noekiejj schreef:ja dat snapt zij ook wel...maar ik weet zelf wat fnrs is want heb ik zelf ook gedaan! Maar ze bedoeld dat er nog geen oficeele wedstryden van de knhs worden gestart! Idd zoals je aangeeft is Toran nog jong...dus probeer er eerst de ontspanning in te ryden en dat wil nie met een lange teugel! Gewoon even lekker los teugeltje en ryden!
Hmz ik denk dat we redelijk off topic gaan..Dit is een Lamoen topic...en het gaat redelijk veel over Toran...Vindt ik niet erg hoor 
Maar kijk, ik zal even mijn reactie geven op wat je zegt anouck:
Toran is dus (zoals ik al eerder zei) een buffel. Als je hem de losse teugel geeft neemt hij een loopje met je. Ik heb zelf op hem gereden en ik weet dus ook hoe hij is. Hij staat nu een half jaar / 3kwart jaar hier op stal en heeft nu eindelijk iets meer respect voor de mens...Nog steeds niet veel, maar het komt wel. Met het rijden heeft hij gewoon nog echt geen respect voor je. Het lijkt hier op deze foto's getrek, maar het was niet zo. Het komt gewoon omdat als zij haar hand naar binnen doet dat hij zich verzet en zelf gaat trekken. Maar het was ook nog maar alleen met instappen en 2 foto's wanneer ze net draven. Het was echt niet gedwongen. Maar met een losse teugel gaan rijden is geen optie, want je moet hem nog leiding geven. Hij weet nog niet hoe hij moet lopen en wanneer je hem losse teugel geeft, bonjourt hij alle kanten op.