manege Paardoes

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Thirz

Re: manege Paardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-06 20:14

Ik wil Tum-Tum nog weleens een keertje meeten, ik had toen erg leuk op dr gereden. Jammer dat ze nog niet het juiste baasje heeft gevonden!

Anne_87

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-06 20:27

uhm Thirz verrassing: Lisan was er niet *net als zoveel ruiters...*

en dat kadootjes spel is wel een leuk spel! (kom je strax thuis met alledrie je eigen gekochte kadootjes )
Citaat:
Toen kreeg de moeder van Katie een idee: ze maakte dik belegde boterhammen klaar en gaf ze aan de zwervers buiten! Een goede daad rijker konden we weer tevreden naar huis!

Die mensen waren vast heel blij met de moeder van Katie! *en iedereen had de rest van de dag een heel goed gevoel *

vanmiddag gereden op Flip (Die ken je wel Nel!) pff, was alweer een tijdje gelee & ik was dus ook wel een beetje vergeten hoe nieuwschierig hij was.. Borstelen: wil je de bostel uit de poetskist pakken, staat hij er met zn neus er bovenop *wat doe je, wat pak je nou?* wil je hem borstelen, weer met zn neus er bovenop *wat ga je doen dan.. ow je gaat met die borstel daar poetsen.. Is t daar nu wel schoon dan * Hoezo meneertje "ik wil alles weten!" Maarja het blijft een leuk paardje!

suc6 op de kubus hè morgen! Je kan t Thirz!

mieamore

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-06 20:36

volgende week ben ik weer bij mijn vader, zal het vragen of hij al iets weet.
zou dan ook een meting kunnen regelen, indien zij niet verkocht is komt ze weer terug.

voicenel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-06 23:50

O leuk een meting!
Dan ga ik met je mee thirz, wij als tum tum fans!
Jammer dat je zusje verwend is, heb jij zelf wel een leuk paard dan?

Leuk annemijn dat je op flip ging rijden, leuke hobbel haflinger!

Nee thirz, helaas was lisan er niet, iedereen belde op het laatst af, de 1ste les had carola 2 ruiters, de 2de les had ze 3 ruiters, en in elke les was er wel een afmelding, dus vrijwilligers waren ook niet te kort!

mieamore

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-06 23:59

als je in mijn profiel heb gekeken, zal je hem wel herkennen en mij ook.
de woeste hengst ha ha ha
ik sta ook bij sturm
alleen die van ons weet niet dat hij een hengst is.

voicenel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-06 15:18

O wat grappig, ja nu je het zegt herken ik de foto pas bij je naam!
Ik vindt amor een leuk dier, maar zoals je zegt, vrij rustig voor een hengst!
Maar misschien gaat dat nog veranderen, als ie wat ouder is, tenzij je hem laat castreren natuurlijk!
De wereld is eigenlijk heel klein als je dit zo bekijkt!
Ben je al bezig met longeren of wandelen ofzo?
Of is ie daar nog niet aan toe?

mieamore

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-06 16:23

van het voorjaar word hij gecastreerd, en tegen de zomer gaan we pas met longeren beginnen.

nu gaan we eerst de basis aanleren, zodat hij rustig meeloopt.
zodra hij een ruin is gaan we met wandelen beginnen.

voicenel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-06 17:38

O ja das wel leuk!
Als je ziet dat hij nu al zo braaf is, voor een 2 jarige hengst, dan zal dat zeker wel lukken met de training!

Barbara_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-06 20:23

Pfff ik had vandaag toets en het was echt zo poedersuiker! De vragen waren echt super moeilijk en ik heb ook nog iets verkeerd verbeterd. Ook kregen we een vraag over iets waar we echt heel weinig tijd aan hebben besteed, dus die kon ik helemaal niet beantwoorden, kortom dat wordt een her! :S

Anne_87

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-06 20:45

lekkr dan! *misschien valt het uiteindelijk tog nog mee zomaar het gelukje van maandag de 16e?*
misschien heeft iedereen het wel heel super gamaakt en krijgen jullie een paar extra punten of misschien wordt die ene vraag die je nog maar heel even gehad had wel geschrapt of... Nou ik hoop dat t allemaal nog een beetje meevalt! Zou wel banketstaaf zijn van al dat leerwerk! je bent er speciaal zaterdag vroeg voor naar huis gegaan van pdoes! Arme Jij!

en Nel & Mieamore, je komt elkaar tegen op bokt

mieamore

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-06 20:52

ja de wereld is klein, zodra ik meer weet over tum maak ik het wel bekent.
ze staat nu in wolphaartdijk, op een manege maar weet niet bij welke.

voicenel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-06 14:37

Oke leuk dat je ons op de hoogte wil houden.
In wolphaartsdijk ken ik alleen Het hippisch centrum, das ook een manege, dacht ik.
Is tum tum niks voor jullie?
Oke 2 paarden is natuurlijk wel ineens veel, en zeker in de kosten, ik had gewild dat ik het zelf kon betalen!

Oooooit krijg ik mijn eigen paard van +/- 1.60 hoog!

Thirz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-06 16:18

Leuk als we tum een keer kunnen meeten, gaan we zeker doen he Nel! En ben nu al benieuwd naar je toekomstige paard van 1.60 hihi

Mn eerste werkdag op de Kubus verliep nog wat rommelig, maar vond het wel erg gaaf, lekker je eigen huis, je eigen regels enz. Dus het komt helemaal goed! Morgen heb ik slaapdienst.....lekker om 6.30 uur op

Barbara_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-06 16:22

Zo ik ben dr ook weer, ik was vandaag met Shaar in de bak gaan rijden en ik kwam er echt al een zandmonster uit! Niet te geloven joh!
Maar ik was dus de galopwissels aan t oefenen en ze werkte niet echt mee en toen begon ze toch te bokken joh! Ik lag er echt BIJNA af.... pfoe! Ik blij dat ik niet was gevallen want dan lag ik in de modder.... en ja ik moet wel mn reputatie hoog houden, ik ben nl nog nooit van Shaar afgevallen! Sowieso ben ik de afgelopen 6 jaar al niet meer van een paard afgevallen en dat wil ik graag zo houden

Mariekje22

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-06 20:20

Hallo, hallo......
Daar was ik weer eens.....Moest ff 2,5 blz bijlezen......wat kunnen je veel kletsen zeg.... Heb nog geen tijd gehad oor de Indoor foto's maar die komen nog......
De dierentuin was erg leuk, het was superlekker weer, wel een beetje koud, maar het zonnetje scheen dus het was goed te doen...... niet alle dieren konden we zien want voor sommige was het gewoon te koud buiten....maar toch was het leuk!!

Ben nu officieel weg bij Villa Valentijn, het KDV waar ik eerst werkte, wordt nu ingewerkt bij Kinderopvang Walcheren, vandaag en gister in Arnemuiden bij een heel leuk KDV, moest vanmiddag op de BSO, nou ik weet precies wat voor "piep"kinders er over 10 jaar in Natio rondlopen hahaha....... was net een politieagent, maar wel leuk!
Morgen mee werken in een HOP-huis (ook een buitenschoolseopvang, BSO) en donderdag ook, en dan vrijdag beginnen in het huis waar ik voor 2 maanden ga invallen, kan dan gemiddeld 20 uur per week werken, dus daar ben ik echt super blij mee, zit het me eindelijk weer een beetje mee.......dat betekend dus dat we zeker de 28ste op stap moeten want ik heb wat te vieren hahaha.........

Nou weet verder niet meer zo goed wat er op de vorige 2,5 blz stond dus laat het hier maar bij.....Thirz, ik zie je zo in het zwembad *o/* ........
toedeloe..........................

Anne_87

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-06 20:24

Citaat:
Sowieso ben ik de afgelopen 6 jaar al niet meer van een paard afgevallen en dat wil ik graag zo houden

kan ik me voorstellen van je paard afknikkeren is nou niet egt de leukste bezigheid!

Citaat:
En ben nu al benieuwd naar je toekomstige paard van 1.60 hihi

ze doet voice gwoon een paar hoge hakken aan!

Citaat:
Morgen heb ik slaapdienst.....lekker om 6.30 uur op

Gelukkig mag ik morgen eindelijk een keertje uitslapen! *ben deze HELE week al om half 7 opgestaan arme arme ik, hihi!

Anne_87

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-06 20:44

Citaat:
dat betekend dus dat we zeker de 28ste op stap moeten want ik heb wat te vieren hahaha.........

Whieie, super mariekje! Ben egt blij voor je! Heeel Goed!
Als t goed is kan ik wel mee
heb t nu zo geregeld dat ik mn assesment en mn portfolio gesprek de week erna heb dus.. dan heb ik die dinsdag na t stappen alleen mn kennistoets.. Moet lukken! *Ik wil t, Ik kan t! *

Nou Mariekje zal dus wel gaan stappen de 28ste , dan hebben we Thirz die vast ook wel meegaat. Bianz heeft zelf de oproep gedaan, dus die zal ook wel komen, Bar komt waarschijnlijk ook wel, Nel moest nog ff kijken hoe alles liep.. Uhm ik kom waarschijnlijk, alleen:
CIS?!? *k roept ff, hoort ze vast in leeuwarden

mieamore

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-06 23:31

het zou kunnen dat ze daar staat, deze manege staat te koop.
ze staan met een groep en betalen 75 euro per maand, hier word alle benodigheden van gekocht, en doormiddel van een rooster worden de paarden gevoerd en uitgemest.

van het weekend spreek ik mijn vader ben benieuwd of ze haar hebben gekocht.

en nee tum is voor mijn budget ook te duur, als mijn dochter intensief wedtrijden zou rijden zou het anders zijn, dan hadden we het wel gedaan, daar mijn man ook helemaal weg is van haar en door haar over zijn angst van paarden heen is gekomen.

is wel makkelijk als je een vader hebt met paarden, mijn man klust daar veel, en heeft ook het paarden virus te pakken.
zal zelf wel nooit rijden maar vind het wel leuk om met die van ons bezig te zijn.

Ladylada

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 21:25

Ja Anne ik hoorde het gewoon! Ik dacht ineens ik hoor iets en jij was het
Ik zal eens even de agenda checken, en ik denk dat ik wel mee kan dus dat wordt gezellig.
morgen ga ik stappen hier, heb er zin in. En vrijdag heb ik reunie van school dus dat is ook leuk. En verder heb ik niet zoveel te melden denk ik

voicenel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-06 15:31

Hallo, ben ik weer!

Wel handig een man in de paarden, mijn a.s. man doet ringrijden, maar is niet super verliefd op de paarden net als ik.
Ach ja zolang hij er geen hekel aan heeft vindt ik het allemaal best!

Nou mensen, ik heb een hengst voor voice, geen fjord maar een tinker, hij is heel gaaf en staat in koudekerke, voice gaat a.s. zaterdag daarheen (als mn vriend tijd heeft) om te schouwen en dan maar zien of ze hengstig wil worden.
Jullie denken nu vast...EEN TINKER!?????
Tja dan zijn jullie niet de enige hoor die zo reageerden!
Maar het zit zo, die vrouw moet haar hengst naar de keuring brengen, maar de hengst moet eerst zn kwakje kwijt voordat dit allemaal kan, snap er zelf ook niet helemaal 100 % van, maar om deze reden moet ie wat vroeger dekken, daarom hoef ik niks te betalen en laat ik haar dekken, tenminste we gaan het proberen.
Het voordeel is dat ik een hierna een pony van rond de 1.55 m krijg en het nadeel is dat ik heel goed voor het veulen de 1ste aanden moet zorgen omdat het dan ong, januari/februari is.
Volgens de dierenarts kan dit wel allemaal.

Nou een groot verhaal, maar wel leuk...................toch!

Ga zo werken doeiiiii

voicenel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-06 15:34

O ja en cis, als je zaterdag nog van plan was om te gaan rijden, dan kan dat waarschijnlijk wel, maar je mag natuurlijk ook mee naar de hengst als je dat leuk vindt!

Thirz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-06 18:00

Wauw, gaaf Nel, ik ben helemaal enthousiast !! Heb je geen plaatje van die hengst? Anders maak je zaterdag wel een paar foto's he! Kan niet wachten om het veulen te zien!

Gister/vandaag mijn eerste slaapdienst gehad, erg gek om niet thuis te slapen maar wel leuk! Als je dan 's ochtends die kids wakker maakt zijn ze nog zo lief, haha! En het fijne is: om half 9 zijn ze allemaal naar school en kan jij lekker onderuit gezakt uitrusten! (en nog wat kleine klusjes doen, maar dat maakt niet uit). Nu ben ik redelijk gaar, maar probeer bezig te blijven zodat ik niet inkak!

En ik heb een nieuwe digitale camara De buren hadden een nieuwe en ik kon deze voor weinig geld overnemen. Ben er erg blij mee, want met deze kan ik erg mooie foto's maken! Nou, verder weet ik niets meer, byebye!

Thirz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-06 18:28

Hier nog wat foto's die Kim de vorige keer had gemaakt:

We gingen eerst even met zn 3-en op 2 paarden het zadel van Kevin ophalen bij hun thuis (zat niet erg comfi kan ik jullie vertellen! )
Afbeelding

En daarna heeft kim nog wat foto's van mij en Nous gemaakt:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Dat was het weer!

Ntlie_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-06 18:31

Neline, ga je Voice laten dekken door Baggio? GAAF
Tinker X fjord is supermooie combi volgensmij

Barbara_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-06 18:31

Heee nel dat had ik zien staan op internet.... Baggio toch van Leonoor? Want die stond op prikbord.... ik wil Shaar niet kruisen met een Tinker, ik zat dr ook aan te denken maar ze was sowieso te klein.