Ponyclub "Het Lamoen" - topic! :)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Sonja_vR

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-06 17:44

Zwartwitje schreef:
draumpje: een paard met humor is idd leuk, maar Bonita d'r humor kan nog weleens keihard aankomen (letterlijk)!
Ik heb er geloof ik nog nooit op gereden, en dat wil ik graag zo houden..hihi. Als leiding achteraan rijden omdat je paard trapt is zowiezo niet echt handig

idd, echt keihard
maar het is er 1 waar je veel van kan leren kwa omgang met
het houd je alert en het is toch elke keer weer ene verassing
en dat maakt dat dier nu zo leuk...althans...vind ik
kan me ook voorstellen dat er mensen zijn die die mening niet met mij delen

Annemarie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-06 17:46

Ik deel die mening half met je.
Soms zijn dat soort paarden leuk.
Maar niet in een grote groep.

Sonja_vR

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-06 17:48

mm, in een grote groep kan ik me idd wat kleinigheidjes voorstellen die wat minder handig zijn

superfries

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-06 20:55

Ik heb laatst zelf een keertje op Toran gereden en hij kan wel netjes lopen hoor... Kost alleen heeeeeel veel moeite

_Anouck

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-06 22:47

Misschien Toran ff een martingaaltje omdoen? Dat helpt 100 %!

_Noraly

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-06 22:58

ja er worden toch geen echte concoursen mee gestart, dus een martingaal kan dan nooit geen kwaad

Cheytjuh
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-06 10:30

Ze proberen het eerst zo. Hij is nog jong en zolang hij niet omhoog komt ofzo, dan proberen ze het nog zo..Het wordt al veel beter... En de tijd zal het leren

Cheytjuh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-06 11:02

amie_x_mij schreef:
ja er worden toch geen echte concoursen mee gestart, dus een martingaal kan dan nooit geen kwaad

Hilde start er al wel wedstrijden mee hoor...De fnrs wedstrijden die ze organiseren..Zijn toch redelijk officiele wedstrijden, want als je die uit hebt gereden kun je zo starten in de L dressuur

_Anouck

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-06 12:54

ja dat snapt zij ook wel...maar ik weet zelf wat fnrs is want heb ik zelf ook gedaan! Maar ze bedoeld dat er nog geen oficeele wedstryden van de knhs worden gestart! Idd zoals je aangeeft is Toran nog jong...dus probeer er eerst de ontspanning in te ryden en dat wil nie met een lange teugel! Gewoon even lekker los teugeltje en ryden!

Cheytjuh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-06 13:20

noekiejj schreef:
ja dat snapt zij ook wel...maar ik weet zelf wat fnrs is want heb ik zelf ook gedaan! Maar ze bedoeld dat er nog geen oficeele wedstryden van de knhs worden gestart! Idd zoals je aangeeft is Toran nog jong...dus probeer er eerst de ontspanning in te ryden en dat wil nie met een lange teugel! Gewoon even lekker los teugeltje en ryden!

Hmz ik denk dat we redelijk off topic gaan..Dit is een Lamoen topic...en het gaat redelijk veel over Toran...Vindt ik niet erg hoor

Maar kijk, ik zal even mijn reactie geven op wat je zegt anouck:

Toran is dus (zoals ik al eerder zei) een buffel. Als je hem de losse teugel geeft neemt hij een loopje met je. Ik heb zelf op hem gereden en ik weet dus ook hoe hij is. Hij staat nu een half jaar / 3kwart jaar hier op stal en heeft nu eindelijk iets meer respect voor de mens...Nog steeds niet veel, maar het komt wel. Met het rijden heeft hij gewoon nog echt geen respect voor je. Het lijkt hier op deze foto's getrek, maar het was niet zo. Het komt gewoon omdat als zij haar hand naar binnen doet dat hij zich verzet en zelf gaat trekken. Maar het was ook nog maar alleen met instappen en 2 foto's wanneer ze net draven. Het was echt niet gedwongen. Maar met een losse teugel gaan rijden is geen optie, want je moet hem nog leiding geven. Hij weet nog niet hoe hij moet lopen en wanneer je hem losse teugel geeft, bonjourt hij alle kanten op.

_Anouck

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-06 13:22

daar heb je dan weer je benen voor maarja!

Melanie_D

Re: Ponyclub "Het Lamoen" - topic! :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-06 13:30

hey, nog een oud lamoen ganger meldt zich!! Ik ben Melanie, als jullie mij niet meer kennen: Ik heb een jaar of 5/6 op het lamoen gereden, altijd met veel plezier, we hebben daar 2 pony's (naja, 1 paard, 1 pony) gehad, eerst hadden we Lady, en later Carmel, Carmel hebben we nu nog steeds. Ik reed ook een tijd lang elke woensdag en zaterdag op Mirthe, om hem te 'beleren' (dat dacht ik toen , haha, ik zat in groep 8). Ik rijd nu op Zuna ruiters, tussen Rijssen en Nijverdal. Voor degenen die al een hele tijd op het lamoen rijden, tijdens een ponykamp zijn er 2 pony's van Zuna naar het lamoen gekomen, Lenströ en nog 1tje. Eefje en Priscilla komen er ook vandaan (en Toran dus eigenlijk ook een beetje). Nou, dat was het wel zo'n beetje. Heel verhaal .

papiertjuh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-06 13:50

heej melanie... volgens mij heb ik een keer met jou op ponykamp gezeten zo'n 2 jaar geleden alweer geloof ik.. ik ben iris.. ik weet niet of je me nog kent maar ik reed toen op emiel. En carmel stond op de deel toen nog naast Corry.

Melanie_D

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-06 16:04

jah, dat klopt, dat was dat ponykamp met mariska enzo. toch??

Melanie_D

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-06 16:08

en over dat Toran gedoe, zullen we ff ontopic gaan? Want ik denk dat ze wel weten wat ze doen, helemaal als dat meisje erop les had.. (lijkt mij in ieder geval)

Fenn

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-06 17:08

Melletjuhh, dat ponykamp van papiertjuh was inderdaad die met mariska (en jou dus)
Mirthe is echt een superpony'tje...

Zwartwitje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-06 20:10

3,5 is ook nog best wel jong voor een paard om mee te lopen in manegelessen (althans, dat vind ik). Dan is er gewoon minder aandacht voor het individuele paard en zijn leerproces, hoe hij de hulpen oppakt en dergelijke. Het leerproces gaat wat trager, maar dat wil niet meteen zeggen dat het stagneert. Hij doet gewoon andere ervaringen op en dat is ook wat waard. Respect en geduld voor de ruiter komt met de tijd vanzelf wel
Vorig jaar hadden we met de ponykampen een pony van 3 die net een maandje geloof ik onder het zadel was, Mara (of Blesje). Dat was de eerste dagen echt een kleine draak, we durfden haar niet mee te nemen op buitenrit, zo nerveus was ze (ze bleek ooit met haar poot in een hooischudder gezeten te hebben ofzoiets). 2e dag hebben we er een meisje uit de groep opgezet, die met zo veel geduld met haar omging, dat het ineens helemaal goed ging. Paardje werd met de dag rustiger, aan het eind van de week kon ze er achterstevoren opzitten bij wijze van spreken. Vond ik zo mooi om te zien
Kennen jullie Mara ook (nog)?

Zwartwitje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-06 20:16

draumpje schreef:
Zwartwitje schreef:
draumpje: een paard met humor is idd leuk, maar Bonita d'r humor kan nog weleens keihard aankomen (letterlijk)!
Ik heb er geloof ik nog nooit op gereden, en dat wil ik graag zo houden..hihi. Als leiding achteraan rijden omdat je paard trapt is zowiezo niet echt handig

idd, echt keihard
maar het is er 1 waar je veel van kan leren kwa omgang met
het houd je alert en het is toch elke keer weer ene verassing
en dat maakt dat dier nu zo leuk...althans...vind ik
kan me ook voorstellen dat er mensen zijn die die mening niet met mij delen

Ja dat is zeker zo! Ik neem Bonita ook niet kwalijk dat ze af en toe wat humeurig/eigenzinnig is. Dat soort paarden hebben idd echt hun charme. Het is ook geen paard die constant sacherijnig is
Alleen als je voor je ogen ziet dat Bonita een paar rake klappen uitdeelt aan een buurman/vrouw waardoor het slachtoffer in kwestie meteen een paar dagen kreupelt, en je kinders daar tussendoor lopen, vind ik het wat minder charmant worden

superfries

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-06 20:52

Mara was inderdaad een leuke pony. Wel jammer voor het beestje dat ze op deze manier 'ingereden' werd. Ik ben benieuwd hoe ze het dit jaar met ponykamp gaan doen, want voor de gewone lessen zijn er soms niet eens genoeg pony's om mee naar buiten te nemen

Fenn

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-06 21:00

Mara, ja dat pony'tje. Vera en ik waren toen samen in de stal gekropen en uiteindelijk was Vera erop geklommen. Het was echt geweldig hoe die haar ook reed. (Vera en Rodée, die waren zusjes... :S )
Mara, Blesje toen, was inderdaad een leuk pony'tje.

Zwartwitje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-06 21:43

superfries: Ja daar heb je gelijk in, het is jammer dat die ene week niet langer duurde. Anders hadden we veel meer aandacht aan haar kunnen besteden. Maar ik vertelde dat omdat ik het een mooi voorbeeld vond voor hoe het wel goed kan gaan met jonge pony's
Ik ben het met je eens dat het ponykampseizoen best een intensieve tijd is voor de pony's. Maar zolang je er nuchter tegenaan blijft kijken en niet teveel van de pony's vraagt, gaat het allemaal best hoor

Fenn

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-06 21:45

Er zijn ook vaak te weinig pony's voor het ponykamp volgens mij. Of valt dat wel mee en zie ik dat fout?

superfries

Re: Ponyclub "Het Lamoen" - topic! :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-06 08:05

Ik bedoelde ook niet dat het te zwaar zou zijn, maar er zijn een aantal pony's die buiten flippen de laatste tijd en dus niet meer mee worden genomen. Ben benieuwd hoe ze dat op ponykamp gaan doen

Fenn

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-06 13:49

ja, dat is waar. Mirthe toch ook? ik denk dat dat met de ponykampen wel beter zal gaan als ze vaker naar buiten mag en ik wil nog steeds wel op haar rijden hoor. (laatste keer ging het nog goed.)

Lorain

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-06 15:21

Nou ik weet denk ik wel dat Joey niet meegaat. En PZN misschien ook niet! PZN vliegt er vandoor, en Joey geeft van die bokken en rare sprongen. Maar weet niet zeker dat denk ik!