Stal de Groene Meer

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Redlich

Re: Stal de Groene Meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 09:37

aerdenhout1 schreef:
Het paardje dat naar jullie toekomt gaat inderdaad naar een oudlesser. Omdat er zo'n geweldige klik is tussen depony en Femke, en ze ging verhuizen waardoor ze Piccolo niet meer kon rijden, heb ik besloten dat ze hem mag hebben en dichterbij haar nieuwe huis mag stallen. Ik geef niet zomaar een paard weg en stel dan ook eisen waar hij komt te staan, vandaar.

Nu begin ik het verhaal te snappen. Ik vond het al zo gek. Je schreef "als de Groene Meer niet bevalt komt het paard weer gewoon terug naar Aersenhout"
Ik wist dat je daar zelf een stal had.

Kimbaie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-08 15:29

Welkom Aerdenhout en BBreedveld.

@ aerdenhout: wow Wow! ... als ik jouw stal zie, dan snap ik dat je het bij ons een rommeltje vind. Haha! Maar goed als je het vergelijkt met een paar jaar terug wordt het steeds mooier en de staleigenaar is zoals al gezegd continue bezig de stal te verbeteren. Daar gaan gewoon een paar jaar overheen, maar dat zal jij als staleigenaresse als geen ander weten Knipoog

@ BBreedveld: Hoef je niet veel meer te vertellen. Alleen dat de dag-en-nacht paarden nu nog steeds buiten staan (niet voor lang meer waarschijnlijk). Ik ben echt heel blij met het weideseizoen. Bij mijn vorige stal mochten ze na een dag mieser het land niet meer op totdat het droog was. Rolleyes

Mag ik vragen met welke stal je twijfelt? Zal de stal niet afkraken Bloos

DesireeK

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 16:11

Er staan er op het moment niet veel meer buiten... bij de merries geloof ik nog 3 en de bij de ruinen 2 en dan de drie Ukkies waaronder Bax Knipoog

Kimbaie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-08 16:49

Baxter schreef:
Er staan er op het moment niet veel meer buiten... bij de merries geloof ik nog 3 en de bij de ruinen 2 en dan de drie Ukkies waaronder Bax Knipoog

Ik geef daardoor alleen maar aan tot hoelang ze ongeveer buitenstaan. Knipoog

Kimbaie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-08 17:08

Mooi close-upje van mijn Vent:

Afbeelding

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 17:25

de beestjes gaan rond 9 uur in groepen naar buitne en rond 12 uur(soms uitloop tot 1 uur) gaan ze naar binnen en gaan er anderen naar buiten waaronder de ceesjes

taverno

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 18:49

Even nog een aanvulling over het buiten staan in de paddocks,De ruinen van een stalblok gaan bij elkaar naar buiten en de merries van dat stalblok ook.Dus ruinen en merries gaan niet bij elkaar.
Er zijn 4 stalblokken zeg maar dus dat zijn 8 paddocks per dagdeel bezet.

taverno

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 18:51

@BBreedveld,als je `szomers je paard dag en nacht buiten wil hebben scheelt dat aanmerkelijk in de prijs.Deel je die prijs met die van de wintermaanden is het bedrag per maand goedkoper.

taverno

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 18:52

Tence had het vandaag zo warm onder zijn ongevoerde deken dat ik hem maar afgelaten heb vandaag.

taverno

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 18:53

Kim,je hebt een lekker ventje! Haha!

Kimbaie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-08 20:52

taverno schreef:
Kim,je hebt een lekker ventje! Haha!

Pling

DesireeK

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 22:09

Mooie foto Kimbaie *LOL*

Ik bedoelde er ook niks mee hoor... maar viel me gewoon op dat er nog zo weinig dag en nacht paarden buiten stonden Knipoog

karleylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 08:53

taverno schreef:
Tence had het vandaag zo warm onder zijn ongevoerde deken dat ik hem maar afgelaten heb vandaag.

Helooo ben er ook weer eens!

Heb het verschrikkelijk druk met stage en daarna Tjelle dat ik bijna niet meer op de computer ben!

Tjeltje stond gister ook echt zeiknat onder zijn deken! Kan bijna niks met hem doen.. alleen stappen om hem droog te krijgen...
Helaas moet ik hem denk ik toch gaan scheren.....

Redlich

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 09:15

Hé Karleylover!
Het is ook ineens weer ander weer geworden. Dan is een deken overdag weer ff te warm.
We krijgen weer een mooi weekend.
Kun je de deken dan nog niet een paar dagen af laten?
De lange haren op zijn nek/hals die krijgt hij toch wel. Daar ligt geen deken op.

Kimbaie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-08 09:21

Je moet het zelf weten lisanne, maar zou hem oook lekker aflaten. Het is warm zat als hij naar buiten gaat. Knipoog

Kwam het scheerapparaat nog ophalen?

karleylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 10:42

Nicolien doet Tjelle zijn deken vanmiddag gelukkig af.
Denk dat ik hem dan sowieso aflaat en dan besluit om hem misschien te scheren. Ik kan bijna niks met hem. Laatst even in de bak laten werken, daarna kreeg ik hem niet meer droog!

Dilemmaa.... Verward

Redlich

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 10:57

Ik krijg Malvin na een ritje park ook niet droog. Ik stap hem goed uit en zet hem zonder deken op stal.
Goed koud uitstappen en uit de wind op stal zonder deken. Gelukkig gaat dat al jaren goed.
Alleen als ik in de binnenbak rijd, krijgt Malvin het snel te warm. Dat is het enige nadeel.
Verder is het een voordeel dat je geen gedoe hebt met dekens enzo.

jSophiaF

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 11:26

karleylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 11:57

Het probleem is dat Tjelle zonder deken echt een verschrikkelijk dikke wintervacht aanmaakt, dat er dan helemaal geen land meer mee is te bezeilen. Vorig jaar had Tjelle mét deken net zo'n dikke vacht als Malvin zonder deken. Kan je nagaan als zijn deken af is.
In de binnenbak is Tjelle helemaal niet droog te krijgen en nu de winter in de aantocht is, is het ook niet altijd even goed weer om buiten te kunnen rijden en uit te stappen.
Op mijn vorige stal heb ik Tjelle ook een winter zonder deken laten staan in een soort binnenstal. Met als resultaat dat hij zo'n dikke vacht aan had gemaakt, stond te zweten op stal, en vervolgens ging hoesten...Vandaar dat ik nu al 2 winters Tjelle een deken op heb om zijn vacht tegen te gaan.
Maarja, zijn deken gaat vanmiddag af, het wordt een paar dagen mooi weer. Heb ik nog een paar dagen te gaan om uit te vogelen wat ik doe Tong uitsteken

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 17:14

Onze splash kan geen staldekens op die trekte van z'n lijf af. Poownie heeft totaal nog geen behoefte aan een deken en Tag vind het wel lekker...ik heb een rare combinatie.

Vergete niet dat paarden met een dikke vacht hun eigen dekens( ! ) al ophebben. Het houdt ze warm en droog(mits je niet te vaak rost dan blijven ze waterdicht) en als ze zweten fungeert het als zweetdek ook omdat je in no-time een laagje water op de haren ziet liggen. Zolang ze tochtvrij staan drogen ze vanzelf wel weer.

Tip! pak ene pluk stro en wrijf ze daarmee op en dan vooral de haren niet glad strijken en een hoopje stro op de rug leggen isoleert ook en houdt toch wat tocht van het lijf...ziet er alleen ene beetje raar uit Knipoog

taverno

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 19:05

Tence zat lekker onder het zand vandaag,dat is weer een nadeel als je de deken afdoet.

Zolang de ondervacht niet nat is kan je best een paard nat op stal zetten,als hij maar wel goed op adem is.

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 22:22

precies! al spring ik nog steeds een gat in de lucht dat Pony zo'n dun velletje heeft!

Hou ze tegen hou ze vast! m'n poownies zijn fit bij het leven! Tag gaat weer 1000% beter en gaat morgen weer lekker de paddock in. Flash is weer helemaal fit en vrolijk en Pony? die heeft de hele binnenbak bij elkaar gegalopeerd en gesprongen.
Iemand zin om een keer met de trailer naar het strand te gaan? In de zin van, iemand met een trailer en auto die zin heeft om naar het strand te gaan en mij en Pony mee te nemen? Moet dat beest weer echt een keertje gas laten geven anders is ze straks niet meer te regelen.

taverno

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-08 08:13

Ik heb geen trailer en ook geen auto Haha! En mijn Tencje moet zich voorlopig even rustig houden.

Redlich

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-08 08:47

Hey Lisanne,
Ik wil toch nog iets zeggen over dat gedoe met je dekens. Toen Tjelle bij Marieke stond, had hij ook geen deken op en stond hij dag en nacht op de wei. Je reed toen ook volop. Op de stal daarna is hij een keer gaan hoesten en kreeg van een veearts gelijk de stempel chronisch op. Zonder verder onderzoek in een kliniek ofzo. Natuurlijk ben je dan voorzichtig met Tjelle! Maar om hem nu helemaal in te pakken met dekens en te scheren? Ja, Tjelle had afgelopen winter een dikkere vacht als Malvin. Maar dan wel alleen waar haar geen deken op had. Op zijn hals! Met rijden wordt hij daar dus toch gewoon flink nat. Nu staat hij overdag met deken op stal en staat hij flink te zweten. Ook niet ideaal.

karleylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-08 10:01

Dat is waar bij Marieke stond Tjelle ook zonder deken.
Toen stond hij ook nooit te zweten op stal.
Maar als ik gereden had was hij toen ook zeikesnat.
Gister heb ik een half uurtje in de buitenbak gereden. Tjelle was zeikesnat. Ik heb lang geslenterd over het terrein om hem een beetje droog en kouder te krijgen. Uiteindelijk toch nog wat nat op stal gezet. Gelukkig was hij wel afgekoeld.
Ik wil deze winter lekker door blijven trainen. Wil graag de wedstrijden weer op pakken, les nu volop.
In de binnenbak is hij gewoon niet te rijden, nja niet op temperatuur te krijgen. Ik krijg hem dan ook niet kouder. Hij blijft dan loeiheet. Lijkt me ook niet gezond om dan de kou in te lopen?
Ik vind het een hele moeilijke keuze wat ik nou moet doen. Heb gister zijn deken in ieder geval afgelaten.. hij was niet meer droog te krijgen.. en het wordt in het weekend zo warm..

Ik denk dat het een beetje aftasten is wat het beste is voor hem. Heb tjelle nog nooit helemaal geschoren. Misschien is het een prettige ervaring en doe ik het volgend jaar weer... Is het niks dan zoek ik weer naar een andere oplossing volgend jaar...