Deel 7 staat er gespreid voor, MD meiden zetten door!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Jetta

Re: Deel 7 staat er gespreid voor, MD meiden zetten door!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 17:08

De spitswaarschuwing is al weer ingetrokken, het onweer wordt nu na de spits verwacht.....echt raar, vroeger was er nooit een weerwaarschuwing en heb ik toch ook aardig wat onweer gezien. Ik heb Storm vanmiddag weer buiten gezet, het was zo benauwd in de stal! Hij stond erg te zweten en was blij weer buiten te zijn. Had ie nog een zuchtje wind. Ik ben nog even naar Mr. ed gefietst voor leerolie en een zoutklont en spul voor zijn manen. En weer terug, nou, het was wel warm op de fiets!

AnitaJoeri

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 17:56

ik heb net 7 en een halve kilo aardbeien geplukt Jet, was ook erg warm en mijn hoofd is verbrand hihi

Morgen jam maken.
Vakantie is weer over

amandaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 18:12

Lekke mam, regent weer en het rommelt tank gelukkig eind middag gedaan lekke gewandeld en toen heeft hij zelf nog even gewandeld ga morgen lekke rijden dan is het weer koel, hoop dat het morgen om half zes s,ochtend wel droog is kan ik snel doorrijden naar utrecht

AnitaJoeri

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 18:29

het is hier nu 46 graden in de zon en bij Ruben zijn duiven op zolder maar 48 graden.
Nog iemand zin in gebraden duif

Princesspres

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 20:39

ahh arme duiven!!

Onze paarden staan ook buiten, denk dat ze wel blij zijn dat ze een buitje over zich heen hebben gehad! Lekker verkoelend.
Bij ons zijn er voldloende bliksemafleiders, dus daar maak ik me niet al e veel zorgen over.
Denk dat hij beter af is op het land dan in de stal.
Stallen zijn nu warm en benauwd. En met die herrie kunnen ze geen kant. Op het land hebben ze elkaar.
Ik hoop gewoon dat het zal meevallen vannacht en dat ze lekker kunnen afkoelen :)

Jetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 21:37

Bij ons zijn ze toch maar allemaal binnen gezet....het schijnt vannacht ook nog slecht te worden. We zien wel. Heb nog even gewerkt, pffff!

amber2202

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 21:54

hier is t alweer flink bezig met onweren.. De hagel heeft ons gelukkig overgeslage.. Is nu bezig in midden en oosten van nederland.. Maar t schijnt nog hier en daar n heftige nacht te worden.. Maar nie egt hier zei pietje net.. Heus wel n bui maar niet zoals voorspelt was..
Morge de makelaar belle.. Kga nie nog langer wachten, zouden maandag gebeld worde dus ga gewoon vrage oftie al info voor ons heeft omdat we anders verder moete zoeke.. Dus als t goed is en meezit morge antwoord :( mag wel 'ns :P hahaha !! Hun maak t nie uit, wij stresse de pan uit met zn 2e :p (en de ouders eigenlijk ook want die vinde t ook wel heel erg spannend voor je :))
nu mr eerst weer n nachtje slape in n warme kamer :(

amber2202

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 21:56

onze paardjes zijn nog steeds nie meer t land op gegaan.. Hopelijk binnekort wweer :) dr wille dr tog weer n aantal alleen nie snachts :( en soggends kan ik mn man nie buiten zettte dus dn kan t nog nie :(
dus nog mr ff wt meer info afwachten en dn hopelijk kandie weer lekker dag en nacht buitenspele :)

AnitaJoeri

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 22:18

hier nu nog steeds 27 graden en nog geen druppeltje gevallen. Heb de jongens vanavond een paar uur in de tuin gehad, weet niet maar ze zijn onwijs onrustig.
Staan nu weer op stal, ze zeggen dat het hier vannacht nogal kan spoken.

Lay

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-11 22:19

amber2202 schreef:
onze paardjes zijn nog steeds nie meer t land op gegaan.. Hopelijk binnekort wweer :) dr wille dr tog weer n aantal alleen nie snachts :( en soggends kan ik mn man nie buiten zettte dus dn kan t nog nie :(
dus nog mr ff wt meer info afwachten en dn hopelijk kandie weer lekker dag en nacht buitenspele :)

Wat voor info moet je afwachten dan? En waarom staat Ambertje nog niet buiiten? Er staan toch al wel meer paardjes buiten??

Hier gaaat het goed te keer! Veel flitsen en gerommel.... Nog geen rege, maar komt zo vast nog wel...

Arme poezel is vandaag naar de DA is geweest.. Dacht dat ze gelijk geopereerd zou worden, maar der bekje is té ontstoken... Nu heeft de DA der bekje helemaal uitgeknepen, kwam erg veel pus en troep uit.. Nu 3 dagen AB en dan donderdag wordt der LAATSTE ;( tand getrokken + ontstoken wortel... Maar ze voelt zich duidelijk al beter.. Ze had al 2 dagen niet gegeten, sliep veel en keek ziekjes uit der ogen... Nu ziet ze er een stuk beter uit, ze eet, is weeer actief en gezellig.. :D

Edit: Hier is de hemel open gebarsten en het flitst en het doet, sjemieneeee..... *-:)

Edit 2: Lay kwam ook erg hard op me af gelopen, wilde graag naar stal... Sieb uit eindelijk ook gehaald en die dribbelde naar stal toe.. Ze wilde echt graag naar binnen...... /3 Ze waren ook wat onrustig en eenmaal in stal werden ze rustig....

amber2202

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 05:48

info afwachten over welke paarden er nar buiten gaan en of ze dag en nacht gaan..
ze mogen niet alleen, dus je ben verplicht om altijd met z'n 2e te gaan.. en ik kan s'ochtends niet om amber erop te zetten dus gaat hij helemaal niet.. pas als hij dag en nacht kan, ga ik 'm weer op 't land zetten want anders heb 't geen zin..
dus ik moet de info afwachten of er mensen dag en nacht gaan.. want 9 vd 10 op stal vinden het dan weer te koud en gaan ze weer naar binnen.. of willen ze niet s'nachts buiten hebben als 't regent.. en amber mag dan weer niet alleen (ookal staan er 100 merries buiten) dus dan houdt 't op..
en dit heb ik maandagavond gehoord.. dat ze nog ging informeren over het dag en nacht buiten staan want toen werd 't aan me gevraagd en gister was 't allemaal beetje snel snel snel op stal.. dus ik hoor vanavond of morgen misschien meer.. maar in principe staat er niks op 't land nu kay (dat is wat me maandag verteld is dat er nix op staat) ivm dat gedoe wat er is geweest.. toen stond je dr nog toch ??
drna is dr niemand meer echt terug gegaan..
dr zijn wel mensen geweest van buitenaf die hun paard erop zetten, die hadden achter gewoon 't draad doorgeknipt dus toen was 't bij iedereen ff helemaal gedaan..
maarja, we zien 't wel.. hij staat iig wel gewoon buiten overdag, tis nie zo dattie daardoor nu hele dagen in z'n stal opgesloten staat.. dus 't is geen ramp.. maar zou het wel weer fijn voor 'm vinden :) *en ook beetje voor mezelf :o nie meer meste enzo :P :+ )

AnitaJoeri

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 08:30

guten morgen
bewolkt, heeft een beetje geregent, maar zeker geen noodweer deze maal.
Wel gekke temperatuur.Nu al 24 graden, dacht dat het af zou koelen.

Weet wel dat ik niet in de zon moet vandaag, ben net een wandelende tomaat.

Straks een heleboel aardbeienjam maken.

Jetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 08:54

Ach....het was hier ook weer rete overdreven met dat weeralarm, hoe verzinnen ze zoiets ook! Het is maar goed dat er nog iets bestaat waar de mens geen grip op heeft! :7

amandaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 09:02

lekkr mam, moet ik binnenkort maar een potje komen halen :D

Vervelend Chantal, snap dat mensen het wel een beetje eng vinden op dit moment daar op het land, maar zou inderd relaxt zijn als je toch effe dag en nacht op het land kan.

Tank staat de hele dag en savonds als ik kom gaat hij naar binnen, krijgt hij lekker zijn kuil nog, moet zeggen dat het zo ook wel bevalt hij wordt buitengezet sochtends dus hoef gelukkig niet 2x op een dag er heen anders had ik het wat minder gevonden.

amber2202

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 10:09

ja tuurlijk, snap het ook, vindt het ook wel scarry maar vindt het zooo lekker voor hem !!
hij vind het ook heerlijk natuurlijk ;) lekker eten eten eten heel de dag door :P hihihi
ooh tankie staat niet s'nachts ?? geen enkel paard bij jullie dan of heb je dr zelf voor gekozen ?

2 uur geleden de makelaar gebeld, (hoofdkantoor) en ze zagen dat de makelaar nog niets had doorgegeven over het laatste bod (wel het laatste bod maar nog geen ja of nee) dus ze zou de makelaar bellen maar wist niet of ze hem te pakken zou krijgen doordat hij in een afspraak zat en dan wordt ik teruggebeld..
inmiddels dus alweer 2 zenuwslopende uren verder :P
m'n vriend wordt ook helemaal hysterisch in Nijmegen..

maarja, we gaan maar weer verder met wachten en werken :P
tis hier lekker al de hele tijd aant regenen :(

lekker Aniet, aardbeienjam zelf gemaakt ;)
is 't dan niet zuur of doe je dr lekker veel zoetstof in ? ;)

amandaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 11:01

Geen enkel paard, zoveel gras is er van het jaar niet gegroeid, we hebben opzich wel groot land maarja het is droog he :) tank is gewoon op hetzelfde gewicht gebleven als voor het landseizoen en hij krijgt savonds en sochtends flink wat kuil en gewoon zijn biks nog, dus moet hem wel bijvoeren hij hoeft van mij niet af te vallen nu.

amandaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 11:02

Je doet ze in een pan met geleisuiker (aardbeien, het is eigenlijk aarbeien en suiker :) ) dus die jam wordt wel zoet :D

AnitaJoeri

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 11:29

zo is het Aman enne dit zijn aardbeien van de volle grond, die zijn zo ie zo toch veel roder, ook de binnenkant, en daardoor ook veel zoeter dan kas aardbeien.

De eerste 8 potten zijn een feit hihi ga weer gauw verder.

Hier trouwens nog 26 graden, wanneer koelt het een bietje af?

AnitaJoeri

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 14:29

zo temperatuur gaat nu naar beneden, is nu 21 graden.
Jam klaar en zit nu aan een aardbeien-milkshake
Vanavond kwark met aardbeien.Hihi
Zie er met verbrande kop zelf ook uit als een aardbei.

Baquettes aan het bakken met italiaanse kruiden.

Ga zo stallen uitmesten.

Hebbie nou nog niks gehoord Chantal, stelletje gekken hoor, huizenmarkt ligt nog steeds op zijn kont, ga je een serieus bod doen hoor je maar niks.

Jetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 15:48

Anietje, dat noemen ze hier klantvriendelijk/klantgericht handelen. Is de verkoopnakelaar van de tegenpartij of heb je je eigen makelaar genomen, Chantal? Als de verkopende partij je bod negeert, is het vast te laag. En ja, fatsoen is helaas niet altijd aanwezig. Ik hoop dat je snel iets hoort. Pffff heb eindelijk even pauze. Ga zo naar huis!

lirote

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 17:52

heb ik weer
ga zonder kiespijn naar de tandarts kom er met pijn in al mijn kiezen terug
ik kan gewoon niet tegen die verdoving heeft hij nog in een spier geprikt ook
kan 2 dagen duren puff heb vanacht geen oog dicht gedaan
net nog ff op romy gereden wat liep die zich druk te maken zeg
heb 15 min gereden ging best wel goed ondaks de pijn in mijn smuil

lirote

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 17:53

weet je al wat chantal

amber2202

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 19:31

rond half 4 kreeg ik 'n belletje van de verkoopmakelaar, hij had maandag wel al antwoord verwacht maar de verkopers waren een serieuse berekening aan het maken of ze het bod konden accepteren, ik zou morgen definitief antwoord ja of nee krijgen..
nou hele last van je af.. je weet iig waar je aan toe bent..
beltie 30min later.. ik heb sneu nieuws..
dus ik ooh ze accepteren niet...
nee wat is het nou...
ZE HALEN DE WONING UIT DE VERKOOP!!
dus ik: WAT ?!?!?
maar de makelaar was net zo verbaast als ik.. het was volgens de verkopers voor hun niet gunstig om hun woning te verkopen belastingtechnisch gezien..
de makelaar had nog nooit van zo'n verhaal gehoord en begreep er ook niets van..
de mensen wilde het over 1 jaar weer opnieuw proberen.. (ze hadden net 2 maanden geleden hun woning opgeknapt speciaal voor de verkoop, en het staat al langer dan 2 jaar te koop ! zo'n achtelijke berekening doe je dan toch eerder of zie ik dat verkeerd ?? :S)
maarjaa.. omdat wij er zo weg van zijn..... hebben we een aankoopmakelaar ingeschakeld (bekende, die heeft m'n zus ook aan 'n huis geholpen) die gaat morgenochtend het eea uitzoeken, kijken of de woning het geld wel waard is blablabla.. en dan willen we het gaan proberen bij de verkopers zelf.. zonder verkoopmakelaar ertussen.. kijken of ze dan happen naar het verhaaltje van de aankoopmakelaar..
dit is onze enige hoop nog.. en anders moeten we de woning echt opgeven..
wat we uiteraard liever niet doen :(
dus het was me een middagje wel zeg.. pfffff
amber ff gelongeerd en nu nog maar even verder werken thuis..
morgen wordt weer een regeldag ben ik bang.. tenzij de aankoopmakelaar direct zegt, dit is het niet waard of dit wordt niks blablabla..
weer afwachten duss..

Aniet je gaat snel met je potten jam ! ;) hihi

AnitaJoeri

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 20:34

wat eenraar verhaal van die makelaar zeg.

amandaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 21:14

Bale chantal, misschien lukt het nog hoop het voor je, wel een heel raar verhaal.
Wil dat klinkt niet fijn hoop dat je gauw geen last meer heb.

Lekker tank bukte gereden was erg braaf