Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
L. heeft nog een paard voor me te leen, dus we gaan zo een stapritje met haar paarden maken
Ook leuk! En voor de verandering ook maar op de fiets naar stal, want de vakantiekilo's zijn goed aangekomen
En nu met het mooie weer moet ik het er dan maar van nemen om die er gelijk weer af te werken
Of nouja.. ik? Nancy
Een blog waarbij ze in training staat bij een parelliër toen ze 5 was. Ben het even aan het lezen allemaal en dan ga ik contact met haar opnemen.
Ze gaat ook proberen contact te leggen met de eigenaren destijds. Ze kon me in ieder geval al wel vertellen dat ze voor ze bij haar kwam een ongeluk met een tractor heeft gehad. Geen wonder dat ze groot verkeer zo eng vind
Ze had al eerder bij een andere stal in training gestaan om verkeersmak gemaakt te worden, maar op beide stallen is het niet gelukt. De laatste, waar ik mee gemaild heb, heeft haar wel trailermak gekregen via de parelli manier, maar dit is door hardhandigheid van de eigenaren vrijwel direct weer teniet gedaan
Maar goed, wie weet is parelli wel de manier voor mij/ons om het opnieuw te proberen.
Het heeft wat tijd gekost, maar ze is dan ook wel super braaf

Maar heb er al eens eerder over getwijfeld om het voor het trailerladen te gaan gebruiken. Een oud-stalgenootje van mij is er erg bedreven in en de manier waarop zij haar paard kan laden is echt magnifiek!! Wel een heel ander type paard dan Kick is, met een stuk minder geschiedenis en een veel ongecompliceerder karakter, maar het is dus blijkbaar al eens eerder gelukt! Ik heb ook eens met haar paard mogen parelli-en om het eens uit te proberen en ik moet zeggen dat het op zich wel heel leuk is. Alleen ik ben daar denk ik toch iets te ongeduldig voor en te onwetend ook om dat zelf uit te vogelen. Hier in de omgeving kan je er geloof ik ook niet echt les in volgen, dus dat werkt ook niet echt mee. 
Gisteren een ware invasie meegemaakt toen we naar het water gingen