moet ik nl, met zijn eigenaresse bespreken en die is er dus nooit op zaterdag... Heb nu gekozen om binnenkort proefje te rijden op PM of Kanjer... Was trouwens best lastig om te kiezen, rijd tegenwoordig super weinig op de manege paarden nl.

Maar goed, over vanmorgen ben ik zeker weer goed te spreken. En Okke was nat na de les... Hij had zodanig gezweet dat het wel leek alsof hij gezwommen had... arm paard...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 14:24

Haha, je hebt 'm goed aan het werk gezet dus!

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 14:26

en of! Okke was echt drijf en drijfnat, met flinke witte plekken van t zweet...

_Mara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 15:47

haha, gister stond er nog nini. Maar leuk Okke! En het klinkt inderdaad of je hem hard aan het werk hebt gezet!

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 20:14

dat klopt ook hoor! Zowel dat er gisteren nog iets anders stond (stonden vanmorgen 2 doorgekraste namen) en dat Okke hard gewerkt heeft...

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 22:03

Hier ben ik weer! Vanmorgen weer heerlijk gereden op... jawel: Kanjer!!! *\o/*

Eigenlijk stond er weer Okke in het boek, maar heb gewoon aan Ini gevraagd of ik met het oog op de proefjes niet op PM of Kanjer kon. PM stond kreupel, maar Kanjer mocht wel. Ikke blij! Heb nog wel ff PM kunnen knuffelen trouwens. Meneer stond in de buitenbak met het halster om zijn nek :? Had waarschijnlijk zijn neus uit de neusriem gewurmd, halster was iets te groot. Heb het halster weer goed omgedaan en het kopstuk ietsje korter gesteld. Kan hij niet nog eens dit soort fratsen uithalen. Voordat zijn hoef er een keer in komt...

Moest er wel ff inkomen zeg, was zoooooooooooooooooooooooooooo lang geleden dat ik op hem reed... Tijdens de draf en stap ging het prima en ook halt er achteruit deed hij keurig, alleen de galop ging minder. Linksom stond ik meer in de beugels dat dat ik zat, was echt weer heel erg wennen zoals hij galoppeert. En in de rechtergalop zag meneer een mogelijkheid zijn hoofd omlaag te doen en omdat hij best voorwaarts was, resulteerde dat in een fijne bok! :+ "De Bokster bokt" zullen we maar zeggen... Ben er wel opgebleven, heb hem meteen ff weer doorgepakt en hij heeft deze fratsen niet weer uitgehaald. Ben benieuwd waar ik volgende week op rijd...

Heb trouwens de moed bij elkaar geraapt en de eigenaresse/ eigenaar van Okke een brief geschreven met daarin de vraag of ik eventueel een keer op hem mag met de proef. Brief gaat morgen op de post, ben benieuwd... := (zie deze persoon nooit op zaterdag, zodoende)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 22:08

:D

Leuk dat je het toch gaat proberen van Okke. Niet geschoten is altijd mis!

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 22:10

precies, nee heb je en ja kun je krijgen

Of zoals Mary Poppins zong: Alles kan als jij het laat gebeuren...

_Mara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 13:48

Haha, wat leuk! Kanjer! Galop vind ik ook nog steeds best wel lastig op hem, of hij valt er uit of hij is lekker voorwaarts en ziet dan opeens een moment om zijn hoofd naar beneden te doen. }:0

En gekke Partyman! Heb hem wel eerder met zijn halster zo raar zien staan, en dan kijkt die je ook zo aan van 'zie ik er raar uit ofzo?' :')

En ik zal voor je duimen dat je een keer op Okke je proef mag rijden Jenny! Je rijdt er ondertussen zo vaak op. :)

Misschien rij ik volgende week ook wel op zaterdag! Het is even afwachten, ik kan vrijdag niet ivm tentamen tot 5 uur, maar heb gezegd dat ik zowel op zaterdag als maandagochtend kan. Inge zou me bellen, dus ben benieuwd. :)

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 14:17

Ik ben ook benieuwd, brief naar eigenaresse/ eigenaar is vandaag met de post mee gegaan. Wordt dan bezorgd bij Ini, hopen dat ze hem doorgeeft...

lotte_2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 22:14

Leuk jullie berichtjes altijd over de manegepaarden :-)

Even een berichtje van een ex-ini-slotter.... ik heb mijn allereerste springfinale gereden en gewonnen!
Geloof dat het maar goed is dat ik nu op een springstal rijdd, met de dressuur wil het nl nog niet zo vlotten.

Maar dat is pas een gaaf gevoel! :D
Ben wel benieuwd of Marjolein nog springt? Zie haar namelijk niet zo vaak op de startlijsten staan?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 23:28

Zag gave foto's op Facebook, Lotte! Thunder boy is een prachtpaard :j Gefeliciteerd met je overwinning, super! Oh, ik moet jou echt een keer weer in het echt zien. Net als de rest van het lieve "zaterdaggroepje" :D

_Mara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 17:37

Ik had het gezien op je FB Lotte! Echt gaaf!

Ik heb Ini net gebeld met de vraag wanneer ik nu moest rijden, was in de vooronderstelling dat ze mij zouden bellen maar aangezien ik nog niks had gehoord zelf maar gebeld. Moet morgen om half 11, is dat dan de 2e les van die dag? Want ik ga er niet vanuit dat ze al om half 9 beginnen met lessen? Ini vroeg nog of ik een voorkeur had dus ik nog maar een keer een poging gedaan tot Okke, maar die moest meelopen met een proefje. Dus ik ga er vanuit dat er morgen dan wedstrijdjes zijn ofzo? Naja, nu is het dan maar afwachten op wie ik moet, ik heb zo'n vermoeden dat het dan Melina wordt aangezien dat vorige keer ook al zo ging toen ik eigenlijk op Okke wilde. Of misschien wel Widuna. :P Morgen zullen we het weten. Wordt wel moeilijk hoor zo vroeg me bed uit en moet me ouders nog even lief aankijken aangezien mijn zusje op de fiets naar Wapse is. Anders wordt het lopen voor mij en meot ik nog vroeger me bed uit. pfff. :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 19:04

Zwaar leven heb je, Mara! :D Melina zou leuk zijn! Ik meende dat er "vroeger" altijd privelessen/lessen op EP's waren 's ochtends om 8.30u maar dat weet ik niet meer. Veel plezier morgen en succes met het vroege opstaan! Ik zal aan je denken als ik me nog een keer omdraai :P (ik vermeld er maar niet bij dat ik dinsdagen om 7.00u training heb en dus al om 5.30u uit bed moet.. omg)

_Mara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 19:12

Haha dankje. En omg, half 6 je bed uit. Verschrikkelijk! Jij ook maar succes met je komende dinsdagen. :P

_Mara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-12 12:48

Dus jij had Okke ingepikt Jenny! :P Haha. Ik mocht weer heerlijk op Kanjer, eerst lekker geknuffeld op stal. Ook voor hem was het vroeg want hij stond er echt überslaperig bij. <3 Al was die nog wel in staat een aantal pogingen te doen om me te bijten als ik bij de singel-area kwam. }:0 Maar heb echt héérlijk gereden! Had les van Ini en dan merk je toch wel echt verschil, werd echt enorm aan het werk gezet. Werd weer tienduizendkeer op mijn polsen aangesproken, de één staat anders als de ander maar ze zijn beiden te gespannen/verkrampt. Dat weet ik ook wel maar het is zo lastig om af te leren! Het was wel echt stuiterweer, Ottoline moest een martingaal eraan, nini zelfs een slof. In de galop werd het nini dan ook wat teveel, waarschijnlijk doordat dat meisje de slof iets te strak hield en toen kwam nini naar boven, draaide om haar as en wilde de andere kant op, recht voor mijn neus. :+ Dus kanjer keek echt van: 'oeeeeeee gaan we spelen!' Maar zover heb ik het niet laten komen. :P Galop ging voor de rest eigenlijk prima! Afgezien van mijn conditie die weer opgebouwd moet worden met hardlopen, kon ik hem op de linkerhand goed in de galop houden en prima sturen en alles. Rechtergalop ging ietsje minder maar alsnog beter dan de laatste paar keren. Hij ging ook steeds meer ontspannen en kwam lekker naar beneden. Bijna alle paardjes liepen super, zelfs Injoy ging aan de teugel! Dus heb eindelijk weer een heerlijke les op Kanjer gereden. Nog steeds niet zoals onze wolkenles evelien, maar volgens mij was dat een once in a lifetime experience ofzo. :P Maar we zijn weer op de goede weg. :D

Op stal merkte ik dat die nog steeds moe was, want hij stond me er toch een potje te gapen, haha. Nog even lekker geknuffeld en lekker zijn hoofdje gerost. Ja, ben er met een goed en blij gevoel weggegaan. :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-12 13:00

Aah zulke dagen zijn altijd heerlijk, dat je met zo'n goed gevoel weer naar huis gaat! :) Haha, die wolkenles moeten we maar gewoon in ons hoofd prenten en hopen dat het er ooit nog een keer van komt :P Paardjes waren dus lekker fris! Volgens mij ben je echt enorm vooruit gegaan met Kanjer!!

Jenny, begrijp ik nou dat je je proefje toch op Okke mocht rijden? Wat leeeuk! Hoe ging het?

_Mara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-12 17:54

Ja inderdaad, laatste tijd ging het gewoon wat minder en wilde het allemaal niet zo. En vandaag ben ik weer wat stapjes vooruit gegaan. :D

En er waren geen proefjes, volgens mij was het ini's manier om te zeggen dat ik er niet opkon omdat het vast paardje van Jenny is. :P

En oja, nog heel leuk, Zelina reed mee! Noraly kwam met een fries de bak in 10 min tijdens de les en ikmaar kijken en uiteindelijk maar gevraagd, bleek het Zelina te zijn! Schijnt dat ze de laatste tijd af en toe weer bereden wordt, geen idee hoe wat waar en waarom. Maar ze kan het zeker allemaal nog! Ook na een tijdje stilstaan. Maar het is nog echt een fries, hop hoofd enigszins omhoog en maaien met die benen! :') Die galop! Eerst leek het alsof ze het niet meer zo goed wist, dus ze stond zo op der plek met die benen te maaien en te doen en opeens springt ze aan en wat een gekletter zeg! Ze gaat niet hard ofzo maar die hoeven slaan vooruit en komen weer neer. :') Echt heel leuk om te zien! Lijkt me zeker niet één van de makkelijkste, Noraly had er ook wel de handen vol in. (Niet in de zin dat ze enorm druk was of wat dan ook, ze was wel ene beetje heet maar dat hoort volgens mij bij de Zelina stam als je ook kijkt naar Melina) Maar het is gewoon niet de gemakkelijkste. Maar grappig dat na zo'n tijd volgens mij stil staan je er ook gewoon weer kan opklimmen en het kan doen! Topbeesten toch ook paardjes. :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-12 18:02

Wat leuk! Zelina is toch wel het meest heerlijke paard waar ik ooit op heb gereden. Hoop dat je daar binnenkort op mag, wat zit dat paard hemels. Ze had iets met haar been, peesblessure ofzo toch? Ik heb nog eindeloos met haar gestapt en laten grazen maar ik weet eigenlijk niet meer waarom. Oh, ik mis de paardjes en jou en iedereen :D