Op welke manege rijd jij? (limburg)

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

SHALALA

Re: Op welke manege rijd jij? (limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-07 22:50

Lynn_Nikita schreef:
SHALALA schreef:

Waar heb je dan allemaal gekeken ?
Ik woon in Roermond en heb de paarden op manege/pensionstal Tonnedenhof staan (ofja, het is niet echt een manege meer, nu een landgoed Lachen ), daar heb ik het écht fijn!

landgoed? oude boerderij bedoel je, die net paar mooie stallen heeft bijgebouwd. rest is nog steeds oude troep hoor

Er is een heleboel veranderd, dan zou ik eerst even naar kijken voordat je je mond opentrekt.
Het is een erkend bedrijf, monumentaal en landgoed.
Ik nodig je dan hierbij uit om nog eens te komen kijken, dan mag je verder oordelen.

Lynn_Nikita schreef:
en manege lessen zijn meer op die pony`s die met allen in een kudden buiten staan hele jaar door, Die geleasd worden door kinderen, en erna ook nog in lessen meelopen. Die kids kwaad kijken.. dat is MIJN pony

nou nee, goede plek om les te krijgen is het niet, mss voor pensionpaarden ja, maar verder ook niet

Ja, de pony's staan buiten, dag in dag uit, het hele jaar door. Ze willen ook niks anders.
Als je verstand hebt van pony's kun je wel zien waar ze gelukkig zijn en waar niet, je zou ze eens moeten zien als ze op stal staan. Ze krijgen wat ze nodig hebben, ze komen echt niks tekort. En wat de kinderen betreft, dat is ook een heleboel veranderd. Vraag me af wanneer jij er voor het laatst geweest bent.

Er wordt alleen les gegeven door gediplomeerde instructeurs, zonder diploma mogen ze er geen lesgeven.

Kortom, iedereen heeft het naar zijn zin.
Misschien is het dan wel nodig om even een kijkje te komen nemen, en niet gelijk je oordeel over het internet te zetten voordat je weet hoe het er echt aan toe gaat.

Als je nog meer wilt weten verwijs ik je naar http://www.tonnedenhof.com, daar staat alle juiste informatie.

Jammer dat ik deze onterechte reactie nu pas tegen kom. Hier kan ik boos om worden, zo'n reacties die dus niet van toepassing zijn.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-07 08:44

ik woon er pratisch tegenover, nieuwe gedeelte ziet moi uit, maar bij de pony`s is 1 troep nog steeds. Dat ze buiten staan , prima, ben ik voorstander van, maar die wei is 1 drao dan, en overal liggen stenen.
Ik ben er voor laatst in augustus geweest, omdat ik zelf andere stal zocht, maar vond de stallen te duur, en waar pony`s staan, vond ik niet goed. ik kan met niet herrinneren dat ik iets gezegt heb over lesgeven, of wel of niet gediplomeerd is.
ikw eet wel dat de pony`s van maneges, ook verleasd wordne, en dat er altijd paar meiden naast de bakrand zielig of kwaad zijn aan kijken, omdat HUN pony mee moet lopen. Dat is nog steeds, heb in augustus zelf gezien....

maar dat jij er staat en naar je zin hebt, prima, ik zou er alleen niet op de pony wei willen staan. pensionpaarden, nieuwe stallen en die weilanden zijn mooi geworden, binnenbak ook.

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-07 10:30

ik ben ook niet echt kapot van die stal (tonnedenhof), er is ook wat veranderd, omdat er veel nieuwbouw is, maar idd want lynn_nikita al zegt, die wei voor die pony's mogen ze ook wel eens fatsoeneren.
maar goed wil niemand afkraken want als jij het daar naar je zin hebt is dat jou ding. maar een landgoed zou ik het daar niet noemen, eerder een monumentale boerderij.
de site is mooier dan dat het in het echt is!
en oh ja voordat iemand roept van dat ik niet kan oordelen, heb daar als kinds zijnde gereden, en ken er ook mensen.

rona

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-07 10:53

Sorlede schreef:
rona schreef:

Ik sta op het terrein van paul western stables in brunssum op een pensionstalling. Misschien een idee.

zijn daar niet alleen westernpaarden dan? ziet dat niet stom uit, als je met een gewone kwpn'er komt.[/quote]
Nee hoor. Er is daar niet alleen Pauls western stables. Er zijn daar nog 2 pensionstallingen op het zelfde terrein met allemaal kwpn-ers en zelfs wedstrijddressuurruiters dus niet aleen maar westernrijders.

SHALALA

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-07 19:29

Zijn jullie dan nog in de weien geweest dan?
We hebben de stenen eruit gehaald, de weien zijn echt wel gefatsoeneerd. En de pony's worden echt wel minimaal 1x per dag gepoetst ed. Ze worden niet geschoren, dat is te koud voor in de winter, die gaan in de winter ook niet op wedstrijd ofzo.
Weet niet wat jullie verwachten van een pony, dat die er altijd netjes geschoren bijstaat zonder moddervlekken oid, zo gaat het absoluut niet hier. Misschien vinden jullie dit duur, ik vind het reuze meevallen aangezien wat ze daar allemaal voor je doen, en al helemaal als je de prijzen met andere maneges gaat vergelijken die hetzelfde doen.

Iedereen hier heeft het naar zijn zin. Knipoog

Citaat:
en dat er altijd paar meiden naast de bakrand zielig of kwaad zijn aan kijken, omdat HUN pony mee moet lopen.

Tja, het is eenmaal niet echt leuk, dat als je zoveel voor een pony betaald, 'huurt' als het ware, om bij de ponyclub te mogen en wedstrijden te mogen starten etc, er heel veel moeite voor doet, en dan moet er een lessertje op rijden en dan zie je een hele andere kant van je pony. Tuurlijk is dat niet leuk, maar iedereen heeft zich erbij neergelegd en hebben er vrede mee, er is niks aan te doen en anders schaffen ze zich maar een eigen pony aan.

En de weien zijn echt wel verbeterd. Dit zijn allemaal nieuwe foto's die er op staan.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-07 19:37

ik ben in augustus voor t laatst geweest. Ik heb niks gezegt over poetsen, scheren oid. Ik heb allene over de weilanden gehad, de oude stallen die ze eerste hadden, en die kinderen die pony leassen , maar wel moeten uitlenen voor beginners lessen. ik vind dat niet kunnen
je least een pony voor een X bedrag per maand, normaal gesproken is hij dan als waren van jou, en als er lessen zijn moeten ze hun pony ineens inleveren
Ik heb ook niks gezegt over de sfeer, weet dat vroeger echt verschrikkelijk was daar, toen nog niet zoveel pensionpaarden waren, maar meer die ruiterclub alleen. Altijd ruzie, en ik ben beter dan die . Denk dat dat nu stuk minder is, maar daar kan ik nisk over zeggen aangezien ik er niet meer veel kom

SHALALA

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-07 19:48

Sfeer is idd verbeterd, enorm.

Tja, die lessen dat is nu eenmaal zo, en dat weten de kinderen ook. De ponyclub helpen de lessertjes met het zadelen van hun pony's voor ze, en helpen ze er echt bij. Ze vinden het niet echt een probleem meer.
De oude stallen(die langs de ponyclub kantine, voor de rest worden alleen nog de binnenbakstallen gebruikt en de schuur) worden alleen gebruikt als pony's die uit de wei komen iets hebben, en niet bij de andere paarden in de nieuwe stallen mogen komen. Dan worden die nog gebruikt, maar nu zelden. Het is trouwens half omgebouwd tot een poetsplaats voor als het regent.

sjorsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-07 20:31

sjorsie schreef:
sjorsie schreef:
Even een vraagje:
Kennen jullie mijn vorige paard, hij heette Giant maar is door de stal waar hij nu staat omgedoopt tot Bas, Het is een grote Tuigerruin donkerbruin met vier witte benen en een kolletje en een snep, hij is erg lief maar vind het ook leuk om af en toen even te schrikken, hij is zeer aanwezig tijdens het voeren en is erg sociaal met andere paarden, hij is naar de familie Vennema gegaan in Limburg alleen ben ik de stalnaam vergeten, ik zou graag willen weten hoe het nu met hem gaat.

Hij is oktober 2005 naar die stal verhuisd.

bedankt Pling

Niemand die ook maar iets meer weet Verdrietig , ik ben echt benieuwd nl Pling ???

Ik heb even teruggezocht in mijn agenda en hij staat op Ruitersportcentrum Vlakwater in Venray, zijn er nu mensen die meer over hem weten?

XxLisaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-07 12:49

Ik rijd op manege lies beuker en het is daar super leuk!!!! Pling

sjorsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-07 19:48

XxLisaatje schreef:
Ik rijd op manege lies beuker en het is daar super leuk!!!! Pling

Manege Lies Beuker is in Almere Koe

Waventy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-07 00:10

Lynn_Nikita schreef:
ik ben in augustus voor t laatst geweest. Ik heb niks gezegt over poetsen, scheren oid. Ik heb allene over de weilanden gehad, de oude stallen die ze eerste hadden, en die kinderen die pony leassen , maar wel moeten uitlenen voor beginners lessen. ik vind dat niet kunnen
je least een pony voor een X bedrag per maand, normaal gesproken is hij dan als waren van jou, en als er lessen zijn moeten ze hun pony ineens inleveren
Ik heb ook niks gezegt over de sfeer, weet dat vroeger echt verschrikkelijk was daar, toen nog niet zoveel pensionpaarden waren, maar meer die ruiterclub alleen. Altijd ruzie, en ik ben beter dan die . Denk dat dat nu stuk minder is, maar daar kan ik nisk over zeggen aangezien ik er niet meer veel kom

oef, wat oordeel jij hard zeg....

Ik kom daar al vanaf dat ik 5 was dus 18 jaar lang nu.. Ja het was een rotzooi dat klopt.
De oude stallen zijn er niet meer, daar zijn super stallen voor in de plaats gekomen, de meeste pensionstallen mogen daar een voorbeeld aan nemen.

Over de pony's op de wei. IN iedere wei liggen stenen, dit kun je bijna niet voorkomen, zeker niet omdat er weet ik veel hoeveel ha achter ligt. met een storm of wat dan ook, komt er wel eens een steentje bij ja. Stenen zoals keien, nee die liggen er niet, een modderzooi nee dat ook niet. Als jij daar in augustus bent geweest dan moet je weten dat er beton is gestort. Dus weg modder zooi.

De kids aan de bakrand, dat valt wel mee hoor. Dat was vroeger ja. Daar was ik er toen ook een van. zie ik ze niet snel meer met een nors gezicht aan de bakrand staan. De pony's die echt in de sportlopen en veel worden gereden komen niet in de lessen. Dit zijn alleen de pony's die of niet in de sportlopen of waarvan de verzorgen bijna niet komt. Natuurlijk is er wel eens een pony die op wedstrijden loopt en eens 1 lesje in de week mee draait. Maar ik laat op mijn 4 jarig sportpaard ook wel eens een beginner rijden. Onder de juiste begeleiding gebeurd daar dan weinig mee hoor.
Over de prijs. Ja weet niet wat je duur vindt. Ik vind andere stallen in de omgeving veel duurder. Dan kijk ik naar kwaliteit en kwaniteit. Wij hebben kwaliteit. Ja als ik voor de kwaniteit wil gaan dan ga ik wel naar OP de breg, of de katsbek. MAar die zijn nog duurder.....
En paarden, ja je weet het zelf, paardrijden is nu eenmaal niet goedkoop Knipoog.

Mloez

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-07 11:12

Ik stond voorheen bij paul;s western stables in brunssum, en sinds 2.5 maand sta ik nu bij stal Mols in schinveld, toppie stal!! Haha!

_Pleasure_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-07 11:20

Heey ik rij bij de Auw Meule in Budel...pas sinds kort...ik heb 4 jaar geleden een merrie naar een manege/stal in Simpelveld gebracht, wie kwam daar toen en nu nog?? Ik wil weten hoe het met haar is, ze heet Troublemaker en is/ was van Maurice

Ramiro

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-07 15:59

Pleasure79 schreef:
Heey ik rij bij de Auw Meule in Budel...pas sinds kort...ik heb 4 jaar geleden een merrie naar een manege/stal in Simpelveld gebracht, wie kwam daar toen en nu nog?? Ik wil weten hoe het met haar is, ze heet Troublemaker en is/ was van Maurice

Ik ken Troublemaker nog maar van toen ze Lieselot heette en op manege t hetjen in Stein stond. Maurice heeft nu een nieuw paard en staat bij mij op stal in Hulsberg

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-07 23:33

Ik heb vroeger altijd op Manege Katsbek in Susteren gereden, toen was Tiny Eikenboom nog de eigenaresse.

RiderLiza

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-07 18:09

Fleury schreef:
Ik rijd op manege Cadier en keer in Cadier en keer (dicht bij Maastricht)

Heey wat leuk!!! Ik woon in Cadier en Keer!
Ken jij Lisa Jie?? Ze reed eerst op zondag om 2 uur...

RiderLiza

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-07 18:17

Rijd er iemand bij Manege 't Vroendael ??? Die is dicht bij Cadier en Keer... En suuuuper leuk vooral Shadow Lachen Haha! Lachen (een van de pony's)

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-07 14:40

Mijn paard staat in Oirsbeek dus meot daar ook wel rijden. Bevalt niet geweldig, maar goed.
Weet er iemand een springstal in zuid-limburg waar ze (fatsoenlijk) prive springeles geven?? Bij ons is het springen namelijk een ramp (behalve dinsdagsavonds dan).

Larissa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-07 15:06

Santigo_ schreef:
Mijn paard staat in Oirsbeek dus meot daar ook wel rijden. Bevalt niet geweldig, maar goed.
Weet er iemand een springstal in zuid-limburg waar ze (fatsoenlijk) prive springeles geven?? Bij ons is het springen namelijk een ramp (behalve dinsdagsavonds dan).

geeft op dinsdag avond Nico Nelissen daar geen les? Misschien dan een optie om op vrijdag avond naar geleen te komen?!

Sorlede

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-07 15:37

Santigo_ schreef:

Spring jij zelf M met je paard?

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-07 16:40

Ik loop stage op een springstal maar dat zal wel wat ver uit de buurt liggen.

Sorlede

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-07 16:42

Waar dan?
Laatst bijgewerkt door Sorlede op 26-05-07 16:44, in het totaal 2 keer bewerkt

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-07 16:43

In Grathem/Heel springstal Holtus van Triest. Worden prive lessen springen gegeven. Beschikken over groot buiten terrein en binnenbak, kan eventueel gebruik maken van stapmolen/wasplaats.

Sorlede

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-07 16:44

ah zij Lachen Bij Toon Lachen

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-07 16:44

Yep. Bij Toon. Tong uitsteken