Alle koeie... euh dames in de Jister! Stal Hiddemastate

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Janella

Re: Alle koeie... euh dames in de Jister! Stal Hiddemastate

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 23:32

Ik ben er ook weer!
Maysie; Ja ik weet best dat je het over mijn paard hebt, als je het over de koppen hebt die ze kan trekken..
Ooit een paard gezien die zo onozel kan doen?
Nou die van mij is daarin erg kunstig!
vorige week ;
Ze stopt haar hoofd in een pion als sjaakie m vast houdt, en stopt ook haar voorbeen erin en gaat hulpeloos wachten totdat je haar voorbeen eruit haalt ..
Ik heb het op film!
heel comisch!

Nijntje1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 13:37

Hihi, dat is ook wat... Circuspaarden...

Vandaag Tristan en Geartje samen in de binnenbak. Dat was even wennen aangezien Tristan niet echt snapte dat hij moest toegeven dat hij de mindere was. Dat hij het niet van Geartje kon winnen.
Gelukkig waren ze later vriendjes en hebben ze lekker samen gerend....

Hoefsmid was er ook, hij moest wel 15 paarden vandaag :oo

Maar hij kon er zo drie van zijn lijstje schrappen, die hoefde niet, de hoefjes waren nog wel erg kort ( zo ook die van Tristan)

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 19:08

Kijk, dat scheelt, maar nu moet hij natuurlijk wel weer eerder terug komen om de hoeven van die drie te doen.

Mijne komt volgende maand pas weer, is nu ook nog lang niet nodig.

Alle paarden zich vandaag wat gedragen bij de tandarts? Ik ben trots op de mijne, ondanks dat ik er zelf niet bij was :P
Tristan lekker aan het wisselen?

Caeruleus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-10 20:34

Wahaha, Tristan is wat tandjes kwijt geraakt vandaag :P Arme Nynke ;)

Zen heeft zich ook heel aardig gedragen, hij vind het niet leuk maar hij bleef iig met alle voetjes op de vloer deze keer...

Zammora was een ander verhaal, wat een draak is dat zeg! Die ging er op een gegeven moment gewoon bij liggen, gelukkig geeft Jan niet zomaar op en heeft hij haar toch nog (min of meer) gewoon kunnen behandelen.

Caeruleus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-10 11:32

Oooh, ik heb me nu toch een spierpijn, niet best! Mocht je nog armspieren willen trainen: ga een dagje met Jan meelopen en een aantal paarden vasthouden :+

Nijntje1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 16:49

Hahaha, dat dacht ik wel.

Ik heb vandaag met Zammorra aan de hand en aan de longeerlijn en zonder longeerlijn gewerkt. Ze wist meteen wie de dominante merrie was van ons twee: ik. Ze was zo mak als een lammetje. Rommie was heel blij, ze wilde dat ik dat Eefke ook zou bijbrengen. Eefke durft niets meer met Zamorra. Maar tis wel een heel fijn paardje en heel lief (als je maar de baas bent). Eventueel nog tips, Judith, Rianne, anyone??

Zen heeft lekker met Imko en Geartje buiten gespeeld vandaag. Wel drie uren lang (als het niet langer was). Hij was wel blij :)
Hoop dat ie zo ook nog blij is.

Tristan mijn kleine ondeugd was vet zielig, ook al deed ik zieliger. Hij heeft er vandaag geen last van gehad. Stond lekker worteltjes te kauwen. Gek paard.
We hebben een bitloos hoofdstel te leen. Dus dat gaan we ook maar even proberen (van Nellie). Vrijdag carroussel... we zullen zien, alleen stappen vrijdag, dat is denk ik wel te doen.

Melissa was een topper! Wat een koel paard bij de tandarts. Met d'r lieve snoetje.

Jammer dat je er niet bij was Rianne, anders had je misschien ook wel met je arm in een paardenmond gemogen. Dat was zooo vét! Ik wilde meteen paardentandarts worden... maar toen werd ik herinnerd aan het tanden trekken bij Tris en doe ik het toch maar niet. Hahaha, ooh wat was ik een mietje...

Ooit een baasje overstuurder gezien dan het paard (die 6 tanden nu mist)..... *zucht*

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 19:54

Fijn dat je hun helpt met het aanpakken nienke. Zamorra is geen kreng, maar mist gewoon wat leiding. Ik kan daarom niet echt met haar opschieten, houd niet zo van onopgevoedde paarden... :P
Denk dat als je duidelijk en heel consequent bent je een heel eind komt. Succes ;)

Ja, had er graag bij geweest, maar niet perse om te voelen hoor. Heb mijn arm al in verschillende paardenmonden mogen steken bij andere tandartsen. Maar je eigen paardje is natuurlijk wel speciaal :)
En was er eigenlijk stiekem wel wat vanuit gegaan dat melissa zich zou gedragen, ze is gelukkig niet zo'n drama queen..

Hahah hoorde idd dat jij het spannender vond dan tristan :P Eerste keer met een tandarts voor jou?

Caeruleus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-10 09:16

Bij Zam(m)or(r)a (onmogelijke naam :P) gewoon heel duidelijk zijn in wat je wil, ja is ja en nee is nee en er is geen tussen weg. Verder ook haar eigen ruimte gunnen, eerst maar eens leren op eigen benen te lopen en niet in jou broekzak te kruipen. Ik vind het best een leuk ding, maar mist idd wat opvoeding :J
Wil best eens komen kijken en dan tips geven, zo blijft het toch wat algemeen :P

En heerlijk dat ze zo lang buiten zijn geweest :D Zen voelde zich 's avonds ook heel wat... Hij was, zoals Rianne zo mooi zei, erg aanwezig :+

Nijntje1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 11:37

Hihi, nou wat jullie zeggen idd heb ik gedaan. En binnen een half uur was ze van mij zeg maar... Ze was super lief!!

Ja mijn eerste keer tandarts. Haha, wat een drama voor mij.

Graag gedaan. Kreeg van Jacq nog een lieve sms. Die was blij dat Imko zo lang buiten was geweest.

Melissa is idd geen drama queen. Hihi, die was zo koel als wat.

Heej waar blijven Mays, Janel, Jessica, Nelleke, Adinda...???

nr_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 12:40

ik ben er ook weer. druk druk druk haha.
volgens mij is zamora ook met de fles opgevoed toch? misschien dat ze niet echt verschil ziet en denkt dat het normaal is?
gister weer voor het eerst les gehad, ging best goed. was wel weer nodig zeg!

Caeruleus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-10 13:07

Van wie heb je nu les, was niet Yvonne toch?

Zammora heeft wel 2-3 jaar in een kudde op een of ander natuurreservaat gestaan, dus die weet precies hoe dat werkt :j Het is meer dat ze ook weet hoe ze de gemiddelde mens zo gek kan krijgen haar zin te doen ;)

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 13:42

Ja hoorde idd ook dat haar moeder heel vroeg was overleden/weg gehaald.

Lastige aan zulke paarden is dat ze zo goed gebruik kunnen maken van de situatie. Zie al bij Melissa dat ze bij mn zusje altijd net iets meer probeerd als bij mij.
Probleem met opvoeden van zulke paarden is dat je het zelf ook moet leren. Ik was altijd vrij makkelijk, 'oke, voor deze ene keer mag het' en hoewel die fries dan wel je voorbij liep, bleef de situatie verder wel oke. Pas toen ik met hengsten en erg jonge paarden ging werken leerde ik hoe belangrijk het is om duidelijk en consequent te zijn.
Zamorra is op zich wel een perfect leerpaard, je ziet meteen wanneer je het fout doet en zij straft je wel voor je fouten. Het is alleen niet altijd leuk, zo'n paard :P

Nijntje1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 14:09

Klopt, Zamorra weet precies hoe het allemaal in elkaar steekt. Ze is dan wel slechtziend/blind aan een oog, maar ook paarden in een kudde moeten met een handicap gehoorzamen. Daar wordt geen uitzondering voor gemaakt.

Lekker weer les Jessica! Hoe ging dat? En idd: van wie??

Jonge paarden zijn idd de beste leermeesters in consequent zijn. Daar heb ik ook het meeste van geleerd.

Komen er vanavond ook mensen kijken?

Caeruleus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-10 14:12

*steekt vinger in de lucht* Ik! Met videocamera :D

Ik ben wel blij dat Zen zo goed is opgevoed, scheelt mij een hoop gedoe :o
Ben wel streng (moet ook wel, met een paard dat zoveel groter is), maar niet altijd even consequent... Soms mag hij wel lanterfanten en soms niet, gevaarlijke dingen mogen natuurlijk nooit.

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 19:26

En, hoe is het rijden vandaag gegaan? Alle paarden naast een vriendje en iedereen heel gebleven?

Nelleke_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 21:19

Ik as vanmorgen ook eventjes op stal met Louise. Even Ovi in de ronte geslingerd. Het blijft een leuke poon..

En consequent zijn bij een paard.. moet je eens met Nanna aan het werk gaan. :=

Nijntje1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 23:12

Rijden ging heel erg leuk! Ik eindigde uiteindelijk (natuurlijk) met Ate.

We hebben gelachen, gedraafd en zelfs een lichte proef gedaan! Judith heeft alles op film, dus zal even een dvd-tje meenemen en door judith laten branden. Leuk, leuk,leuk. In de zomer proef met muziek!

Bitloos was leuk! Tristan was eerst volgens mij een beetje in de war van alles, haha, 't was natuurlijk anders dan anders. Maar dat was snel over toen we de lol hadden :D

Adin

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 10:38

Ik ben er ook nog :9 Vooral een stille meelezer op het moment :o
Ben ook wel nieuwsgierig naar het filmpje, Jacq belde gisteravond al dat ze het errug leuk vond :D

nr_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 12:27

hey! ik ben ook heel nieuwschierig!
ik heb les van margriet bouma, helaas is yvon op maandag gestopt met lessen volgens mij of gedeeltelijk.

Maysie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 11:49

:wave: hier ben ik :j!

Nijntje1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 12:11

Judith: Gefeliciteerd (nu voor echie)
Mays :wave: hoi! Hoe was t met Fatoushje?
Adinda: misschien kan er een kleeein stukje op bokt... maar dat kan ik niet met zekerheid zeggen... Binnen besloten kring natuurlijk. T was lachen gieren brullen.

Maysie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 12:42

:oo ja *spot cadeautje nu pas :')*! Juud gefeliciteerd!!! *\o/*

Fatoush heeft gisteren met Paulus en Patroeska gespeeld :j.. En toen heeft hij zelf de deur opengemaakt om aan te geven dat hij wel weer graag de bak uit wou :')

Nijntje1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 13:25

Hihihi, gekke Toes!

Lekker dat ze even konden spelen. Paulus niet gereden? Want dat vind ik wel zo leuk: Paulus onder het zadel. Wil nu Mieke wel eens zien! Heb alleen Arnold op Palermo gezien.

Ga vanavond weer, ben vergeten te labelen, hoop dat het niet druk is. Marina zou rijden vanavond.

Maysie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 14:08

Meestal is zondag avond niet zo druk tenminste.. :') Maarja altijd als je zoiets denkt is het andersom

Oh ik verga van de kaakpijn ;(

Caeruleus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-10 17:29

Dank je, dank je... 25 al weer, ik voel me oud :P

Ik wil wel een stukje op internet zetten, maar dan haal ik het daarna er weer af. Heb geen idee of alle deelnemers het wel online willen hebben ;)