Wie rijdt er bij manege Smit (N'wijkerhout)???

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

antoinetje

Re: Wie rijdt er bij manege Smit (N'wijkerhout)???

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-06 20:17

Ik heb lekker op Boy gereden Clown en kreeg zelfs een complimentje dat ik hem netjes had doorgereden, ik geloofde mijn oren niet.. Ik wilde hem alleen graag wat mee naar beneden rijden... waar zit dat knopje?? Ik vondt de les alleen wel een beetje suf, van mij mag er ook wel iets meer actie in (held Knipoog), en die galop miste ik ook maargoed..

@ Sas, fijn dat het zo lekker ging met Djol, maar gaan jullie op dinsdagmiddag nog naar buiten dan? Wel lekker dat jij dan alleen binnen mag blijven!

En een oude wijze bekende van mij zei eens, als je hard wil gaan moet je een motor kopen... heeft ze wel een beetje gelijk in vindt ik, een buitenrit moet voor iedereen leuk zijn, ook voor de paarden en de medestrandgebruikers. Maar ik snap wel dat mensen die nooit naar het strand gaan het wel eens leuk vinden om een versnelling hoger te gaan.

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-06 20:17

@ Shaar: Ja klopt! En op wie heb jij gereden?

@ Fen: Nee nooit een echt rengalop gedaan (voor zover ik weet Blond ) en het hoeft ook echt niet van mij. Clown
Laatst bijgewerkt door Saskia89 op 14-10-06 20:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-06 20:19

@ Fen: Sorry voor het hyves-misverstand, ik ben er niet zo bij vanavond Knipoog
Veel plezier vanaf MAANDAG in Roemenie!!!!!!!!!!

Fenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-06 20:19

Weetje wat het punt is van een motor... die dingen hebben er zelf zo weinig plezier van Lachen

Die rengallopjes deed ik dan op het lamoen. We reden met een groepje gevorderde ruiters. De paarden zijn het gewent. Het is een geweldig breed zandpad en het is zo geweldig. Keihard, de paarden dagen elkaar ontzettend uit. Pfoe, uitgewaaid en wel willen sommige paardjes nog meer. (die lieve fjorden stappen lekker door, sommige beginnen te dribbelen en iedereen is uitgewaait en vrolijk daarna. Zo gaaf Lachen )

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-06 20:23

Maar sommige paarden kunnen toch gewoon harder dan andere! Dan krijg je toch een chaotische bende. Als jij als slomer paard iedereen bij je vandaan ziet rennen, wordt je dan gelukkig? Ik vind dat het tempo zowiezo aangepast moet worden aan het langzaamste paardje Lachen

@ antoinette: Ja dinsdagmiddag gaan we nog naar buiten ja, en het is inderdaad super dat ik lekker binnen kan blijven Haha!

Shaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-06 20:23

kooslover schreef:
Ja klopt! En op wie heb jij gereden?

Xandra Knipoog

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-06 20:24

En wat vond je ervan? Knipoog

Fenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-06 20:26

Ik heb één keer op het langsaansmste paardje gereden en die gallopeerde in een heerlijk kalm handgallopje achter de rest aan. Super Fjordje (echt niets mis mee) kon alleen niet zo hard. Maar wel de oortjes naar voren en briessen en wel.
Als je het tempo altijd aanpast aan het langzaamste paardje wordt de rest gek. Uiteindelijk zal je daar het geval krijgen dat er op de rest gebotst wordt en een paard gaat bokken. Sommige gallopjes gebeuren daar ook achter elkaar, maar zodra er dan een rengallop gaat gebeuren en er niet ingehaalt mag worden. Dan wordt meestal het snelste paard voorop gezet, zodat die in elk geval kan gaan, altijd inhouden is ook niet leuk toch?

en wat vond jij van Xandra Shaar?

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-06 20:30

Oké ik ben het gedeeltelijk met je eens, Maar gaat zo'n paard die niet zo snel is dan niet ontzettend bokken?

Fenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-06 20:33

nee, kijk. De meeste paarden houden elkaar wel een beetje bij. Er zijn een paar uitschieters die keihard kunnen en een paar die wat langzamer gaan natuurlijk. Meestal zijn de paardjes die langzamer kunnen (ik zit nu even in m'n hoofd het lamoen af te gaan) ook de wat bravere paardjes en dat ze niet zo snel zijn als de rest leggen ze zich zo bij neer. Dan genieten ze er van dat die ruiter ze laat gaan en ik vond het toen een prachtig gezicht de rest weg te zien sjeesen. Mijn paardje gallopeerde toen gewoon er lekker achter aan Vork

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-06 20:34

Naja oké zolang het allemaal goed gaat kan het ook geen kwaad Haha!
Maar ik ga er weer vandoor Doei!

Shaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-06 20:34

Ik vond Xandra wel leuk!
Haha, moest wel lachen dat het zo'n pot was Haha!
Maar ze heeft een heerlijk zadel zeg, jeetje! Heerlijk gereden, ze is ook goed bij je te houden vind ik!
Heb op de terugweg zelfs achter een merrie gereden haha, wel beetje afstand gehouden, maar ging prima Ja

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-06 23:08

Zo dat is heel wat: Xandra in de buurt van een merrie, maar als ze er achter zit loopt ze misschien eerder door Knipoog Ja wel echt grappig dat ze zo potterig is Haha!

antoinetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-06 23:12

En wat denk je dan van een hengstige merrie?? 2 weken geleden was Bo engstig, dat vond Xandra erg leuk!

antoinetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-06 23:13

En wat denk je dan van een hengstige merrie?? 2 weken geleden was Bo engstig, dat vond Xandra erg leuk!

mariellexxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-06 12:02

Ik snap het ook wel dat er misschien mensen bij zijn in de buitenritten die nog niet zo hard durven/kunnen, maar juist wat ik al zei, bij mij op de manege rijden we helemaal niet buiten dus dan is dit wel lekker.
En ik zit nog helemaal in het reelaer ritme haha, daar gingen we zo onwijs hard op de jongeren trektocht, maar ik snap ook wel dat dat niet op elke manege mogelijk is.
Misschien dat ik er nog eens kom, op smit, maar dan echt om te relaxen, wan dat kan je daar echt supergoed Lachen

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-06 12:56

Haha ja dat is waar Knipoog

@ Fenna: Ik weet niet of je vandaag nog op bokt bent, maar ik ga maar vast afscheid van je nemen. Veel plezier in Roemenië Haha! Doei! Doei! Doei!

Hoe lang ga je eigenlijk (Ik heb goed gezocht maar kon dat niet vinden Clown)

antoinetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-06 13:54

Goed dat je het zegt Sas!! Fenn viel spaz in Roemenie!!

@ Mariellexx, als je echt een keer hard wil gaan op een heel groot strand moet je echt naar Terschelling gaan, dat is super!!
Die stranden zijn zo breed dat je genoeg ruimte hebt elkaar in te halen!

Horsefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-06 15:09

mariellexxx schreef:
Andere vriendin van mij zat op ene haflinger, weet zijn naam niet meer

Die haflinger is echt de leukste Haha! Met Bowie kan je echt lachen, de ene keer is hij hartstikke braaf, doet hij geen stap verkeerd en de volgende keer loopt ie alleen maar te klieren, altijd een verassing met hem.

Fenn: veeeel plezier in roemenië

En antoinet: Van mij had er ook wat meer actie in de les gemogen. Dit was wel een erg suf lesje, geen eens geweken of middendraf meoten doen. Oke, af en toe liet ik luna wel even middendrafje lopen.

En als je buiten in rengalop wil. Ik ben een paar keer bij manege pullens geweest in kaatsheuvel. En dan gaan ze de loonse en drunse duinen in. Op de zandvlakten mogen de paarden daar even gaan. En als je ze langzamer wil, ga je gewoon een zandheuvel op.

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-06 15:17

Vond aad het weer tijd voor theorie ofzo? (Omdat er niet zoveel actie in de les zat?)

antoinetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-06 16:06

Ja, echt wel, en dan vindt hij het gek dat mensen na 3 maanden buitenrijden dingen niet meer weten..

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-06 16:13

Haha, hij stelt wel heel vaak dezelfde vragen eigenlijk Knipoog. Niet dat ik ze weet ofzo Tong uitsteken Soms komt er eindelijk een nieuwe vraag en die krijg ik dan weer....

Fenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-06 16:43

hihi, hij stelt ook altijd de moeilijkste vragen aan jou Knipoog

Maar goed, ik ga van maandagochtend heel vroeg tot zaterdagavond heel laat. Dus bijna een week.

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-06 16:45

Jij gaat tenminste niet zo assosiaal lang Knipoog Maar nogmaals heel veel plezier!!!!! Haha! Haha! Haha!
Waarvoor eigenlijk naar Roemenië?, vind ik niet echt heel erg voor de hand liggen van school uit Tong uitsteken

Fenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-06 16:51

ze hebben daar vaker uitwisselingen gehad (niet onze school, maar zij doen heel veel uitwisselingen) en Sassenheim heeft een zustergemeente in Roemenië.