Leeuwarder Manege stopt met (losse) lessen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

laura1705

Re: Leeuwarder Manege stopt met (losse) lessen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-06 20:40

Kwam vandaag ook al een berichtje van iemand tegen op marktplaats die een verzorgpony zoekt omdat ze vanaf januari niet meer op de Leeuwarden manege kan rijden. Volgens mij gaat Wilfred echt een hoop leden verliezen!

Jobbeltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-06 20:43

Ja maar wat maakt dat voor hem uit? Leden verliezen doet ie sowieso, hij heeft geen plek voor 500 leaseklanten. Dus so what? Zolang ie zn pony's en paarden kan verhuren maakt het toch niet uit dat de rest wegblijft?

laura1705

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-06 20:47

nee maakt inderdaad niet uit dat de rest wegblijft, zolang hij maar genoeg leden overhoudt voor zijn leasepaarden/pony's.

clouds2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-06 16:42

Zonde voor de mensen die dat bedrag niet ophoesten kunnen, of het wel op kunnen hoesten maar dat alle paarden al bezet zijn.

sheilarianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-06 20:56

clouds2 schreef:
Zonde voor de mensen die dat bedrag niet ophoesten kunnen, of het wel op kunnen hoesten maar dat alle paarden al bezet zijn.

Er kunnen per paard 3 leasers volgens het plan van wilfred!! weet niet prcies hoeveel paarden er op de manege nu staan, maar das nog redelijk wat leasers!!

@ jobbeltje: idd waren dat martha en eke!! Dank je was ff hun namen kwijt(komt omdat ze niet lang les gaven)

Sence

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-06 07:34

Mij houd Wilfred in ieder geval wél.

Ik rij nu zo'n 10 jaar op de Leeuwarder Manege en het is me altijd goed bevallen. Ik zat af en toe wel te denken om te stoppen, omdat ik graag verder wil komen in de sport. Nu dat nieuwe lease systeem komt, heb ik daar alleen maar geluk mee, dus ik ben er juist erg blij mee dat het gaat veranderen.

Het is allemaal al geregelt wie ik ga huren etc, kan dus niet wachten.

En over Cindy, die is al een paar maanden een eigen pony, Tinky Winky word met per 1 januari een eigen.
Wilfred zei dat de oudere zoals Tarzan enzo, die het manege werk al zólang doen, verkocht worden. Die verdienen hun rust nu...

Richard78

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-06 10:44

Toevallig ook enig idee hoe het staat met de toekomst van Jumbo en/of Choco?

laura1705

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-06 11:08

ik ben ook wel heel benieuwd welke paarden er dan verkocht worden en welke gebruikt gaan worden voor het leasen.

sheilarianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-06 11:28

Richard78 schreef:
Toevallig ook enig idee hoe het staat met de toekomst van Jumbo en/of Choco?

Jumbo en choco worden gewoon te lease aangeboden!!
@ Laura1705: De meeste paarden blijven gewoon te lease aangeboden maar idd zoals Nadine al zegt worden de oudere verkocht(waarschijnlijk naar oude manege paarden en pony opvang leeuwarden)

Oude paarden die waarschijnlijk weg gaan zijn:
Tarzan, Ginger, Quintos, Willy(weet ik niet cker)

Vul me maar aan als er meerdere zijn die weg gaan!!

Overgens weet ik niet cker of Polly er nog staat zo ja dan gaat die cker met pensioen!!

Sence

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-06 12:27

Polly staat er al een tijd niet meer.

sheilarianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-06 14:59

Nadine240904 schreef:
Polly staat er al een tijd niet meer.

Hoe dat dan?? Ingeslapen?? of naar slacht? of verkocht?

Sence

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-06 15:23

Verkocht, aan pensioenstal.

JuuLePuuL

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-06 16:53

Ik zou graag wapper willen leasen, maar kan niet 400 p. mnd opbrengen helaas... Rij vaak op dr en ook priveles. Superpaardje waar je zoveel uit kunt halen!

Maar helaas... Ach gut Ik zoek wel weer wat in de buurt om bij te rijden en rij genoeg paarden op de manege waar ik werk...

Toch jammer, maar zal niet weer zón lang verhaal ophangen als een paar pagina's terug.

De discussie zal altijd wel blijven bestaan...

JuuLePuuL

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-06 16:59

En of het uitmaakt dat Wilfred klanten gaat verliezen?

Zeker weten, voor hem zelf misschien niet maar dat er op deze manier zoveel klanten in de steek worden gelaten. Erg jammer, maar de manege deed in die 15 jaar dat ik daar rijdt nooit echt wat aan klantenbinding, iets wat juist zo belangrijk is in een bedrijf...

Off-topic: Als iemand nog een leuk paard/e-pony weet in de buurt van leeuwarden om bij/door te rijden? (check my profile)

Sence

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-06 17:04

Wapper?
Ik vind het een leuk beestje, maar ik kan niet zoveel met Wapper, het lukt me maar niet om dat paard los te krijgen!

Ik zelf ga Kai huren.
Je kan er ook voor kiezen om Wapper met meedere te gaan huren, zodat je het goedkoper is?

Wilfred verliest zeker klanten, maar dit systeem werkte niet goed meer. Dekema, manege in Gorredijk had het zelfde probleem en die zijn er helemaal mee gekapt.

Ben blij dát er nog wat is.

JuuLePuuL

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-06 17:29

Nee, ik wil Wapper niet met anderen delen Tong uitsteken Echt als ze los is loopt ze als een tierelier maar tis wel moeilijk en dan komen de bokken ook...

En als je met meerdere least dan heb je vaak dat niet iedereen op dezelfde manier rijdt en bij wapper moet je echt consequent zijn en een 'leider' zijn, anders dan neemt zij de leiding. Ik stop dus ook in jan na 15 jaar, stank voor dank zullen we maar zeggen! Maar heb genoeg plekjes waar ik nog wel terecht kan!

Kai is ook een leuk paardje, kun je wel wat mee maar dat paard heeft vertrouwen nodig en een stille hand (tip, maar dat wist je vast al)

Sence

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-06 17:37

Kai heeft inderdaad vertrouwen nodig, het is zo'n onderzeker paard, + heel anstig.

Met rijden op Kai gaat altijd super, loopt lekker naar beneden, achter benen er goed onder, dus dan draaft het al veel lekkerder (hij gooit zo enorm hoog op).

Ik had inderdaad gehoort dat Wapper zoveel bokt e.d., maar heb het zelf nog nooit meegemaakt.
Reed er altijd rustig op.

Ik ga Kai met 3 anderen doen (er zijn tot nu toe nog maar 2 anderen voor) omdat 400,- per maand toch te veel is. Maar ik ben zo verliefd op Kai, dat ik al blij ben dát ik hem nu wel kan doen, ondanks dat het (jammer genoeg) met een paar anderen is...

Richard78

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-06 07:31

sheilarianne schreef:
Jumbo en choco worden gewoon te lease aangeboden!!
Hopelijk krijgen ze nu een wat rustiger leven....

Dit waren altijd de toppers bij de SPG en omdat Ria vaak verdomde rekening te houden met de gehandicapten die op deze 2 moesten rijden (konden niet op andere paarden rijden ivm de begeleiding / makheid bij de tillift die nodig was) - reden ze vaak te veel uren op de donderdag.

Maar goed, de toekomst zal uitwijzen of Wilfred de juiste keuze heeft gemaakt.

sheilarianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-06 11:42

Ze zullen vast eel rustiger krijgen!! maar houd er wel rekening mee dat als een manegepaard bij wilfred een jaar geen leaser heeft gevonden dat hij dan verkocht word!! Natuurlijk staan nu alle manegepaarden te koop maar als ze dus na een jaar niet leasen dan worden ze zeker verkocht!!

Wat ik overgens best dom vind is dat wilfred zijn manegepaarden voor veel meer verkoopt dan dat hij ze zelf heeft gekocht!! Hij noemt dat handel maar ik vind het domme handel!!

Want Nasmijn(Jasmijn op de manege) die ken ik nog van vroeger toen ik haar verzorgde op een appaloosa fokkerij waar ze fokmerrie was!! Ze werd aan de manege verkocht voor 1500 euro. Dit is nu een jaar geleden!! Nu was er een meisje die nasmijn wel wilde kopen van wilfred dus vroeg ze naar de prijs van haar Nu wilde hij er 2800 euro voor hebben!! Vind het wel beetje veel voor een paard die eigenlijk door de manege verkeerde dingen is aangeleerd(zoals buik uitzetten hoofd in de lucht gooien etc. dit deed ze namelijk nooit toen ik haar nog reed op die fokkerij) en ze is ook nog eens een jaartje ouder geworden dus gaat haar prijs zo ie zo al wat naar beneden!!

Ik vind dat best dom!! Hij denkt dus alleen maar aan het geld wat hij krijgt en let er dus ook nie op dat het paar in waarde kan dalen!!

Sence

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-06 11:57

Zeg Rianne, hoe komt het eigenlijk dat je ineens ''alles weet''? Ik dacht dat je nooit op de manege kwam, zie je daar nooit. En hoor je er ook nooit over...

En wat Jasmijn, o sorry, Nasmijn betreft... Toen ze hier net stond was ze al strontvervelend, dus ik denk niet dat het ''alleen maar aan de manege ligt''. Heus zal ze door de manege de manegestreken leren zeg maar, maar vanaf het begin is ze niet echt te genieten. En Blacky, (voorheen Black Beauty) daar vroeg Wilfred ook 3000,- voor ofzo, terwijl dat paard al heel lang een manege paard was.

Sence

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-06 12:11

Jobbeltje schreef:
In Jelsum zit geen manege die lessen geeft op manegepaarden.
Een eigen paard is naar mijn inziens wel goedkoper omdat je daarmee alles mag doen. Ik durf te wedden dat je met je leasepaard geen wedstrijden mag starten of van het terrein af mag daar.

Bij het nieuwe systeem van de Leeuwarder manege niet? Dat je dan geen wedstrijden mag rijden of van het terrein af mag?

Dat is het juist, dat mag wel.
Je mag wedstrijden rijden, op de ''manege'' en ook buiten de manege. Als je zin hebt om een dagje naar (noem maar wat) Drenthe te gaan om lekker een buitenrit te maken, dan word er een trailer voor je geregelt en mag jij lekker met je lease paard naar Drenthe of waar dan ook!
Je hebt dan veel meer vrijheid, dus het is ook gewoon alsof je je eigen paard hebt! (Doe je het met meedere) Dan heb je dus gewoon op je eigen dagen je eigen paard.

Geen idee of dit al was vermeld, maar zag het staan dus ik reageer er maar op.

Sence

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-06 12:16

hafgirl15 schreef:
ik vind de lwd manege ook maar niks, he daar zelf ook nooit gereden. Wel een snuffelstage gelopen daar, maar toen was ik vooral bij de sportpaarden, dat was wel leuk!
de omstandigheden van de Manegepaarden vind ik maar niks. Misschien is het wel beter zo.

Als je er nooit hebt gereden, hoe kun je er dan over oordelen?

Sorry dat ik op iedereen reageer hoor, maar geef graag mijn mening en aangezien ik het nieuwe systeem wel goed vind...

laura1705

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-06 12:35

Richard, heb jij ook geholpen bij de SPG? Ik wel, echt jammer dat het gestopt is.

Sence

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-06 12:36

sheilarianne schreef:
jacimatho schreef:
ff off topic:.....Welke Sheila bedoel je in je onderschrift?
Sheila van de manege?

Nee mijn eigen pony sheila(die naam was haar stamboek naam dus heb niet zelf bedacht Knipoog was gwn heel toevallig Haha! ) ! Maar sheila van de manege was wel mijn lievelingspony toen daar!!
Mijn ouders zeiden toen tegen mij rianne begint met sheila en eindigt met sheila Knipoog Haha!

Het was je verzorgpony toch?

Sence

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-06 12:40

sheilarianne schreef:
roxiie schreef:
Volgend jaar, wanneer precies weet ik ook niet..

Ja dat snapte ik ook al Knipoog Haha! Ik wilde namelijk weten wanneer:)

Zomervakantie 2007