Deel 7 staat er gespreid voor, MD meiden zetten door!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Lay

Re: Deel 7 staat er gespreid voor, MD meiden zetten door!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-11 05:28

Gister rusrig ritje gemaakt met Soof en Marjo richting t meertje... Wys ging er zo.in, sieb was redelijk makkelijk te vertuigen.... Maar lay wilde echt niet, is er in geduwd door sieb... En er dus niet meeer uit te krijgen! Gek paard, heeft onwijs met der voorbenen staan slaan, wat dus mooie spetterende effecten had haha echt heel grappig, ze was niet te stoppen, zadel afgedaan en hoppa rollen maar..! :P haha
Was erg leuk! Volgende x er op en zwemmen!

Marjo_Wystan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 05:48

jaaaa! Vond het echt heel leuk! Volgende keer idd weer een stukje verder, wys wilde wel, maar ik niet!

AnitaJoeri

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 06:58

guten morgen
nu al 20 graden en natuurlijk stralende zon.

Ook vandaag ga ik niks doen, alleen komen om 5 uur vanmiddag de buurvrouwen en gaan we aardbeien plukken, kan ik weer jam maken.

Hoop dat jullie nog even met de peerden kunnen zwemmen.
Joepi zwom altijd heel graag met mij of Aman, echt zwemmen.
Met zulk weer is dat heerlijk.

HGeb mijn jongens net uit de wei, waar de eerste 20 horzels alweer op mijn paarden zaten.Ik heb echt nog nooit zulke grote hoeveelheden horzels gezien.

Jetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 08:14

Getver, horzels en dazen....ze steken zo gemeen! Storm had er ook een paar op hem zitten, ook op zijn hoofd. Hij snapt wel dat ik ze voor hem vermoord.....mag hem dus zo een klapje geven als er een prikbeest zit. Had niet verwacht dat ie dat zou toelaten, dacht dat ie wel een ' schriksprongetje' zou nemen. Is ie toch minder blond dan ik dacht.

amandaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 08:21

Morge hink die storm tank wordt ook gestoken en krijgt dan bulten nou zon is er niet elleeen heel domkere wolken en je hoort de onweer. Leuk is het zwemmen hè tank loopt er zo in maar ik moet hem eerst overtuigen dat hij het zand zo op kan maar het water bi dut hij niet eng raar paard

Jetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 08:55

Het regent een beetje....van die dikke druppels en het rommelt in de lucht. Een voorbode van wat we gaan krijgen. Hoor net dat de paarden zijn binnengehaald. Dat gebeurt niet zo snel bij ons op stal, dus het zal zeer slecht weer worden!

AnitaJoeri

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 09:02

ze zeggen dat er na die paar buien bij jullie het weer opklaart en dan eind middag of avond pas het echte noodweer komt.

normaal is het hier warmer dan bij jullie maar geloof dat het nu bij jullie warmer is hihi.
Lig wel in de zon

lirote

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 09:08

nou hier onweerd het als een gek
moet straks naar de tandarts pff

amandaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 09:10

Ik haal tank ook heel vroeg binnen ga vanmiddag al wil hem voor het echte noodweer binnen hebben

Jetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 10:08

Ik hoop dat het tussendoor even beter wordt...kan ik nog wat met Storm gaan doen. Het regent, het geflits en geknal is weg.....

Jetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 10:12

En daar gaat ie (on)weer! Flits rommeldebom!

MarlisJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 10:43

Nu schijnt het zonnetje weer hier meiden. Raar weer.

Peeps en Kyra heb ik rond half 10 snel binnen gehaald.
Waren ze het niet mee eens, tijdens het vullen van de waterbak liepen ze zo de stal uit beide haha. Peep rond de boerderij en kyra konden we nog vasthouden aan der borst en kont. Peep kwam na 5 minuten weer koekeloeren en liep der stal in. Het heeft hier wel flink geonweert zeg, vond het dood eng er in te moeten fietsen. Moet dalijk weer werken tot kwart over elf en vanavond laat nog fietsen naar huis dus laat het noodweer mar weg.

Leuk te lezen dat de paardjes lekker het meer in gaan. :)

Pres mooi buikje, je ziet er goed uit. :)

lirote

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 11:03

zo tes en lil staan ook binnen nu snel naar de tand arts romeo en de pup stonden al binnen ga ik na de tandarts heen
druk druk druk
kan die meiden echt niet los laten moeilijk hoor
zie ze nog eens terug komen (ik ben gewoon een watje

sybje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 12:11

Ik zit nog steeds te twijfelen over het binnen halen van Syb en Laytje maar als ik het zo lees ga ik ze toch maar even binnen zetten... Ik dacht het is benauwd en een buitje is wel lekker maar het koelt in stal natuurlijk ook af als het regent.

Misschien dat ik ze toch binnen haal.

sybje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 12:14

amandaaa schreef:
Ik haal tank ook heel vroeg binnen ga vanmiddag al wil hem voor het echte noodweer binnen hebben

Geen meertje voor ons haha Wel een spectakel om in het meertje te gaan staan met onweer.. Maar ik sla vanavond ff over :=

amandaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 12:17

hihi inderd :D gaan we maar niet doen

amber2202

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 13:10

de makelaar heeft nog niet gebelddd !! :(

Ireen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 14:03

Ik heb de hele ochtend op stal gestaan met een paar stalgenootjes en onze paardjes, maar het ging alleen maar waaien er vielen een paar druppels en we hoorden wat rommelen, nu is het weer gewoon zonnig en erg benauwd. Paardjes dus weer op het land.. hopelijk valt het mee vanavond en vannacht.

AnitaJoeri

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 14:24

Ireen_ schreef:
Ik heb de hele ochtend op stal gestaan met een paar stalgenootjes en onze paardjes, maar het ging alleen maar waaien er vielen een paar druppels en we hoorden wat rommelen, nu is het weer gewoon zonnig en erg benauwd. Paardjes dus weer op het land.. hopelijk valt het mee vanavond en vannacht.

ze voorspellen juist voor vanavond en vannacht heel zwaar weer.
vanochtend was de voorspelling dat het niet zo erg zou zijn.
hier hebben we trouwens nog steeds alleen maar zon.

Alles goed met jou en Jade?

AnitaJoeri

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 14:28

ANWB waarschuwt voor zware spits DEN HAAG - De ANWB adviseert mensen om dinsdagmiddag eerder weg te gaan vanwege de te verwachten slechte weersomstandigheden. De verkeersdienst waarschuwde voor een zware avondspits. Dan barsten waarschijnlijk de zwaarste buien los.

.Mensen moeten rekening houden met heel veel water op de weg en zware windstoten. „Motorrijders en auto's met aanhangers en caravans moeten extra oppassen”, aldus een zegsvrouw van de ANWB, die mensen opriep de weerberichten scherp in de gaten te houden.

De woordvoerster zei vooral problemen te voorzien in het westen en zuidwesten van het land. „Daar vallen de meeste buien en is het het drukst op de weg.”

Ireen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 14:44

Ooh bah, vanochtend zou het ergste nog in het oosten zijn voor vanavond en vannacht.
Onweer vindt de stalbaas niet echt een goede reden om je paard naar binnen te halen ´s nachts geloof ik, anders had ik haar zeker binnen gezet :\

Met ons gaat het goed ;) Yade is nog aan het herstellen van haar blessure, volgende week wordt ze weer gescand.

AnitaJoeri

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 15:00

Ireen_ schreef:
Ooh bah, vanochtend zou het ergste nog in het oosten zijn voor vanavond en vannacht.
Onweer vindt de stalbaas niet echt een goede reden om je paard naar binnen te halen ´s nachts geloof ik, anders had ik haar zeker binnen gezet :\

Met ons gaat het goed ;) Yade is nog aan het herstellen van haar blessure, volgende week wordt ze weer gescand.

nou hoop dat de scan deze keer goed is of in iedergeval daqt het een stuk beter is.

Mag je je paard dan niet binnenzetten wanneer jij dat wil dan, ik zou er niet eens een reden voor nodig hebben.

Ik heb de mijne net ff gedouched.
Aiko stond zo te zweten in zijn stal
Heb best koele stallen maar ja het is momenteel 32 graden in de schaduw.

Ik ben zelfs aan het verbranden in mijn zwembadje en ik verbrand nooit, gek hoor.

sybje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 15:02

Ik hoop dat het droog blijft tot 7 uur.. anders ga ik zwemmend naar sybie :=

Zul je straks zien, al die commotie voor niks. Vanavon 1 buitje en we kunnen weer verder hihi

sybje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 15:03

AnitaJoeri schreef:
Ireen_ schreef:

nou hoop dat de scan deze keer goed is of in iedergeval daqt het een stuk beter is.

Mag je je paard dan niet binnenzetten wanneer jij dat wil dan, ik zou er niet eens een reden voor nodig hebben.

Ik heb de mijne net ff gedouched.
Aiko stond zo te zweten in zijn stal
Heb best koele stallen maar ja het is momenteel 32 graden in de schaduw.

Ik ben zelfs aan het verbranden in mijn zwembadje en ik verbrand nooit, gek hoor.

Pas je op dat je geen zonnesteek krijgt met dit weer!

Ireen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 15:17

AnitaJoeri schreef:

Met een hoop gemopper misschien ;) maar daar heb ik geen zin meer in. Ze vinden het onzin, zijn echte boeren.. Maar aan de andere kant heeft binnen staan ook gevaren natuurlijk, het kan in de stallen inslaan en er staan grote bomen. 2 jaar geleden is er een boom in de bak gevallen, die heeft een grote lichtmast helemaal verbogen. Als zoiets op de stal valt leeft je paard ook niet meer. En ze gaan over het algemeen in de paddock staan bij erg slecht weer (ze hebben een stuk paddock aan het land met schaduw, dat is dan weer erg fijn!). De paddock is weer in de buurt van bij de lichtmasten, hoop altijd maar dat dat goede bliksemafleiders zijn..