Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
maaaaar ik weet het nog niet

Hoop ik. Meekomen gaat prima en ik kan zelfs hele discussies voeren over onderwerpen binnen mijn vakgebied, dus dat is fijn
Vantevoren had ik enigszins twijfels daarover, aangezien gewoon gesprekken voeren heel makkelijk gaat, maar ik wist niet zeker of ik dat ook wel met vaktermen etc kon.
We krijgen dressuurles. Wel iets anders dan op Chardon, het is meer 'les'. Je rijdt niet voor jezelf en krijgt daarbij aanwijzingen, maar we doen echt gericht oefeningen etc. Heb nu twee keer op Darty (afkorting van Dartangian, spreek het uit op z'n Frans) gereden, heel fijn dressuurpaard! Het is een van de weinige paarden zonder Cob bloed, dus wat verfijnder in z'n gangen.
. Hij nam echt hele onverwachte megasprongen, dus met het inspringen ging ik er al bijna naast toen hij vanuit stilstand besloot om alsnog te springen (nadat we niet helemaal uitkwamen). Het parcours zelf ging op zich redelijk, had twee balken, zelfs de dubbel ging goed...tot we bij de laatste hindernis kwamen. Hij ging zo knoerthard dat ik ging twijfelen. Hij pikte natuurlijk mijn twijfel op en minderde een stuk vaart. Ik dacht dat hij alsnog ging springen, maar uiteindelijk ging ie dus boven op de handrem
Ik had m'n gewicht al naar voren verplaatst en kukelde zo, bovenop de hindernis. Hindernis was nog helemaal heel, aangezien ik netjes op mn billen op de balk belandde. Net alsof ik er even zijdelings op ging zitten.
Dus ik weer erop en laatste hindernis alsnog genomen.
Leuk!