Ook in de Winterkou, zijn de VELDTSCHATJES elkaar trouw! P.8

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

_sandra

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 14:20

Nicole1995 schreef:
@Shen:
Als ze naar het voortgezet onderwijs(VO)gaan,moest je 2 schoolkeuzes maken zodat als je eerste keuze vol is je op de school van je 2e keuze terecht kon.Dat hebben we te horen gekregen in Oktober op een voorlichtingsavond op Lars zijn oude school nog(groep 8).Daar vertelde ze wel dat het bij uitzondering ook voor kon komen dat de 2e keus vol zat maar dan moet je dus naar weer een andere school en dat je serieus ook in kon schrijven voor scholen als in Wormerveer enz,iets verder weg maar dat ie wel ieder geval in zaanstad naar school kan.Voor als nog zeiden ze 2 keuzes zal moeten lukken,nou dat hebben ze dus veranderd net in deze maand je moet er nu voor 3 inschrijven anders word je aanmelding niet eens in behandeling genomen ook niet als het nog als het oude was 2 scholen en je vult er 1 in dan krijg je hem retour.Het stond er met rode letters op de voorlichtingsavond bij vermeld dat het er nu 3 zijn ivm.aantal leerlingen wat ze mogen hebben enz.Ze hadden wel een lijst met voorrangsregels een hele lange dat het ook mee telt als er al broertjes/zusjes of stiefbroertjes/zusjes op de school van keuze al zaten en zo nog veel meer voorrangsregels ook schijnt er vanuit de basisschool een aantal scholen (VO) te zijn die voorrang hebben op scholen en op andere weer niet.Natuurlijke Partners noemde ze die.Dus moet ik nu ook voor school 3 naar zo`n avond voor ouders en later in jan/febr. met Lars samen de scholen bezoeken en later weer mag hij op de 3 van zijn keuze een woensdagmiddag meedraaien om de school in bedrijf te zien en dan moet je het inschrijfformulier op sturen voor 15 maart en hopen dat je school van 1e keus het ook word.Maar Lars wil heel graag elektro of lassen en meer van die dingen leren daar hebben ze op Saenredam niet de middelen voor en Compaen weer wel ik was benieuwd of iemand wist of dat op Compas ook zo was dat ze de middelen daar er voor hebben dan hebben we meer keus.Dat kan dus al na de basisschool en niet wachten tot MTS.

openbare scholen zijn verplicht om alle kinderen aan te nemen die zich aanmelden. dus als zo'n school je voorkeur is, kun je er bijna wel zeker van zijn dat je kind daar aangenomen word. katholieke en cristelijke scholen mogen afwijzen! dat heb ik me in ieder geval laten vertellen. roan zit op zaanlands en daar hebben ze dit jaar een extra 1e klas moeten maken om alle kinderen te kunnen aannemen. terwijl ze op het michael 22 kinderen niet hebben aangenomen. dat ging door loting!

LIQUITA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-10 14:25

xan schreef:
Liquita: ben ff benieuwd naar je ervaring van vanmiddag, lekker gereden ???

Ik ga me proberen in me rijbroek te wurmen, dus je hoort/leest het.

LIQUITA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-10 14:35

_sandra schreef:
ik heb vanmorgen met inge en nancy het pad om de stapmolen en onze stallen helemaal vrij gemaakt. is natuurlijk ook eigenbelang, want mavantos en gekkie moeten hun rondjes goed kunnen lopen. en vooral veilig. dus dat gedeelte van het erf is echt "helemaal" sneeuw vrij. de rest is ook aardig begaanbaar. en idd waren ze driftig bezig om alle paarden te laten drinken. de pallet met zout is gebacht en het hout voor de openhaard ook. is nu eenmaal lastig de wintermaanden. maar iedereen draagt zijn steentje bij. vind het ook wel logisch dat de pensionners zelf ook voor een ton of iets dergelijks moeten zorgen. is echt heel veel werk om met deze kou alle paardjes te laten drinken. en ze doen echt hun best. dus geen gemopper en allemaal een beetje meewerken! en maar hopen op dooi!!!!!!!!

Was het pad voor onze stallen naar de stapmolen dan toch weer besneeuwd of glad? Gisteravond is Erik daar met de veegmachine over heen gegaan, en ik met de bezem er achter aan. Was helemaal vrij van sneeuw. Kreeg vanmorgen wel een berichtje dat First gewoon de molen in kon, dus dat had in ieder geval geholpen ;) .

ATE

Re: Ook in de Winterkou, zijn de VELDTSCHATJES elkaar trouw! P.8

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 14:42

wat een elende alweer met de winter he en die is nog maar net begonnen
heb net voor de meiden moonboods gehaald
ze verwachten nog veel meer sneeuw

LIQUITA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-10 14:49

Rijbroek ging met gemak aan *\o/* . Ga nu naar de manege!!!

Nicole1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 14:51

_sandra schreef:
ik heb vanmorgen met inge en nancy het pad om de stapmolen en onze stallen helemaal vrij gemaakt. is natuurlijk ook eigenbelang, want mavantos en gekkie moeten hun rondjes goed kunnen lopen. en vooral veilig. dus dat gedeelte van het erf is echt "helemaal" sneeuw vrij. de rest is ook aardig begaanbaar. en idd waren ze driftig bezig om alle paarden te laten drinken. de pallet met zout is gebacht en het hout voor de openhaard ook. is nu eenmaal lastig de wintermaanden. maar iedereen draagt zijn steentje bij. vind het ook wel logisch dat de pensionners zelf ook voor een ton of iets dergelijks moeten zorgen. is echt heel veel werk om met deze kou alle paardjes te laten drinken. en ze doen echt hun best. dus geen gemopper en allemaal een beetje meewerken! en maar hopen op dooi!!!!!!!!

Ben ik ook mee eens,Marcel had voor Sandra( die kon onze kant niet in de molen doen vanwege de sneeuw) en mij omdat we wilde strooien het pad eerst met de verrijker geveegd en daarna hebben we gestrooid dus dat moet nu ook wel idd begaanbaar zijn.2 zakken zout gingen op dat stuk best veel.San kon zo onze kant nog naar de molen brengen.En vond best gezellig zo ff helpen,tenslotte hebben we er zelf heel veel baat bij ook.Staan nog steeds geen tonnen in veel stallen hoor.

Nicole1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 14:56

Heb net mijn belafspraak gehad met de neuroloog,met wat ik vertelde vond zij niet dat het met mijn beeld klopte zoals mijn epilepsie verloopt.Ik ben meteen kassie wijle zeg maar en dit duurde 2 weken dat was voor een opkomende aanval veel te lang.Enerzijds was ik daarom wel heel blij geen medicijn verhoging dus.Ze dacht met wat ik vertelde aan een evenwichtsoorgaanontsteking dat kan idd 2 weken aanhouden en verdwijnt weer vanzelf.En daar kan je goed beroerd van zijn.Volgende keer als ik weer dacht aan epilepsie moest ik natuurlijk meteen bellen maar voel ik dit weer dan gewoon naar de huisarts die konden dit ook constateren.Toch wel opgelucht moet ik zeggen.

winnitou

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 15:05

xan schreef:
winnitou schreef:
en doe je rits open en je koelt weer af (dat had ik vanavond)

whahahaha zal ik hier maar geen opmerking op geven :D

Danielle haar rits stond ook al open.
Hihi wat doen jullie daar in die groep :P

Jammer dat ik je niet meer ff sprak Winn, maar ik deed ook nog even de stal van Minneke.
Hoefde Cindy die dijk niet meer over.

en ik ben vroeg naar huis gegaan. Gelukkig was de oprit van de manege naar de dijk nog wel gestrooid (en de dijk ook)

Ja dat ritsen probleem gisteren. zou niet weten hoe het komt. Waarschijnlijk door de kou, metaal he, sluit dan niet goed (heeft tooch niks met percentage mannen te maken!!!!????)

winnitou

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 15:07

LIQUITA schreef:
mntj schreef:
je vergeet te vertellen dat er haardhout is gebracht en een pallet met strooizout.
iets positiefs.

Jaaah, dat had ik eigenlijk ook nog willen vertellen hahaha. Gisteravond kwam Diana al zakken zout brengen en verdelde dus dat er een pallet zou komen en haardhout. We waren dol gelukkig want Erik was al begonnen met die veegmachine om een pad vrij te maken naar de bak. Dus nu kon er mooi meteen zout over heen. Helaas kon Erik niet verder met vegen (wou ook nog een pad maken vanaf de binnen stallen naar de molen) want de accu van de veegmachine was leeg, moest eerst worden opgeladen.

Als er vanuit de manege ook een beetje medewerking komt, zal het voor de pensionners ook makkelijker worden (en leuker vooral) om zelf ook de handen uit de mouwen te steken....toch?

Ja Erik was goed bezig!!!!

winnitou

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 15:09

LIQUITA schreef:

hiep hiep hoera

winnitou

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 15:11

winnitou schreef:
LIQUITA schreef:

hiep hiep hoera

ga van de week ook mijn wedstrijdbroek maar passen, kan ik nog een weekje rustigaan doen met eten (lees hongeren)

mntj

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 15:14

LIQUITA schreef:

yeh. toppie voelt altijd weer goed.

mntj

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 15:14

Nicole1995 schreef:
Heb net mijn belafspraak gehad met de neuroloog,met wat ik vertelde vond zij niet dat het met mijn beeld klopte zoals mijn epilepsie verloopt.Ik ben meteen kassie wijle zeg maar en dit duurde 2 weken dat was voor een opkomende aanval veel te lang.Enerzijds was ik daarom wel heel blij geen medicijn verhoging dus.Ze dacht met wat ik vertelde aan een evenwichtsoorgaanontsteking dat kan idd 2 weken aanhouden en verdwijnt weer vanzelf.En daar kan je goed beroerd van zijn.Volgende keer als ik weer dacht aan epilepsie moest ik natuurlijk meteen bellen maar voel ik dit weer dan gewoon naar de huisarts die konden dit ook constateren.Toch wel opgelucht moet ik zeggen.

gelukkig.
hopen dat het weg blijft

mntj

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 15:15

_sandra schreef:
Nicole1995 schreef:
@Shen:
Als ze naar het voortgezet onderwijs(VO)gaan,moest je 2 schoolkeuzes maken zodat als je eerste keuze vol is je op de school van je 2e keuze terecht kon.Dat hebben we te horen gekregen in Oktober op een voorlichtingsavond op Lars zijn oude school nog(groep 8).Daar vertelde ze wel dat het bij uitzondering ook voor kon komen dat de 2e keus vol zat maar dan moet je dus naar weer een andere school en dat je serieus ook in kon schrijven voor scholen als in Wormerveer enz,iets verder weg maar dat ie wel ieder geval in zaanstad naar school kan.Voor als nog zeiden ze 2 keuzes zal moeten lukken,nou dat hebben ze dus veranderd net in deze maand je moet er nu voor 3 inschrijven anders word je aanmelding niet eens in behandeling genomen ook niet als het nog als het oude was 2 scholen en je vult er 1 in dan krijg je hem retour.Het stond er met rode letters op de voorlichtingsavond bij vermeld dat het er nu 3 zijn ivm.aantal leerlingen wat ze mogen hebben enz.Ze hadden wel een lijst met voorrangsregels een hele lange dat het ook mee telt als er al broertjes/zusjes of stiefbroertjes/zusjes op de school van keuze al zaten en zo nog veel meer voorrangsregels ook schijnt er vanuit de basisschool een aantal scholen (VO) te zijn die voorrang hebben op scholen en op andere weer niet.Natuurlijke Partners noemde ze die.Dus moet ik nu ook voor school 3 naar zo`n avond voor ouders en later in jan/febr. met Lars samen de scholen bezoeken en later weer mag hij op de 3 van zijn keuze een woensdagmiddag meedraaien om de school in bedrijf te zien en dan moet je het inschrijfformulier op sturen voor 15 maart en hopen dat je school van 1e keus het ook word.Maar Lars wil heel graag elektro of lassen en meer van die dingen leren daar hebben ze op Saenredam niet de middelen voor en Compaen weer wel ik was benieuwd of iemand wist of dat op Compas ook zo was dat ze de middelen daar er voor hebben dan hebben we meer keus.Dat kan dus al na de basisschool en niet wachten tot MTS.

openbare scholen zijn verplicht om alle kinderen aan te nemen die zich aanmelden. dus als zo'n school je voorkeur is, kun je er bijna wel zeker van zijn dat je kind daar aangenomen word. katholieke en cristelijke scholen mogen afwijzen! dat heb ik me in ieder geval laten vertellen. roan zit op zaanlands en daar hebben ze dit jaar een extra 1e klas moeten maken om alle kinderen te kunnen aannemen. terwijl ze op het michael 22 kinderen niet hebben aangenomen. dat ging door loting!

is het searendam danook gelovig. ofzo wij komen daar echt niet op.
weet dat toen met rene de halve klas daar heen wou en niemand is er toegelaten.

_sandra

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 15:49

seanredam is katholiek!

_sandra

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 15:50

LIQUITA schreef:
_sandra schreef:

Was het pad voor onze stallen naar de stapmolen dan toch weer besneeuwd of glad? Gisteravond is Erik daar met de veegmachine over heen gegaan, en ik met de bezem er achter aan. Was helemaal vrij van sneeuw. Kreeg vanmorgen wel een berichtje dat First gewoon de molen in kon, dus dat had in ieder geval geholpen ;) .

was wel begaanbaar, maar nancy en ik wilde het helemaal schoon hebben. om ongelukken met mav te voorkomen. dus nu geen sneeuw meer te bekennen!

_sandra

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 15:50

LIQUITA schreef:

yeah!!! dus je bent nog prima in vorm!!! veel plezier! en voorzichtig he!

_sandra

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 15:53

ATE schreef:
wat een elende alweer met de winter he en die is nog maar net begonnen
heb net voor de meiden moonboods gehaald
ze verwachten nog veel meer sneeuw

nee toch, ik dacht geen sneeuw meer!!!!???!!!!!
alleen morgen heeeeel koud! gevoelskou -20!

Nicole1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 16:13

Saenredam is een openbare school ik heb de brochure hier liggen en nu is het zo dat ze je wel kunnen weigeren vol =vol.Niet dat ze iedereen moeten toelaten op openbaar,vandaar ook de 3 keuzes.Dennis van Bert zit op Saenredam in de 3e klas.

_sandra

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 16:39

Nicole1995 schreef:
Saenredam is een openbare school ik heb de brochure hier liggen en nu is het zo dat ze je wel kunnen weigeren vol =vol.Niet dat ze iedereen moeten toelaten op openbaar,vandaar ook de 3 keuzes.Dennis van Bert zit op Saenredam in de 3e klas.

oh oke, haha, vroeger was seanredam mavo zaandijk, en die was katholiek. vandaar dat ik ervan uit ging dat dat nog steeds zo is.
maar lastig dat je dus nooit meer ervan uit kan gaan dat je op de school die je wilt word aangenomen!

LIQUITA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-10 17:30

YEAH!!! ik ben zo blij!!! Heb heerlijk gereden, en had helemaal nergens last van. Tijd gaat zo snel, heb toch wel een half uurtje gereden. Maar heb wel veel tussendoor gestapt. Morgen kan Juul niet rijden, dat vind ik nu helemaal niet erg. Als Erik morgen optijd terug is (heeft om 11 uur het 2e sollicitatiegesprek) ga natuurlijk weer lekker rijden. En anders ga ik kijken of ik goed bij de nieuwe bak kan komen.

LIQUITA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-10 17:34

_sandra schreef:
LIQUITA schreef:

yeah!!! dus je bent nog prima in vorm!!! veel plezier! en voorzichtig he!

Whahahahaha...laat dat prima er maar vanaf...in vorm, wel ja, en hoe := .

LIQUITA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-10 17:36

Zo...nu lekker onder de douche en m'n joggingpak aan. Suddervlees staat op, lekker vanavond met hutspot :9 . Dan lekker onderuit op de bank voor de tv!!!

_sandra

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 17:38

LIQUITA schreef:
YEAH!!! ik ben zo blij!!! Heb heerlijk gereden, en had helemaal nergens last van. Tijd gaat zo snel, heb toch wel een half uurtje gereden. Maar heb wel veel tussendoor gestapt. Morgen kan Juul niet rijden, dat vind ik nu helemaal niet erg. Als Erik morgen optijd terug is (heeft om 11 uur het 2e sollicitatiegesprek) ga natuurlijk weer lekker rijden. En anders ga ik kijken of ik goed bij de nieuwe bak kan komen.

yeah!!! super voor je!!! geniet maar lekker van je firstie!!!!!!!!
hoe laat ben je er morgen? ga zelf na twee uur ff heen!

LIQUITA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-10 18:10

Ligt er aan hoe laat Erik terug is. Ik denk dat ik het niet ga redden om voor de lessen beginnen te gaan rijden. Ik stuur je wel een sms-je :j