schouwse ruiters topic....

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

mammaslamma

Re: schouwse ruiters topic....

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-08 13:00

Ik vind Grol prima, ken niet alle lessen, maar bij Joyce(Shan) op zaterdag is erg leuk, en bij Wendy op Donderdag, maar daar is geen beginnersgroepje, verder weet ik niet wie er lesgeeft en wanneer er beginnerslessen zijn.
Het is wel vaak een ongeregeld zooitje, moet je ff doorheen kijken, gelukkig ben je zelf handig, dus opzadelen en zo als dat niet gedaan is, kun je zelf.
Verder kan er veel en als je een bepaald paard of pony wilt , lukt dat ook altijd, het is bij Balans vast veel georganiseerder, maar of het er ook gezelliger is?

Jow

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-08 15:36

Balans is ook leuk hoor. Ik ben daar vaste invaller als het personeel niet kan. Ik hoef zelf alleen de lessen te geven, paarden en pony`s zadelen ze samen met stalmeiden op en zo ook t afzadelen. t is wat rustiger als op grol vind ik zelf.

Yavanna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-08 16:02

En toch zou ik de chaos en gezelligheid van Grol niet willen missen..er wordt veel geroddeld, ruzie gezocht en al dies meer, maar de gezelligheid en vriendschap overheerst.
Maar zoals op iedere stal, je hebt altijd zeer lastige mensen..

Edie is ook begonnen op Grol bij Andrea en heeft ook bij Wendy en ene paar keer bij Joyce gelest. Nu heeft ze prive les van Wendy en Amber, en dat gaat super.

Grol is gewoon dé manege van het eiland, imho Haha!

Marei

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-08 17:05

Bij Balans is het licht binnen en ruim en rustig,eigenlijk het tegenovergestelde van Grol.
Maar ik vindt de vrijheid op Grol heel fijn.
M'n dochtetje heeft op Grol altijd fijn gelest,meest bij Andrea en later bij Wendy,maar ze heeft zo'n schrik gekregen door anderen die vielen in de les dat ze niet meer zeker reed en zelf ook is gevallen met een flinke blessure.
Later wou ze bij Balans weer proberen te lessen samen met een vriendinnetje van thuis,maar daar moest ze hoe dan ook de galop rijden en werd meegenomen door een andere pony..Ze werd gelukkig al gauw gestopt maar toen was het voor haar al over met de pret en zat de schrik er weer helemaal in,helaas.

mammaslamma

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-08 17:37

Ik vind ook dat je deze 2 bedrijven niet kunt vergelijken, allebei hebben ze iets wat iemand aanspreekt, maar net waar je je thuis voelt.......
Mijn dochter is gelukkig niet bang, we rijden ook regelmatig buiten in het bos en dat zijn geen softe ritjes, veel galoperen, stevig doorrijden, maar ze weet ook niet beter, onze pony;s kan ze mee lezen en schrijven en de mijne rijd ze naar de wei zonder zadel.
Het groepje gaat ook gelijk op, dat is denk ik wel belangrijk, als er angst is, moet daar wat mee gedaan worden, desnoods een groepje dat wat minder rijd, om meer zelfvertrouwen te krijgen.
Moet soms wel lachen met de moeders onderling, die vinden het vaak enger als ze hard gaan of springen dan hun dochters.

acacia

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-08 20:06

mammaslamma schreef:
Moet soms wel lachen met de moeders onderling, die vinden het vaak enger als ze hard gaan of springen dan hun dochters.

Ja dat is erg herkenbaar ! Haha!
Mijn kinders reden beiden op shetjes hier valkbij en ik had zelf de bibbers als ik langs de kant stond Clown
Mijn oudste zoontje zei, toen er 3, inclusief hijzelf, afkletterde; mam, ik val toch helemaal niet hoog ?? Knipoog
De jongste had zijn pony netjes naar het midden gestuurd en stond te wachten tot alle shetten weer braaf waren, was erg leuk om te zien, maar pffffff..... Cool

Yavanna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-08 20:19

Nou Marion, dat is wel wat ik weer mis hoor, met de groepslessen, het geklep met de moeders. Maar aan de bakrand staan en zien hoe de vorderingen gaan is ook er leuk...
Enne, doe je zondag nog mee, of was er geen plaats meer?

Enne Mareille, ruitersport zaak.. vertel Haha!

shan

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-08 21:25

Ja Mareille vertel...... Haha!

Marei

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-08 09:29

Goeiemorgen.
Ik ben een internet-winkel aan het opzetten met voornamelijk spullen voor paarden en pony's.
Dus als jullie iets nodig hebben weet je me te vinden Haha!

Jow

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-08 11:16

wat leuk! paardenlui hebben toch altijd wat nodig haha

Marei

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-08 12:03

Ja dat is zo.En ik ga goede kwaliteit leveren voor een schappelijke prijs,zodat het voor iedereen te doen is,. Haha!

shan

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-08 13:01

zo komt de strao van Noordwelle voorbij, 150 knollen,ik zie ze nog niet maar CC en de shet zijn op de 1 of andere manier al helemaal los..... Haha!

mammaslamma

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-08 13:10

Enne, doe je zondag nog mee, of was er geen plaats meer?

Heb nog gebeld, maar er moet echt iemand in de L2 uitvallen, dus de kans is erg klein, helaas.......

Marei

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-08 13:29

Volle bak zeg!150 paarden ,gezellige boel Haha!

shan

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-08 13:35

Haha, ze zijn net voorbij!
CC hinnikte en alles begon terug te hinneken, ze had graag met de groep meegewild. en shet ook trouwens en de paarden van de buren gingen ook uit hun dak.
Gelukkig is de rust hier weer weergekeerd!

Jow

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-08 13:50

sorry mamaslamma, hengst is nog niet L2 klaar anders mocht je mijn plek.

heb je een schimmel gezien shan, dat is linda met spook Haha!

Yavanna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-08 08:26

Pfff, op zondag om 7 uur je wekker laten gaan om dat dochterlief moet rijden... nou we hopen weer op een paar winst, duimen jullie mee? Knipoog

Katchina, ben erg benieuwd naar je ruitershop, voor mij helemaal lekker dichtbij iig Haha!

AppaloosGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-08 10:41

Haha, tsja je moet er wat voor over hebben Knipoog

Heel veel succes vandaag!

acacia

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-08 11:05

Yavanna schreef:
Pfff, op zondag om 7 uur je wekker laten gaan om dat dochterlief moet rijden... nou we hopen weer op een paar winst, duimen jullie mee? Knipoog

Katchina, ben erg benieuwd naar je ruitershop, voor mij helemaal lekker dichtbij iig Haha!

Ik ga duimen hoor !!
Ik ga zo een buitenritje maken ! Even Noordgouwe wakkerstampen ! Haha!

Yavanna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-08 12:41

Helaas, ze heeft maar 1 winst gereden, ach beter 1 dan geen.
De 2e proef reed ze veel beter, maar is veel lager beoordeeld, waarom, geen idee.
Volgende keer beter, komt wel goed...

En was je rit lekker Acacia? Ik rijd zelf ook liever buiten dan binnen hoor.

mammaslamma

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-08 12:54

Hoi Maris, is toch best joh , een puntje, je kan ook te hard gaan, kom je jezelf ook tegen(ik nu dus)
Anita was jury toch, die is nooit heel gul, wel rechtvaardig, jammer dat de 23e niet doorgaat, ik baal ook.......
Heb net mijn coupons in zitten vullen voor de zomer, ook al zo weinig, Renesse zijn er maar 2 en ik ga nog naar Rockanje, nooit geweest trouwens, iemand bekend daarmee(JOW?) en de rest laat ik ff zo, Jan-Leen heeft veel weekenden wedstrijd en als alles meezit, komt er in de zomer een puppy bij, dus ook geen tijd om te starten........

shan

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-08 13:18

Beter 1 puntje dan geen puntje Mariska, zijn jullie in ieder geval niet voor niets geweest.

Ohhh een puppy, leuk, leuk, wat voor 1???

AppaloosGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-08 13:21

1 winstpunt is toch ook goed!!

Hoeveel winst heeft ze nu in het B?

Jow

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-08 13:27

ben vroeger al eens in rockanje geweest met de pony`s met de paarden (nog) niet.

van de zomer de vierdaagse in roosendaal is ook erg leuk marion, en wil ook naar oud beyerlandse dressuurdagen maar valt samen met zeeland outdoor dus moet ff kijken hoe die dagen vallen

AppaloosGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-08 13:30

Ik heb vorig jaar 1 keer gestart in Rockanje bij 't Klokhuis.. daar kan je geloof ik alleen buitenrijden. Het is geen aanrader, ik kon daar echt niet fijn rijden..