schouwse ruiters topic....

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

bokjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 10:36

ja natuurlijk en zelfs al voor juli en aug

6 tm 14 juni Jumping Etten-Leur
20/21 juni eindelijk een weekend rust!
23 juni Avoindspringen de Kroo
27 juni Renesse dressuur
1/2 juli Zeeland Outdoor Springen
4 juli Pavo Cup Vrouwenpolder
11/12 juli Etten Leur springen en dressuur
18 juli De Kroo springen
25/26 juli rust
30/31 juli Jumpin de Weel Nisse
8/9 aug Zomerdagen Roosendaal
15 aug De Kroo
17/21 aug KWPN Paardendagen VION cup

En daarna krijgen de jonkies vakantie, dus word het ff rustig kwa wedstrijden maar komt de volgende jaargang weer naar binnen!

Jow

Re: schouwse ruiters topic....

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 11:33

ik ook zoiets!
jumping etten leur nog nooit geweest eignelijk?? zal me ook eens verdiepen.
6 juni kroo drs
9 juni kroo spr
23 juni kroo spr
27 juni renesse drs + 4tal
1/2 julli zeeland outdoor spr
4/5 juli hipp dgn strijen drs + spr
10/11 juli zeeland outdoor drs
18 juli kroo spr
25/26 juli kamp schap
30-31 juli jump weel
6/9 aug Zomerdagen spr
11/14 aug zomerdagen drs
15 aug spr kroo
22 aug drs kroo

meer heb ik nie gevonden :P

daarna hou ik vakantie denk ik whaha!

bokjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 11:53

Uhhhh waar zijn eigenlijk de kampioenschappen dit jaar? Ik zoek altijd zoveel mogelijk zand wedstrijd om dat ik altijd schroeven moet draaien! en daarnaast een beetje grote wedstrijden zodat er ook 4-jarige competitie zijn.
Laatst bijgewerkt door bokjes op 05-05-09 11:54, in het totaal 1 keer bewerkt

bokjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 11:53

bokjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 11:55

Jow

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 12:15

ow ga zo de sites eens bekijken!!

kampschappen, uuhmm `s heer abtskerke?? of nisse?? kweet eigenlijk nie

juf_esther

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 21:26

drukke programma's dames! succes met de voorbereidingen!

Jow, hoorde dat je alweer van je haflinger af bent? Jammer dat de verkoop van de pony niet door ging. Hoorde het van Trudy (schoonzus)

Afgelopen zondag een duinrit gemaakt bij manege Grol, want mijn zusje wilde graag een keer een buitenrit maken... Lachen hoor, tussen allemaal mensen in korte broek die echt nog nooit op een paard gezeten hadden. Maar Juul vond 't prachtig ook al schoot haar ponytje er even lekker vandoor...

irise456

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 21:28

lijk me pijnlijk kortebroek paardrijden :P
Ik ga zondag met me tante samen een strandrit maken :D

juf_esther

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 21:35

Leuk, wil ik binnenkort ook een keer gaan doen. Vond het alleen wel een beetje tegenvallen op Grol. Aardige begeleiding, maar verder vond ik 't niet echt super. 't Was ook wel erg druk.

irise456

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 21:37

ja druk is het wel
Daarom ga ik samen met me tante zonder begeleiding dus met zijn tweeen
Zij had daar wat paarden staan en daar ook gekocht dus ze kent daar de mensen dus mogen we dan wat paarden meenemen voor een buitenrit

Jow

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 21:54

esther, begreep dat ze t nog ff gingen proberen?

juf_esther

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 22:00

Jow schreef:
esther, begreep dat ze t nog ff gingen proberen?

O, dat weet ik verder niet hoor, hoorde Trudy over een haflinger jaarling bij jou dus ik zei zo van he, die probeerde ze ook al aan mij te verkopen :-)

Maar verders weet ik er dus niks van hoor, begreep van Trudy dat ze die pony te jong vonden oid?

shan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 22:17

juf_esther schreef:
Leuk, wil ik binnenkort ook een keer gaan doen. Vond het alleen wel een beetje tegenvallen op Grol. Aardige begeleiding, maar verder vond ik 't niet echt super. 't Was ook wel erg druk.

Misschien handiger om als je hier toch woont om niet midden in de vakantie te gaan.
Dan is het bij de C1000 ook niet leuk, midden op de dag. :D

Wat viel je precies tegen, behalve de drukte?

juf_esther

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 22:27

shan schreef:
Misschien handiger om als je hier toch woont om niet midden in de vakantie te gaan.
Dan is het bij de C1000 ook niet leuk, midden op de dag. :D

Wat viel je precies tegen, behalve de drukte?

Daar heb je wel gelijk in, had ik ook al een beetje bedacht!

Wat er tegenviel waren toch wel de paarden die ik erg mager vond, zeker nu het seizoen nog moet beginnen, maar verder zagen ze er wel goed uit. Ik bood aan om mijn paard zelf af te zadelen maar werd uit m'n handen getrokken, wij zijn wat gaan drinken en kwamen drie kwartier later terug en toen stond dat paard met zadel op (snap ik wel) en hoofdstel in, been door een teugel, in de stal. Toen heb ik het hoofdstel toch maar even uitgedaan. Het meisje dat voorop ging, reed op een mini ponytje, zonder zadel. Op zich wel erg leuk en ik ga ook zeker nog eens terug, maar gewoon anders dan ik gewend ben. Voor m'n zusje ook, die gewend is lekker te tutten enz, beetje borstelen en zelf opzadelen, en nu werd ze gewoon hup, op een pony geplant. Ik snap dat heel goed hoor, het kan waarschijnlijk niet anders.

shan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 22:40

Met die grote ritten in de drukke tijd kan het idd niet anders.
Je wilt niet weten welke riempjes mensen allemaal losmaken (of juist niet) als ze een hoofdstel af moeten doen. :D
En als je al die mensen ook nog moet leren een paard op en af te zadelen....... dan komt het echt niet goed.

Maar onze vaste leskindertjes kunnen gewoon lekker hun gang gaan met tuttelen en poetsen e.d. als ze daar tenminste zin in hebben.
Natuurlijk mogen die zelf op zadelen als ze dit eenmaal kunnen en hun eigen pony van stal halen.

Wat mij erg tegenvalt tegenwoordig is dat er maar zo weinig kinderen zijn die dit leuk vinden.
Ze zijn vaak net op tijd voor de les.
Het is wel zo makkelijk, paard wordt gezadeld en aangegeven en na de les weer aangepakt.

De echte fanatieke meiden haal je er zo uit! ;)

juf_esther

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 22:44

Ja, als je het zo bekijkt snap ik het allemaal wel. Heb bewondering hoor, voor die paarden, die werken gewoon heel hard!

En inderdaad, er zijn kinderen bij die 5 minuten voor de les begint pas aankomen, gauw zadel erop en rijden... kan ik me niks bij voorstellen, maar ze zitten er inderdaad tussen!

shan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 22:49

Ja ze werken zeker hard, gelukkig gaat dit niet het hele jaar zo door.

Het is misschien maar een week of 15 per jaar, waarvan het misschien 4 weken topdrukte, gelukkig hebben ze de rest van het jaar om weer bij te komen want dan doen ze juist weer veel minder dan een gemiddeld manegepaard.
We proberen als personeel zijnde natuurlijk zoveel mogelijk het werk eerlijk te verdelen, maar die topdrukte blijft, voor ons ook niet altijd even makkelijk hoor, blij als het weer even rustig is voor die dieren.
Ik doe het met de lessen ook altijd duidelijk rustiger aan, vaker even stappen tussendoor, langer losstappen en langer uitstappen, iedereen weet dat ook van mij en men vindt het natuurlijk prima.
Ik zou veel liever zien dat het allemaal een beetje gespreidt zou zijn, maarja.... hier is het nu eenmaal niet anders.

Jow

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 08:41

heb ook altijd diep respect voor joyce met de manegelessen en heel veel (soms irritante) kinderen

juf_esther

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 09:03

Heb zowiezo respect voor iedereen die lesgeeft! Als ik soms zit te kijken, sommigen leren het nooit... En dan hebben de instructrices vaak engelengeduld. Maar vooral omdat er soms lang achter elkaar wordt lesgegeven, op woensdagmiddag bijvoorbeeld. En dan moet je laatste les nog net zo gezellig en interessant zijn als je eerste!

Heb er ook niet elke dag zin in maar op een of andere manier vind ik het lesgeven (op school dan) zo leuk dat ik na een uurtje al weer vergeten ben dat ik er 's morgens niet echt zin in had!

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 12:02

Ik kan daar ook nooit bij hoor...
Zat zelf op dinsdagavond wel lekker, enthousiaste Santoucha, mensen die ook wat wilden leren.
Snap niet dat je voldoening haalt uit iedere week een uurtje zitten. :n En ik snap al helemaal niet dat je als instructrice dan niet knettergek word, je word toch instructrice om mensen iets te leren! 8)7

Jow

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 12:16

je word ook weleens gek....

zeurende pubers die niet willen galopperen bijvoorbeeld ;)

Yavanna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-09 12:50

Of zeurende pubers die dan weer ongesteld zijn, dan weer slecht geslapen hebben, dan weer dit, dan weer dat.. jeetje toen ik zo jong was, zat ik bijna iedere dag bij paarden, tenminste zo vaak ik kon...

shan

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 13:55

Je hebt er idd wel eens vervelende kinderen bij, maar het gros is gelukkig wel heel leuk en dat maakt weer alles goed hoor. ;)

juf_esther

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 15:42

Heb vanmiddag weer ontzettend genoten van m'n zus die voor de derde keer in galop mocht. Enorme big smile op d'r gezicht...

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 10:10

Jow schreef:
je word ook weleens gek....

zeurende pubers die niet willen galopperen bijvoorbeeld ;)

Of zeurende pubers die last van hun arm hebben hé, of die nog niet eens zelf hun paard aan de teugel krijgen. }>

(Op Misty wil ik best galoperen hoor. K'had gister wel uren door kunnen gaan!) :Y)