Wie is er op ponykamp geweest bij Manege de Burght?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

AmyB

Re: Wie is er op ponykamp geweest bij Manege de Burght?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-06 20:06

ey ik heb een vraag wie ben jij chickey ? en wat doe jij op de burght?
en boyke_candy al zouden die paarden 4 uur op 1 dag lopen (wat niet zo is) dan zullen hun van de burght vast wel weten wat goed voor ze is! Maar jammer dat je zo over de burght denkt

JorisDy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-06 20:16

Ik vind de Burght een slechte manege! Maar dat komt omdat ik het echt niet kon vinden met de eigenaresse. Ze had me keer op Denise gezet op buitenrit. Ik helemaal opgezadelt. Moest ik toch maar op Jennifer. En toen Jennifer opgesadelt en toen toch maar weer op Denise. Werdt toen zo boos. En zij ook boos op mij! Toen ben ik der mooi weggegaan. Vond het altijd leuke paarden trouwens. Schrok der van dat Jennifer dood is vond het een fijne pony. Maar het is inmiddels (ff rekenen.) 2 en half jaar geleden dat ik er reed. Jammer van de fjord! Heb der volgens mij keer opgezeten. Lief dier. en ik vind het slecht dat de paarden op die plaat staan.

PPPeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-06 20:53

AmyB schreef:
ey ik heb een vraag wie ben jij chickey ? en wat doe jij op de burght?
en boyke_candy al zouden die paarden 4 uur op 1 dag lopen (wat niet zo is) dan zullen hun van de burght vast wel weten wat goed voor ze is! Maar jammer dat je zo over de burght denkt

Ik ben Petra en ik doe alles Haha!. Nee ik sta altijd achter de bar met kamp als iedereen gebracht en gehaald wordt en verder doe ik eigenlijk van alles Lachen

En uhh Joris hoezo is het slecht dat de paarden op de plaat staan? Ze staan tenminste lekker de hele dag buiten in plaats van in een stal voor zich uit te staren. En als ze willen liggen of beschutting nodig hebben kunnen ze de grote loopstal in. Indien ze willen spelen kunnen ze dat op de zandvlakte doen dus wat is precies het probleem?
En wat betreft die aanvaring daar was ik niet bij maar maar het zal vast met een reden zijn gebeurd waarom je van paard wisselde. Agh als je daarom al meteen weggaat...
En dan vraag ik me trouwens ook af waar jij het op basseerd dat het een slechte manege is?

Fantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-06 20:55

Zal ik je 22 oktober ook wel weer zien Haha!

Zijn er nog mensen van bokt die 22-27 oktober er op kamp gaan? Ben dan leiding, ben erg benieuwd Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-06 21:20

Pfoe, slecht dat de paarden op de plaat staan? Haha! Haha! Die beesten hebben 't daar volgens mij heerlijk, veel manegepaarden zien iedere dag alleen maar hun eigen stalletje en de bak (en het pad van hun stal naar de rijbak toe Knipoog ) en verder niet zoveel.. Er zijn echt niet veel manegepaarden die zoveel buiten mogen staan en zoveel ruimte hebben, die lekker met maatjes kunnen spelen etc. Ik vond 't de eerste keer dat ik daar kwam (en nu nog steeds natuurlijk) juist geweldig.. nogmaals, ik en maar weinig maneges waar de paarden op zo'n fijne manier kunnen staan Haha!

MiCkSkE

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-06 21:26

)
Fantine schreef:
Zal ik je 22 oktober ook wel weer zien Haha!

Zijn er nog mensen van bokt die 22-27 oktober er op kamp gaan? Ben dan leiding, ben erg benieuwd Haha!

hey hey!!
ik ga jammer genoeg de week dervoor al... (najah jammer, t is al over 3 dagen, dus ook leux Lachen )!!
maar er gaan zoveel leuke mensen de week derna:P!! uhm ff denken hoor, wie er allemaal ook alweer gingen... : amanda, senna, merel, britt, jenita(niet zeker), emili, caroline enz Tong uitsteken
kortom: wor een gezellige week dus Ja
maar de week ervoor ook al hoor Lachen!!
enneh: alle mensen die de burght slecht vinden, kom aub is naar mijn oude manege kijken, dan praat je echt wel anders Wow! !! (maar ieder zun manege, gelukkig, anders wor het zo druk op die ene he Knipoog
ben gelukkig ook net weg van die manege, (najah, mis ze wel... heb der meer dan 10 jaar gereden)
maar heb een hele leuke nieuwe manege gevonden, waar je heel goed les krijgt (heb ik wel nodig ook Schijnheilig ) en de paarden altijd voorgaan, mogen ook heel het jaar lekker buiten staan enz...!! (en is ook veel familie bij zoals op de burght Haha! !!)
maar nog een vraagje (had ik al gesteld, maar zal wel niemand gezien hebben Tong uitsteken)
wie is er de eerste week van de herfstvakantie leiding? Cool

Fantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-06 21:30

Vind ik ook fijn voor de paarden dat ze buiten kunnen staan Ja

Zitten die allemaal op bokt? wordt het nog een miniboktmeeting Clown

Gezellig wordt t vast Ja

Jij ook alvast veel plezier!

JorisDy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-06 13:23

weet je ik vind het niet slecht voor de paarden. Maar ik heb nog steeds een halve hoef afdruk op me been van een paard van daar.(Op plaat gebeurd.) Die wisseling was eigenlijk geen reden voor! En ik weet dat dat mens mij niet mogt. Ze liet me nooit meespringen en heb het daar ook nooit geprobeert. Terwijl ik toen al 60 cm sprong! Dus al aardig ervaren was. Ook vond ik het raar dat ze zo weinig spullen hadden. De eerste keer dat ik er reed werd me niks uitgelegt over het systeem. Ik mag het daar niet zo! leuke pony's. Maar kijk ik vind die loopstal best klein. Ze zijn met zoveel. maar das mijnmening. Ook moet ik ff kwijt jij zij de zandvlakte. Ik zie het meer als een modderpol! Ook vind ik dat er te weinig stallen zijn! Stel dat der ziekte is. En paarden op stal moeten. 'hebben ze er gewoon veel te weinig. Ik vind wel goed die opzadelplaats. metklein bakje waar je ze na rijden mag laten rollen! Ik weet nogwel dat we ze daar altijd losgooide.

PPPeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-06 16:55

Oké daar gaan we weer (alhoewel het wel enige moeite kost aangezien jij niet echt leesbaar schrijft).
1. Ik weet 100% zeker dat er wel een rede voor de wisseling is. We maken namelijk gewoon een lijst met op wie je die dag rijdt. Alleen soms komen er inhalers ofzo en dan is het wel is een beetje schuiven aangezien nog niet iedereen op dezelfde paarden kan rijden.
2. Dat 'mens' heeft ook een naam...
3. Als je het ook niet probeerd dan kan het ook zijn dat ze dacht dat jij niet wilde/ durfde. Je moet natuurlijk wel initiatief nemen.. Als jijzelf geen initiatief neemt kan dat ook lijken of je niet durft en je wordt natuurlijk niet gedwongen.
4. Die loopstal is niet te klein. Ze passen er allemaal in en je hebt er ook tussen die er geen eens inwillen. Ze zijn het gewend buiten.
5. Dat "modderveld' is alleen modderig als het dagen achter elkaar heeft geregend. Nu, en al de hele zomer, ligt er gewoon zand waar die paarden lekker kunnen rollen, spelen en ravotten.
6. Over het aantal stallen... Onze paarden worden gewoon ingeënd en verder is het sinds 1953 nog nooit voorgekomen dat er te weing stallen waren. Tuurlijk is er wel eens een paard niet ziek maar 9 van de 10 x voelen die paarden zich beter als ze op de plaat staan met een deken ofzo op dan op stal. Ze vinden het niet fijn op stal omdat ze het niet gewend zijn. Als ze dan lekker willen liggen gaan ze zelf wel in de loopstal liggen.

Beetje jammer dat jij op veel dingen zo een negatieve kijk hebt terwijl jij de helft er nog geen eens van begrijpt maar meteen begint te blaten Slapen .

Sjoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-06 17:12

Ik ben het eens met Petra.
Veel mensen vinden het in het begin vreemd dat alle paarden bij elkaar buiten staan. Waarom? Omdat de mensen het niet gewend zijn. Voor paarden is het heerlijk, dichtbij hoe ze normaal vrij leven.
Ik ken ook niet veel maneges waar elk manege paard gechipt is, en dus een paspoort krijgt en elke inenting krijgt.
Tuurlijk het komt wel eens voor dat een oud paard ziek word, of elk paard dan ook, dan zijn er stallen, (buiten/oude stallen) en als ze meer zorg nodig hebben gaan ze met Heddy mee naar huis.

Weinig spullen? De hoeveelheid maakt niets uit, ik heb liever 15 goede zadels, dan 30 slechte en paarden met witte haren (druk plekken), geen één paard heeft dat op de burght.

Dus nogmaals jij kijkt er zo naar, omdat jij stallen gewend ben, paarden die of 23 uur per dag binnen staan, of niet lang buiten iig, bekijk het eens van de andere kant!

En (ja sorry nog een en) 60 cm gevorderd? Ik ben "pas" 2 jaar leiding, maar ik heb al zat kinderen gehad die zeggen, ja ik ben gevorderd, heb al 3 paarden ingereden, kan vet hoog springen, blablabla, en ze kunnen niet eens Utah, Qwen of wie dan ook in galop krijgen...tja...

Sjoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-06 17:14

JJJose schreef:
Hey Joy Lachen

ah Lovers Jedron in je profiel!

JorisDy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-06 21:44

Ach sorri hoor. Zorri van het onduidelijke typen. zijn mensen in nederland met spellings problemen! Over die plaat oke die paarden zijn het gewend maar toch ik vind het raar. WE LEVEN IN NEDERLAND! VRIJE MENING. Jullie hoeven niet gelijk zo te reagere. Over ''dat mens'' ik weet niet meer hoe ze heette. En over het springen. Ik zeg niet dat ik gevordert was maar wel dat ik ervaring had. Springen hebben we in die half jaar nooitgedaan. heb het vaak gevraagt maar mocht niet. En die wisseling was omdat er Pennykamp was! Als jullie daar gelukkig zijn is dat mooi! ik hou meer van manege De Belvedere. *Zucht*

Zooist

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-06 21:55

Hoi.... ik ben zo'n 15 jaar geleden op ponykamp geweest....
Grappig om dit te zien. Ik heb toen een erg leuke week gehad!
Vooral de zandverstuiving is me bijgebleven.
Verder weet ik er niet meer zoveel van!

JorisDy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-06 21:58

I LOVE DE ZANDVERSTUIVING! alleen daar zou ik er keer heengaan. Lang leven moedertje natuur. Het regende pijpenstelen. Was het dus afgelast.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-06 21:59

JorisDy schreef:
Ach sorri hoor. Zorri van het onduidelijke typen. zijn mensen in nederland met spellings problemen! Over die plaat oke die paarden zijn het gewend maar toch ik vind het raar. WE LEVEN IN NEDERLAND! VRIJE MENING. Jullie hoeven niet gelijk zo te reagere.

Ten eerste heet 't.. vrijheid van meningsuiting. Haha! En dat heb je, maar 't is wel zo mooi als je je mening ook nog ergens op baseert.. Natuurlijk schieten mensen hier meteen in de verdediging, omdat jij kromweg niet met goede argumenten komt voor je 'vrije mening' en gewoon maar dingen roept die eigenlijk niet écht ergens op slaan.. Dat is een beetje jammer natuurlijk Knipoog

JodieR

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-06 21:59

ik ben het eens met joris dy , ik vind het ook een slechte manege.
maar ja iedereen zijn mening en pony's op een plaat zetten is gewoon zielig
tja zo denk ik er gewoon over

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-06 22:01

Grappig, je registreert je en je eerste bericht is meteen een bericht waarin je een manege afkeurt.. zonder dat je uitlegt waarom? Haha! Haha! Waarom zouden de poownies en paardjes op de plaat dan zo zielig zijn volgens jou? Clown

JorisDy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-06 22:12

Omdat ik zo vaak daar heb gezien dat ze elkaar trapte. En vind het gewoon naar gezicht, dat komt waarschijnlijk ook dat ik het niet gewent ben(Als je het tege mij heb!)

Fantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-06 22:20

lijkt me dat ze dat in de vrije natuur en in de wei ook doen om de rangorde uit te maken.

Vind het fijn voor de paarden dat ze buiten staan, mogelijkheid tot schuilen hebben en zichzelf gewoon beweging kunnen geven ipv op stal te staan.
Als heeft zn voor en nadelen.
Ik heb ook weleens een paard op mn voet gehad, maar ook in de bak, dat kan overal gebeuren, blijft natuurlijk vervelend.

Maarja, ieder voelt zich ergens anders beter thuis Lachen .

JorisDy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-06 22:26

Jaa vind het daar niet gemoedelijk! dat is het!

PPPeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-06 08:55

Tuurlijk respecteer ik ieder zijn mening maar ik vind het niet terecht als jij zomaar beschuldigingen of wat dan ook hier neerzet (die anderen dus ook lezen) die niet terecht zijn.

Maar zie je nou wel dat die ruil ergens op gebasseerd was met Jennifer en Denise. Eerst zeg je dat er geen rede was en nu zeg je dat het pennyweekend is....

En uhh B-rowny ga je je nou helemaal registreren om meteen hier dit neer te zetten? Lekker geloofwaardig...

JJJose

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-06 11:00

Ik zal me d'r ook even mee bemoeien, na het lezen van al deze berichten krijg ik met heel veel paarden medelijden.. en dan niet die van de Burght.

Ik rijdt daar al 18 jaar en heb veel gezien. Veel van de paarden die op de door jullie zo gevreesde plaat loopen, worden dik boven de dertig jaar. Haha! Zouden ze dat worden als ze ongelukkig zijn?

Ze kunnen heerlijk met elkaar ravotten en als ze willen kunnen ze naar binnen. Vertel mij maar eens wat daar slecht aan is. Clown

Nee een paard vind het vast héél leuk om de hele dag in een stal te staan, daarom gaan ze ook windzuigen en dat soort fratsen.. ik geloof er niks van.

Het is een eerlijke manege waar lekker van de hand wordt gereden en waar de paarden boven alles gaan... en als er daarom bijvoorbeeld gewisseld moet worden, dan doe je dat toch met liefde!!! Mijn vorige paard heeft er gestaan en Nu Joy ook, en ik kan je vertellen ze geniet er elke dag van!!!

Het is bovendien een veilig rijdenmanege met fnrs sterren!!!! Haha!

Ashley__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-06 15:23

ik wil er ook toch nog even iets over zeggen, ik vind het erg jammer dat er zoveel negatieve berichten over De Burght naar voren komen Verdrietig , en verder ben ik het zeer eens met petra, meer zeg ik er niet over.

Sjoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-06 15:41

"In elkaar trappen?" Een snauw en een schopje is het voor die paarden, hoe moeten ze anders de rangorde bepalen.
Het zijn dieren
Dat vergeten veel mensen vaak!

PPPeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-06 16:01

LaFunkyJazz schreef:
"In elkaar trappen?" Een snauw en een schopje is het voor die paarden, hoe moeten ze anders de rangorde bepalen.
Het zijn dieren
Dat vergeten veel mensen vaak!

Afgod Afgod Afgod Afgod