Nicole1995 schreef:@Shen:
Als ze naar het voortgezet onderwijs(VO)gaan,moest je 2 schoolkeuzes maken zodat als je eerste keuze vol is je op de school van je 2e keuze terecht kon.Dat hebben we te horen gekregen in Oktober op een voorlichtingsavond op Lars zijn oude school nog(groep 8).Daar vertelde ze wel dat het bij uitzondering ook voor kon komen dat de 2e keus vol zat maar dan moet je dus naar weer een andere school en dat je serieus ook in kon schrijven voor scholen als in Wormerveer enz,iets verder weg maar dat ie wel ieder geval in zaanstad naar school kan.Voor als nog zeiden ze 2 keuzes zal moeten lukken,nou dat hebben ze dus veranderd net in deze maand je moet er nu voor 3 inschrijven anders word je aanmelding niet eens in behandeling genomen ook niet als het nog als het oude was 2 scholen en je vult er 1 in dan krijg je hem retour.Het stond er met rode letters op de voorlichtingsavond bij vermeld dat het er nu 3 zijn ivm.aantal leerlingen wat ze mogen hebben enz.Ze hadden wel een lijst met voorrangsregels een hele lange dat het ook mee telt als er al broertjes/zusjes of stiefbroertjes/zusjes op de school van keuze al zaten en zo nog veel meer voorrangsregels ook schijnt er vanuit de basisschool een aantal scholen (VO) te zijn die voorrang hebben op scholen en op andere weer niet.Natuurlijke Partners noemde ze die.Dus moet ik nu ook voor school 3 naar zo`n avond voor ouders en later in jan/febr. met Lars samen de scholen bezoeken en later weer mag hij op de 3 van zijn keuze een woensdagmiddag meedraaien om de school in bedrijf te zien en dan moet je het inschrijfformulier op sturen voor 15 maart en hopen dat je school van 1e keus het ook word.Maar Lars wil heel graag elektro of lassen en meer van die dingen leren daar hebben ze op Saenredam niet de middelen voor en Compaen weer wel ik was benieuwd of iemand wist of dat op Compas ook zo was dat ze de middelen daar er voor hebben dan hebben we meer keus.Dat kan dus al na de basisschool en niet wachten tot MTS.
openbare scholen zijn verplicht om alle kinderen aan te nemen die zich aanmelden. dus als zo'n school je voorkeur is, kun je er bijna wel zeker van zijn dat je kind daar aangenomen word. katholieke en cristelijke scholen mogen afwijzen! dat heb ik me in ieder geval laten vertellen. roan zit op zaanlands en daar hebben ze dit jaar een extra 1e klas moeten maken om alle kinderen te kunnen aannemen. terwijl ze op het michael 22 kinderen niet hebben aangenomen. dat ging door loting!
.
. Ga nu naar de manege!!!
.
. Dan lekker onderuit op de bank voor de tv!!!