Stal Midden Delfland roddels :D :P

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Ireen_

Re: Stal Midden Delfland roddels :D :P

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-05 19:04

mooie deken!!
geen idee wat het is Erika.. Evita was ook wel ontzettend stijf vandaag, enerzijds gewoon door de kou en aan de andere kant omdat de paddock een beetje hard was dus ze liep wat voorzichtiger.. uiteindelijk kwam ze wel los.... en HOE Kwijl ze was helemaal gek, staart in de lucht, kop omhoog, heel hard snurken en lopen maar... jeetje, jammer dat ik geen fototoestel bij me had!

uhh psst, Eviet.. je bent een ouwe haflinger hoor!

Ireen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-05 19:46

nog even iets anders trouwens!!!
op de haflingervakantie sta ik 2e reserve, dus dat zal waarschijnlijk niet door gaan.. ik heb het er net al even met Anique over gehad en het lijkt mij wel leuk om (als er interesse voor is) "met stal" op vakantie te gaan in de zomervakantie, bijvoorbeeld ergens richting veluwe.. vorig jaar waren er wel een paar die mee wilden maar toen waren we te laat om nog iets te regelen, dus hier nog een poging Haha!

er zijn heel wat stallen/maneges/boerderijen die zoiets regelen, wat mij heel leuk lijkt is Erve Meenderinkboer in Markelo. dat is die manege waar de haflingervakantie ook naar toe gaat. Ze hebben daar bungalows (4-6 personen) en een vrijstaand huis voor groepsverblijf (12 personen) met douche, toilet, keuken, terras, vaatwasser enz. alles erop en eraan dus Knipoog
Afbeelding

de huur hiervoor is 395 euro voor een week, dus als je met 12 personen bent ongeveer 33 euro per persoon.
daar komt dan nog wel de weidegang voor de paarden bij, wat volgensmij niet zo duur was, het zijn aparte weides dus ze kunnen in hun eigen groepje staan. ('s nachts) op stal is ook mogelijk. Volgensmij kon je ook voor volpension kiezen (de mensen he Knipoog ) dus ontbijt, lunch, avondeten enz. erbij. BBQ'en kan ook.
Verder hebben ze er een buitenbak, binnenbak, springweide en een heleboel weiland. en niet te vergeten een heleboel ruiterpaden door het bos en over de hei! Haha! Cool
Als ik het goed heb, is het "huren/leasen" van een braaf manegepaard/pony ook mogelijk!

ik weet nog helemaal niet of het vol zit, zou ook kunnen natuurlijk.. maar en zijn wel meer van dit soort maneges, eerst maar eens kijken of er een beetje intresse voor is Knipoog
dus.. wie lijkt het leuk om mee te gaan?? verzorgsters mogen ook natuurlijk! (paardje huren)

Afbeelding

andere campings/maneges die ik weet zijn;

http://www.campingboszicht.nl/
http://www.debontewieven.nl/
http://www.dekleinepol.nl/
http://home.hetnet.nl/~einderweg3/
http://www.caitwickerzand.nl/

elady

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-05 20:02

Citaat:
mooie deken!!
geen idee wat het is Erika.. Evita was ook wel ontzettend stijf vandaag, enerzijds gewoon door de kou en aan de andere kant omdat de paddock een beetje hard was dus ze liep wat voorzichtiger.. uiteindelijk kwam ze wel los.... en HOE ze was helemaal gek, staart in de lucht, kop omhoog, heel hard snurken en lopen maar... jeetje, jammer dat ik geen fototoestel bij me had!
uhh psst, Eviet.. je bent een ouwe haflinger hoor!

Het zal idd wel voorzichtheid zijn, maar het voelde niet warm ofzo, niet dikker als d'r andere voorbeen en geen wondjes. Ik zie het morgen wel.

Zo te horen heb jij al helemaal zin om op vakantie te gaan!!!

TwinklebelJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-05 22:21

Erve Meenderinkboer...........jeugdsentiment. Daar ging ik vroeger altijd op ponykamp. Leuke manege in een mooie omgeving en erg aardige mensen.
Ook een aanrader om met je paard heen te gaan is de Paalhoeve in Kootwijk. Ben ik een keer met Yus heengeweest voor een lang weekend. Die omgeving is helemaal geweldig.

Ireen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-05 22:24

naar kootwijk gingen we ook altijd met de manege toen ik daar nog reed, is inderdaad ook erg mooi die omgeving! het kootwijkerzand enzo Lachen ik zal eens googlelen naar de paalhoeve Lachen

TwinklebelJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-05 22:27

Ireentjuh schreef:
naar kootwijk gingen we ook altijd met de manege toen ik daar nog reed, is inderdaad ook erg mooi die omgeving! het kootwijkerzand enzo Lachen ik zal eens googlelen naar de paalhoeve Lachen

www.paalhoeve.nl

Ireen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-05 22:43

weet jij misschien of de paarden daar ook gewoon dag en nacht het land op kunnen?

TwinklebelJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-05 22:51

Ireentjuh schreef:
weet jij misschien of de paarden daar ook gewoon dag en nacht het land op kunnen?

Nee, ze kunnen daar helemaal niet het land op. Dat is het enige nadeel, dat zullen ze een weekje moeten missen. Maar je kan daar ritten maken.. Kwijl

elady

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-05 19:47

Hoe gaat het trouwens met Tos? Is er al een uitslag?

Lady liep super soepel vandaag. Het zal de kou wel zijn.
Kreeg van mijn moeder ineens een nieuw dekje. Ja...zomaar Lovers
AfbeeldingLijkt ze wel erg groot, maar ze zag de schapen...die blijft ze leuk vinden
Afbeelding Dag meis...
Afbeelding
Na het rijden

Dit is de link naar de foto's van Beauty, het welshje van 30 jaar...Beauty ben ik 6 jaar geleden gaan doen, toen hij met pensioen ging, ben ik verder gegaan met Lady. De voorwaarde dat ik gratis op stal mag staan over 3 maanden, is dat ik Beauty beweging geef, maar wie kan dit koppiej nou niet weerstaan. HIj krijgt nog 3 a 4 keer per week beweging!
viewtopic.php?f=53&t=376740

Ireen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-05 19:55

ahh wat een schatje is beauty zeg!!

jeetje wat was het koud vandaag... Evita heeft vandaag even los gestaan met Sunny en we hebben een buitenritje gemaakt, ze vinden elkaar wel lief volgensmij Lovers dus Evita heeft eindelijk weer een lief vriendinnetje op stal Haha!
morgen gaan we met de wagen rijden, als het tenminste niet glad is. Lachen zal wel koud worden!

Binar

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-05 08:48

Wat is het stil hierzo!! Haha!

Bah, stomme sneeuw Verdrietig Op weeronline staat dat er de hele dag sneeuw is Huilen
Denk dat de les morgen weer niet door zal gaan.. balen!! Ach gut

Ireen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-05 09:11

ja de sneeuw wordt alleen maar meer vandaag zeggen ze.. we gaan maar niet met de wagen rijden vanochtend Haha! misschien in het weekend dan..

TwinklebelJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-05 09:26

Ik heb deze week een stel pleegpaarden van een vriendin die op vakantie is, samen met nog een paar mensen. Gisteren en vandaag zou ik ze in mijn eentje doen, want ik ben heel de dag vrij. Krijgen we dit weer. Denk dat ik bevroren ben nadat ik zeven paarden heb gedaan.

TwinklebelJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-05 09:38

Erika, ik moet aanstaande dinsdag om vier uur bij de veearts zijn. Heeft iemand nog een nagel over voor mij? Die van mij zijn al op.

Hier een paar pics van Tos met haar nieuwe regenjas s'avonds op het straatje.
Afbeelding
Afbeelding

Zeg baas, moet dat nou, die flits?
Afbeelding
Afbeelding
Lekker bekkie!!
Afbeelding

elady

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-05 10:17

Gave deken....die heb ik ook Haha!
Van Piaffe toch!!!

Heb het al in je topic gezegd: Echt een leukerd!!!

Ireen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-05 14:05

brrr wat was het koud zeg vanochtend!!
evita had in de sneeuw natuurlijk weer last van de klompen onder haar hoeven Scheve mond
morgen neem ik gewoon tape mee, dan laat ik de viezigheid erin zitten en tape ik ze dicht aan de onderkant Cool de sokken van vorig jaar waren niet zo'n succes.. van de zomer vond ik met strontscheppen nog een sok terug in het weiland Haha!

ze heeft toch nog even lekker met Sunny in de paddock gestaan Lachen

Afbeelding

elady

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-05 17:39

Wat een lieve foto zeg. Ik ging naar stal...lady lag in de sneeuw. Brrr...veelste koud om daarin te liggen.
Hoewel...net kwam mijn vriend om een sneeuwgevecht te doen (had hij even zin in), dus ik lag binnen no time onder vuur Haha! ...helemaal ingepeperd. Nu lekker aan het opwarmen!
Kreeg van hem een veulie-halster omdat Lady morgen 8 maanden is...is hij niet lief Lovers

Jetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-05 18:47

Sorry, Evita, maar Warenko heeft nu toch een heel innige relatie met Coriza...heb je het al gehoord? Ze stonden open en bloot (nou ja...Warenko had zijn buitenspeeljas wel aan) te sexen in de paddock Nagelbijten / Gniffelen Bloos! ....Ik zou er niet over praten, maar op de roddelafdeling mag het wel, toch? Ik zeg niet hoe vaak ze "het"gedaan hebben... Lips are sealed

Binar

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-05 18:57

Jetta schreef:
Sorry, Evita, maar Warenko heeft nu toch een heel innige relatie met Coriza...heb je het al gehoord? Ze stonden open en bloot (nou ja...Warenko had zijn buitenspeeljas wel aan) te sexen in de paddock Nagelbijten / Gniffelen Bloos! ....Ik zou er niet over praten, maar op de roddelafdeling mag het wel, toch? Ik zeg niet hoe vaak ze "het"gedaan hebben... Lips are sealed

Ach Eviet heeft altijd Biz en Ko nog!! Clown
Vieze Warenko Haha!

Nou ben dus "lekker" op mijn bek gegleden met mijn scoot en heb de rest van het stuk maar gelopen (voor de Delftenaars onder ons...vanaf een heel stuk voor de grote BP, bij kinderdagverblijf Knots, waar vroeger de rabobank zat)
Heb echt een megabult op mijn onderbeen, rood en blauw

Nu snel de paarden losgooien voor ik echt niet meer kan lopen (ben net 10 minuutjes thuis, was 17.00 klaar met werken)

Ireen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-05 19:00

Boos!
zeg die mannen zijn ook allemaal hetzelfde!! Clown
en ondertussen staat ie nog gewoon hinniken naar Evita! arme meid Ach gut

Jetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-05 19:04

Gelukkig is Evita Blond ........... Haha!

Jetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-05 19:05

Jeetje Anus! Balen zeg! Oh, nu zie ik het, ik zal je naam maar niet meer afkorten... Haha!

TwinklebelJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-05 21:23

Zo, net even heen en weer gependeld naar de Hooipolder. Even de paardjes van de buren voeren. Ik heb geloof ik meer gelopen dan gefietst. Ben 25 minuten onderweg geweest op een stuk dat ik normaal in 10 minuten doe. Tos heeft maar weer absolute boxrust op het moment. Ik durf haar echt de box niet uit te halen. Ben veel te bang dat haar pees het begeeft als ze klompjes in haar hoeven krijgt.

Yustin

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-05 14:54

Het is inderdaad even wennen aan dit weer zeg.pffff heel irritant, want alles is glad.

Heb je nog last Anous of gaat het al weer een beetje? Ik durfde vandaag ook niet met de scoot hoor....

Nog een paar dagen Fieke, spannend....We duimen voor jullie!

elady

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-05 16:32

Lady in de sneeuw vandaag,
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Onze doorgewinterde shet, Dribbel
Afbeelding
Opa mag ook buitenspelen vandaag

En toch wel de mooiste:
Afbeelding

Lady was helemaal door het dolle heen. Aan het rennen op het land, later tussen al het sneeuw, toch maar proberen te grazen...tja...wat doe je anders als je op het land staat Clown

Trouwens, voer 84 dagen is ze uitgerekend, nog 3 maanden Go jij! Go jij!