esiebessie schreef:Pebbs schreef:oooohhh barbie's bruiloft ie echt veeeeerschrikkeeelllijkkkkkkkk!
Jaaaa ik zag een reclame ervanEcht omg.
ik keek net een stukje, maar tis echt vreselijk
kijk nu NCIS! Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
skyline schreef:Ik dacht juist dat het weer kouder zou worden
Manon_S schreef:Geschoren paarden verharen ook wanneer het warmer worden omdat de zomervacht nog dunner is dan de geschoren vacht.
Uiteraard verharen ze hier ook van dan maar het valt uiteraard minder op.
Maar het zijn nog altijd minder hoeveelheden en ellende en jeuk dan een paard met wintervacht.
.
kan je straks echt aan het werk
Liisette_ schreef:Je moet ook wel bedenken dat een paard van nature gewend is om zelf zijn haren aan te maken en te verliezen. Daarom verhaart alle paarden nu als de malle. Ik ben van mening, dat als je nu gaat scheren dat je haar ritme etc. in de war brengt.
Ze is nu toch al bezig met verharen. En bevordert dit door te borstelen. Bij mijn stage zijn we nu ook bezig de paarden te ontharen als het ware. Plukke losse haren verwijderen en borstelen borstelen. Ze maken nu toch geen haar meer aan. Dus ze zal nu toch gaan verliezen.
Maar goed, dit is hoe ik het zie. En ieder voor zich ziet het anders.
Sabinee__ schreef:Manon_S schreef:Geschoren paarden verharen ook wanneer het warmer worden omdat de zomervacht nog dunner is dan de geschoren vacht.
Uiteraard verharen ze hier ook van dan maar het valt uiteraard minder op.
Maar het zijn nog altijd minder hoeveelheden en ellende en jeuk dan een paard met wintervacht.
Volgens Melanie en Nadien verharen ze dus niet meer.
Dus zo uiteraard is het dan blijkbaar toch niet ?
Pebbs schreef:werkt dat nou echt zo'n steen ?
Marjolein29 schreef:Paarden hebben naar mijn idee geen last van hun wintervacht tenzij er iets aan hun mankeert zoals huidproblemen. Scheren is uitgevonden door de mens om te zorgen dat ze na het werk sneller drogen. That's it period.
. Marjolein29 schreef:jiskaringo schreef:van robin ben ik echt vaak bijna er af gevallen. hij is altijd voor rare dingen ''bang''
dan galoppeerde ik over een grasveld, en dan ging ie opeens in de noodrem, want er was een plukje gras dat net iets langer was ! en dat wel vaker en op verschillende plekken... hihi
Mijn vorige paard Sedans was bang voor kleuren van het wegdek.![]()
Als ik dan over een zwarte fietspad stapte dat ineens roze werd dan ging hij er niet overheen, moest dan echt afstappen of via de berm. Hij was echt zoooo cool, al vond ik dat op die momenten niet.