Manege Wilten of HC de Haerst

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Amethyst_

Re: Manege Wilten of HC de Haerst

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 10:42

Lief van jullie Lachen Ach ik weet het ook allemaal niet meer... ik wil eigelijk ook helemaal niet weg, maar soms alleen maar meer als mn moeder weer zo doet... en tekst en uitleg geeft ze nooit, en vrijheid al helemaal niet Scheve mond En ze kan me ook niet normaal zeggen dat mn kamer opgeruimd moet ofzo... Neej dat moet meteen boos gezegd worden Verward Maarja, ik ga het mn vader vandaag mailen, als ik t moet zeggen ga ik toch alleen maar huilen Scheve mond En volgens mij stél dat ik de nederlandse opleiding via internet kn volgen ofzo, dat ik de opdrachten opgestuurd krijg... dan ben ik aan het leren, en geld de leerplicht niet op mij geloof ik... en kan ik daarnaast ook zweedse lessen volgen... Maarja, ik wil eerst maar ns zien hoe het is als ik 2 weken alleen met mn pa zit Vork Maar ik kan eigenlijk vrijwel nooit ruzie met m hebben Verward alleen als ik slecht sta voor school ofzo(in de 2e en 3e was dat zo, weet je nog wel ofnie Lin Vork) dan wordt ie wel boos, maar gewoon voor mijn bestwil uiteindelijk... Mn moeder die lijkt er wel niet goed met r emoties om te kunnen gaan Verward Maarja...

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 11:13

Ja ik weet ook nog wel ja toen je in de 2e / 3e zat, maarja da's gebruikelijk dat ouders dan zo reageren;) Maarre ik zou er heel goed over nadenken. Heb het er eerst met je vader over, het is een behoorlijk eind naar Zweden en je laat een boel hier achter. Kan me voorstellen dat je het zwaar hebt met je moeder maar zij is niet het enige wat je hier hebt, heb het er even met beide partijen over. Dat is wel zo eerlijk tegenover iedereen en dan kan je altijd nog beslissen om alsnog te gaan.
Want je laat Lin en mij en alle anderen hier ook zitten:(

Amethyst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 11:15

ja dat besef ik ook donders goed hoor... maar ik hou het echt geen 4 jaar vol om nog met mn moeder hier te wonen... Opleiding duurt 4 jaar...

Amethyst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 11:16

en ik kan ook niet zomaar bij iemand anders in gaan wonen... dan voel ik me ook zo bezwaard...

Amethyst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 11:16

Maar ik ga naar school! Kusje

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 11:34

Ja, da's ook weer zo ja...Da's zo klote aan dit hele gedoe he, er is niemand die een kaartje met de oplossing komt brengen.
Maarre, doe beetje rustig aan op school he:)

Kussies

Lin4Life

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 13:20

Je moet eerst maar met iedereen er goed over nadenken, en met iedereen er voer praten... misschien bedoelt je moeder het niet zo en als jullie er over praten en afspraken maken dat het dan veel beter gaat..
het lijkt mij niet een goede oplossing om naar zweden te gaan.. daar heb je verder niemand behalve je vader en school wordt ook moeilijk denk ik..
Want er blijft de wettelijke regel dat je zoveel procent aanwezig enz moet zijn... Denk niet dat het maarzo gaat om een opleiding in het buitenland te doen...

Amethyst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 16:22

Neej zit wat in, en ik denk nu ook telkes van;ik wil helemaal niet Vork Maarja, ben zo ook niet echt gelukkig thuis, misschien dat het na de zomer beter wordt als ik weer veel op school zit... mn moeder is er nou ook zat van volgens mij dat ik zo veel thuis ben...

Lin4Life

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 16:23

je meot er gewoon over praten!!!

Amethyst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 16:27

dat wil ik ook wel... maar mn moeder loopt er telkens voor weg... dat vind k ook onwijs vervelend... maar dan is ze 2 seconden serieus, daarna lacht ze het weg, of ze wordt boos, of ze loopt weg...

Lin4Life

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 16:28

dan moet jij dan gewoon eens boos worden... en jouw mening een keer zeggen.. zeggen dat je geen kleuter bent en dat ze ook eens naar jou moet lusiteren

Amethyst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 16:29

das miss nog wel een idee...

Amethyst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 16:30

Of juist heel rustig, das frustrerend voor mn moeder... heb k wel es gemerkt... als zij dr longen uit r lijf schreeuwt, en ik rustig blijf, word ze alleen maar kwaaier Vork en dan na een tijdje geeft ze vanzelf op...

priscilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 16:43

Ik vind het erg goed al je rustig kunt blijven!! Ik weet uit ervaring dat dat een heel sterke kant is van mensen!! helaas had ik daar in het verleden nog wel eens moeite mee.. haha..
Maar meis denk er erg goed overna!!

Amethyst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 16:51

Ik heb er ook moeite mee Vork Meestal begin ik rustig, maar dan gaat mn moeder weer dingen zeggen die nergens op slaan, en sja, word k alsnog kwaad Tong uitsteken

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 20:36

Wees gewoon duidelijk en kom voor jezelf op, het is ook jouw huis en jouw leven...
Doe het voor jezelf:)

SuperLiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 20:37

wat je ook zou kunnen doen is het gewoon opschrijven (dus uittypen ofzo) en dat aan je moeder laten lezen.. dan hoef je niet te praten.. en daarna kun je dan weer discussieren

Amethyst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 22:41

Dat heb ik een keer eerder gedaan en toen freakte ze de pan uit en kreeg ik een tik na... maar ze is normaal niet dat ze slaat enzo hoor... en das ook al een hele tijd terug...

SuperLiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 08:01

mja je zou het kunnen proberen.. dan zeg je gewoon dat je het er niet normaal over durft te praten met haar omdat je bang bent dat ze je niet laat uitpraten etc (dit moet je wel zo vriendelijk mogelijk brengen, anders wordt ze natuurlijk alsnog kwaad Knipoog ) misschien dat ze dan eens gaat nadenken over haar eigen gedrag

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-07 20:03

Het Lin, hoe ging je examen?
Ik heb de bordtoets gehaald:)
Dit waren mijn cijfers:
-Methodisch schrift (aan elkaar) 7
-Blokletters 7
-Caligrafie 7,5

Amethyst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-07 21:36

dat je op het bord moet schrijven zeg maar? klinkt wel leuk Haha!

Nou les ging regelrecht K*T Boos! Moest op chessley enze wou helemaal NIKS... En tot overmaat van ramp drukte ze me tegen de bak aan net op het moment dat ik dr een schop wou geven, dus toen ging mn enkel de verkeerde kant op Boos! Dus dies nou helemaal auw Boos! Maarja, het kan natuurlijk niet altijd goed gaan, maar dit was echt een verschrikking Vork

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-07 22:24

Ja, da's bordschrijven ja, zodat dat voor de klas ook goed gaat. Is alleen beetje vreemd, want je hebt dus 1,5 uur om in totaal 8 regels te schrijven. Mag lijen dat ik later voor de klas sneller schrijf;)

Maar balen van die les joh, er zitten altijd wel minder goeie lessen tussen maar van je enkel is minder:( Terwijl Chess toch ook wel een lieverdje kan zijn, of niet?
Maarre, ik ga volgende ofzo es zien of ik een les kan inhalen op de woensdag omdat ik 5 juli niet kan:P

Amethyst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-07 22:43

Lachen Leuk!

SuperLiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-07 07:57

aaaah vandaag is uitslag-dag!! HELP Tong uitsteken Tong uitsteken

als alles goed gaat wordt ik tussen 2 en 4 door mijn mentrix gebeld (en niet door mr van Rosmalen want dan zou ik gezakt zijn Knipoog ) maarja.. ik word nu toch wel heel nerveus

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-07 13:06

Whaaaa spannend hoor! Zo te zien was je al vroeg wakker...
Weet nog wel van vorig jaar, was de ochtend alleen thuis en ben van spanning maar naar de stad gegaan om mezelf te vermaken. We gingen er vanuit dat er op alfabetische volgorde werd gebeld, dus met de D als achterletter zou ik in principe snel worden gebeld. Inmiddels was de familie alweer binnengestroomd met enige zorgen omdat de vlag nog niet uithing. Uiteindelijk ging om half 4 de telefoon: Mr Smit (mn mentor) Man ik ben nog nooit zo blij geweest dat ik die man aan de telefoon had...
Wie is je mentor Lies?
En wat zijn je verwachtingen? Ik ga zeker voor je duimen hoor:D