Wie rijden er carrousel?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

winnietje3

Re: Wie rijden er carrousel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 12:50

Ik rij ook bij assendelft, Manege Liethorp de Vrijdaggroep. Het zal me benieuwen hoe het gaat, we hebben er het afgelopen jaar een hoop nieuwe paarden bij gekregen dus die zijn nog niet volledig ingwerkt in de carrousel om het zo maar te noemen :P

Gass

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 15:48

Toch nog ietwat verrassende uitslag in Nieuwe Wetering!

Maandag ga ik ook naar Assendelft, al hoeven wij daar niet te starten, wij hoeven in Houten pas te starten, en meteen de week daarop het NK in Bergschenhoek. We moeten meteen als eerste starten met het NK!

Het "probleem" met nieuwe paarden hebben wij ook, zijn echt een hoop nieuwe paarden bijgekomen de laatste paar weken!

Imago01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 15:50

Fair schreef:

Positief of juist negatief? Ik heb helaas niet kunnen kijken en vergelijken aangezien wij zelfs als laatsten moesten starten (overigens wel wat lastig want de hoefslag was door de vorige groepen al helemaal ingesleten, dus de hoeken doorrijden ging wel maar wel irritant rijden met heuveltje op-heuveltje af).

Ik hoorde wel dat er bij de meesten wel wat fouten gemaakt werden etc. Maar ja, wat er dan weer van waar is...

Imago01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 15:53

En ook wij hebben het nieuwe paarden probleem. Helaas hebben we ook van 2 paarden afscheid moeten nemen, die waren niet in orde. Alleen is het blijkbaar erg lastig om aan brave manegepaarden te komen, ze zijn gewoon niet te vinden (?!).
En een ander paard heeft een rake tik gekregen tijdens de training en die is gelijk als de dood en durft naast geen enkele meer…dus die hebben we maar thuisgelaten afgelopen zondag.

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 15:55

En eventueel een eigen paard met bijbehorende ruiter?

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 16:15

Dr waren bij ons (HCK) niet veel eigen ruiters die er met eigen paard tussen gingen rijden aangezien er nog wel is een trap hier en daar wordt uit gedeeld..

Gass

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 16:18

Nou ben ik het wel eens over de nummer 1 en 2, die waren wel erg goed! Maar verder had ik in mijn hoofd een iets andere uitslag. :)

En er werden inderdaad in elke proef wel fouten gemaakt, het viel me op dat er veel paarden in de staak gingen, dus ik houd mijn hart echt vast voor onze wedstrijd!

Bij jullie (steenen kamer) vroegen wij ons wel af wat er nou aan het begin gebeurde, was het nou een ruiterfout, of zat Michel eventjes ergens anders?
Vond dat jullie wel steeds beter gingen rijden in de proef! Blijf zo doorgaan dus! Ik kom sowieso kijken op het NK.

Wij hebben ook afscheid moeten nemen van 2 paarden, vrij onverwachts, maar bij hebben nu in minder dan 2 weken tijd 5 nieuwe paarden, waarvan er nu 3 waarschijnlijk meegaan met de carrousel, en nog een ander paard wat nog nooit meegeweest is op wedstrijd, en van zichzelf wel erg kijkerig is. Zoals het er nu uitziet ga ik op dat paard als die meegaat. :P

anne_joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 16:28

Fair schreef:

Maandag ga ik ook naar Assendelft, al hoeven wij daar niet te starten, wij hoeven in Houten pas te starten, en meteen de week daarop het NK in Bergschenhoek. We moeten meteen als eerste starten met het NK!

Het "probleem" met nieuwe paarden hebben wij ook, zijn echt een hoop nieuwe paarden bijgekomen de laatste paar weken!

Leuk, dan moet ik in Houten tegen jou. Bij welke groep rij jij?
Ik bij Zilfia's Hoeve Jeugd. Wij moeten gelukkig pas als laatste. Kunnen we rustig aandoen.

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 16:32

ik heb eerlijk gezegd geen idee als hoeveelste wij op t nk moeten starten.
maakt me ook niet zo heel veel uit.

Ik rij lekkerder als eerste omdat er dan gewoon nog niet zoveel publiek is (en t paard wat ik rij ziet overal spoken en al helemaal als ik zelf ook nog eens zenuwachtig ben dus vandaar dat ik weinig publiek wel lekker vind). bovendien heb je het dan 'gehad' en kun je de rest van de dag lekker relaxen en naar andere groepen kijken

anne_joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 16:34

Ja dat is ook wel zo. Wij hebben nu alleen al iets van 3 jaar achter elkaar als eerste gereden. Nu mag onze paarden groep dus weer een keer als eerste. Eigenlijk was het altijd zo dat we het elk jaar om wisselden. Dan kan je het ene jaar uitslapen en het andere jaar weer lekker vroeg op de manege zijn :P

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 16:37

vorig jaar nk moesten we ook als 2e oid..
was niet eens zo ver rijden maar geloof dat we al om 5 uur op stal waren. 'opa' (vader van de eigenaar) vond het erg gezellig toen! hij was toch altijd al zo vroeg op om te voeren ed..

anne_joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 16:43

Haha ja als je dan toch al wakker bent is het wel gezellig. Ik kan alleen niet zo goed tegen vroeg opstaan :P. Vorig jaar moesten wij ook een keer heel vroeg op de manege zijn. Toen zat iedereen in de kantine aan de koffie en de meesten liepen er niet echt wakker bij. Mijn trainer kon je toen ook beter niet aanspreken. :+

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 16:44

haha ja ik was ook blij dat mn paard toen alles netjes had gelaten... was ook behoorlijk duf!

anne_joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 16:46

Ja dat is dan echt heerlijk. Dan hoef je tenminste niet zo veel meer te doen. Mijn pony houdt zich ook altijd netjes. Soms moet ik één vlechtje overnieuw doen, maar dat is ook niet erg.

Majanga

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 16:48

Anne wij moeten om 10.45 inrijden en om 11.10 in de hoofdring.
We zijn gelijk na de pauze dus denk dat er dan juist veel mensen zitten te kijken.
Hoop dat Fur zich dan een beetje wil gedragen :P

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 16:49

paard wat ik nu rij wordt alleen heel erg gestressed oid zodra je begint met wassen en vlechten.
ze mest om de 5 minuten en vorige keer op de veewagen zat ze ook helemaal onder (dan wil je echt die staartbandage er niet afhalen, gatverdamme). staart vlecht was aan de bovenkant ook helemaal deruit geschuurd maar hadden geen tijd meer om m opnieuw te doen.
best frustrerend. paard gaat brandschoon en netjes gevlochten de wagen op en komt er als een smeerpoets weer af..

Majanga

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 16:52

Nou Tut haar staartvlecht gaat er op de dag zelf pas in, anders mogen ze het weer 2x vlechten.
Ze staat op stal altijd met haar kont tegen de voerbak geparkeerd en daar kan een staartvlecht niet zo goed tegen haha.
Heb er wel weer heel veel zin in, nog een paar weken en dan is het alweer zo ver ;)

Gass

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 17:00

Hihi als wij vroeg moeten (en dat is echt vaak zo geweest) dan gaat de muziek gewoon heel hard aan in de kantine en de koffie wordt gewoon iets sterker gemaakt! :D En er wonen toch geen mensen in de directe omgeving.

En ik rijd in de Junior Carrouselgroep van Manege Vreehorst, en we moeten om een uur of 3 in Houten geloof ik. De andere groep moet om een uur of 12.

anne_joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 17:03

Haha bij ons ook.
@Majanga: De eerste groep na de pauze moet om 14.00 uur starten. Dus dan moet je voor de pauze. :P
Oke leuk! Jullie moeten om 14.25 uur losrijden 14.50 uur proef ;)

Majanga

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 17:04

anne_joy schreef:
Haha bij ons ook.
@Majanga: De eerste groep na de pauze moet om 14.00 uur starten. Dus dan moet je voor de pauze. :P

Ik had het over ons NK ;)

Rachelle302

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 17:18

Wij hebben ook heel wat nieuwe paarden meelopen! Zondag hadden we 4 nieuwe paarden mee op wedstrijd, tjah, dat ging dus niet helemaal lekker! 11 april nog in Houten starten, en dan eind mei NK in houten, dus hoop dat ze 't dan helemaal goed doen! :)

anne_joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 17:20

Majanga schreef:
anne_joy schreef:
Haha bij ons ook.

Ik had het over ons NK ;)

Oh oke. Dan snap ik het :+

winnietje3

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 18:28

Imago01 schreef:
En ook wij hebben het nieuwe paarden probleem. Helaas hebben we ook van 2 paarden afscheid moeten nemen, die waren niet in orde. Alleen is het blijkbaar erg lastig om aan brave manegepaarden te komen, ze zijn gewoon niet te vinden (?!).
En een ander paard heeft een rake tik gekregen tijdens de training en die is gelijk als de dood en durft naast geen enkele meer…dus die hebben we maar thuisgelaten afgelopen zondag.

Ja in het begin werden er ook een paar klappen uitgedeeld, geloof van de week ook nog. ff goede combinaties en volgorde vinden.. Beetje jammer, opzich zijn de meeste verder wel braaf maar vinden ze het bijvoorbeeld heel moeilijk om langzaam te galloperen ofzo..

Nouja we zien het wel, ik hoop idd ook nog een beetje bij de andere groepen te kunnen kijken, dat is wel zo leuk altijd vind ik. Anders ben je alleen voor jezelf geweest eigenlijk :P Maar meestal gaan we na de proeven gelijk de paarden terug naar huis brengen en tegen de tijd dat je dan weer terug bent... heb je een heleboel groepen gemist

_Natasja_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-10 21:35

Oeh... vandaag demonstratie gegeven tijdens de FNRS wedstrijd, ging best ok. Nog 14 dagen voor het NK.

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 12:36

Majanga schreef:
Anne wij moeten om 10.45 inrijden en om 11.10 in de hoofdring.
We zijn gelijk na de pauze dus denk dat er dan juist veel mensen zitten te kijken.
Hoop dat Fur zich dan een beetje wil gedragen :P

haha ja dat hoop ik ook, al vond ik de tribune bij waarland al een hele overwinning (vooral voor mezelf haha, vind dat ding doodeng ^^)