Leeuwarder Manege stopt met (losse) lessen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

RianneH

Re: Leeuwarder Manege stopt met (losse) lessen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-07 18:38

Hmm, oke...
Ik heb ook een tijdje bij hem gelest, maar was blij dat ik weer bij Mariska terecht kon uiteindelijk Haha!
Moet wel zeggen dat Dennis wel weet waar hij het over heeft en zelf ook echt goed kan rijden, maar ik vond hem in ed manegelessen te onverschilling. Maar eerlijk is eerlijk, ook hij is goed veranderd door het leasen en ik denk dat je nu ook echt goed les van hem kan krijgen..
Hoe ging je les vrijdag?

Sandra91

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-07 18:47

Rijden ging vrijdag goed vooral na de galop is ze altijd lekker ontspannen en loopt ze mooi naar beneden.
Ze was wel heel fris maar dat waren meer paarden verder ging het echt heel goed.

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-07 18:49

Heel erg mooi!! Haha!
En ben jij iemand die al ambities heeft voor later in dit lease-jaar? Of wacht je af hoe het komt? Knipoog

Lied

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-07 20:26

Haha, tuurlijk heb ik het goed uitgelegd:D We hebben niks tegen de leasers, maar vinden het gewoon jammer dat wij niet meer kunnen rijden en zijn daarom zo bemoeierig:P

Maare.. Rianne.. Pepe stond altijd in de box waar Redondo vroeger in stond. De allerlaatste box van de lange stallen kant. Weet je dan welke ik bedoel? Pepe was een heel mooi groot paard:D Echt super! Maar is denk ik niet heel erg bekend. Die stond op stal toen ik achter de bar stond, denk nu 2 jaar geleden ongeveer. En Zwanet ging toen geloof ik verhuizen naar een huis met stallen en toen heeft ze Pepe meegenomen. Dat ponytje waar Kevin nu op rijd, die komt bij haar vandaan. En idd Quintos heeft daar ook een tijdje als gezelschapspony gestaan. Maar ik geloof dat die ook weer terug is naar zn oude eigenaar.

@ Hatsikidildo:
Dennis geeft op zich prima les hoor, maar ik vind het idd niet nodig een martingaal bij Dironja om te doen. Daar heeft hij weer niet gelijk in. Dat helpt weer niet het probleem bij dironja. Dan kan je haar misschien beter tegenhouden, maar daar krijg je haar niet ontspannen van. Echt goed om te horen dat je Dironja wel tijdens de vrije uurtjes lekker ontspannen hebt lopen. Dat is het belangrijkste! Helemaal bij Dironja. Dan kan je ook alles van haar vragen!!:D Het is bij haar ook wel belangrijk dat je af en toe wel streng bent en op je buitenteugel terug neemt. Anders gaat ze vluchten. Maar dat heb je waarschijnlijk al gemerkt:) En wanneer je ook nog je zit gebruikt om harder en zachter te gaan, dan heb je haar binnen no time relaxed. Het is misschien ook es een idee om bij Marisca te gaan rijden. Die kan je miss wat beter daarbij helpen. Maar ja.. als je altijd al van Dennis les hebt gehad, dan ga je ook niet zo snel naar een ander. Ik heb van zowel Dennis, als Marisca les gehad en ik vind dat Marisca meer kijkt naar het paard zelf en daar de beste methode voor gebruikt. Misschien een idee. Maar ik vind het wel al super dat je geen martingaal om doet!

Judith rijd idd op de marisca manier:) Dat doen alle leasers op Aranka en ik wil niet veel zeggen, maar je ziet dat het echt zn vruchten afwerpt! Aranka is veel ontspannender en veel losser.

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-07 22:22

lydiakampman schreef:
Judith rijd idd op de marisca manier:) Dat doen alle leasers op Aranka en ik wil niet veel zeggen, maar je ziet dat het echt zn vruchten afwerpt! Aranka is veel ontspannender en veel losser.

Vind ik ook, en ze kijkt ook blijer.. Oortjes er goed op!
Ze hebben nog een lange weg te gaan, maar ik heb Aranka al een paar jaar niet meer zo goed zien lopen Haha!

Sence

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-07 22:28

Ik vind dat alle leasers van Aranka goed bij haar passen, en Aranka ''begrijpen''. Geen één van hun heeft zeg maar haast, ze bouwen het zo netjes op en hebben erg veel geduld.

Lied

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-07 09:50

Ja precies! En dat is ook precies wat aranka nodig heeft! Gewoon heel veel geduld, maar wel consequent blijven. En je ziet het: Het werkt!:D Dat vind ik wel heel gaaf om te zien hoor:D:D

sheilarianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-07 10:48

JuuLePuuL schreef:
Niet raar bedoeld hoor, maar ik denk dat je weinig kans hebt dat je gratis Jasmijn mag rijden... Dan zou ik ook wel Wapper willen bijrijden, maar daar vraagt ie echt geld voor, das Wilfred, puur zakenman en handelaar...

ik weet best dat wilfredeen zakenman is! maar kijk, Nasmijn moet er elke dag uit anders word ze chaggie! dat was bij de oude eigenaar (waar ik haar verzorgde) ook zow!

Doordat nasmijn zo chaggie is heeft ze ook niet egt mensen die haar daardoor willen leasen omdat ze afschrikken van haar karakter(wat ze normaal niet is!) enne ik denk dat als ik nasmijn rijd totdat er een leaser voor haar is dat wilfred dan ook sneller een leaser kan krijgen voor haar omdat ze dan op stal een rustiger kaakter heeft en niet zo snel chaggie is!

JuuLePuuL

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-07 10:57

Wow, wat een verhalen ineens, moet helemaal bijlezen!

Doe ik wel ff als ik tijd heb!

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-07 12:24

Ik weet welke box je bedoeld.. En kan me nog vaag een groot paard herinneren, maar de eigenaar absoluut niet Lachen
Zo, wat was Redondo een mooi paard zeg! Was als pennymeisje helemaal verliefd op die stoere hengst met die lange manen Haha!
Ik weet nog wel dat hij op een of andere manier zijn hoef tussen de stal en het gangpad had gekregen en vast stond. Mariska, Ria enz. er allemaal bij en hij stond daar rustig terwijl zij aan zijn voet zaten, maf beest.
Yvonne reed hem toch ook op wedstrijden? Ik heb bij haar broertje in de klas gezeten Knipoog

JuuLePuuL

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-07 13:07

Ik heb nog wel eens op redondo gereden, Melinda, eigenaar, is verhuisd naar Rijperkerk en daar hielp ik met een fries beleren en reed ook wel eens op andere paarden, heb op redondo wel eens de passage mogen ervaren...Stoer paard maar ook heftig...ik ben er een keer bijgeweest dat hij vast zat in de trailer met zn been over een stang, nou toen was hij niet rustig, was een eng moment!

Ik ben ook heel lang bevriend geweest met Yvonne, reed zij hem op wedstrijden? Kan ik me niet herinneren maar dat kan best Lachen

JuuLePuuL

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-07 13:09

Schijnt idd dat wapper niet vaak wordt gereden, dus ik wil niet weten wat een energie dat paard dan opbouwt, dan komt het er op een gegeven moment ook echt uit, en niet zuinig ook...heb dat al vaak mogen ervaren... zodra mijn energie en die van wapper allebei erg hoog waren dan kwamen de bokken... met grondwerk heb ik met wapper tijdens een les zo een band gehad... ik hoefde mijn eigen energie maar zo laag te houden, ook mn lichaamstaal rustig houden en wapper stond vanuit galop stil... machtig was dat!

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-07 13:11

Wow, gaaf!
Heerlijk is dat!

JuuLePuuL

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-07 13:15

Ja, echt super was dat! Hoe je je eigen energie zo op dat paard kan over brengen!

Jammer dat ik op een gegeven moment mn vertrouwen in haar ben verloren... Ach gut

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-07 13:21

Hmm, je bent er toen toch zo heftig van afgevallen?
Vriendin van mij haalde een les in bij jullie op Lodewijk.. Ik heb echt nog nooit een paard zo hoog zien bokken! Waarom gebeurde dat eigenlijk?

JuuLePuuL

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-07 13:26

owkee, was je erbij dan? Lachen Was idd erg hoog!

Marisca en ik hebben allebei onze vraagtekens gehad bij die bok en een paar maanden later hadden we de oplossing... Na de les moest ik mijn paard overgeven aan een ander en liep evennaar een vriendin van mij ndie op wapper reed, zodra ik in de buurt kwam, begon wapper zo voorwaarts te lopen, ik denk oke, hoe kan dat nou, ik nam weer afstand en wapper werd weer rustig, ik liep er weer heen en weer ging wapper voorwaarts, ik was als het ware de drijver van de combinatie. Dit is ook het geval geweest toen met die hoge bok, wapper bokte altijd wel, maar zo hoog had ik het nog nooit gehad en kon deze echt niet uitzitten. Tijdens die les is schijnbaar mijn enegrie zo hoog geweest dat wapper daar op die manier op reageerde! Tijdens de grondwerk les van een tijdje geleden kwamen we dit weer tegen en het sis eigenlijk een heel mooiiets dat je zo kunt communiceren met je paard. Marisca vond het ook zo geweldig!

Jammer dat het vertrouwen deels weg was, ik kon alles met haar, superpaard!

Lied

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-07 14:18

sheilarianne schreef:
JuuLePuuL schreef:
Niet raar bedoeld hoor, maar ik denk dat je weinig kans hebt dat je gratis Jasmijn mag rijden... Dan zou ik ook wel Wapper willen bijrijden, maar daar vraagt ie echt geld voor, das Wilfred, puur zakenman en handelaar...

ik weet best dat wilfredeen zakenman is! maar kijk, Nasmijn moet er elke dag uit anders word ze chaggie! dat was bij de oude eigenaar (waar ik haar verzorgde) ook zow!

Doordat nasmijn zo chaggie is heeft ze ook niet egt mensen die haar daardoor willen leasen omdat ze afschrikken van haar karakter(wat ze normaal niet is!) enne ik denk dat als ik nasmijn rijd totdat er een leaser voor haar is dat wilfred dan ook sneller een leaser kan krijgen voor haar omdat ze dan op stal een rustiger kaakter heeft en niet zo snel chaggie is!

Ja, dat snappen we best idd. Maar net als Juul zegt.. ook al zeg je dit allemaal tegen wilfred, het is en blijft een zakenman en weinig kans dat je er voor niks op mag rijden.

Lied

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-07 14:20

Redondo was echt gaaf om te zien ja, maar wel heftig!:P Ik weet niet of Yvonne er op reed eigenlijk. Kan best wel. Maar je had toch altijd zon ander meisje die Redondo altijd reed. Djoeke heette zij toch? Meisje met krullen. Das trouwens al lang geleden zeg!!

JuuLePuuL

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-07 14:33

Ja Djoeke van Dijk was dat! Die reed ook wedstrijden met hem!

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-07 14:35

Owh,.. hmm dan heb ik me waarschijnlijk vergist.. maar het is idd al weer een tijdje terug. Toen reed ik nog op woensdag en dat is al weer acht jaar terug ofzo..

JuuLePuuL

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-07 14:37

En trouwens, Jasmijn schrikt mij niet afmet haar karakter, ben wel erger gewend en welk paard wordt niet chagarijnig als ie er niet uit komt? Das bij elk paard wel zo... Lachen

Wilfred blijft idd een zakenman, maar misschien heb je geluk! Dan is het natuurlijk heel leuk!

Lied

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-07 14:38

Ja idd! Die weet ik zeker. Van Yvonne weet ik het eigenlijk niet. Kan me wel vaag zoiets herinneren, maar niet echt.

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-07 15:05

Sandra91

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-07 15:40

Yvonne reed volgens mij wel op Redondo ik kan me wel iets ervan herinneren ik vond het zo'n mooi paard om te zijn maar soms wel een beetje gemeen Tong uitsteken.
Op zondag helpen er altijd twee meisjes die mesten de stallen uit strooien het stro op omdat ze dat doen mogen ze op zondag altijd even een uurtje rijden op Wapper omdat ze dus niet vaak gereden wordt Jasmijn want die moet gereden worden en Toledo die moet ook gereden worden dat vind ik wel een goeie zaak dus ze krijgen wel wat beweging en ze komen er volgens mij wel elke dag uit wel jammer dat ze nu nog niet vaker gereden worden.

Sandra91

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-07 15:40

Haha!.