Rc het Fjordenpaard crosst weer verder! Alweer deel 5!!!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Evelijn

Re: Rc het Fjordenpaard crosst weer verder! Alweer deel 5!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-11 13:36

Emma is ook nog niet volgroeid ze is nu bijna 4 maanden oud. Raf is ongeveer een jaar. Tja het gaat vooral om al die nestjes die er steeds komen. Konijnen krijgen echt veel jonkies... en dat gebeurt gewoon te vaak per ongeluk.

kim345

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-11 13:42

Idd, me oom en tante hebben zowat een konijnen plaag.
Overal zitten ze en de meeste zijn ook nog heel jong...

EllaBellaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-11 16:17

Op stal geweest Ferro mag daar weer terugkomen en hij wist ook nog wel een goede DA die hem kan keuren die totaal niet partijdig ofzo is. Hij zei ook hij moet gewoon lekker aan de slag daar is hij al lang aan toe hij verveelt zich nu gewoon kapot. En hij raadde me aan te beginnen bij de keuring met een klinische keuring en hem buigoefeningen te laten doen, als ze dan iets in de rug hebben of heupen of wat dan ook blijkt dat vaak al uit die oefeningen en dan kan ik altijd nog overgaan op foto's van bepaalde dingen. Stel je wilt zijn benen op de foto laten zetten ben je al 150 euro kwijt per been...

kim345

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-11 16:22

Ja jeetje!
Dat is echt heel veel geld vind ik,
Tenzij je nou echt een grand prix paard wil kopen of zo maar ik wete niet of dat je bedoeling was met ferro? ;)

_Linn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-11 16:26

Zo ik ben geslaagd met shoppen. 2 bh's, 1 sportbeha, een bikini. Een kadootje voor het zoontje van een vriendin, is 1 geworden, een nieuwe zonnebril (de plastronspeld en zonnebril krijg ik als het goed is voor me verjaardag)
Om 3 uur hebben we een bak patat op, zit dus lekker vol pffff :P Vnaaf na me werk nog maar een naturelpannenkoekie eten.

Suuskipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-11 16:31

hey guys zijn nu in de bungalow!
Net lekker gereden, Joen op Fancy, Heidi op Wolinka, Sim op Maxima, Britt op Ushi, Fee op Ducati en ik op Josha.
Was een leuke rit!

Gaan nu zo even naar roden inkopen doen :)
Later peeps.

kim345

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-11 16:36

Leuk!
Veel plezier nog!

_Linn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-11 16:47

Leuk Suus!! Hoe deed Wollie het?? Of had ze met kamp al meegelopen? Ooh als Wollie mee kan in een groepje van 3 en ze is niet al te gek dan is die van mij! :P
Zo ik ben werken :wave:

Suuskipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-11 18:28

Ze deed het prima hoor, beetje bosjesspoken zien maar verder erg braaf. heeft afgelopen week ook 2x meegelopen als leidingpaard volgens fee :)

Eefje, wat een gaaf hok zeg en echt scheetjes van konijnen :+:

Als we Wolinka vaker meehebben wil ik er misschien ook nog wel een ritje op :)

SsSimonee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-11 19:05

@suus JOSHAAA <3 ze is leuk he :D
Eefje leuke konijnen :)

Suuskipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-11 19:43

Ja ik vind haar wel leuk, moest wel achteraan want ze deed erg lelijk tegen de rest.
We hadden in eerste instantie Marije voor mij op het oog maar die rende weg -.-

Morgen wil ik iets leuks, Maxima, Marije of Leize ofzo

SsSimonee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-11 20:14

O laatste keer bij mij liep ze met marije en leize, en leize sjokte ergens achteraan en marije en zij liepen lekker naast elkaar enzo :). Vind dr echt geweldig en zit ook fijn

SsSimonee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-11 20:29

hmmz, vandaag wilde alle paarden lekker de wei uit enzo, het liep allemaal hardstikke vlot. De man van de eigenaar van Salsa( voor het gemak, J) was er en die ging me helpen met paarden uit de wei halen. Stonden Salsa en Javarra bij het hek(Javarra is beetje narrige merrie maar de beste vriendin van Salsa). En ineens begon Javarra helemaal te gillen en naar Salsa te meppen.( Raakte haar ook). Nou toen Javarra en een ander paard eruit gehaalt(salsa was hem weer gepeert natuurlijk). Daarna Salsa gepakt en gecheckt, geen wonden niet kreupel. Ik ging de laatste 2 paarden ophalen en wilde gaan voeren. Toen kwam J er dus aan ja haar been is toch wel dik. Ik dus kijken, en ja inderdaad, op dr rechtersprong 2 flinke vochtbulten. Ik nog een keer gedraaft met haar en echt niet kreupel. Ik zeg koel maar even en dan komt het wel goed. Naja hij vetrouwde het toch niet ik zeg dan bel ik A wel even(mijn baas). Die zei, naja het is gewoon een soort blauwe plek, ik kijk er morgen vroeg wel naar. Maar toch was hij niet gerust. Toch maar DA gebelt, en nou moet ze tot de zwellingen wegzijn in de stapmolen en wei, maar niet bereden ofzo. Ze krijgt ook vochtafdrijvers poedertjes en kreeg een spuit. Ben wel blij dat ze niet kreupel is ofzo. De dierenarts zei nog na enig onderzoek ja het is niet grboken(toen dacht ik echt, johhh dan had ze er niet zo bij gestaan. Ze stond er gewoon op enzo.
Pff best verhaal maar wilde het ff vertellen :)

JustSmile

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-11 20:51

moet nog ff verder bijlezen, maar moest hier ff op reageren
_Linn_ schreef:
Zo me jophurs zijn besteld, die moesten helaas uit een ander filiaal komen. Dus ik moet dinsdag nog even met me kapotte jophurs rijden. Ook heb ik een staartborstel gekocht en een plastronspeld. Nu zo op naar city plaza.

Muts, dat was mijn verjaardagscadeau wat ik dinsdag voor je wilde gaan kopen!! wat moet ik nu weer gaan bedenken?!

JustSmile

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-11 20:58

Beroerd joh simoon!! :(

Cool ella dat Ferro weer terug mag daar op stal :) Wel zou ik m toch op de foto laten zetten voor de keuring hoor!! Met Dorey was na de buigproef en alles ook niks mis, niks aan te zien en was klinisch 100% goed. Maar op de foto bleek ze toch 4 fragmentjes (ocd, geloof ik) te hebben. het hoeft niet dat ze daar last van krijgen maar t kan wel. Die fragmentjes kunnen zo verwijderd worden, kost alleen wel ongeveer 1000 eurie per fragmentje.... en het schijnt dus dat heel veel paarden dat hebben zonder dat je t weet. daaruit blijkt ook maar weer dat t geen probleem hoeft te worden... Maar helemaal omdat ferro die afgescheurde pees heeft gehad lijkt t me wel verstandig op de foto te zetten. Want nu kan die dr misschien wel helemaal goed mee lopen maar wie weet blijkt t als t constant word belast ineens niet meer goed te gaan... Nou weet ik niet of je pezen echt op de foto ziet, maar ik denk dat je beter nu 600 euro extra aan je keuring uit kan geven en weten dat je een goed pard koopt, dan er nadat ie beleerd is achterkomen dat ie toch wat heeft. En t lijkt me verstandig dat je voordat je m koopt dr toch wel 1 of 2 keer opgezeten hebt! Maar dat moet je natuurlijk zelf weten. Als je wilt kan ik dinsdag ook nog wel even bij linda informeren of zij n goeie dierenarts weet? altijd fijn om n beetje keus te hebben...

JustSmile

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-11 21:00

oh en eefje supercoowl konijnen hok!!

En suus leuke paarden hadden jullie! :P Ik heb ook 2 ritjes (of eigenlijk 1,5) op josha gereden, vond dr ook echt n scheetje ;) merkte dr toen overigens nog niks van dat ze trapte. reed juist express beetje voor in de groep want achterin was ze echt langzaam.

SsSimonee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-11 21:08

Ja josha is echt leuk :)

_Linn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-11 22:09

Oohh maar dan hoop ik wel dat wij Wollie ook mee kunnen krijgen! Ik bedoel, als ze nu als leidingpaard mee is geweest...

JustSmile

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-11 22:15

hmm lin ik zou dr maar niet van uit gaan, eva is in week 3 vorig jaar ook als leidingpaard mee geweest en heeft daarna niet meer gelopen.... dus mee als leidingpaard is niet altijd iets goeds ;) (oke flauw grapje)
haha ben benieuwd welke leidingpaarden wij hebben week4 :)

_Linn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-11 22:18

Ach ik zie het wel, maar als de mogelijkheid er is dat Wollie mee mag en kan dan wil ik haar graag weer een keer hebben.

_Steph_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-11 09:24

Haha Marlous, dan moet je opnieuw gaan bedenken wat je voor dr kunt kopen ! :P ik heb lekker al iets voor dr :D!

SsSimonee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-11 09:56

Salsa dr been is nog steeds dik en stijf. Arm paard

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-11 10:44

Wat vervelend Simone, sterkte ermee.

Ik ga me maar voorbereiden voor vanmiddag. Heb een wedstrijd met Kafka, de eerste in jaren. Gisteren nog even nieuwe witte rijbroek en nieuw dekje aangeschaft. Moet pas laat in de middag heb dus nog even tijd. Ga zo maar even naar het hoofdstel kijken en beetje poetsen.

SsSimonee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-11 10:59

OEh leuk Eefje :D we willen wel fotos he :D

_Steph_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-11 11:24

Succes Eefje !!
Vervelend Simone, hopen dat het snel beter gaat.