Leeuwarder Manege stopt met (losse) lessen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Lied

Re: Leeuwarder Manege stopt met (losse) lessen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-07 15:16

Nou, toevallig heb ik twee keer met Kai kunnen springen in de tijd dat ie op de manege stond, en het is echt super leuk!! Ik ben niet echt meer een springfan, sinds ik een keer in de hindernis ben gevallen met Cindy, daarom vind ik ook niet elk paard even vertrouwd. Kai heeft wel vertrouwen nodig, maar dat heb ik op een of andere manier met hem wel:P Hij heeft soms wat hulp nodig van het zweepje, om wat meer van achteren te kunnen komen en zo de sprong te nemen. Maar hij wil altijd wel springen:) Maar hij moet wel genoeg van achteren zijn dus. Maar springen is verder superleuk met hem!!! De laatste keer was in een van de laatste lessen en toen ging het super! We hadden een sprongetje op X staan, dus moest je steeds op de volte bij A of C en dan eroverheen zeg maar. Ging heel goed. We moesten aan het einde zelfs ook afwenden bij H of K en dan er schuin overheen springen:P Best creepy als je er zo op af komt, omdat je over een schuine balk moet springen, maar Kai deed het heel braaf. De bedoeling was dat ze dan boven de sprong zouden changeren en dat wou met Kai de ene kant om beter dan de andere kant:P Ook omdat ie 1 slecht achterbeen heeft, waardoor ie daar niet graag mee afzet:P Maar ach, springen is super!! Dus heel veel plezier als je dat gaat doen!!!

Sence

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-07 15:52

Haha, dankje! Fijn om te horen dat ie in ieder geval zn lichaam over de sprong kan krijgen Haha!

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-07 16:16

lydiakampman schreef:
Op welk paard heb je geknolhobbelt Rianne??

Op de driejarige van een vriendin van mij. Heb haar bijna een jaar niet meer gezien, maar is erg leuk uitgegroeid! Vond haar bouw wel wat op die van Dexter lijken, maar ze heeft wel wat een onderhals..
Ik zou foto's maken, maar ben de camera vergeten, dus dat maar de volgende keer.
Ze liep trouwens wel heerlijk en in combinatie met dat zadel, ik wou er niet meer af! Haha!
Het was trouwens lekker droog toen wij gingen rijden Knipoog

En die les met dat springen was echt super leuk! En een beetje pijnlijk Bloos
Loulou wou er alleen niet schuin overheen, dus dat hebben we maar overgeslagen.. Knipoog

@Sence, ik kom vanavond weer ff kijken.. Is Kai ook geschoren trouwens?

sheilarianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-07 16:31

sheilarianne schreef:
JuuLePuuL schreef:
Ik heb net op de regenradar gekeken, http://www.weer.nl, heel handig en ron 13.00 is het tenminste droog, dus kom ik mooi droog aan!

Schijnt de zon daar bij jou Lydia? Flauw....

hmm. om 13.00 heb ik niets aan dat droge weer! het moet rond 15.00 uur droog zijn haha... Knipoog Clown

loop stage op dierenkliniek Nylan!

Sence

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-07 16:44

@ RianneH:

Geen idee! Ik heb er niet opgelet en had zijn dek niet af gedaan!

Leuk dat je komt kijken Haha! Kom je later, of samen met Laura?

Lied

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-07 17:10

Jaaa, Kai krijgt zichzelf er met gemak overheen:P Echt leuk om op hem te springen!:D In die ene les reed Rianne idd op LouLou. Ook een keertje ging ie zo hoog over de sprong, met een bok ofzo, zag erzooo grappig uit:P Maf paardje:)

@RianneH: Je hebt zeker wel veel tijd over nu?:P Haha.. leuk paardje dus? Dexter was ook altijd super, dus als ie daar op lijkt!:D

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-07 22:25

Pfff, veel te veel tijd over, alleen jammer dat het zulk rotweer is... Boos!
Ik ben trouwens aangenomen bij de Action, dus met mijn tijd zal het iets minder gaan, maar mijn bankrekening zal er blij mee zijn Tong uitsteken
Erg leuk paardje, zit eraan te denken om haar te vragen of ik erop mag lessen bij Mariska, of dat ik met 'mijn' fries iets zal gaan regelen...
@Sence, haha ik ben 'zonder' Laura gegaan, zoals je al gemerkt had Knipoog Vond Kai trouwens erg goed lopen aan het einde!

Sence

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-07 09:50

Ja, vond ik ook! Erg prettig, ook alhad het wel wat moeite gekost Tong uitsteken

Lied

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-07 10:53

Haha, maar dan geeft het wel de meeste voldoening:D Was Marisca er gister wel weer?

Sence

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-07 11:03

Nee, nog steeds niet helaas.

Lied

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-07 11:48

Jammer:)

JuuLePuuL

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-07 11:53

Jaa jammer!

JuuLePuuL

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-07 11:54

Van wie kreeg je dan les?

Sence

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-07 11:55

Het is wel leuk van Babet, we gingen met een balkje weer oefenen, de paarden werden er aardig heet van. Het ging stukken beter.

Sandra91

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-07 18:52

Vandaag weer even naar me poepert geweest Haha!.
Ik heb helaas niet gereden want tsja hoor ik heb weer 's de rooie feestdagen Nagelbijten / Gniffelen de eerste dag dus alles doet me weer zeer maar ik heb even lekker haar in de kleine bak losgelaten en ze heeft even gerold en daarna even lekker met haar gestapt Tong uitsteken vond ze ook heel leuk vooral met die wind Haha!.

Sence

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-07 18:55

Kan ook leuk zijn toch, gewoon even lekker stappen en loslaten! Lijkt me ook wel fijn om hem eens helemaal los te zien gaan Haha!

Sandra91

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-07 18:58

Ja was ook leuk Haha! alleen de drol kwam steeds naar me toe haha wel schattig maar van mij mocht ze ook wel even lekker rennen Tong uitsteken.
Maar ik hoopte al dat ze even ging rollen deed ze vorige zondag niet omdat ze er weer bij moesten met de sportpaarden dus ze had de kans niet Tong uitsteken helaas deze zondag moet ik lopen ik heb er wel zinin vind het wel leuk om met haar te lopen Haha!.

Sandra91

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-07 19:03

Haha.

Lied

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-07 19:42

Ja, idd. Het gaat niet alleen om het rijden:) En met ze lopen schept ook meer een band, dan weten ze dat je niet alleen maar er bent voor het rijden:) En natuurlijk is het heerlijk voor ze als mogen rollen:P Maar omdat die sportpaarden erin moesten moest dironja eruit?? Das toch ook niet echt eerlijk. Vaak genoeg moesten paarden juist op de sportpaarden wachten...

Sandra91

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-07 19:46

Ja het is ook heel fijn om even met haar te lopen gewoon lekker rustig en zoals je al zei schept het een beetje een band Haha!.
Maar dat van die sportpaarden vind ik ook niet echt eerlijk het is al de tweede keer dat dat gebeurd maar ik weet ook niet echt wat ik ertegen kan of moet doen.

Sandra91

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-07 19:46

Haha!.

JuuLePuuL

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-07 19:57

Altijd al zo geweest, sportpaarden krijgen voorrang op de 'normale' paarden. Nou snap ik heus dat die juist hun beweging nodig hebben maar nu met de nieuwe stal en het nieuwe concept zou je denken dat iedereen gelijk is...

Zou wel eens het communicatieplan van WB stables willen inzien, of willen weten welke doelstellingen ze hebben of willen verwezelijken, volgens mij hebben ze dat niet eens...

Maar lopen met je paard is ook leuk, wat omprutsen enzo, ook alleen loop je met je paard, dat is al soort van oefening/grondwerk Haha!

Sandra91

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-07 20:06

Ja dat is zo maar het is zo van kan ik haar even in de bak loslaten?
Jawel alleen maar een paar min. want dan moet die en die erin want die moeten beweging hebben ja dus leasepaarden hebben hun beweging ook nodig maar lopen vind ik ook super hoor en zoals je al zei is het ook al een soort van oefening en grondwerk.

JuuLePuuL

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-07 20:08

Gewoon zeggen dat jou paard ook beweging moet hebben Haha! iedereen is gelijk! En Dironja kan al zon heethoofdje zijn dus redens genoeg lijkt me!

Sandra91

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-07 20:14

Ja dat is waar haha drukte maakertje is het Haha!.
Vorige zondag ook konden we ook maar hooguit 4 min. in de bak zij racen joh haha geweldig maar het is best moeilijk om te zeggen omdat ze je toch er proberen uit te krijgen uit de kleine bak maar vandaag ging die shanet zitten zeuren dat ze er dus maar heel kort in kon omdat zo'n sportpaard genoeg beweging moest hebben ja hallo zei ik zij moet ook genoeg beweging hebben Haha!.