Stal de Groene Meer

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Redlich

Re: Stal de Groene Meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-08 18:06

ik maak me vandaag meer druk over hoe ik de teer van m'n handen moet krijgen.[/quote]

Heb me laten vertellen dat je je handen met zout moet wassen. Als jij dat nou eens gaat proberen, dan hoor ik graag of het werkt.

taverno

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-08 18:08

Hee,ben je alweer thuis,ik dacht dat je nog in het park zat toern ik weg ging Dees. Tong uitsteken

Redlich

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-08 18:12

Was op kwart voor vijf weer terug. Snel ritje park.

taverno

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-08 19:31

Tot nu toe was ik aardig tevreden over de verichtingen van Tence maar vandaag had ik het idee dat hij het rechtsom niet zo fijn vond,vooral tijdens de galop had hij de oren plat.

Redlich

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-08 19:52

Gewoon morgen afwachten Taverno. Missschien wordt hij het longeren ook zat!

taverno

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-08 19:57

Hmmm,ik denk niet dat dat het is,hij had juist veel zin om te lopen.
Maar inderdaad gewoon afwachten.

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-08 20:11

heb de teer met behulp van zoutoplossing en 'vuile handen reiniger'(zonder dollen zo heet het...wat een marketing naam) van m'n handen gekregen...ik moet twee keer per week 12 voetjes teren geen drama maar wel als ik dus die troep overal heb zitten...

Vanavond is m'n nieuwe meisje met onze knolletjes aan de slag lekker poetsen en vreubelen en wandelen met ze, lekker paard vrije avond lekker hangen op de bank.

jSophiaF

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-08 21:09

taverno

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-08 21:12

De foto is wel duidelijk maar van de filmpjes kan ik niets maken. Haha!

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-08 21:22

IK kom weer even tussen jullie clubje doorwippen hoor!
Ben zaterdag bij jullie op stal geweest om te kijken. Moet eerlijk zeggen dat de eerste indruk was...ROMMELIG...puinhoop!!! Overal lag wel wat en wat een boel stalletjes aan elkaar geplakt...hier een keet, daar een hokje. Maar de paarden staan er geweldig!! En dat is natuurlijk het allerbelangrijkste. Lekker dik in het stro en een flinke pluk hooi om aan te knabbelen. Alles stond ook met een tevreden uitdrukking in de box. Even met de baas staan praten en ook daar blijkt wel uit dat het iemand is met hart voor zijn dieren.
Ik denk dat Piccolo het wel naar zijn zin gaat hebben bij jullie op stal...zo niet komt hij natuurlijk terug naar Aerdenhout.
Volgens mij heb ik met desyma staan praten..klopt dat? Je was samen met je man.

taverno

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-08 21:33

Ik vind het helemaal niet rommelig,het was veel erger en de stalhouder heeft heel veel moeite gedaan om alles op te knappen en is er nog steeds mee bezig.
Je moet er wel rekening mee houden dat het vroeger een melkvee bedrijf was.

En her en der de stallen vind ik juist prettig want dan zit je ook niet op elkaars lip.Ik zie het ook niet als aan elkaar geplakt.

Waar vind je in deze omgeving nog een stal waar zoveel paarden iedere dag buitengezet worden en weer binnen gehaald.
Dat vind ik belangrijk en ja de paarden staan er goed bij en het is er gezellig.Het is echt een stal voor de gewone ruiter en niet voor een opgedirkte dressuurmuts want het is `swinters nat en donker op het erf. Haha!

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-08 21:44

Het was zeker niet aanvallend bedoeld en ik weet natuurlijk niet hoe het voor de overname was, maar de eerste indruk was gewoon dat het wel rommelig was en er ook best wel veel dingen lagen waarbij ik dacht...daar moet geen paard in terecht komen. Maar zoals ik al zei...de paarden staan er geweldig en dat vind ik persoonlijk vele, vele malen belangrijker dan een prachtige stal met gouden knoppen op de deur en b.v een grote mooie kantine!
Ik ben niet een makkelijk persoon wat betreft mijn paarden en als ik zeg dat een van mijn paarden bij jullie mag komen te staan...zie dat dan als een heel groot compliment voor hoe er met de paarden wordt omgegaan bij jullie!

taverno

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-08 21:47

Nou dank je wel in ieder geval en daar waar wat ligt komen de paarden niet.Maar waarom komt jouw paard dan als je zelf een stal vol paarden hebt?

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-08 21:51

er was geen overname slechts een ander bestemmingsplan...paarden is financiëel ene beter plan dan koeien Knipoog
mijn beestjes zijn 1000% opgeknapt sinds ze op de groene meer staan, zegt voor mij al genoeg.

Vind de hele boel kleinere stallen complexjes fijner, kom weleens in van die ellen lange gangen met links en rechts boxen vind ik vreselijk zo geest dodend voor de peerdjes ook.

jSophiaF

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-08 22:00

taverno schreef:
De foto is wel duidelijk maar van de filmpjes kan ik niets maken. Haha!

In het eerste filmpje komt hij of zij eventjes voorbij.
In het tweede filmpje is hij of zij duidelijk te zien, tussen de 24 en 30 seconde. dan zie je hem of haar links onder in beeld, beweegt de voorbenen en het hoofd.

Ik krijg het helaas niet geknipt, mijn programma werkt niet mee, ze snappen elkaar niet qua de secondes, het filmpje is 30 seconde en volgens mijn programma maar 22 seconde, alles gaat sneller voorbij, waardoor ik hem niet kan vinden. Anders had ik hem duidelijker kunnen maken.

Misschien kan je hem zo wel vinden .... Het is de 2e link ...

Redlich

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-08 22:31

aerdenhout1 schreef:
IK kom weer even tussen jullie clubje doorwippen hoor!
Ben zaterdag bij jullie op stal geweest om te kijken. Moet eerlijk zeggen dat de eerste indruk was...ROMMELIG...puinhoop!!! Overal lag wel wat en wat een boel stalletjes aan elkaar geplakt...hier een keet, daar een hokje. Maar de paarden staan er geweldig!! En dat is natuurlijk het allerbelangrijkste. Lekker dik in het stro en een flinke pluk hooi om aan te knabbelen. Alles stond ook met een tevreden uitdrukking in de box. Even met de baas staan praten en ook daar blijkt wel uit dat het iemand is met hart voor zijn dieren.
Ik denk dat Piccolo het wel naar zijn zin gaat hebben bij jullie op stal...zo niet komt hij natuurlijk terug naar Aerdenhout.
Volgens mij heb ik met desyma staan praten..klopt dat? Je was samen met je man.

Klopt, ik heb zaterdag even met je gesproken.
Snap niet waarom je met dit paard naar De Groene Meer komt als de stal waar je nu staat zo goed is?
Ik vind De Groene Meer geen rommelige puinhoop. Alles is goed geregeld en mijn paard staat er goed. Paarden komen veel buiten.
De sfeer is gezellig. Wat ik afgelopen zaterdag eigenlijk al tegen je zei.

jSophiaF

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-08 22:35

Ik vind het juist wat hebben, zo de kleine stalletjes aan elkaar. Geeft sfeer. En het is inderdaad super gezellig, had niet gedacht dat ik het naar me zin zo hebben op een grote pensionstal, maar wil er niet meer weg. En wat het aller belangrijkste is, dat me paard het er naar dr zin heeft. Heerlijk elke dag naar biuiten, zowel zomers als in de winter .

DesireeK

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-08 23:31

Hier nog 1 die het een heerlijke stal vind... Toen ik er voor het eerst kwam en hoorde dat er zoveel paarden stonden was mijn eerste gedachte "waar dan? "
Ik heb gezien en ervaren dat de paarden het erg naar hun zin hebben. Heb verschillende mensen ook horen zeggen dat sinds ze op de groene meer staan rustiger zijn en het meer naar hun zin hebben...
Dit zegt toch wel wat denk ik zo....
Rommelig vind ik het ook helemaal niet... De stal eigenaar ( en een hoop andere mensen) is/zijn de hele zomer al heel hard aan het werk geweest en nog steeds aan het werk om de boel er nog mooier uit te laten zien enzo... en ik vind het goed gelukt moet ik zeggen *LOL*

En zoals al eerder is gezegd: het is geen stal dressuurmutsen die het hoog in de bol hebben Knipoog Het is gewoon stal voor mensen met een hart voor paarden en daarom ook een gezellige stal Lachen

Volgens mij heb ik jou ook zaterdag gezien toen je met de eigenaar en vrouw stonde te praten... heb je dan ook nog begroet Lachen

Het paard wat van jou is wordt toch van iemand die em graag op de groene meer wil stallen toch? of heb ik dat verkeerd begrepen?

BabbieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 06:37

Nog iemand die jullie topic binnen komt vallen Bloos

Ik heb me opgegeven voor een van de nieuwe stallen die nu in aanbouw zijn. Ik heb van Cees een hele rondleiding gehad, maar was zo onder de indruk dat ik nog vergeten ben een paar dingen te vragen Bloos

Weten jullie misschien hoe lang de paarden 's winters op de paddocks komen? Ik heb de paddocks wel gezien en weet ook dat ze erop gaan, maar ik weet niet hoe lang - vergeten te vragen (en om die man nou met dit soort vragen lastig te vallen....)

Ook ben ik even kwijt van wanneer tot wanneer het weideseizoen ook alweer was en hoe groot de zadelkasten zijn Bloos

Dit alles ook omdat ik later nog bij een andere stal ben wezen kijken waar de paarden 's winters ook naar buiten komen. Dat is ook een leuke stal, dus de twijfel is een beetje toegeslagen Bloos (het scheelt een aanzienlijk bedrag per maand...)

Denken jullie dat Cees het vervelend zou vinden als ik vriendlief de stallen e.d. laat zien of heeft hij liever geen vreemden op zijn erf zonder afspraken?

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 09:02

Goedemorgen!

Wel Aerdenhout, ik snap wel waarom je paard naar de Groene Meer komt, want dat heb je hier in dit topic uitgelegd Haha!

Wat fijn dat je toch het gevoel hebt dat de paarden er goed bijstaan, want daar gaat het inderdaad om Ja
Een rommeltje, ja, ik kan me goed voorstellen dat de eerste indruk zo is inderdaad, had ik zelf ook toen ik voor het eerst kwam. Maar er wordt hard gewerkt en de boel wordt steeds meer opgeknapt!

@Breedveld; volgens mij komen de paarden swinters een dagdeel in de paddock. Het weideseizoen begint meestal begin mei en duurt zolang het weer het toelaat.

De grootte van de zadelkasten weet ik zo niet, er zijn verschillende maten en zolang er nog kasten vrij zijn kun je er extra bijhuren..

Volgens mij is een rondje over het erf lopen geen enkel probleem als je je gedraagd Haha! En waarschijnlijk kom je de baas vanzelf wel tegen zodat je je even kan melden Ja

BabbieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 09:09

Zo, da's lang! Ik las in het briefje dat ik meekreeg dat er maar 8 paddocks waren dus ik vroeg me al even af hoe ze dat dan doen met 75 paarden Knipoog

Is het erg druk in de binnenbak op doordeweekse winteravonden?

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 09:14

Er worden groepen verdeeld, en vorig jaar was het zo dat er rond het middaguur gewisseld werd. Ik neem aan dat dat weer zo gaat.

Druk in de binnenbak.. Dat kan wel eens voorkomen ja Ja . Maar de buitenbak is bijna altijd goed om te rijden, dus als het even kan wordt daar gereden.. Lachen

BabbieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 09:18

Lijkt me zálig, zo'n grote buitenbak Haha! Maar die binnenbak is toch ook wel fijn!

Zulke luxe heb ik nog nooit gehad... Bloos

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 09:28

Het paardje dat naar jullie toekomt gaat inderdaad naar een oudlesser. Omdat er zo'n geweldige klik is tussen depony en Femke, en ze ging verhuizen waardoor ze Piccolo niet meer kon rijden, heb ik besloten dat ze hem mag hebben en dichterbij haar nieuwe huis mag stallen. Ik geef niet zomaar een paard weg en stel dan ook eisen waar hij komt te staan, vandaar.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 09:34

Ik heb even in je profiel zitten spieken, maar wat een stoer paard, die Piccolo! Ja