Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
supertammy schreef:Liever een paard in een stand die overdag lekker buiten mag spelen dan een paard wat 24/7 in een box staat.
Verder vind ik een box niet veiliger dan een stand eigenlijk. In een box kun je net zo goed geplet, geslagen, gebeten worden.

lindsey schreef:Marjoow schreef:Ik vind stands veiliger dan boxen. Omdat het paard in een box je de kont kan wijzen en je vervolgens trappen. In een stand is dat niet mogelijk, omdat je je paard eerst omduwt voordat je de stal binnenkomt.
Dus omdat jij bang bent om een trap van een paard te krijgen moet het paard maar in een stand staan![]()
Bij de huisvesting van paarden hoort het belang van het paard voorop te staan en niet het belang van de ruiter.
Als je even goed nadenkt kan je toch zelf ook wel bedenken dat het voor een paard prettig is om wat meer bewegingsvrijheid te hebben.
Overigens kan een paard in een stand nog steeds erg goed achteruit trappen als hij daar zin in heeft.
bonzjo schreef:Hoezo veiliger? Het paard kan je nogsteeds trappen, hij hoeft zijn kont niet eens meer naar je toe te draaien.
Blijkbaar weet je het niet: stands zijn in Nederland ook verboden hoor! Daar zouden ze wel een reden voor hebben.
De manier dat deze verboden zijn: paarden mogen niet 24/7 in de stand staan, paar uur per dag dus wel.
Bovendien vind ik dat manege ponys sowieso niet horen te trappen. Hierbij blaim ik niet de pony (uiteraard) maar de opvoeder/waar het vandaan komt.
Jolandaa_ schreef:stands zijn in nederland niet verboden. Ik zie er ook geen probleem in. paarden staan bij ons 24-7 in stand. Ze staan zo al jaren. de paarden kennen niet beter en hoeven ook niet beter. ze staan er prima. Met de lessen zijn ze afentoe jolig, maar de overige energie die een ander paard op de wei uit, doen deze paarden op een andere manier. ze houden zich rustig en zijn ideale rijdpaarden.
Jolandaa_ schreef:stands zijn in nederland niet verboden. Ik zie er ook geen probleem in. paarden staan bij ons 24-7 in stand. Ze staan zo al jaren. de paarden kennen niet beter en hoeven ook niet beter. ze staan er prima. Met de lessen zijn ze afentoe jolig, maar de overige energie die een ander paard op de wei uit, doen deze paarden op een andere manier. ze houden zich rustig en zijn ideale rijdpaarden.
Jolandaa_ schreef:bonzjo schreef:Hoezo veiliger? Het paard kan je nogsteeds trappen, hij hoeft zijn kont niet eens meer naar je toe te draaien.
Blijkbaar weet je het niet: stands zijn in Nederland ook verboden hoor! Daar zouden ze wel een reden voor hebben.
De manier dat deze verboden zijn: paarden mogen niet 24/7 in de stand staan, paar uur per dag dus wel.
Bovendien vind ik dat manege ponys sowieso niet horen te trappen. Hierbij blaim ik niet de pony (uiteraard) maar de opvoeder/waar het vandaan komt.
stands zijn in nederland niet verboden. Ik zie er ook geen probleem in. paarden staan bij ons 24-7 in stand. Ze staan zo al jaren. de paarden kennen niet beter en hoeven ook niet beter. ze staan er prima. Met de lessen zijn ze afentoe jolig, maar de overige energie die een ander paard op de wei uit, doen deze paarden op een andere manier. ze houden zich rustig en zijn ideale rijdpaarden.
.
, nee serieus; ik ben blij als die dingen afgeschapft worden, echt vreselijk vind ik ze! Nadya schreef:Jolandaa_ schreef:stands zijn in nederland niet verboden. Ik zie er ook geen probleem in. paarden staan bij ons 24-7 in stand. Ze staan zo al jaren. de paarden kennen niet beter en hoeven ook niet beter. ze staan er prima. Met de lessen zijn ze afentoe jolig, maar de overige energie die een ander paard op de wei uit, doen deze paarden op een andere manier. ze houden zich rustig en zijn ideale rijdpaarden.
Jaaaa hoor.....![]()
Ik denk dat deze paarden al helemaal in zichzelf gekeerd zijn. Durf ik je op een briefje te geven.
Meid, zeg niet zulke onnozele dingen alsjeblieft. Paarden die 24/7 in een stand en daar niet eens meer op reageren, hebben de strijd al helemaal opgegeven. Arme paarden en wat een vreselijke mensen.![]()
Mag ik de naam van deze manege?