Leeuwarder Manege stopt met (losse) lessen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

JuuLePuuL

Re: Leeuwarder Manege stopt met (losse) lessen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-07 17:50

Ik ben 23 en wordt 24 (duh logisch maar goed) ...

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-07 17:52

Dan ben je waarschijnlijk de oudste, ja Tong uitsteken

JuuLePuuL

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-07 17:54

Denk het ook ja Knipoog

Sandra91

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-07 18:39

JuuLePuuL schreef:
Ik ga er niet op in omdat ik juist wel weet hoe het er nu aan toe gaat en omdat ik het niet nuttig en onzin vind om daar een heel topic mee te vullen.

Volgens mij ben ik de oudste op dit topic... en de wijste natuurlijk Haha! Knipoog

Het topic gaat toch over WB Stables Tong uitsteken.
Maar als je weet hoe het er aan toe gaat weet je dus ook wel dat alle paarden juist vooruitgaan Haha!.

Sandra91

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-07 18:42

Er is trouwens ook een site over WB Stables http://www.wbstables.nl/ Haha!.
Die vond ik toevallig ik typte het in op de internetbalk en tot mijn verbazing bestaat de site ook nog Haha!.

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-07 18:48

Ik heb al eerder gezegd, maar ik vind de vooruitgang tegenvallen. Hoorde dat er drie pony's met martingaal gereden worden en Wapper ook (hoorde, wil niemand aanvallen) en dat is naar mijn idee niet echt een vooruitgang.

Maar ik zei ook dat ik vergeleken met december beter gaat, maar vergeleken met begin januari weinig vooruitgang te zien is. Het is zeker niet zo dat ik mensen aanval, maar zo op het oog is het wat ik ervan zie. En ik geloof dat Juul en Lydia er ook zo over denken, en Lupi heeft er al gezellig met mij over zitten ouwehoeren.
Vergeet niet dat Juul er al het grootste deel van haar leven, eniig paardenleven rond wandeld en de paarden en pony's zeker kent..

Conclusie: Het is dus niet dat het niet goed gaat, maar dat wij (hoop dat ik in het algemeen mag spreken) de vooruitgang zo op het oog tegen vinden vallen. Niet aanvallend bedoeld en alleen maar een mening van een oud-manegerijder..
Hoop dat je hier mee kan leven en je aardig antwoord wil geven.. Laten we het een gezelllig topic houden Tong uitsteken

Sandra91

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-07 18:53

Kijk ik vind het niet erg dat jullie het zeggen alleen het leasen is nog maar net begonnen en iedereen moet nog wennen.
De paarden ook natuurlijk na zo lang manegepaard te zijn geweest sommige dan ik als leaser zie wel vooruitgang bij sommige paarden en ik zeg dan ook alvast lang nog niet bij iedereen maar ze zijn er druk mee bezig zo snel wil het ook nog niet dus over een maandje of iets langer kunnen we vind ik verder praten.

JuuLePuuL

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-07 18:56

WAT?? Wapper met martingaal? WHY!? Ik heb dat paard ruim 2 jaar bijna elke week gereden en een martingaal omdoen dan worden de problemen met dat paard alleen maar erger en zul je nooit alles uit haar kunnen halen, jammer wanneer de kennis van de ruiter ophoudt, de ruiter naar hulpteugels grijpt...

Inderdaad, laten we dit topic gezellig houden Lachen En ik ken de paarden en ponys inderdaad en heb genoeg ervaring en kennis om te zien dat het niet met elk paard vooruit gaat...dus ik zeg niet zomaar wat, net als Rianne en Lydia.

Hmm ze hebben nu wel een site? Had laatst al gegoogled maar niks gevonden, dan is ie net de lucht in.

Sence

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-07 18:58

JuuLePuuL schreef:
* Is even stil... Ach gut

Ik rij [o nee, reed Haha! ] al 15 jaar op de manege als het niet meer is en ben opgegroeid als het ware met bepaalde paarden en pony's. Als ik nu op de manege kom dan ga ik bij bepaalde paarden gewoon de stal in, dat kan niemand mij verbieden...

Maar leuk voor iedereen dat je al een band krijgt met je paard! Dat heb ik zelf ook, is erg leuk!

Volgensmij begrijp jij mij niet helemaal.

Het paard dat ik lease voelt nu echt als EIGEN, en voor een klein deel is het dat natuurlijk ook. Als jij bij hem in de stal zal gaan staan om hem te aaien, no problem dan hoor je mij echt niet zeuren.

Maar wat ik als VOORBEELD noemde, dat ik het niet leuk zou vinden als een NIET leaser in eens even lekker hem zal gaan poetsen, wat ook verboden is.

Op die manier probeer ik te omschrijven hoe het nu voelt om hem als paard te leasen.

En mij hoor je niet zeggen dat je niet bij hem in de stal mag gaan wandelen.

En over onze leeftijd, waarom? Ik ben 17, tsja Nagelbijten / Gniffelen..
Maar oudere mensen hoeven nog niet altijd slimmer en wijzer te zijn, ik ken er genoeg die altijd nog even dom zijn.

Maar het komt hier nou gewoon op neer;

de leasers vinden het een grote verbetering en vinden dit ook veel fijner.
de niet leasers vinden het ontzettend tegen vallen en balen er enorm van en dat kan ik me heel goed voorstellen.

Als het van Wilfred mag, dan mag van mij heus wel een NIET leaser een keer op Kai rijden, als die persoon daar behoefte aan heeft. Nee, ik ben niet altijd een bitch Clown

Rianne, nog bedankt voor alle aanwijzingen Haha! Het hielp echt, dat kon je gelijk al merken! Je mag wel instructrice worden Haha!

JuuLePuuL

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-07 19:06

haha mooi is dit, was gewoon nieuschierig naar hoe oud iederen op dit topic is, was maar een grapje dat ik zei dat ik de oudste, wijste was hoor!

Ik begrijp het hoor, dat het als een eigen paard aanvoelt, dat heb ik ook. Maar voor de mensen die niet leasen, het is toch raar dat paarden die je zo lang kent ineens niet meer van 'iedereen' zijn maar van 'iemand'.

Ik ben heel blij voor iedereen die least en zo een tussenweg heeft gevonden om toch deels een eigen paard te hebben! Dus ik kijk wel met een neutrale blik naar de hele situatie! Lachen

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-07 19:07

Hahaha, dankje maar alles komt dankzij Mariska Haha!
Hoop dat je me niet vervelend vond Knipoog Maar lesgeven.... hed daar echt geen geduld voor...

Sence

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-07 19:10

Ik begrijp jou en de rest die niet leasen heel erg goed, ik zal waarschijnlijk het zelfde hebben gehad. Ik was er ook helemaal vanaf toen ik hoorde dat de manege ging stoppen, toen wist ik het nog niet van het leasen. Ik zou er niet aan moeten denken dat ik niet had kunnen leasen, in één keer dan eigenlijk weer helemaal opnieuw beginnen, ergens anders of met andere paarden.

Het is ook vervelend voor jullie ja, als jullie op ehm WB Stables komen, dat alle paarden eigenlijk ''bezet'' zijn, en bij vaste mensen horen. Maar misschien omdat het nu wat serieuzer is allemaal, dat het iets onvriendelijker en minder gezellig overkomt bij jullie. Lachen

Sence

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-07 19:11

RianneH schreef:
Hahaha, dankje maar alles komt dankzij Mariska Haha!
Hoop dat je me niet vervelend vond Knipoog Maar lesgeven.... hed daar echt geen geduld voor...

Ik vond het helemaal niet vervelend, ik vond het wel fijn! Dan kan ik daar ook weer aan werken en het hielp goed dusse... Haha!

Haha, ja dat hoorde ik dat je weinig geduld had daarvoor, maar vond 't gisteren wel mee vallen Haha!

JuuLePuuL

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-07 19:15

Lesgeven is geweldig!! I love it, sorry even een off-topic reactie Haha!

Sence

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-07 19:20

Sandra, je nieuwe naam is ultra sexy Nagelbijten / Gniffelen

Sandra91

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-07 19:23

Ook even een off-topic reactie.
Ik ga vanaf nu door het leven op bokt als HatsikiDildo ik was dus voorheen IkhouvanChey.

Sandra91

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-07 19:23

I know Haha!.
Haha dit is denk ik een van de domste namen op bokt haha Haha!.

JuuLePuuL

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-07 19:31

Ik denk het ook ja Tong uitsteken en een van de vunzigste... Vork

Sandra91

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-07 19:32

Haha ja Haha! mag dat eigelijk wel die namen hier Nagelbijten / Gniffelen.
Haha als ze die naam maar niet gaan veranderen Nagelbijten / Gniffelen vind hem wel vet Haha!.

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-07 19:57

Hahahahaha Haha!
Iid een van de vunzigste, maar wel weer eens iets anders Tong uitsteken

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-07 20:01

@hatiskidildo Tong uitsteken
Ik heb even in je profiel gespiekt, en zag de eerste foto's van dironja. Die zijn toch niet op de manege gemaakt? Of verbeeld ik me dat nou?
Waarom heb jij trouwens voor Dironja gekozen? Ben wel benieuwd daarnaar Knipoog

JuuLePuuL

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-07 20:04

Ja, dat viel mij ook al op! ken jij Dironja al voordat ze op de lwd-manege kwam?

Sence

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-07 21:18

Ze is een vunzig kind, je zou dr op school eens moeten mee maken -engel-

Grapje hoor schat Haha!

Sandra91

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-07 08:48

RianneH schreef:
@hatiskidildo Tong uitsteken
Ik heb even in je profiel gespiekt, en zag de eerste foto's van dironja. Die zijn toch niet op de manege gemaakt? Of verbeeld ik me dat nou?
Waarom heb jij trouwens voor Dironja gekozen? Ben wel benieuwd daarnaar Knipoog

Nee die foto's heb ik van mijn medeleaser gekregen toen ze nog op japero stond Tong uitsteken.
Maar ik heb haar gekozen om te leasen omdat haar als eerste in de les reed voor de eerste keer en helemaal verliefd op haar ben geworden daarna mocht ik er steeds vaker op ik ben zo verliefd geworden op haar ik vind het echt een geweldig beestje lijkt ook veel op me oude verzorgpony maar wel leuke foto's zijn het he maar dat was dus op japero echt een leuk beestje Haha!.

Sandra91

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-07 08:53

JuuLePuuL schreef:
Ja, dat viel mij ook al op! ken jij Dironja al voordat ze op de lwd-manege kwam?

Nee Tong uitsteken de medeleaser komt dus ook van die andere manege en reed daar al zo'n 2 jr. geloof ik op haar.
Van haar heb ik de foto's dus Haha!.