Manege-gangers uit Amsterdam/Amstelveen!?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

jolien494

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-06 20:57

Nandoman schreef:
Ik heb daarvoor nog bij de Gijsbrecht van Aemstelmanege gereden, bij Berend.

ik heb daar ook gereden. Ik geloof van 1996 tot 2002. De naam Berend zegt me alleen niks. De eigenaar was toen Rob maar er is nu inmiddels alweer 3 keer gewisseld van eigenaar.
Ik heb daar best een leuke tijd gehad, hoewel ik de lessen erg slecht vond.
welke pony's/ paarden ken je nog?

mustang123

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-06 21:25

muiszje schreef:
Misty? mijn god, redelijk mooie merrie, donker van kleur, mooi kolletje op het hoofd.
Daar ben ik nog eens met zadel en al afgedonderd (kwam een duif de bak invliegen, madame ging met 4 benen de lucht in, singel knapte, en daar stond ik in rijhouding, met het zadel tussen mn benen....maar zonder paard.)

Ik vond Misty altijd een indianenpaardje om een of andere reden. Lekker maatje paard voor mij (ben 1.53m) maar af en toe knap lastig, vooral met aanspringen in galop. Soms durfde ik niet verder ...
Maar het was wel een lieverdje, toch.

Sall

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-06 22:32

fluffyfox schreef:

hi sall
ik ben nonos bijrijder ruim 3 jaar alweer
met welk paardje stond jij bij ons toen???
en ben jij toevallig kapster in de nieuwe karselaan??
mijn moeder gaat daar namelijk naar de kapper en haar kapster schijnt vroeger bij nono op stal te hebben gestaan, maar ze is haar naam vergeten hihi

Nee ik ben geen kapster.. het is ondertussen alweer eh... even denken.. ruim 10 jaar geleden.
No Noncense was toen van de Stacey (dochter van Paul en Dotty)
Ik kwam er toen met mijn bijna 3 jarige pony (salvador) staan.
Ik heb nog een waanzinnig leuke foto van hem, gemaakt door de buurman uit zijn werkkamer.
Was hij ontsnapt uit het land, en stond echt midden op zijn keurig gemaaid gazon, midden in het buxushaagje.. bij de buren dus...(ik zal m een keer uploaden).
Ik zie in je profiel dan NoNo aardig wit is geworden, Een vriendin van mij reed hem toen en toen was hij nog appelschimmel

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-06 22:40

hai manic! even brutaal vraagje; maar als je biep een rondleiding door het bos gaat geven wil ik wel mee hoor! word alleen wel een ijslander die ik mee pluk.. en misschien nog 1tje als hand paardje, tenzij iemand daar ook op wilt hobbelen heb weer even een opfrissing nodig van dat stuk bos namelijk!! laat maar even weten of je het ziet zitten!

Mendi

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-06 22:47

jolien494 schreef:
ik heb daar ook gereden. Ik geloof van 1996 tot 2002. De naam Berend zegt me alleen niks. De eigenaar was toen Rob maar er is nu inmiddels alweer 3 keer gewisseld van eigenaar.
Ik heb daar best een leuke tijd gehad, hoewel ik de lessen erg slecht vond.
welke pony's/ paarden ken je nog?

De tijd dat ik op de Gijsbrecht van Aemstel reed is al weer heel lang terug! Volgens mij was ik een jaar op 6 toen ik daar kwam, dat is dan begin jaren ´70 geweest. Kan je nagaan hoe snel de tijd gaat!
Ik had daar een uitgesproken lievelingspony die Arno heette, een witte pony, daar reed ik het meest op. Ook Bles kan ik me herinneren, een bruine met een brede bles (uiteraard ). Verder weet ik niet veel meer. Wel dat de snelwegen die er nu zijn nog in aanbouw waren en dat we dan over de dijken en door afgegraven meertjes gingen buitenrijden. Met Berend dus. Die was niet de eigenaar, maar gaf daar les. Hij had een woeste krullenkop weet ik nog!
Ik ben er nog wel eens terug gegaan en vond het er erg klein. Vooral de binnenbak zag er klein uit, ik denk dat die ook niet 20 x 40 is.
En er waren allemaal stallenbarakken bijgebouwd, die waren er vroeger ook nog niet.

Rytir

Re: Manege-gangers uit Amsterdam/Amstelveen!?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-06 09:54

Citaat:
Karen19 schreef:
Hierna, ik denk 9 jaar geleden, ben ik bij stal zadelpret gaan rijden in Waverveen, ik heb hier ook met veel plezier gereden, maar ben daar na ongeveer 4,5 jaar gestopt omdat ik een eigen paard kocht. Ik heb toen gekozen om hem daar niet te stallen omdat het toch een heel eind uit de buurt was, en ik in mijn omgeving ook meer keuze had.

Wat leuk, ik sta nu met mijn knolletje op zadelpret! Voor mij dichtbij, gezellig en informeel; het enige wat ik mis is het bos (en heb helaas geen trailer dus ben afhankelijk van anderen). Gelukkig heeft Rineke mij aangeboden een keertje te rijden en iemand uit 'de mannenles' (weet niet of die toen al was opgericht?)

@ Manic, mijn leraren?

casjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-06 10:15

manic schreef:
casjuh schreef:
Heb met Veyton ook een paar maandjes op manege de groene heuvel gestaan, maar het beviel me daar niet. Nu sta ik anderhalf jaar op stal Amstelhoeve en heb het er ontzettend naar mijn zin daar!

Die staat langs de buitenbak, toch? Ik heb de naam in ieder geval gisteren gezien... Ik vond het ook een leuke stal, gezellige sfeer in ieder geval. Ik ga er in April weer starten! En eind maart springt mijn paard daar zijn eerste L spring parcourtje... Ben benieuwd hoe dat gaat.

ja, veyton staat naast de buitenbak en pascal ook. Stonden ze niet in hun stalletje dan?!
Anders kon je hem in "actie" zien in de losgooibak (als hij geen kuilen aan het graven was...)

Pluutje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-06 10:18

Jullie zijn we op dreef ineens zeg! Doen jullie wel een beetje rustig aan, moet zoveel bij lezen zo

Ik kwam gister Patty van de Hollandsche tegen (niet die uit dit topic). Dus we hebben natuurlijk ook veel over de Hollandsche gepraat. Zij was niet erg positief over de gang van zaken nu...

Manic: dat meisje dat Misty in bruikleen heeft, komt die ook van de Hollandsche? En je schreef "voor hoe lang het duurt" , is het iets tijdelijks dan?

Abiola

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-06 10:49

@pluutje.

Dat meisje dat Misty in bruikleen heeft komt inderdaad ook van de Hollandsche. Het is tijdelijk, als Filip en Armanda hun zaakjes op orde hebben gaan Misty, Mr. Macho en Lotte weer naar hun terug.

Pluutje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-06 11:50

Aha, op die manier...

Wel een leuk paard trouwens Misty. Heb er maar 1 keer opgereden (in de van Amstel carrousel invallen), haha. Heb geloof ik ook nog wel foto's van toen ze er net was, toen was ze echt snoezig, echt nog zo baby-achtig.

manic

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-06 13:04

@ Lavandula: Tuurlijk! Moeten we even een keertje een datum prikken. Spreken we gewoon een keer een verzameltijd bij de Amsterdamse af en gaan we van daaruit wel weer verder.

@Rytir: Amstelveen college, daar zaten volgens mij een hoop leraren/docenten die ook op het Casimir les hebben gegeven.

@casjuh Volgens mij stonden ze wel in hun box. Er stond volgens mij een schimmel hengst zich heel druk te maken in de buitenbak... Heb er verder niet zo opgelet... Was een het oefenen!

Misty is inderdaad in bruikleen, dus zal uiteindelijk weer terug gaan. Wel erg sneu voor haar. Ze is gek met het dier... Niet echt baby achtig meer, wel een heel erg lief hoofdje.

Rytir

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-06 13:06

Klopt, mijn kleine broertje zit daar nu, hij doet VMBO T maar er zijn heel veel docenten 'geswitched'.

muiszje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-06 13:22

@ lavendula., nu ben ik brutaal: ik wil wel op je handpaard mee!

manic

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-06 13:38

Hihi. Da's al 4 dan. Maar goed, biep zit voorlopig nog in het gips, dus zal dan wel april ergens worden... Zullen we anders gewoon lekker ruig een datum prikken?

Sall

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-06 13:43

dan wacht ik wel op het terras tot jullie terug zijn!

manic

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-06 14:01

Tsja, als je een beetje auto hebt mag je me trailertje ook wel lenen hoor Ik heb alleen (nog) geen trekauto.

Rytir

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-06 14:18

Haha, jij hebt tenminste een trailer! (en bewijs neem ik aan). Ik wilde ook heel graag voor juni mijn e gaan halen maar de centejs werken niet mee helaas...

manic

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-06 14:27

Nee, heb geen E... Heb ik niet nodig met de auto waarmee ik trek. Trailer is teruggekeurd naar 1200kg, en de auto is 1230... Kan net. Niet ideaal, maar goed, het is niet anders... En ik rijd heel rustig

Auto is alleen niet van mij maar van mijn ouders en mijn surrogaat vader riep van de week wel "Tsjemig, ik zal het maar eens in mijn agenda gaan zetten"

Oeps.

biep

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-06 16:47

manic schreef:
Hihi. Da's al 4 dan. Maar goed, biep zit voorlopig nog in het gips, dus zal dan wel april ergens worden... Zullen we anders gewoon lekker ruig een datum prikken?

lijkt me een goed plan! (kan ook echt niet wachten tot ik weer kan rijden, ben het stilzitten wel weer beu!)

Ik heb trouwens ook een trailertje, maar geen E-rijbewijs, kun je dat nog eens uitleggen hoe dat zit manic?
Ik dacht nl echt dat ik niet met mijn trailer mag rijden zoner E?

manic

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-06 17:40

Hangt er een beetje vanaf hoe zwaar je auto is. Als die zwaarder is dan je trailer + maximale belasting (is meetal zo rond de 1300) dan mag het.

Zo uit mijn hoofd weegt mijn trailer 540, en mag hij 760 laden. Het laadvermogen is op papier terruggebracht naar 660, zodat het hele zwikkie op 540+660 uitkomt. Dit is minder dan het gewicht van de auto, nl 1230 (Citroen Xsara Picasso, 1.8), dus dan mag het. Als de auto 1190 was geweest had het weer niet gemogen.

Het is trouwens ook weer niet zo dat een zo zwaar mogelijke auto altijd goed is, want dan komt de bovengrens van 3500 weer in zicht en dat rekent weer iets anders.

Eerlijk gezegd ben ik nog niet gecontroleerd.

PS, overigens kun je je afvragen of je wel echt een volgeladen trailer van 1200 wil trekken met een auto die zo weinig extra oomf heeft. Maar goed, het is niet anders.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-06 19:28

haai ja hoor muiszje, je mag van mij wel mee, er wel van uit gaande dat je daadwerkelijk wel een beetje kan rijden?? ze zijn niet de makkelijkste in het bos namelijk
@manic.. weet dus niet hoe ik bij de amsterdamse moet komen.. ik kom zegmaar het bos in bij de camping.. dus misschien een idee dat je mij en muiszje dan :p daar komen ophalen? of muiszje moet vanaf daar de weg weten naar de a'damse?

over een datum: zullen we in het weekend een keer gaan, ik kan op zaterdag middag of op zondag overdag, las eind april ergens een datum prikken he biep? dan stel ik voor: 22,23,29 april of 6,7 mei..
laat maar even weten!!

biep

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-06 19:38

mijn voorkeur gaat dan uit naar 29 april, aangezien ik na 1,5 niet rijden & van stal wisselen mijn pony eerst weer enigszins 'op orde' moet krijgen

karen19

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-06 20:16

@ Rytir: oh ja Rineke, haar ken ik ook nog wel, dat is toch de bazin zeg maar, moeder van judy en marja?? en die mannenles komt me wel bekend voor ja, volgens mij was die er toen ook al!
Hoe is het verder nu op stal zadelpret? geeft Martje er nog steeds les?

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-06 20:21

ik vind zaterdag 29 april prima hoor!

Schimmelig

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-06 22:39

Hallo....... dit jaar valt koninginnendag op 29 april!

Ik weet niet of jullie paarden tegen fel oranje kleur kunnen

Noortje vindt dit in ieder geval niet zo fijn, hihi