Stal de Groene Meer

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

jarrah

Re: Stal de Groene Meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 16:20

Pff wat een rotweer wederom he?
Tiffes gaat vanavond ook weer naar binnen, lekker weer warm en droog op stal... ik vind het weer mooi geweest voor mn meisje Lachen

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 16:58

als onze bokkies niet hadden staan bibberen, flash niet ziek en tag niet afwijkend hadden geweest hadden ze nog mogen lopen maar heb geen zin in drie paarden met longontsteking.

taverno

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 19:14

Het is echt kl.te weer. Boos! Maar ik heb in de stromende regen Tence zijn trainingsschema gevolgd.Blijkt nu dat mijn regenjas niet waterdicht meer is. Haha!

jSophiaF

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 19:54

Gelijk heb je Woogy

Gaan de rest van de paardjes ook naar binnen ? Is het weideseizoen al afgelopen per 1-10 ?

Ga ze meisje even weer knuffelen, die zal ook wel behoorlijk verregent zijn ... Maar zolang zij het niet koud heeft krijgt ze geen deken op ... deze "herfst & winter"

taverno

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 20:37

Tence heeft nu wel een dunne deken op,ik heb niet voor niets zijn rug laten behandelen en wil dat hij daarop een beetje behaaglijk blijft.

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 20:52

MijnTag staat alweer een tijdje met d'r jas en die is er best blij mee, week of twee gaat misschien d'r fleece jas eronder als tussenfase voor d'r winterdek. Pony krijgt ergens november d'r dikke dek op en die gaat eraf van het nieuwe jaar als het wat warmer wordt.

De beestjes die van de dag en nacht naar binnen zijn gekomen gaan overdag de paddocks in, ik denk dat begin november alle beestjes weer onder de wol worden gestoken.

jSophiaF

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 23:23

taverno schreef:
Tence heeft nu wel een dunne deken op,ik heb niet voor niets zijn rug laten behandelen en wil dat hij daarop een beetje behaaglijk blijft.

Don krijgt puur geen deken op, omdat ik toch niet met haar zo ga werken dat ze telkens bezweet is.

En ik heb een tuig gevonden, nu alleen nog even kijken of we het laten opsturen, of dat we het gaan ophalen.
kan ik straks Don voor een karretje zetten , nou ja eerst beleren maar, moet alleen nog iemand zien te vinden die me er bij wil gaan helpen ... En dan licht gewicht karretje zoeken ...

Hoorde dat de dagpaardjes vanmiddag binnen hebben gestaan, verklaard dat Don met een weer iest dik been op stal stond, maar gelukkig slonk die wel netjes met stappen, dus hoef me nog geen zorgen te gaan maken ...

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-08 06:24

Hey jo, een passend tuig is net als een passend zadel. Zou dus wel zorgen dat je het koopt onder overeenkomst dat je het terug kan brengen als het niet past.

Ik ga zo weer werken, heb drie weken praktisch niks gedaan en nu moet moet ik weer van acht tot vier gaan werken...Tegenvaller!!

Kimbaie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-08 17:03

Goedemiddag,

Gister heerlijk gereden met mijn horsie! Hij moest van achter flink aan het werk en het resultaat. Achter natter dan voor. Go jij! Go jij! , beetje jammer dat ik hem alleen bijna niet droog kreeg. Bloos

Het weer begint op te knappen, dus dadelijk maar heerlijk naar mijn ventje! Lovers (daar bedoel ik dus mijn paard mee Pling )

bailey94

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-08 18:24

vandaag lekker tussen de buitjes door nog even buiten kunnen rijden Haha! heerlijk hoor, alleen erg harde wind

taverno

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-08 18:33

Ik heb Tence gedeeltelijk in een hoosbui en gedeeltelijk in de zon gelongeerd. Haha!

Ik was voor mijn doen vroeg thuis,er was weer eens een ongeluk gebeurd op het kruispunt aan het eind van de Meer en geerweg,er lag een motor op zijn kant en alles was aan die kant afgezet.

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-08 22:27

Ik heb vandaag weer gewerkt voor het eerst sinds een tijdje..Ik ben gesloopt. een uur heen fietsen 8 uur werken en een uur naar huis fietsen...omkleden eten en werken en vervolgens nog even naar m'n poownies. Pony was kwaad en die beet me eerst flink om vervolgens een behoorlijke tijd met d'r kont naar me toe te staan compleet te negeren. Tag en Flash staan met dikke pötjes en die zijn dus gewoon verkouden, helemaal blij want nou weet ik eindelijk waarom m'n Tag zo sloom is!!!

Kimbaie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-08 08:50

taverno schreef:
Ik heb Tence gedeeltelijk in een hoosbui en gedeeltelijk in de zon gelongeerd. Haha!

Ik was voor mijn doen vroeg thuis,er was weer eens een ongeluk gebeurd op het kruispunt aan het eind van de Meer en geerweg,er lag een motor op zijn kant en alles was aan die kant afgezet.

Ik zag het toen ik aankwam idd. Toen ik weg ging stond er ineens een ambulance e.d. Terwijl toen ik aankwam zag ik niemand op de grond liggen of iets dergelijks. Verward

Ik heb Venga nog in het zonnetje kunnen longeren. Helaas liet het zonnetje zich maar een half uur zien. Boos!

jarrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 13:37

taverno schreef:

Huh wat raar, ik kwam een uurtje later als jij dit bericht geplaatst hebt en toen stond er nog steeds allemaal ambulance en politie enzo... 2 ongelukken? of 1 die erg dramatisch was? Verward Verward Verward

Kimbaie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-08 13:39

denk ongeluk zonder happy ending idd, jarrah.

jarrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 13:40

Ik heb trouwens gister op dimanche van mo_yoshi gereden... vond ik echt superleuk... monique je hebt echt een superfijn dier!! Haha!

Tiff had gisterochtend dikke benen, ik denk dat het is van de overgang van 24/7 bewegen en gras, naar stilstaan en hooi/biks... dus gisterochtend gestapt en in de paddock en gisteravond nog maar even teruggekomen om te stappen, gelukkig waren ze toen alweer netjes dun Lachen
Vanavond weer lekker rijden, heb er zin in Lachen Lachen Lachen

jarrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 13:52

Kimbaie schreef:
denk ongeluk zonder happy ending idd, jarrah.

Ja denk het ook wel ja Sigaar

taverno

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 19:06

Ik heb al weer in de zeikregen staan te longeren,nu compleet in regenpak(jas daarvan is niet helemaal waterdicht heb ik gemerkt)
Vanaf morgen mag ik de draf en de galop op gaan bouwen.

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 22:26

JEEJ! ik heb mijn dikke Pony in de droogte gereden, de boef is nogal fit, maar dat deert niet. Tag d'r beentjes waren al een stuk dunner en die van Flash gaan ook al een stuk beter.

Kimbaie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-08 08:40

Woogy schreef:
JEEJ! ik heb mijn dikke Pony in de droogte gereden, de boef is nogal fit, maar dat deert niet. Tag d'r beentjes waren al een stuk dunner en die van Flash gaan ook al een stuk beter.

jahhhhh, we hebben de omweersbui mooi weten te omzuilen Tong uitsteken

@ jarrah: leuk dat je op dimanche heb gereden.

Kimbaie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-08 15:47

Afbeelding

taverno

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-08 19:24

Goh het was en is nog droog! Haha!
Tence heeft vandaag een poosje mogen draven en ik ben voorzichtig positief.Alleen met van hand veranderen leek hij even wat moeite te hebben.

jSophiaF

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-08 22:05

Vanavond weer met Donna over de dijk gelopen, eindelijk eens wat droger weer. We zijn richting de weg gewandeld en ze was super braaf.
Ze trok wel weer ietjes met haar been, denk dat dat komt omdat we de afgelopen week bar weining hebben kunnen doen.Dinsdag maar even weer advies in winnen ....

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-08 22:10

Onze drie kiddies zijn gelonseerd. Tag is ene ijzer kwijt dus die loopt weer rot, maar morgen is de schoenmaker er weer als alles goed is. Flash had niet heel veel zin in van alles en die voelt zich ook echt nog niet goed hij is ook zo ontzettend moe. Ventje heeft natuurlijk al een vrij zwaar leventje gehad met drie jaar in training staan ook al had hij het nooit slecht issie er wel echt moe van.
Dikke Pony weet eindelijk hoe ze bewegen moet. Die liep als ene zonnetje aan de lons lekker nageeflijk helemaal rond en sjouwen van achteren. Die heeft enorme ogen en het geweldig naar d'r zin.

Ik heb een hoop gezien qua stallen, paarden trainen en onderhouden. De overgang toen ik mijn Pony bij gm zette was heel erg groot, voor haar en voor mij. Het werd me de eerste week ook echt niet in dank afgenomen, maar nu? Ze is fitter en vrolijker dan ooit te voren, ze beweegt geweldig en is eigenlijk gewoon 1000% in orde...Stalletje waar ik haar vandaan heb, waar zij vanaf haar 2de tot haar 8ste levensjaar heeft gestaan zag ik nooit als slecht, ze liep buiten elke dag in de stapmolen en ik reed of longeerde haar, ze werd drie keer per dag gevoerd ik gaf haar zelf hooi waardoor ze 24 uur per dag kon kauwen en deed zelf mesten, ik dacht dat ze best vrolijk was toen...Ik ben zo ontzettend blij dat m'n keuze toch de juiste was. Voor haar is het zo gebleken, mijn Tag is intussen ook al aan het opknappen ondanks dat ze nu beetje ziekies is en psychisch moe van een ontzettend zwaar leven wat ze hiervoor heeft gehad. Onze Flash gaat ook alleen maar beter en beter.
Volgens mij heeft Cees overal boze energie werende dingen hangen die wij niet kunnen zien ofzo...ik zie namelijk nooit een sjaggerijnig of ongelukkig paard op stal...

Heel verhaal, maar moest het gewoon even kwijt Knipoog

DesireeK

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-08 22:47

Wij hebben het er al vaker over gehad Lisa... Het zijn gewoon goede aardstalen Knipoog
Wel top dat alle 3 de paardjes er van opknappen...