Ging het proberen aan te passen, maar dat werkte niet echt... Maar ze zijn klikbaar heb ik ontdekt . Dan zijn ze nog steeds niet echt groot doordat ik ze op website grote heb geupload... Daar stond imageshack nog op... Maar je ziet het wel een beetje . En de foto van de mooiste vis moet nog komen... Die heb ik vanaf de kant genomen met me gewone camera.
Het was daar echt zo mooi om rond te zwemmen, overal om je heen vissen en ook met hele mooie kleuren. Alleen toen ik met een vriend van mij naar het Red sea aquarium was geweest durfde ik de zee niet meer in.... De helft van de vissen bleek giftig te zijn of kon je zo aanvallen... Bijvoorbeeld die vis op de op één na laatste foto die had op zijn wang een geel stukje en dat is heel scherp daarmee kunnen ze je huid open halen als ze langs je zwemmen...
De meest giftige vis komt nog... Die ben ik gelukkig onderwater niet tegen gekomen... Maar als die je zou steken ben je binnen 40 min dood... Deze heb ik gelukkig alleen maar vanaf de kant gezien in het haventje bij ons hotel....
Even een voorproefje. Ik had afgelopen maandag les met Ontaro en een vriendin was mee dus die heeft mijn camera even gebruikt. Hij liep niet zo lekker als de vorige les maar ik was zeker niet ontevreden. We zijn nog lang niet waar we willen zijn maar hij doet zo verschrikkelijk z'n best ookal is het enorm moeilijk voor hem omdat hij er simpelweg niet op gebouwd is om te zakken met z'n hoofd. Maar we gaan steeds voor uit en we komen er wel. We will grow together!
Ja een hele fijne vakantie . Het was ook heel leuk om Mohamed weer te zien nadat we een jaar contact hadden gehouden.... En verder ook heel veel gedaan natuurlijk . Ik gaat nu een beetje foto's op internet zetten en dan zal ik ze wel ff laten zien .
Ook nog even een galoptfotootje. Dat is echt nog zijn zwakste punt omdat hij daar zo veel nieuwe spieren moet gebruiken die karrepaarden van nature niet kennen. Maar ook hierin worden we steeds beter
Galopje met fries is idd lastig.... Dat heb ik met Atlas ook... Die wil toch al niet snel goed aanspringen (op rechts dan) maar in galop valt ie ook snel terug, of hij gaat veel te hard . De linker galop zit al vordering in.... Nu de rechter galop nog...
Ik gaat eerst vanmiddag of vanavond ff kijken hoe het met hem is . Als het goed is staan ze nu al de hele dag lekker op het land!!
Ja het is inderdaad moeilijk. Met Tjits gaat de galop super die beheerst hem echt perfect! Ook van stap naar galop kan hij enzo, maar daar hebben we ook wel heel veel op geoefend. Maar het zijn en blijven natuurlijk paarden gefokt om voor de kar te staan dus die spieren zijn gewoon het minst ontwikkeld en dat vinden ze ook moeilijk om aan te leren. Maarja zoals ze zeggen.. oefening baart kunst!
Ik heb trouwens gister op mijn werk zo verschrikkelijk gelachen. Echt serieus. Hier komt het hoor Er is altijd zo'n jongen die een onwijze grote mond heeft wat seks betreft (verder is het een schat hoor, echt een lieverd). Hij is dus 24 en heeft al zo'n 2,5 jaar een vriendin maar hij heeft tegenover ons meiden altijd een grote mond van "gaan we achter nog dit doen, wil je met me zoenen, zou je met me willen vrijen" enz. enz. enz. Dus nu hadden we pauze en ik had tegen 2 andere meiden gezegd van "ik ga hem zo even terugpakken". Dus wij hadden pauze en ik zat op de grond in de zon en had hem ook gevraagd mee pauze te houden dus hij stond in de zon. Ik zeg "Will, kom eens voor me staan alsjeblieft, dichtbij?" dus hij gaat voor me staan.. Ik ga voor hem op me knieën zitten en begin zo z'n riem los te maken weet je wel.. NOU je had die kop moeten zien! Hij zat te bluffen joh!! Ik zeg zo "ja maar Will.. dat wilde je toch zo graag????" Hahahaha nou hij wist niet hoe snel die weg moest zijn!!!! Echt prachtig! Toen liepen we samen het magazijn in en hij deed z'n riem zo weer goed.. kwam er een andere collega die vroeg "oehh wat hebben jullie met z'n tweetjes gedaan?" Ik zeg: " Ja ik ging voor Will op me knieën maar hij wilde opeens niet meer... " Geweldig gewoon
Hahahahahaha jaja ze kunnen altijd zo'n grote mond hebben . Maar ach dat lees je toch ook altijd, dat 9 van de 10 liegt over wat ze wel en niet gedaan hebben.... Dat zijn echt mannen, al die stoer doenerij .
Krijg net een sms van Eline, ze is al bevallen van dr dochtertje... Ze was eigenlijk pas in juni uitgerekend.... Dus nu krijg ik het al lekker druk met Atlas . Moet nu helemaal alles elke dag zelf doen..... Zal wel zwaar worden, maar ook wel leuk denk ik .
Nee ik heb geen vakantie.... Dus het wordt stage en dan gelijk door naar Atlas en dan naar huis douche en slapen... (zo ging het ook voordat ik op vakantie ging , dus ach zoveel verandering is het niet....). En als het goed is staat hij nu ook de hele dag op het land en zal de stal minder tijd kosten....
Maar het is idd vroeg.... Maar ja de hele zwangerschap was al moeilijk voor haar... Ik heb geen idee hoe het met ze gaat, heb net terug gesmst met diezelfde vraag .
Jep dus nog twee maanden.... Gaat echt zwaar worden, maar ik zie wel hoe het gaat.... Misschien dat Margriet af en toe ook kan helpen, dat zou wel mooi zijn.... Het is nu eigenlijk alsof ik een eigenpaard heb alleen dan zonder verzorgster....
Nu moet ik alles zelf in de gaten gaan houden.... Of ie ziek is, hoefsmit, of dr nieuw voer moet komen.... Hopelijk kan Eline ook weer snel langs komen want vindt het toch wel een beetje niks als ik alles zelf moet doen. Zij ziet de dingen toch wel eerder als mij....
Hopen dat het goed gaat met Eline en d'r dochtertje.
Veel suc6 met Atlas. Maar wel lekker als ze nu dag en nacht buiten staan, hoef je geen stal te mesten, eten klaar te zetten. Alleen hem in de gaten houden en beweging geven.
gefeli voor Eline Es en Welkom terug Gave foto's, maar wat heb je nu allemaal gedaan? (Gedoken, paardgereden? Ik snap het niet meer helemaal...)
ik reed Vrijdag trouwens op Pablo en het ging best goed. Al was Pablo beetje scheef en hier en daar wat hoofdschudderig. Hij stuurt wel heerlijk weg Aad begon weer over het rondrijden en nu was ik het echt een soort zat. Dus gewoon eens doorgevraagd: Hoe moet dat dan volgens hem? Aad snapte niet helemaal wat ik van hem wilde. Uiteindelijk heb ik 5 minuten les ingepikt. Aan het begin vroeg ik of het dan moest door met overstrekte armen te gaan lopen plukken of met mijn handen te gaan lopen maaien. Dat moest niet (en ik illustreerde het met gebaren waarbij ik toch duidelijk mederuiters nadeed dacht ik). Toen probeerde hij wat uitteleggen, maar dat klopte niet helemaal met het beeld dat ik soms voorbij zie rijden.... Ook vroeg ik nog of hij niet vond dat een paard eerst recht moest zijn, voor hij aan de teugel kon (met zijn hoofd in de krul zei ik geloof ik zelfs). Hij beweerde dat als hij zo liep hij vanzelf recht gericht was. Anyway, het was wel een grappige discussie. Ook op de vraag wat is belangrijker: rechtrichten of dat krulletje kreeg ik geen duidelijk antwoord.