Belgische maneges

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

citroentj

Re: Belgische maneges

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-06 16:26

Ik rijd bij Pronkenberg in Kontich!!

-x- -x-

jappielover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-06 16:27

@ ilovequinten-->ik weet dat er geruchten rondgaan dat het moerhof verkocht is , maar ik ben dat eens gaan vragen en dat is nog niet het geval en hopelijk blijft dat ook zo !!!!

@eefken-->je kan lesnemen met je eigen instructeur , het lidgeld bedraagt 100 euro per jaar , je moet wel op een bord aanduiden wanneer je juist les hebt zodat er in de pist geen 2 lessen tegelijk lopen en je moet de piste niet apart betalen

Laulitz

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-06 17:55

Margytje schreef:
ja natuurlijk ! ik kom er vaak op jumping, met den TRENS ! soms rijd m'n pa er zondags eens heen om er iets te drinken, wij kennen daar wel wat mensen

Als je weer eens langs komt zeg het ff, misschien dat ik er dan ook ben
Enne wie ken je dan allemaal?

Steph1989

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-06 20:12

LauEef schreef:
Margytje schreef:
ja natuurlijk ! ik kom er vaak op jumping, met den TRENS ! soms rijd m'n pa er zondags eens heen om er iets te drinken, wij kennen daar wel wat mensen

Wel Tinne (van achter de toog) een beetje, maar niet heel goed, verder nog Kimberly (heeft bij ons gestaan he) en haar zussen en haar vader, en die z'n broer hé, Ludo, maar die ken ik ook niet zo goed , dat was een goede vriend van iemand bij ons op de manege...

verder kom ik wel eens enkele van het groenhof tegen op jumpings he

Saartje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-06 23:46

Ik rijd op Manege De Heide in Pulderbos, met mijn verzorgdpaardje dan wel.

Saartje01

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-06 23:55

Pescootje schreef:
ik bij manege de welkomhoeve te grobbendonk,gereden bij manege de wittenberg in herenthals en manege het zellehof te bouwel en nu rijd voor een springstal

De Welkomhoeve is één straat van mijn thuisje verwijderd

Laulitz

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-06 18:11

Margytje schreef:
LauEef schreef:

Wel Tinne (van achter de toog) een beetje, maar niet heel goed, verder nog Kimberly (heeft bij ons gestaan he) en haar zussen en haar vader, en die z'n broer hé, Ludo, maar die ken ik ook niet zo goed , dat was een goede vriend van iemand bij ons op de manege...

verder kom ik wel eens enkele van het groenhof tegen op jumpings he

Tja, dat je Tinne kende had ik gelijk als door
Kimberly ken ik ook, en dr zussen maar al te goed ook, dr pa uiteraard ook En Ludo ken ik ook.
Zijn paard is deze/vorige week verkocht

Op jumpings zul je Elien (met schimmel Twinnie) en Julie (met zwarte Kiara) zien springen
Want de rest van onze stal is dressuur

Ken je Yhoti en Jens ook? Die springen namelijk ook, maar al hoger niveau...

Steph1989

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-06 22:52

Jep "ken" ik allemaal , nu niet echt "kennen" dat ik er een praatje mee ga maken, maar wel van naam/uiterlijk/paarden/...

ilovequinten

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-06 17:34

ja dat is bij mij ook vaak , ik ken dan veel namen enzo ,maar echt persoonlijk niet

Steph1989

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-06 22:35

Idd , en ik heb dan zo nog een ziekte ofzo waardoor ik altijd SUPER goed iedereen z'n naam onthoud , ik ben het altijd die degene die de startlijsten komt afroepen om te zien of iedereen al klaar is helpt

Laulitz

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-06 23:02

Margytje schreef:
Jep "ken" ik allemaal , nu niet echt "kennen" dat ik er een praatje mee ga maken, maar wel van naam/uiterlijk/paarden/...

Ja, ik weet wat je bedoelt, zo heb ik er ook

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-06 13:56

bonitobol schreef:

Idd, en dan staken ze er een straf bit in, gelukkig is dat er nu uit Ik reed haar soms graag, vooral voor springen, dressuur was minder.. Ik haat het om constant ophoudingen te moeten geven ... Geef mij maar een trager paard als ramana

Wannes is een superleraar

Ze word nu idd weer gereden op een normaal bit, het probleem is dat niemand haar nu nog kan houden,
de laatste keer dat ik op haar heb gereden heb ik twee weken met wonden aan mijn handen rondgelopen omdat ze de hele tijd haar hoofd naar beneden trekt om er daarna ervandoor te gaan.
Ramana is idd een heel goed paard (vooral met dresuur), maar is niet echt mijn type paard. (ik hou meer van kleinere, compactere paardjes) .

Hoelang is het geleden dat je nog in de rhille bent geweest ?

Lidewijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-06 19:37

Ik heb als heel klein meisje leren rijden bij de Heidepony's in st. Job, ik heb ook een tijdje bij Stal Stapelheyde gereden in Brecht..

Enne als iemand mij zou kunnen helpen voor een manege omgeving Mortsel (ik denk dat dat waarschijnlijk omgeving Lier zal worden, heb toch nog niet gehoord van maneges omg. Mortsel..), mijn ouders zijn nl. gescheiden en ik zit 2 weekends/maand daar, en ook de helft van de vakanties.. Is misschien niet veel, maar toch Als je der een weet, PB maar, offe.. post hier onder offe, ja ge ziet maar

Jillyken

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-06 19:02

Ik weet een meisje die op zo'n kleinschalige manege haar paard heeft staan, is in kessel. ligt dat in de buurt?
in pulderbos heb je ook nog een manege maar denk dat dat al wel wat verder is zeker?

ilovequinten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-06 19:21

citroentj schreef:
Ik rijd bij Pronkenberg in Kontich!!

-x- -x-

aaahh.. bij de Livens

Zeebries

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-06 20:03

Is er hier iemand die wedstrijden start onder de WVUR?

sissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-06 17:01

Lidewijke schreef:
Ik heb als heel klein meisje leren rijden bij de Heidepony's in st. Job, ik heb ook een tijdje bij Stal Stapelheyde gereden in Brecht..

Enne als iemand mij zou kunnen helpen voor een manege omgeving Mortsel (ik denk dat dat waarschijnlijk omgeving Lier zal worden, heb toch nog niet gehoord van maneges omg. Mortsel..), mijn ouders zijn nl. gescheiden en ik zit 2 weekends/maand daar, en ook de helft van de vakanties.. Is misschien niet veel, maar toch Als je der een weet, PB maar, offe.. post hier onder offe, ja ge ziet maar

In Lier is er de Hoefslag, en ook een manege van Van Dijck (die vind ik persoonlijk heel wat minder dan de Hoefslag). Ik ken beide maneges enkel door er eens te komen, weet niets van lessen ofzo.

_Katinka

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-06 00:20

Ik rij op manege Vinkemolen (www.manege-vinkemolen.be) en ga vaak op kamp in Groenhove (www.Groenhove.be) Kent iemand deze maneges?

Edit: Amaris, jij rijdt dus ook in Vinkemolen? Welke dag rijd je meestal?

Evikes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-06 14:11

Horsegirl : Ik ken de vinckemolen ook, er heeft nog een vriendin van mij gereden, Celine Breydels... ken je haar?

ilovequinten

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-06 14:53

vinkemolen nog nooit van gehoord

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-06 14:56

_Katinka

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-06 19:53

Is dat Celine met haar paardje Nadine? Die nu ook arabiertje heeft?

kiekpjot

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-06 20:08

@margytje : Wel leuk dat jij ook al die mensen kent !
Kom dan eens langs moet je eens op bokt zeggen wanneer je komt Dan zijn laurissa en ik enzoo er ook wel

tweety_be

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-06 22:48

Omiratje schreef:
de gallopade in sinaai ( 6jaar gereden )
dressuurstal coninckshof (moerbeke-waas)
en furka hoeve (1x kamp maar was best heel saai )
er moet ook eenneiuwe manege zijn in sinaai de vlierbeek maar nog niet geweest.

Sorry vond net dit topic

Even vraagje... Ik woon in Moerbeke-Waas... En ik ben op zoek naar een manège in de buurt, waar je zonder eigen paard kunt rijden,maareuh, ik ken geen van die manèges

- Gallopade in Sinaai, waar is dat en bestaat die nog? Zo ja, kun je daar ook gewoon les volgens als je geen eigen paard hebt (ik heb een paard maar die is nog niet zadelmak)

- Dressuurstal Coninckshof, was dat vroeger niet Manège Primavera van de familie Fabeck? Denk het wel, hè? Ik heb daar zo'n 13 jaar geleden leren paardrijden, was de allereerste klant voor Manège Primavera, woonde er toen 1 straat van *zucht* waar is die tijd naartoe Zo'n 5 jaar geleden heb ik even een 'break' genomen van de manège wegens privé-omstandigheden, jammer genoeg is ze in die periode ook gestopt en is die dressuurstal daar gekomen. Ben ik nog nooit binnen geweest om eerlijk te zijn, durf niet echt haha. Kun je daar rijden zonder eigen paard?

- Furka Hoeve, waar is dat?

- De Vlierbeek in Sinaai , is dit wel een manège? Ik denk eerder een privé-stalling... Ben daar eens voorbijgereden, zag er niet uit als een manège.. Hmmm mss toch maar eens langsgaan voor info...

Maar bon, waar ik gereden heb dus:

- Manège Primavera (nu dus dressuurstal Connickshof), daar heb ik leren paardrijden *waar is die tijd naartoe* en zo goed als altijd gereden

- Een manège in Sint-Niklaas die nu weg is, geen idee hoe die noemde, reed ik een maand of 2

- Ermmmm, bloso centrum Waregem telt dat ook? Hahaha, heb ik 2x paardenkamp gedaan echt de max

- Heikant (net over de grens in NL) heb ik even als groom gewerkt voor iemand...

- Manège De Buck in Absdale (NL), bestaat niet meer, toch een aantal maand gereden, ging daar pony kopen, tot ze hem verkochten op mijn verjaardag, dan ben ik niet meer teruggegaan.

- Manège Margrette (of zoiets) in Axel (NL), had ik verzorgpaard/huurpaard, Pasja, voor een maand of 2

Ik denk dat dit het is... Eigenlijk heb ik vooral gereden op Manège Primavera... Daar heb ik de meeste ervaring opgedaan en veel vrienden aan over gehouden... Man, wat mis ik die tijd toch...

Nu ben ik dus op zoek naar een nieuwe manège! Wil héél graag leren western rijden, maar ik heb geen flauw idee waar ik dat hier in de buurt ergens kan leren... Of deftig leren springen dat wil ik ook, maar ja waar? En dressuur kan ook wat vernieuwing gebruiken haha. Eigenlijk moet ik echt dringens terug gaan lessen! Want ik wil niet onvoorbereid met men paardje beginnen

Wie weet wat in de buurt???

Biepje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-06 23:02

Stapelheyde (Brecht), dan St.Hubert (Kapellen), dan thuis, en nu op Mishagen (Brasschaat)