doen jullie ook aan f proeven?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Re: doen jullie ook aan f proeven?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-07 20:08

@Fleury: Weet je nooit van te voren op wie je moet? Moet je gelijk zonder oefenen (behalve losrijden) de ring in? Wij weten meestal 3 weken van te voren op wie we moeten en kunnen dan nog 2 of 3 keer in de les oefenen...vind ik wel zo fijn want sommige pony's ken ik niet goed want daar rij ik niet veel op dus als ik er zonder oefenen op stap weet ik bijna wel zeker dat ik de 210 niet haal. Dat vind ik een keer niet erg maar elke keer....

Onbekend123

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-07 20:32

Sander_ schreef:
Ik heb dat onderaan gezien ja, maar het was helemaal blanco. Heeft de manege waar ik rijd dit dan gewoon niet doorgegeven?

Heb je wel je diploma's gehad? Van de even proeven?

_Denise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-07 23:47

Shalimar schreef:
@Fleury: Weet je nooit van te voren op wie je moet? Moet je gelijk zonder oefenen (behalve losrijden) de ring in? Wij weten meestal 3 weken van te voren op wie we moeten en kunnen dan nog 2 of 3 keer in de les oefenen...vind ik wel zo fijn want sommige pony's ken ik niet goed want daar rij ik niet veel op dus als ik er zonder oefenen op stap weet ik bijna wel zeker dat ik de 210 niet haal. Dat vind ik een keer niet erg maar elke keer....

Wij mochten tot aan F6b kiezen op wie je wilde, boven dat mocht je niet meer kiezen en kreeg je te horen op wie je zat als je je proefje moest rijden.

Nu mag bij ons niemand meer kiezen, ook F1 tm F6b niet, maar ze houden er rekening mee dat ze een beginner natuurlijk op een geschikt paard zetten.

Bij ons is de kans ook groot dat je al eens eerder op het paard hebt gereden op wie je hebt afgereden, omdat je toch bijna elke les op een ander paard zit. Ik heb er geen problemen mee.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-07 00:01

Ik betaal anders wel €10 voor een proefje en als ik elke keer dan op een pony moet die ik niet leuk vind dan zou ik niet meer meedoen. Wij mogen een top 3 opgeven en meestal zat ik wel op mijn eerste keus. Nu willen ze je de ene keer wel op je eerste keus zetten en de andere keer niet. Daar moet ik me maar bij neerleggen en het is niet zo heel erg want ik vind de 3 die ik kies wel heel leuk. En ik ga graag voorbereid het proefje in. Anders bak ik er gewoon niets van. Maar ieder zijn mening en zijn ding. Lachen

memerel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-07 00:20

Ik heb morgen weer wedstrijd, F11.
Heb hem al 1x eerder gereden op dit paard, maar toen lang niet gehaald (199 punten)
maar morgen gaan we het gewoon nog een keer proberen Lachen

wij mogen trouwens 2 voorkeurspaarden opgeven, en ik zit eigenlijk altijd wel op mn 1e keus.. Lachen

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-07 00:28

199?? Dat is best laag...zo laag is er bij ons nog nooit gejureerd! 204 is zo'n beetje het laagste...maar je hebt wel de goede instelling...gewoon nog een keer proberen!!! Ik had bij mijn eerste keer F8 207..baalde ik ook van want ik had tot nu toe altijd mijn punt gehaald...maar ik ga het ook gewoon weer proberen!!!

_Denise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-07 00:33

Mijn nichtje had 194, dat was èrrug streng gejureerd.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-07 00:42

Dat is echt laag ja!!! Pfff...zo beroerd was het zeker niet? Rare jury's soms...

_Denise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-07 01:09

Ik ken de jury niet, is op een andere manege.

Van wat ik eruit begreep is dat ze een keer de verkeerde kant op ging en d'r paard niet luisterde.

Ze had 2'en, meerdere 3'en, erg streng.

218 is bij hun hoog. Bloos!

Da's ongeveer mijn laagste..

Fleury

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-07 01:49

Shalimar schreef:

Zoals ik dus al eerder heb uitgelegd hebben wij nu een teamwedstrijd en dan gaan alle paarden die meedoen in een hoed en om 4 uur dan loot je (om 5 uur begint de wedstrijd) en dan moet je op dat paard een proefje rijden zonder in te rijden, dus alleen het proefje.
11 maart mag iedereen dan wel op hun finale paard, elk paard wat dan meeloopt, loopt ook de komende keer mee maar dan dus door elkaar gehusselt (ook eigen paarden)

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-07 08:26

Oja...dat had je al gezegd...was ik even vergeten...Clown

Mandy_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-07 10:25

Wij mochten tot aan F6b kiezen op wie je wilde, boven dat mocht je niet meer kiezen en kreeg je te horen op wie je zat als je je proefje moest rijden.

Nu mag bij ons niemand meer kiezen, ook F1 tm F6b niet, maar ze houden er rekening mee dat ze een beginner natuurlijk op een geschikt paard zetten.

Bij ons is de kans ook groot dat je al eens eerder op het paard hebt gereden op wie je hebt afgereden, omdat je toch bijna elke les op een ander paard zit. Ik heb er geen problemen mee.[/quote]

dat is appart bij ons ging het heel anders tot en met de f8 proeven moest je telkens op een andere daarna mocht je elke keer weer op de zelfde

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-07 10:42

Bij ons moet je als je je inschrijft 3 voorkeurspaarden opgeven, en dan doen ze zoveelmogelijk op 1 van die 3 paarden, maar als het niet lukt omdat heel veel mensen hetzelfde paard hebben opgeschreven (is nu ook weer gebeurd dat bijna iedereen dezelfde had Clown ) dan moet je toch op een paard wat overblijft Bloos Tong uitsteken
Wij hebben morgen een wedstrijd Haha! doe de F4(a), ben benieuwd Haha! is de 2e keer dat ik de F4 rijd, maar vorige keer had ik net niet gehaald Tong uitsteken t paard sprong weg op de volte, hij schrok ergens van Nagelbijten / Gniffelen Tong uitsteken En het was een vrij lastig paard voor proefjes Clown
's Ochtends rond 10 uur wordt altijd een lijst opgehangen met op wie je rijdt, en dan om half 2 begint het inrijden voor de 1e 4 of 5 mensen die starten, en om 5 of 6 uur is de prijsuitreiking altijd Haha!

SanderD

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-07 12:34

Yannuh schreef:

Diploma's? Bloos

Jeetje, heb echt het idee dat ik maar de helft van dat FNRS-gedoe meekrijg. Het zit eigenlijk zo: op een andere manege ben ik in de F5 ingestroomd, en die volgereden. Toen naar een andere manege gegaan en daar verdergegaan in de F6. Die ook volgereden en dat theorie-examen gedaan, dat heb ik gehaald en vandaag moet ik nu mijn 1e F7. Lachen

Dus waarschijnlijk werkt alles nogal langs elkaar heen omdat ik op twee maneges heb gereden, ookal heb ik allang een wijziging van manege doorgegeven aan de administratie van de FNRS. Vork

nathalie_v

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-07 12:47

Flurk schreef:
natje93 schreef:
ik krijg het ook via de post maar ik heb nu een ander probleem (ik heb vanaaf toch les) maar ik heb een brief gekregen en daar staat dan ook gelijk in wat je tot nu heb behaal ik zit inmiddels in f7 maar er staat nog niet dat ik f5-f6 heb behaald dus... daar ga ik vanaaf maar even over hebben bij de manege (ik kreeg ook ooit nog een diploma (inmiddels 5 maanden geleden) van f6 maar ja de organistaie is slecht (behalve als je moet betalen :S)

dan heeft de manege waar je deze pp hebt gereden dit niet terug gekoppeld aan de FNRS en het jurylid heeft misschien niet het formulier getekend ik zou daar inderdaad maar even achteraan gaan

ik heb het dus... donderdag avond (toen ik les had) even gevraagd en na 5 maanden hadden ze het nog niet door gegeven Boos! daar kan ik kwaat om woorden wand zodra het om geld gaat gaat het heel snel maar anders niet
ag ja hopelijk doen ze het dit jaar wel Bloos

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-07 14:31

Net nog geoefend voor de wedstrijd.
Ging echt superslecht.
M'n instructrice zei dat het wijken ook drama was.
Mja, ze had van te voren ook wel gezegd dat Sammy dit niet meer kon.
Hoop iig dat het vanavond wat beter gaat.

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-07 14:41

Sander_ schreef:
Yannuh schreef:

Diploma's? Bloos

Jeetje, heb echt het idee dat ik maar de helft van dat FNRS-gedoe meekrijg. Het zit eigenlijk zo: op een andere manege ben ik in de F5 ingestroomd, en die volgereden. Toen naar een andere manege gegaan en daar verdergegaan in de F6. Die ook volgereden en dat theorie-examen gedaan, dat heb ik gehaald en vandaag moet ik nu mijn 1e F7. Lachen

Dus waarschijnlijk werkt alles nogal langs elkaar heen omdat ik op twee maneges heb gereden, ookal heb ik allang een wijziging van manege doorgegeven aan de administratie van de FNRS. Vork

bij proeven 2,4 en 6 moet je een theorie'examen' doen bij de 3e ( laatste) keer Knipoog

Onbekend123

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-07 14:56

Sander_ schreef:
Yannuh schreef:

Diploma's? Bloos

Dat zou kunnen ja..
Maar als je (minimaal) 2x de F6 hebt gehaald, zou je eigenlijk een diploma moeten krijgen!
Misschien es ff navragen?

Ohw nog suc6 met je proefje, als je dit nog leest Tong uitsteken

Hanke_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-07 16:41

wij mogen zelf altijd kiezen op welk paard we rijden.
en bij F4, F6, F8, F10 enz.. hoor je een diploma te krijgen.
Ben vandaag btw geslaagd voor F9a met 226 punten, maar ik vond het erg slecht gaan.
sommige jury's zijn ook niet streng genoeg vind ik hoor.
maar 194 is wel heeel weinig, en mogen ze als jurylid van de fnrs wel 2-en en 3-en geven? Kan me haast niet voorstellen.

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-07 16:42

Goed zo!!

Ik moet nog, vanavond half 9 pas. Nagelbijten / Gniffelen

Hanke_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-07 16:43

das laat!! bij ons beginnen ze altijd op 9 uur 's ochtends Tong uitsteken

Mandy_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-07 16:43

1234 schreef:
Bij ons moet je als je je inschrijft 3 voorkeurspaarden opgeven, en dan doen ze zoveelmogelijk op 1 van die 3 paarden, maar als het niet lukt omdat heel veel mensen hetzelfde paard hebben opgeschreven (is nu ook weer gebeurd dat bijna iedereen dezelfde had Clown ) dan moet je toch op een paard wat overblijft Bloos Tong uitsteken
Wij hebben morgen een wedstrijd Haha! doe de F4(a), ben benieuwd Haha! is de 2e keer dat ik de F4 rijd, maar vorige keer had ik net niet gehaald Tong uitsteken t paard sprong weg op de volte, hij schrok ergens van Nagelbijten / Gniffelen Tong uitsteken En het was een vrij lastig paard voor proefjes Clown
's Ochtends rond 10 uur wordt altijd een lijst opgehangen met op wie je rijdt, en dan om half 2 begint het inrijden voor de 1e 4 of 5 mensen die starten, en om 5 of 6 uur is de prijsuitreiking altijd Haha!

succes hoop voor je dat je hem haalt op welke manege rij je dan en heeft die ook een site???? je moet wel vertellen op wie je bent geweest oke???

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-07 16:45

fanny_loverr schreef:
das laat!! bij ons beginnen ze altijd op 9 uur 's ochtends Tong uitsteken

Bij ons niet, dan is er nog les.
Dus volwassenen zaterdagavond. F11 is redelijk aan het eind, vandaar zo laat.

Hanke_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-07 16:47

ja kijk dan kan het ook niet eerder.
bij ons is op alle dagen les behalve zaterdag, want dat is de dag voor proefjes en wedstrijden enz...
omdat er ook nog een club voor privé paarden is die ook wedstrijden hebben.

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-07 16:48

mAnDyXX schreef:
1234 schreef:

succes hoop voor je dat je hem haalt op welke manege rij je dan en heeft die ook een site???? je moet wel vertellen op wie je bent geweest oke???

dankje Haha! ik rijd op Stal Wittebrug Tong uitsteken Haha! ( http://www.stalwittebrug.nl )
Zal ik doen Haha! Ben zelf ook erg benieuwd op wie ze mij zetten Clown Ik hoop heel erg dat ik op morris zit (staat ook op me profiel Knipoog)