Leeuwarder Manege stopt met (losse) lessen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Sence

Re: Leeuwarder Manege stopt met (losse) lessen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-07 17:10

Ooh ja inderdaad, ik neem gewoon precies genoeg geld mee zodat ik niet meer kan uitgeven Haha!

JuuLePuuL

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-07 21:27

Niet raar bedoeld hoor, maar ik denk dat je weinig kans hebt dat je gratis Jasmijn mag rijden... Dan zou ik ook wel Wapper willen bijrijden, maar daar vraagt ie echt geld voor, das Wilfred, puur zakenman en handelaar...

Sence

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-07 22:54

Maar Wapper word toch geleast? En Jasmijn als het goed is niet, maar ze heeft toch wel beweging nodig. Ze zal er vast wel elke dag even uitgaan, maar Rianne kan het altijd proberen om te vragen of ze haar meer beweging mag geven!

JuuLePuuL

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-07 10:39

JA, tuurlijk kun je dat vragen, dat zou juist heel mooi zijn! Maar ik zei het even omdat Wilfred vast niet gratis iemand een paard die tot de leasers hoort laat rijden... Lachen

Wapper wordt idd geleast maar door een iemand, en dat paard heeft dagelijks beweging nodig, vooral wapper.

Jobbeltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-07 10:43

Als je als enige leaser (dus maar 100 euro per maand) bent, mag je dan niet gewoon vaker rijden todat er meer leasers zijn??

Sence

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-07 11:15

Volgensmij niet, dan ook gewoon 3x per week want daar betaal je voor. Als je het paard in je ééntje doet rij je elke dag maar dan betaal je ook 400,- pm.

@ JuuLePuuL; word Wapper door één persoon gedaan? Ik heb nog nóóit iemand bij Wapper gezien sinds het leasen, maar in een map las ik dat die persoon toen alleen voor één dag stond ingeschreven. Vond het een beetje vaag...

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-07 11:26

Wapper wordt idd door één persoon gedaan. Het is de zus van de eigenaresse van Tornado, zoals Lupi al eerder zei..
Die vrouw rijdt vrijdagavond in de les bij Dennis, na Lupi's les. Verder weet ik er ook niet veel van, Lupi heeft laast nog met haar gesproken over Wapper..
Dus als je meer wil weten moet je haar even vragen..

Sence

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-07 11:40

Hmm, ben benieuwd hoevaak zij perweek rijd, want ik heb echt nog nooit iemand erbij gezien.

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-07 11:46

Ik denk gewoon drie keer, maar waarschijnlijk 's ochtends of 's avonds laat..
Beetje jammer dat sommige paarden maar zo weinig eruit komen, vooral nu in de winter.

Sence

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-07 12:51

Ik moet morgen met Kai lopen! Of hem even loslaten...

Sandra91

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-07 14:09

Wie ie Lupi dan least die Aranka?
En Jasmijn wordt trouwens heb ik gehoord soms op zondag even gereden door wie weet ik niet Tong uitsteken.

Lied

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-07 14:26

Ja, weetje wat hier al vaker in het forum is besproken. Voor degene die leasen is het super natuurlijk! Je hebt een ‘eigen’ paard en leert hem steeds beter kennen. En voor degene die genoodzaakt waren te stoppen toen ze het nieuws hoorden, was het gewoon poedersuiker! Wij komen nu op de manege en de paardjes die we allemaal zo lang hebben gekent, zijn nu van iemand anders… dat is echt niet leuk. Vroeger waren ze van ons allemaal en nu niet meer. Ik aai Kai nog steeds en de andere paardjes ook. Maar het voelt niet meer hetzelfde. En dat is wat Rianne en Juul ook bedoelen. Wij hebben daar zoooo lang rond gelopen. Alle paardjes zien komen en gaan en wij zijn ons ook gaan hechten. Wij hadden ook onze lievelingen. Rianne haar lieveling LouLou heeft tenminste nu een leuk plekje Haha! (Rianne, LouLou staat nu bij Zwanet thuis. Weetje wel die van PePe. Daar heeft ie het nu wel goed. Hij blijft daar geloof ik niet altijd staan, maar Marisca had gezegt dat wilfred had belooft dat ie een goed plekje voor LouLou zou zoeken Cool ) Juul was helemaal gek op Wapper en die wordt nu dus blijkbaar gereden met een hulpteugel:S En ik ben helemaal gek op Kai en die is nu van iemand anders… Wat ik hoor gaan jullie heel goed met Kai om, en zijn jullie ook helemaal gek op hem. Gellukkig heeft ie iemand die echt het beste voor hem wil Haha! Maar dat maakt het voor mij natuurlijk niet minder poedersuiker. Ik denk ook dat daarom wij niet-leasers zo gebrand zijn op het wel en wee van de paardjes, dat we willen dat ze het goed hebben. Maar we kunnen niet veel veranderen, we zijn wel blij dat ze nu goede mensen hebben gevonden, En iedereen leert bij. Ik weet zeker dat de paarden er op den duur beter uit gaan zien, Want een manegeleven was ook niet echt ideaal. Maar ja.. dat betekende wel dat wij er ook nog op konden rijden Tong uitsteken Maar het is zo wel beter voor de paardjes:)

Wat ik minder vind om te horen is het verhaal dat sommige paarden met martingaal worden gereden? Is dat zo?? Want ik vind dat ook niet echt een goede vooruitgang. Die paarden kunnen gemakkelijk zonder. Als je ze maar goed rijd. Ik denk dat veel mensen ook wel worden beïnvloed door de mensen met eigen paarden. Die grijpen ook al heel snel naar hulpteugels. Ik zou liever adviseren om er in de les naar te vragen, die paarden hebben niet voor niets altijd zonder hulpteugels gelopen. Dat is echt veel beter. Je lost het probleem er namelijk niet mee op. Ik ken al die paardjes die daar lopen en geen een heeft dat echt nodig. Ik heb op allemaal gereden zonder, en ook dat ze super liepen zonder hulpteugel! Dus het hoeft echt niet. Ik hoop dat jullie bokkers het eerst proberen te verbeteren zonder een hulpmiddel.

Even verder reageren op dingen:P Ik ben alweer 20:D Oeeehhh… ik voel me zo ooooud Tong uitsteken Maar juul is hier de oude bok natuurlijk Tong uitsteken Tong uitsteken
En Rianne geeft al les hoor ik Tong uitsteken Haha.. ik heb ook nog wel veel tips over Kai hoor, had ik ook al es verteld geloof ik:) Maar je hebt er al heel veel aan dat je les hebt van Marisca! Jammer dat ze nog steeds ziek is.
Even reageren nog op het Dironja verhaal:D Ze komt inderdaad van Japero. Dat zeiden ze al toen in de eerste week dat ze hier stond. Ze heette toen ook nog Tender. Ik was ook de eerste van onze les die op haar reed en het was geweldig!! Zon superpaardje is dat!! Ik heb ook heeeel vaak op haar gereden:P Ik kon vaak niet kiezen tussen Kai en Dironja:P Ik moest eerst ook erg wennen aan de naam Dironja, maar het past wel bij haar. Mooi paardje Haha!
Het zou mooi zijn als iemand Jasmijn mag bijrijden, beter voor dat paard dat ze eruit komt. Maarja, denk idd niet dat wilfred dat zomaar toe laat. Daar zal denk ik wel voor betaald moeten worden:P En wapper moet er zeker ook vaker uit dan 3 keer per week. Maar ik denk niet dat wilfred dat echt zo belangrijk vind, hij heeft de manege paarden nooit echt belangrijk gevonden. Ook al wordt wapper geleast, ze heeft echt veeeel meer beweging en aandacht nodig dan ze nu krijgt…

En dan als laatste: Ja, Lupi least Aranka:P

Dan ben ik nu weer even bijgewerkt geloof ik. Lekker rijden deze week allemaal!:D Weet dat ik jaloers ben:D

Sandra91

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-07 14:35

Ja Dironja komt van Japero ja Tong uitsteken maar daar heette ze ook al Dironja maar op de manege heette ze de eerste week Tender geen idee waarom daarna hebben ze haar weer Dironja genoemt veel beter Haha!.
Wapper, Winnie en Sylvester worden alle drie met martingaal gereden en eerlijk ik vind dat dat niet hoeft, Sylverster meer omdat ie wat chagerijnig is als er grote paarden vlakbij hem rijden heb ik gehoord Tong uitsteken en Winnie omdat ze haar hoofd vaak hoog in de lucht heeft. Waarom Wapper het heeft weet ik niet maar in ieder geval ik heb Marisca erover horen praten met Karin die als een tijdje Cindy heeft die nu dus Femcke heet Tong uitsteken en Marisca vond het ook een beetje dom omdat ze al die paarden en pony's wel kent en geen een echt een martingaal nodig heeft ik ben het met haar eens. Verder het rijden gaat erg goed Haha!. En Lupi is dat dan dat meisje die van half 8 tot half 9 rijd op Aranka in de les van Dennis dan weet ik wel wie het is.

Sence

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-07 14:37

Alle tips over Kai zijn welkom!!!!

Sandra91

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-07 14:39

Haha!.

Lied

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-07 16:38

Ja, precies die martingalen zijn echt niet nodig hoor. Maarja.. je doet er niet zoveel aan. Behalve te zeggen dat ze idd het echt niet nodig hebben.. Das weer een mindere kant van het leasen dan...

Sence

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-07 16:41

Winnie is prima zonder martingaal te rijden, ik snap ook niet dat ze het doen.

Lied

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-07 16:46

Ja precies. Ik geloof dat Winnie door kleine meisjes wordt gereden? Winnie zal daardoor misschien zn hoofd minder hoog houden, maar het probleem wordt daarmee niet opgelost. Het zit bij winnie in de rug. Daar moet gewoon meer aandacht aan besteed worden. Maar gelukkig zijn jullie niet over gestapt naar hulpteugels Sence en Hatsikidildo:)

Sence

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-07 16:56

Hulpteugels wil ik niets van weten, zolang het niet nodig is! Bij Kai zal alles op een gegeven moment wel op zijn plaats vallen, daar vertrouw ik wel op.

Lied

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-07 16:58

Precies! goed zo!:D Dat weet ik wel zeker en dan loopt ie goed omdat ie zich ook goed voelt. En niet omdat ie moet.. Ik ben blij dat jij niet zo beinvloedbaar bent.. ik denk dat vele dat wel zijn.

Sence

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-07 17:00

Hahaha Haha!

Nou, we zullen wel zien wat er allemaal nog gaat gebeuren. Waar ik het meest benieuwd naar ben is de nieuwe stal! Als ik dan op www.wbstables.nl kijk dan krijg ik er al zo'n zin in! Dan is alles nog zo nieuw, dat je bijna van de grond kunt eten Haha!

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-07 17:51

Jah!!
Volgens mij wordt het echt super mooi! Toen ik de plattegrond zag vond ik het heel erg veel op de Hoeve lijken, dus ik heb al een voorproefje gehad Tong uitsteken

@Lydia, je hebt het super goed uitgelegd!
Ik ken Zwanet niet van naam, misschien wel als ik haar zie, maar PePe, die naam komt me wel bekent voor... Weet je ook of dat paard op de manege heeft gestaan en wanneer?
Maar natuurlijk heerlijk dat LouLou daar heen is! Wij hebben van het zomer nog wel plaats, maar ik heb niet het geld om haar te kopen Verdrietig
Staat Quintos daar ook? Of staat die weer ergens anders op stal..

@Hatsikidildo Haha!
Ja, dat is iid Judith. Zal haar even melden dat ze snel weer mee moet babbelen hier, ze heeft namelijk aardig wat informatie over alle paardjes ingewonnen...

En over het algemeen, ik denk iid dat veel leasers (gelukkig niet alle Haha!) zich te veel van de pensionpaardeneigenaars aantrekken. Maar dit is helaas ook op een gewone stal zo, heb ik al meegemaakt.
Het kan natuurlijk ook komen omdat jullie als leasers opeens in het diepe zijn gegooid Knipoog Van één dag in de week lessen, en opeens twee dagen in de week helemaal voor jezelf rijden erbij...
Ik weet wel dat ik zelf een tijdje nodig had om me daar op aan te passen toen ik mijn verzorgpaarden kreeg, je moet je toch helemaal zelf redden.
Maar dit is natuurlijk wel weer de perfecte tussenstap tussen manegerijden en je eigenpaard Haha!
Veel succes allemaal en mag er maar veel vooruitgang komen Pling

Sandra91

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-07 18:10

Leuk om me naam te zeggen he Haha!.
Maar dan weet ik wel wie Lupi oftewel Judith is, zij rijd een beetje op de Marisca manier toch?
Maar het is echt een hele verandering ja, nu heb ik wel een aantal keer wat verzorgpony's en paarden gehad maar dit is toch weer anders alleen wordt ik soms wel zenuwachtig van de mensen die dan zo op je zitten te letten.
Over hulpteugels Dennis raadde mij het eerst ook aan bij Dironja maar ik had het liever niet ik ben er namelijk achter gekomen dat als ik gespannen ben ze juist wat meer met haar hoofd gaat schudden ik heb het in de les af en toe maar dat komt omdat er dan weer een andere spanning is zei Marisca ook tegen mij want met het vrij rijden heb ik het haast nooit dan loopt ze lekker ontspannen naar beneden dus het hoeft van mij echt niet ik doe het lekker op de natuurlijke manier Haha!.

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-07 18:28

Hmm, wat raadde hij je aan? Welke bedoel ik hoor Knipoog
Ik heb in principe niets tegen, bepaalde, hulpteugels, maar meer tegen de manier waarop ze gebruikt worden.
Ik ga bv. niet op buitenrit zonder martingaal, maar die zit wel zo los dat het alleen inwerkt wanneer we op de kletter gaan.. En gezien ze nog niet helemaal verkeersmak is..

Rij jij trouwens bij Dennis of Ria?

Voor de mensen die meer willen weten over hulpteugels ed, deze interessante site vond ik laatst toevallig: http://www.sustainabledressage.net/classical/index.php
Zeker even het kijken waard Knipoog
Laatst bijgewerkt door RianneH op 10-02-07 18:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Sandra91

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-07 18:34

Dennis raadde me aan om met martingaal te gaan rijden maar doe ik liever niet want ik vind dat Dironja het niet nodig heeft Tong uitsteken.
Ik rij bij Dennis al zo lang ik ben echt blij dat ik nog bij hem rij Haha!.