Manege de Vughtse Hoeve

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

sjaslique

Re: Manege de Vughtse Hoeve

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-07 22:49

Ik heb deze week echt topdrukte wat betreft school dus ik heb telkens even heel snel meegelezen en daarna geen tijd gehad om een bericht te plaatsen.
Wanneer er van die kleine wollige schatjes geboren worden dan wil ik natuurlijk wel foto's.
Na volgende week woensdag zal ik waarschijnlijk weer actiever zijn hier in het topic want dan heb ik even de tijd om bij te komen.

djoontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-07 08:47

Ook hier topdrukte om alles weer in orde te krijgen voor school deze week. Dan kun je tenminste lekker rustig je weekend in.
Bovendien half nederland gezien, en meer in de trein gezeten dan ergens anders. Lang leve het week-OV Clown
Vandaag gezellig met sjaslique naar Aron (dus dalijk weer 2,5 uur naar huis met jawel ...de trein Haha!).
En morgen eindelijk weer zaterdag ik heb dr alweer helemaal zin in. Ben benieuwd wie ik nu weer een uurtje mag rondsturen, ik hoop stiekem op een gevlekt iets Clown

Daan_ielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-07 09:04

Er is ook maar weinig nieuws.... gisteren was er ook geen springles.. dus ook daar geen nieuws over... ik hoop op een rustige werkdag vandaag, zodat ik vandaag een beetje actief kan bokken... Vanavond op t gemakje met N op de manege eten (lijkt wel een traditie te worden op vrijdag!!

Amarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-07 14:39

Ik ga als het goed is vanavond lekker naar de sauna en daar ook een lekker hapje eten, zie jullie van het weekend wel.

Daan_ielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-07 15:18

veel plezier... lekker relaxen en smakelijk dan!!
Voor degene die het nog niet weten: vanavond gaat U van NvP verhuizen... Dus dan is t nog een tweestal ipv vierstal!! Tong uitsteken

__manon__

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-07 17:50

U ?

En er staat nu toch een nieuw pensionpaard? Mariona ofzo?

Joyceee86

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-07 20:42

Die ios afgekeurd en gaat dus weer terug.. Ja unique

VonDutch

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-07 08:18

Tornado is bevallen gisteren van een hengstveulen! Haha!

Joyceee86

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-07 12:19

Nou dat afgekeurde paard gaat dus niet terug.. heel slim verder allemaal..

Ja leuk het eerste veulentje Lachen

__manon__

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-07 17:15

Dat is idd heel slim ja....

Jaa keilief Lachen maar kan T dan niet beter in de stal die van Verron was ofzo? Daar is het toch rustiger?

Amarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-07 18:32

Ja het is wel rustiger maar zo maakt het veulen wel heel veel mee, en dat is mooi meegenomen.
Verder is de moeder superbraaf en hij is zo donker, dat als je het niet weet, je hem niet eens ziet, dat is voorlopig ook lekker rustig.

VonDutch

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-07 18:35

Amarie schreef:
Ja het is wel rustiger maar zo maakt het veulen wel heel veel mee, en dat is mooi meegenomen.
Verder is de moeder superbraaf en hij is zo donker, dat als je het niet weet, je hem niet eens ziet, dat is voorlopig ook lekker rustig.

Nou hij was superbraaf, hij had Thea vandaag 4 maal getrapt omdat ze iets in stal ging doen ofso.
Hopelyk gaat het voorbij, en kan ik Sensation Black snel het halstertje omdoen.
Tuurlyk is het het moederinstinct met het beschermen van de kleine, dus dat is opzich oké.
Ze hebben de drukke zaterdag achter de rug, en meer kan ik er niet van vragen.

Amarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-07 21:35

Hij bedoel daarmee het veulen of de moeder.
Vanmorgen had het veulen namelijk nog best wat moeite met staan en als hij het is die slaat dan is hij heel veel vlug heel veel vooruit gegaan.
Snap het best dat de moeder wat sikkeneurig is. Al hadden de meeste op stal het pas heel laat in de gaten dat er een veulen was.
Moet zeggen VonDutch dat ik heel erg te spreken ben over jouw reactie naar de eigenaresse van het paard wat zich vanmorgen lostrok op de poetsplaats. De verzorgster kon hier namelijk niets aan doen, er gebeurde niets hij ging gewoon hangen en het halster brak. Daardoor schoof hij natuurlijk een stuk naar achter, maar nogmaals daar kon niemand iets aan doen.
Ik moet zeggen dat jouw reactie op het telefoontje (gehoord van H.) heel erg goed en netjes is. Niet inpikken maar eerlijk blijven. Super.....

VonDutch

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-07 11:04

Jaa het was tornado die T had getrapt, ik ben er zelf niet bij geweest maar heb het wel gehoord van F&N.
Bedankt Amarie!.. De eigenaresse was best over de zeik, en Kando liep niet 100% metdraven, maar nogmaals het was ook niet de schuld van B.
Daarom heb ik de eigenaresse even advies gegeven, om B niet zómaar weg te sturen.
Hopelyk komt het goed, en is het weer allemaal koek en ei.

Ik weet alleen nog steeds niet wanneer ik weer op Tornado kan rijden & hoe ik dat dan met dat veulen moet doen, want de meeste veulens gaan dan helemaal zo gek doen in stal..
Weet iemand hoe ik dat moet doen, en wanneer ik weer het kan oppakken?

Alvast bedankt.

MVG. Vondutch.

djoontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-07 15:36

Helaas, ik kan je niet helpen Jill, Amarie kan je daar vast wel bij helpen.

Gisteren op Paco gereden. Ik wist niet wat me overkwam, meneer had het licht gezien want hij liep van begin af aan al super. Heb heerlijk kunnen losrijden en heb m daarna voorzichtig wat opgepakt. Hij deed zo erg zijn best dat ik om het kwartier een pauze heb ingelast. Aan de ene kant als beloning en ook om hem op adem te laten komen want het kostte hem wel veel energie. Maar hij had er wel zo'n plezier in! Ik moest m af en toe echt inhouden want anders gaste hij zo onder mijn kont vandaan.
Dan sta je echt effe met je mond vol tanden Haha! maar wel heel leuk om zo'n meewerkend paard onder je te hebben.

Privélesjes gingen ook goed. We hebben er nu maar 2 dus ieder apart een halfuur whitney.Één van de twee is nogal angstig en vertelde 2 weken terug al dat ze alleen maar wilde stappen en niet draven, dat was veel te eng. Vorige week had sjaslique haar al wat draf laten voelen, maar dat was niet echt een succes.
Deze week haar toch weer naar die draf kunnen praten en eens goed uitgelegd hoe je moet lichtrijden en dat dat ook stukken beter zit. Dus dat meisje draaft aan en begint gelijk netjes in het ritme te lichtrijden alsof ze dat al jaren doet.
En tóen was stap opeens veel te saai Clown ze vroeg na 2 rondjes stap iedere keer of ze weer moch draven Haha!
Je begrijpt dat we haar helemaal de hemel in hebben geprezen, want wie durft te draven is natuurlijk wel heel stoer Cool

Amarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-07 16:49

Je kunt dit weer snel oppakken Jill. Begin met moeder en veulen even te scheiden (ca. 10 min.). Haal de moeder van stal om even buiten mee te stappen. Het prettigste is al ze elkaar even niet kunnen horen. Neem de moeder aan een hoofdstel want ook zij moet hieraan wennen maar dan heb je meer te vertellen.
Let wel goed op dat het veulen veilig in de stal kan blijven, dus losse touwen etc eruit.
De eerste keer gaat meestal niet zo makkelijk maar nogmaals het is een kwestie van wennen.
De volgende dag kun je de moeder wat langer eraf halen en even longeren, dan leert ze weer wat te luisteren en dat ze niet meteen naar haar veulen terug mag.
Zo bouw je het op en met een paar dagen zou je weer een uurtje kunnen rijden.
Overleg wel goed met de eigenaar, een ongeluk zit (met al jouw goede bedoelingen) in een klein hoekje en je weet het maar nooit. Zorg dat zij op de hoogte is van wat jij wil doen of dat je de vrije hand krijgt.
Succes en doe voorzichtig want ik heb inderdaad vanmorgen begrepen dat moeder verre van braaf is op dit moment.....

PeeWij

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-07 17:19

Verre van braaf! Wie is T om aan de uier van een "vreemde" merrie te gaan zitten. Kijken of er wel melk in zit! Geen pretje voor de merrie hoor! Daar moet je als mens afblijven. As ze dit bij Gala had gedaan, had ze nu waarschijnlijk nog plat gelegen! Daar hoef ik maar naar te wijzen en de oren gaan al plat!

unbelievable

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-07 19:03

PeeWij schreef:
Verre van braaf! Wie is T om aan de uier van een "vreemde" merrie te gaan zitten. Kijken of er wel melk in zit! Geen pretje voor de merrie hoor! Daar moet je als mens afblijven. As ze dit bij Gala had gedaan, had ze nu waarschijnlijk nog plat gelegen! Daar hoef ik maar naar te wijzen en de oren gaan al plat!

Haha! haha dacht ze het weer even beter te weten?

Amarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-07 19:34

Nou ja iemand moet dit toch controleren, voorzover ik het begrijp en sorry als ik het mis heb, wordt er niet echt naar omgekeken. En het heeft echt niets met aan de uier zitten te maken, ze is momenteel gewoon tegen het valse aan zo beschermend is ze.
Ik vind het voor T. heel erg vervelend, zij probeert tenminste nog iets te doen in plaats van te zitten en commentaar te leveren door de beste stuurlui die zoals gewoonlijk altijd aan wal staan.

Trouwens Peewij dan is de dame bij ons toch beter omgevoed ik kan (met beleid) best aan de uier komen...........
Maar ja daar kun je de manen weer niet van trekken.

germus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-07 08:48

Ik hoop voor T dat ze snel hersteld, zondag was gewoon weer aan het werk, knap hoor.
Ze zegt dat het wel gaat, maar het is toch wel hard gegaan zover ik het heb gehoord. Verder heb ik samen met fem zondag lekker buitengereden, het was ook super weer.

Joyceee86

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-07 17:33

Ja t zij zaterdagavond bij het personeelsfeest dat ze helemaal geen pijn had alleen wat stijf was, maar daar geloof ik ook niet veel van..

Gister en vandaag Gorez weer gereden, vandaag een klein stukje gegaloppeerd en dat ging super dus.. Knipoog

djoontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-07 19:02

Nou joyce Gorez doet het goed zo te horen! Fijn dat je t weer een beetje rustig kan opbouwen Lachen

Joyceee86

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-07 20:42

Jaa hij is nog wat sloompjes maar ik had vandaag een klein knopspoortje aan en dan word het al beter (kan wel met zweep rijden, maar naar een tijdje word ie daar pissig op en gaat lopen bokken enzo)

Joyceee86

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-07 20:45

Btw djoon ist uit met je vriend? zat ff in je profiel te spieken en een hele tijd terug stond er nog iets over hem in, nu niet meer

djoontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-07 21:32

Huh?? Neej hoor ik ben nog steeds dik in love. Lovers bijna 2 jaar een record voor mijn doen Haha!. Er is een stuk weg omdat de foto's het niet meer deden. Die moet ik nog steeds opnieuw er in zetten. Maarja, in mijn profiel staat ook dat ik Paloma nog steeds rij, en ik rij toch al zo'n 9 maanden voor vast op Paac. Ik moet m nodig een keer updaten. Maar dan moeten er eerst foto's zijn, en die kun je het beste in de buitenbak maken. Dus dat wordt hopelijk deze zomer.
Zijn er trouwens nog mensen die meedoen 21 en 28 april met de wedstrijd? Ik doe denk ik de ene mee met Bontfire en de andere met Kacharel.

Edit: Ik hoor van sjaslique dat er alleen 21 april op het bord stond bij de manege, 28 april is dan waarschijnlijk geen wedstrijd :S. En speciaal voor J. (en ook een beetje voor mezelf): hij staat er weer in hoor Tong uitsteken.