Begeleider op ponykamp?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

DanielledBr

Re: Begeleider op ponykamp?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 12:31

Eerlijk gezegd vind ik dat als je graag geld wilt verdienen van de zomer je niet een ponykamp moet gaan begeleiden. Wat je er al verdient is natuurlijk dan niks vergeleken met de uren die je maakt. Dan kan je beter een baantje nemen bij de supermarkt etc.

Blon_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 12:42

ben het met jou een dani_spit. Het is nu eenmaal geen vetpot in de paardenwereld dat weet iedereen. Als je geld wilt verdienen kan je beter een baan zoeken

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 12:42

dani_spit schreef:
Eerlijk gezegd vind ik dat als je graag geld wilt verdienen van de zomer je niet een ponykamp moet gaan begeleiden. Wat je er al verdient is natuurlijk dan niks vergeleken met de uren die je maakt. Dan kan je beter een baantje nemen bij de supermarkt etc.

Ligt aan de vergoeding... Als jij een vergoeding krijgt van bijv 125 euro moet je ook heel wat uurtjes maken in de supermarkt! En dan is een kamp leiden toch net wat leuker :D

DanielledBr

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 12:47

Rianneke schreef:
dani_spit schreef:

Ligt aan de vergoeding... Als jij een vergoeding krijgt van bijv 125 euro moet je ook heel wat uurtjes maken in de supermarkt! En dan is een kamp leiden toch net wat leuker :D

Ja maar als je bekijkt dat je ongeveer 15-17 uur per dag maakt en dat 6 a 7 dagen verdien je uiteindelijk maar 1,20 per uur ongeveer. Dat is dan dus echt niks natuurlijk ;)

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 12:51

Ja maar zo moet je het ook niet bekijken ;)
Op je werk kijg je pauzes niet uitbetaald je krijgt daar geen eten je slaapt daar niet etc etc ;)

DanielledBr

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 13:01

Nee maar het blijft geen vetpot. Daarintegen is het natuurlijk gewoon superleuk, veel leuker dan werken in een supermarkt, en daar moet je het om doen, niet omdat je geld wilt verdienen. Behalve dan als je je stalgeld thuis niet door hoeft te betalen maar dat moet ik bijvoorbeeld wel.

Blon_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 13:14

Ik hoef idd mijn stalgeld hier niet te betalen scheelt me 150 euro en ik kan mijn paard dan gewoon doorrijden daarom hoor je mij niet over geld :P Overigens ik betaal ook kostgeld thuis en dat hoef ik die maand ook niet

x_spekkie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 13:28

dani_spit schreef:
Natuurlijk is het geen baantje om geld te verdienen, maar om een geweldige ervaring op te doen. Maar dat wil niet zeggen dat je dan meteen maar 'uitgebuit' moet worden en er niets tegenover mag staan.
Je helpt wel gemiddeld 16 uur per dag mee en daar mag best een vergoeding voor gegeven worden. De vaste lasten thuis lopen namelijk ook gewoon door (zoals ziektekostenverzekering, eventuele huur van huis of stalling paard) en dan is het leuk om vrijwillig te helpen, maar je moet er niet op achteruit gaan natuurlijk :) (Dat is ook de reden dat je voornamelijk jongeren ziet die of studeren of thuis wonen, die hebben die hoge kosten nog niet en kunnen het makkelijker permitteren om niets te verdienen.)

marjoleinft

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 18:35

bij rosworld geven ze geen vergoeding. hoef je niet eens over na te denken om hun te bellen.

Chevano

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 17:18

toen ik student was heb ik ook een aatal jaren als begeleidster gewerkt op een ruiterkamp. Nu ben ik weer op zoek nu ik weer tijd over heb. Ik heb het topic een beetje doorgelezen en omdat ik zelf uit NH moet komen wil ik of bv op Texel of rond Utrecht/Veluwe. Wie weet daar een leuk ruiterkamp/ponykamp waar je je eigen pony mee mag nemen en voor ongeveer 2 weken?Info over vinea heb ik al aan bokker gevraagd. Maar wil graag meer info dus over andere ruiterkampen. bedankt.

Wendy1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 21:06

gaan er nog meer mensen hier op bokt op manege gasselte ponykampen begeleiden ik zie eigenlijk alleen maar rosworld staan en les chevaux heb ik voorbij zien komen

marjoleinft

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 21:10

Wendy1989 schreef:
gaan er nog meer mensen hier op bokt op manege gasselte ponykampen begeleiden ik zie eigenlijk alleen maar rosworld staan en les chevaux heb ik voorbij zien komen

misschien zijn rosworld en les chevaux wel de leukste :P

Wendy1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 21:31

hahah ja ik denk het

prada

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 21:47

misschien zijn rosworld en les chevaux wel de leukste :P[/quote]

als dat zo is heb ik het goed gedaan, ben zelf vroeger jarenlang op kamp geweest bij Rosworld (toen nog de Puszta Ranch) en nu begeleid ik kampen op Les Chevaux !

ansj17

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-09 00:36

Ik ga morgen ook naar het nachtje ponykamp bij manege laarbrug om kennis te maken.Zag dat er hier meer waren die erheen gaan.Ben benieuwd en zal het ook laten weten.

Kim_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-09 20:01

Ik ben uitgenodigd bij manege Laarbrug om kennis te komen maken op zondag 1 maart naar aanleiding van mijn reactie op de advertentie die zij op Marktplaats hadden staan :) Ik ben benieuwd!

Ik ben al eens keukenleiding geweest bij Klein Oever en ik kan je vertellen dat dat pas echt zwaar is.. supervroeg uit bed, alles klaarzetten voor het ontbijt, opruimen, schoonmaken, middageten maken, opruimen, schoonmaken, avondeten maken, opruimen, schoonmaken en dan nog dingen voorbereiden voor de kampvuren en dergelijke. Kortom de hele dag in de keuken en dat is best zwaar! Ik had me toen opgegeven voor kampleiding maar die zat al vol en er was nog plek in de keuken dus toen maar dat gedaan. Wel een beetje spijt van, want met de kinderen heb ik weinig van doen gehad.

juul23

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-09 20:46

Ik had ook een uitnodiging gekregen bij manege laarbrug maar ik kan niet.
Welke weken willen jullie gaan begeleiden?

Chevano

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-09 12:27

ik zag vandaag pas de advertentie van manege laarbrug op mp dus heb mijzelf ook ff aangemeld hopelijk hebben ze nog mensen nodig. en toevallig was dit het kamp dat ik een vriendin van mij verleden jaar heen heb gebracht met der paard als begeleiding ze heet marchella en komt als het goed is dit jaar ook weer. dus hopelijk hebben ze nog mensen nodig want toen ik verleden jaar de rondleiding van haar kreeg zag deze manege er top top uit met een prachtige lokatie!!

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-09 22:15

Chevano schreef:
ik zag vandaag pas de advertentie van manege laarbrug op mp dus heb mijzelf ook ff aangemeld hopelijk hebben ze nog mensen nodig. en toevallig was dit het kamp dat ik een vriendin van mij verleden jaar heen heb gebracht met der paard als begeleiding ze heet marchella en komt als het goed is dit jaar ook weer. dus hopelijk hebben ze nog mensen nodig want toen ik verleden jaar de rondleiding van haar kreeg zag deze manege er top top uit met een prachtige lokatie!!

Ik heb o.a. samen met Marcella daar ponykamp begeleid. Leuk dat ze weer gaat.

rink

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-09 22:34

het is al een paar keer genoemd maar op les chevaux zijn enthousiaste 18+ paardengekken die het leuk vinden om een paar weken ponykampen te komen begeleiden met buitenritten, lessen en leuke activiteiten of het misschien leuk vinden om paarden te verzorgen, buitenritten te begeleiden en lesjes te geven aan vakantiegasten altijd welkom! het is ook mogelijk je paard mee te nemen..

interesse? mail@leschevaux.nl

HindaFree

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 14:30

wie gaan 5 of 6 maart nog meer op gesprek naar utrecht voor vinea? ik ga 6 maart

Viteske

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 14:36

ik heb ijslanders-stal De leye gemaild, dus ben benieuwd :D

HindaFree

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 14:39

als je wat weet horen we het graag :)

Ilse

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 17:03

rink schreef:
het is al een paar keer genoemd maar op les chevaux zijn enthousiaste 18+ paardengekken die het leuk vinden om een paar weken ponykampen te komen begeleiden met buitenritten, lessen en leuke activiteiten of het misschien leuk vinden om paarden te verzorgen, buitenritten te begeleiden en lesjes te geven aan vakantiegasten altijd welkom! het is ook mogelijk je paard mee te nemen..

interesse? mail@leschevaux.nl

Yeah Renee, ik ben er natuurlijk van de zomer weer :Y)

rink

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-09 18:06

kijk dat lijkt me gezellig;) welke weken? ben je er ook met trainingsweekend?

ik hoop dat we dit jaar weer een gezellig team van de grond kunnen krijgen..