Sabinee__ schreef:esiebessie schreef:Nouja, die paarden van hiernaast zijn een beetje zielig.. Deze man (nouja niet de buurman, die is heel goed voor zijn dieren, maar de PRE's zijn van z'n zoon) heeft ze meer als statussymbool. Zoals die rijkelui hier in Nederland allemaal een dure bak onder hun kont hebben, hebben de meeste (er zullen vast uitzonderingen zijn) rijkelui hier een of meerdere paarden aan huis. Hoe meer paarden (en het liefst zo duur mogelijk natuurlijk) hoe meer status Deze paarden krijgen amper beweging en de enkele keren dat hij er is dan rij ik er vaak ook nog op. Maar ze hebben geluk als ze één keer in de week beweging krijgen..Maar het zijn zulke ontzéttend lieve paarden, zelfs vijf jaar geleden kon ik er zo mee wegrijden. Echt zonde..
No offense, maar als die paarden dusdanig weinig gereden worden, verder goed voer en omgeving hebben, is dit toch hemel voor die beesten?
Hoe lief je ook bent voor je paard, denk dat er weinig zijn die staan te springen van geluk als het zadel er aan komt.
Hangt natuurlijk een beetje van de mate waarin af.. Als hij er 2 keer in de week komt en voluit gaat rijden, vind ik dat wat anders, als dat die 2 keer per week een beetje hobbelt..
Maar het zijn zulke ontzéttend lieve paarden, zelfs vijf jaar geleden kon ik er zo mee wegrijden. Echt zonde..
.
!