Manege de Vughtse Hoeve

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

VonDutch

Re: Manege de Vughtse Hoeve

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-07 23:24

Het is een zij , en ze is drachtig Lachen

Amarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-07 23:48

Zij is nog niet zadelmak, hoorde ik haar tegen Marloes zeggen, dat gaat nog wat worden een Fries die nog niet zadelmak is. Ik hoop maar dat ze voldoende rijden kan om dit aan te kunnen.

Daan_ielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-07 09:43

Nou Amarie, dat zal vanzelf blijken.... ik heb ze nog niet zien rijden, maar heb begrepen dat ze nog niet zoveel rijervaring zou hebben... Ik ben ook benieuwd, zal vanavond eens een blik in de stal werpen...

Joyceee86

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-07 18:39

ja ik zou er nooit aan beginnen met te weinig rijervaring, maar ik hoorde vandaag dat ze die van schoonvader had (gekregen/gekocht?)

unbelievable

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-07 23:24

Ik mis toch wel van alles lees ik al! In welke stal staat ze? kan ik van de week ook eens spieken

Joyceee86

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-07 00:26

in de stal van hugo (die staat in de stal van bonjoura en letta in de stal van manirma..)

Ff een oproepje: wil iedereen zijn ogen en oren goed open houden naar mensen die een paard zoeken en goede omgeving hebben? Veron gaat de deur uit.. S. is 4 maanden zwanger dus nu moet ie er echt uit

Amarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-07 00:44

Ik hoorde het Joyce, ja dan heb je een etentje in Zoetermeer en toch ben ik nog van alles op de hoogte. Wel leuk voor S. nu maar hopen dat V. snel verkocht wordt dan is dat ook weer een zorg minder.Hoorde ook dat B&T een kindje hebben, heb ze al een tijdje niet gezien maar dat komt geloof ik door de zwangerschap, ik dacht een meisje maar dat heb ik misschien door alle herrie niet goed gehoord, dus verbeter me als ik het fout heb.

Daan_ielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-07 11:44

Nee Amarie ze hebben een jongetje, en ik geloof dattie Tijn of Thijs heet....

Gisteren liepen ze trouwens met die fries door de bak, volgens mij zijn ze er kei bang van!! Nou wassie ook wel een beetje fris, maar ze straalde echt angst uit... Ik heb inmiddels begrepen dat J. mee gaat helpen... Ben dus errug benieuwd!! Knipoog

Diedjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-07 13:16

Hallo iedereen !
Ik heb "vroeger" ook op de vughste hoeve gereden en een paar jaar geleden ook in de caroussel groep.
Ik heb nu een jaar niet meer gereden omdat het paard waar ik op reed verkocht is en nu twijfel ik of ik weer op de manege zal komen rijden. Dus wie weet tot ziens Haha!

Joyceee86

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-07 15:21

B&T hebben idd een jongentje met de naam tijs (dus zonder H.)
C. was en smiddags mee bezig omdat de merrie er met J. vandoor ging..

Ben jij op de hoogte gesteld toen je aan het eten was haha.. Gaan de roddels idd lekker snel

VonDutch

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-07 15:30

Inderdaad roddels, want zij ging er niet met mij vandoor, zij liep me gewoon omver, dus vroeg ik aan C. of hij me even wou helpen en dat ging gewoon goed.
En volgens mij is ze er niet bang voor, ze vertrouwd haar wel , maar Tornado was nog nooit in de binnenbak geweest, dus snap ik dat die soms schrikte.
Gisteren is ze ook al gelongeerd voor de 1e keer , en dat ging best goed, ze leert snel.
Dus hopelijk blijft ze het zo goed doen, dan zal het een heel braaf beestje worden.

Daan_ielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-07 17:52

Koudbloeden kunnen anders nogal spoken.... de meesten worden weggebracht om zadelmak te worden.... dus ik zeg SUCCES OK dan!

Amarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-07 18:32

Ik ga met je mee Danielle

PeeWij

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-07 19:09

Hij heet Tijs! Geboren op 7 maart, weegt 2110 gram en is 44cm groot!

Joyceee86

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-07 19:10

ik zou haar ook weg laten brengen ja, maja nu mee beginnen en dan weer ff stoppen omdat ze moet veulenen.. Ach ja omver lopen of met je aan de wandel gaan scheelt nie veel Tong uitsteken

sjaslique

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-07 10:59

Zoals ik het hoorde willen ze nogal snel gaan met dat nieuwe paard. Hoorde er al van dat ze er een zadel op wilden gaan leggen. Ik weet niet wat ik zou doen met dat paard, maar goed is ook mijn zaak niet.
En de meisjes met de haflinger zijn ook continu in de weer. Heb ze gister geloof ik heel de dag op de manege gezien.

Gister natuurlijk ook weer gereden, maar het was niet veel soeps. M. was van Versace gevallen door een trekker bij de schuifdeuren en NL ging ook even meedoen. Toen daarna was ze vrij heet en opgefokt en toen peerde ze hem nog een keer in de hoek bij M. Vervolgens gingen we springen en dan is ze ook niet echt relaxed, dus ja volgende keer beter. Ik zat ook mega tegen te werken dus dat hielp er ook niet echt aan mee. Hamer

Is er nog iemand hier die volgende week zaterdag mee doet met de wedstrijd? Ik waarschijnlijk niet, maar ben er dan wel.

__manon__

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-07 11:49

ik denk dat de haflinger alweer weggaat, hij had dr eraf gegooid.

Amarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-07 13:10

Oei dat is pech hebben, ik heb de meisjes gisteren ook bezig gezien, het lijkt me een brave pony, maar je moet hem natuurlijk ook niet als een knuffelhond behandelen.
Wanneer gaan mensen nu eens begrijpen dat je met een paard/pony niet kunt doen wat er in je hoofd opkomt en dat een eigen paard/pony iets heel anders is dan 1 of 2 keer per week rijden op een manegepaard.
Ik hoor maar al te vaak, ooohh maar ik kan goed rijden hoor ik heb al 5 jaar 1x per week les op de manege, dan denk ik oke, ga dan maar eens op de mijne zitten.
De meeste schrikken dan hoe gevoelig een paard op de hulpen (en de tank is niet eens supergevoelig)kan reageren en dat alleen rijden met een paard toch heel anders is dan met zijn vriendjes in een groep.
(sorry hoor maar ik heb het een beetje gehad met mensen die denken dat ze de wijsheid over paarden denken te bezitten).

Joyceee86

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-07 15:35

Haha nouja ik zeg er al helemaal niks meer over.. tis toch allemaal niet zo..
En met die haflinger ja stond ie net op stal, zullen we even wandelen huppa weer de pony van stal gehaald..(en dat liet ie allemaal goed toe)

Met die fries idem..

Ik doe wel mee met de wedstrijd zaterdag weer met 2 paarden Knipoog Waarom doe je nie mee sjaslique?

djoontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-07 18:25

Gisteren kwam ik op de manege en zag dat ik was ingedeeld op Hugo, toen wist ik gelijk al dat het een groot feest zou worden. Ik rij schijnbaar heel mongolisch apart, want als bijna iedereen heel goed met een bepaald paard overweg kan dan kan ik dat niet. En de paarden die mij wel liggen, daar hebben veel anderen dan weer hun bedenkingen over.
Hugo, de grote, lieve braverik ligt mij dus totaal niet. Ik heb dr geen angst voor ofzo, en k vind het echt een schat van een paard, maar op de een of andere manier begrijp ik er geen snars van als ik op hem rij.
Je moet niet te fanatiek zijn, nou dan maar een tandje terug, en nog een beetje en nog meer. Tot ik op een gegeven moment mee zat te liften op een paard die van voor met zijn hoofd in zijn eigen houdinkje liep en zijn achterhand in tokio had laten liggen. Zo gauw ik been gaf stak hij zijn neus naar het dak en begon boos op zijn bit te knarsen. Hoe subtiel en zacht ik het ook probeerde, hij mag mij blijkbaar gewoon niet Haha! Dan toch maar eens kijken of hij niet gewoon liep te klooien en eens strenger geweest, maar dan werd het alleen maar erger en erger.
Maar ook het verleggen van je been in een volte, het verzetten van je binnenhand naar binnen voor binnenstelling, het zwaarder maken van je lijf in een overgang terug, niets kon ik goed doen bij hem.Vriendjes zijn?
Ik zweer het, ik had zin om er af te springen en ter plekke door de grond te zakken van schaamte. Hamer
Als een paard moeilijk is voor je dan heeft het zin om er vaker op te rijden om dat te oefenen. Maar als jouw karakter botst met dat van je paard dan weet ik niet of dat nog te lijmen valt. Ik vind het rijden op Hugo absoluut niet leuk, maar lekker met hem knuffelen op stal wel. Wat mij betreft laat ik het Hugo-rijden over aan de mensen die het vele malen beter kunnen dan mij (dat is dus praktisch iedereen Haha! Clown ) en ga ik hem wel een keertje extra aandacht geven.....vanaf de grond wel te verstaan *LOL*

Na de les alles zo gauw mogelijk verdrongen en lekker met de leskindjes whitney gaan poetsen. Altijd leuk twee nieuwe meiden, en ze zijn ook nog eens bloedfanatiek. Nu al, dus dat beloofd wat voor als ze er opzitten. Alle informatie wordt door die twee kinderbreintjes opgezogen en zo snel mogelijk opgeslagen, klaar om weer iets nieuws te leren. En ze kunnen natuurlijk niet wachten tot ze er op mogen. Haha!

En ik heb me ook maar weer opgegeven voor de wedstrijd. Niet op Paco, want die trekt dat echt niet meer, ik heb nu een keer voor Kacharel gekozen. En nu maar kijken waar het schip strandt Haha! Haha!
Laatst bijgewerkt door djoontje op 11-03-07 18:29, in het totaal 1 keer bewerkt

MiekSpeciaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-07 18:25

Nouja zoals A dus al zei ben ik gister van Versace geketst, en best hard ook eigenlijk. Kan er achteraf wel om lachen want het gebeurde zo snel dat ik voor ik het wist op de grond lag Tong uitsteken Dacht alleen dat m'n kop uit elkaar zou barsten zoveel pijn deed ie. Heb nu alleen nog hoofdpijn en last van mn onderrug waar een grote blauwe plek op zit maarja, gaat vanzelf weer over.

Ik kan zaterdag helaas ook niet mee doen want ik moet naar Utrecht, baal er echt kei erg van maarja..

Ik reed vandaag langs de manege en toen zag ik dat ze die fries aan het longeren waren met heel wat publiek. Ben benieuwd

Kim_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-07 18:47

ik had zaterdag op letta gereden en het ging wel heel goed. uhm...ik wil als het mag misschien zaterdagavond meedoen maar weet niet of het mag. weet iemand dat misschien?

VonDutch

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-07 19:04

Jaa Tornado gaat met sprongen vooruit, het gaat zó goed.
Lopen aan een halster+ touw heeft ze al helemaal onder de knie& longeren gaat ook gewoon super!
Word een braaf beestje, weet ik zeker Lachen

mleentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-07 19:34

die haflinger is niet zo braaf als die eruit ziet... hij had dat meisje eraf gegooid en was op der buik gaan staan... toen liep ze weg en kwam er steigerend achteraan... B moest hem longeren van J maar ging ook niet (kon die ook niet) maar kwam bijtend op haar af.. Hij ziet er liever uit dan dat ie is..

caesar: waarom zou je niet mee mogen doen??
de fries was idd erg braaf maar kan altijd nog gaan uitproberen

Kim_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-07 19:39

uhm...ze zeggen toch dat het vanaf 16 jaar is? op zaterdagavond?