Pebbs schreef:haha dankje esmee! jaa ik straalde echt!ik kreeg 'm ook niet van m'n gezicht af
Nou dat snap ik wel hoor na zo'n super prestatie!
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Marjolein29 schreef:@Sabine,Scheren doe je alleen als je werkt met je dier en hij daarvan flink zweet, maar das mijn mening.
Broccoli schreef:Marjolein29 schreef:@Sabine,Scheren doe je alleen als je werkt met je dier en hij daarvan flink zweet, maar das mijn mening.
Ben ik het ook mee eens
Jeuk is verschrikkelijk, erger dan pijn vind ik.
Sabinee__ schreef:Marjolein29 schreef:@Sabine,Scheren doe je alleen als je werkt met je dier en hij daarvan flink zweet, maar das mijn mening.
Ja nee, dat snap ik.
Maar ik snap niet hoe een paard stopt met verharen zodra het geschoren is.
Naar mijn idee, (scheren is al een fout woord, want je paard word niet naakt, dus eerder trimmen) trim/scheer je de haren korter, je maakt het niet minder in massa,
alleen in volume.
Dus dezelfde hoeveelheid aan vacht blijft, dus ook de dikte van de wintervacht. Hoe kan het dan, dat het paard dan geen haar meer verliest?
Als ik mijn kop scheer tot 2 cm haar, dan verlies ik toch ook nog steeds haar? De lengte staat toch niet gelijk aan de hoeveelheid haar verlies?
Is het dan niet gewoon minder opvallend omdat de haren kleiner zijn?
Sabinee__ schreef:Marjolein29 schreef:@Sabine,Scheren doe je alleen als je werkt met je dier en hij daarvan flink zweet, maar das mijn mening.
Ja nee, dat snap ik.
Maar ik snap niet hoe een paard stopt met verharen zodra het geschoren is.
Naar mijn idee, (scheren is al een fout woord, want je paard word niet naakt, dus eerder trimmen) trim/scheer je de haren korter, je maakt het niet minder in massa,
alleen in volume.
Dus dezelfde hoeveelheid aan vacht blijft, dus ook de dikte van de wintervacht. Hoe kan het dan, dat het paard dan geen haar meer verliest?
Als ik mijn kop scheer tot 2 cm haar, dan verlies ik toch ook nog steeds haar? De lengte staat toch niet gelijk aan de hoeveelheid haar verlies?
Is het dan niet gewoon minder opvallend omdat de haren kleiner zijn?
.