Leeuwarder Manege stopt met (losse) lessen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Jobbeltje

Re: Leeuwarder Manege stopt met (losse) lessen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-07 21:02

Er zijn ook plannen voor een heel groot hippisch centrum in Stiens. Hoe en wat allemaal weet ik niet. Hou jullie wel op de hoogte.

JuuLePuuL

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-07 07:16

Ow ja? Meen je niet! Dat zou ideaal zijn! Op korte/langere termijn?

Jobbeltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-07 13:00

Geen idee nog, er heeft een stukje van in de LWD courant gestaan. Ik zal eens kijken of ik die nog kan vinden....

Sandra91

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-07 14:25

Ze gaan een nieuwe nieuwbouwwijk bouwen en daarbij komt een hippisch paardencentrum of een soort van manege.
Maar dat duurt nog wel een paar jaar.

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-07 16:08

Hey, een nieuwe manege, dat zou ideaal zijn! Mis mijn lessen echt heel erg...Boos!
Jammer dat het pas over zo'n lange tijd is... misschien dat ik dan zelf maar iets op stal moet regelen...

@Juul en Lydia, zijn jullie nog bij mariska geweest? Maandag was ze nog ziek... moeten we eigenlijk een kaartje sturen..Haha!

Sandra91

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-07 16:11

Ja reed jij ook op de lwd manege dan en kom je er nog welles Haha!.
Mariska is nog steeds ziek ja praat even voor de andere maar de mensen die van haar les kregen krijgen nu van Babette les Die geeft ook heel leuk les Haha!.

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-07 16:23

Heyhey,
Ja, ik reed dertien jaar op de manege, totdat... Ach, ik heb het ze vergeven Tong uitsteken Kan gelukkig nog lekker blijven rijden en mijn ding doen, wat steeds beter gaat Knipoog
Jij doet nu Dironja? Bevalt het wat? En met de andere ruiters? Ik ben maandag even langs geweest, vriendin van mij doet BigBen en was wel even nieuwschierig..
Heb jij het idee dat er vooruitgang zit in de paarden? Ik was eerlijk gezegt wat teleurgesteld daarover, maar heb natuurlijk alleen maar een les gezien waar ingevallen werd..
Toch vond ik alleen Aranka ( haha ja Lupi, ook ik wordt verliefd.. Tong uitsteken) echt verbeterd, vergeleken met begin Januari. Maar dat kan natuurliijk ook aan mij liggen Knipoog

Lied

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-07 17:46

Halloooo,

Ook weer even een reactie van mij:P
Ik vind de paarden op de manege ook nog wat tegenvallen ja.. De keren dat ik er was vond ik ook alleen Aranka echt goed vooruit gaan. De rest was maar een beetje rondjes aan het rijden en de paarden liepen ook niet super:P Ik wil niemand aanvallen hoor. Misschien moet dat nog komen. Iedereen en ook de paarden moeten denk ik wennen. Ik vind het zelf ook moeilijk om dingen te bednken om te doen als je altijd les hebt en nu ineens voor jezelf moet rijden. Dat gaat vast het komende jaar nog wel beter:)

@RianneH: Jaaaaa, we zijn bij Marisca geweest in Friesche Palen!! Erg leuk! Het gaat daar zn gangetje.. Marisca was idd ziek en toen was ze weer iets beter en toen ging ze door haar rug.. en kon ze dus niks. Gaat nu weer wat beter, maar nog lang niet goed. Dus vandaar dat ze er maandag ook nog niet was:) maar was heel leuk om even alles te zien en bij te kletsen:D Hoe gaat het trouwens met je vriendin en BigBen?? Die vind ik ook heel goed bij elkaar passen:D

Sence

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-07 20:34

De spieren van Kai bij zijn rug, en rondom zijn schoft komen al veel meer omhoog! Ben ik erg blij mee, ik hoop dat uiteindelijk dat ie een lekker gespierd lichaampje heeft! En wat makkelijker zijn rug kan bollen.

JuuLePuuL

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-07 21:38

Bij Marisca was het erg leuk! Ze woont op een mooi plekje, we zijn zelfs blijven eten! Ze was inderdaad ziek en is vorige week door haar rug gegaan, maar dat vertelde lydia ook al...

ff off-topic: Morgen is er een weeralarm afgegeven voor sneeuw... aiii brrrrrr

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-07 22:35

Leuk dat het erg leuk was! Haha!
Ben niet zo blij dat het weeralarm afgegaan is.. zo morgen net naar de paardjes.. Misschien dat ik een auto kan regelen..

Met Laura (=vriendin) gaat het goed. Ik ben maandag en vandaag wezen kijken, vond het maandag wat zwakjes, maar vandaag deed ze het goed Tong uitsteken
Uiteraard even geholpen, en BigBen liep na de galop mooi over zijn rug en kwam langzaamaan wat naar beneden Lachen Zit uiteraard nog veel verbeterpuntjes in, dus het is jammer dat Mariska nog steeds ziek is..

@ Sence, erg goed dat die spieren nu komen Haha! En ik vond het vandaag toch best goed gaan hoor Tong uitsteken, hoewel ik natuurlijk heel erg eng was... Knipoog

Lied

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-07 00:01

Ja precies, je moet het tijd gunnen. Je ziet nu al verbeteringen en dat kan alleen maar beter. En er kunnen ook mindere periodes en dagen tussen zitten, maar dat blijf je houden. Voor je het weet loopt ie als een trein:D

Morgen sneeeeeeeuwww!! Wieeeehoe, elfjes maken:D:D

Sence

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-07 14:01

Hahaha, hij vond je inderdaad wel een beetje eng Haha! Wat een aansteller is het ook Haha! Maar er kunnen dus wel foto’s van hem gemaakt worden tijdens het rijden. Hij schrikt niet heel erg, alleen beetje scheiterig Clown

Sandra91

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-07 14:01

RianneH schreef:
Heyhey,
Ja, ik reed dertien jaar op de manege, totdat... Ach, ik heb het ze vergeven Tong uitsteken Kan gelukkig nog lekker blijven rijden en mijn ding doen, wat steeds beter gaat Knipoog
Jij doet nu Dironja? Bevalt het wat? En met de andere ruiters? Ik ben maandag even langs geweest, vriendin van mij doet BigBen en was wel even nieuwschierig..
Heb jij het idee dat er vooruitgang zit in de paarden? Ik was eerlijk gezegt wat teleurgesteld daarover, maar heb natuurlijk alleen maar een les gezien waar ingevallen werd..
Toch vond ik alleen Aranka ( haha ja Lupi, ook ik wordt verliefd.. Tong uitsteken) echt verbeterd, vergeleken met begin Januari. Maar dat kan natuurliijk ook aan mij liggen Knipoog

Wat leuk dat je mee was en wel jammer ja dat je niet een paard mag of kan leasen maar dus je hebt zo lang op de manege gereden Haha!.
Ja ik doe Dironja en het gaat super het leasen zelf is veel beter voor haar en de paarden gaan echt vooruit het gaat veel beter met ze vind ik zelf krijg ik ook nog les van Dennis daar ben ik heel blij mee Haha!.

Sandra91

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-07 14:05

Ik vind dat de paarden juist vooruit gaan met het rijden Haha!.
Het gaat super met sommige en de lessen zijn ook heel fijn je mag doen wat je zelf wilt en je krijgt alleen aanwijzingen Haha!.

Sence

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-07 14:14

Ik vind het ook véél beter voor de paarden en pony’s zelf dat ze nu gewoon een paar vaste mensen hebben. En dat er niet om de zoveel uur weer iemand anders op rijd.

Het voelt nu ook echt meer als eigen. Als ik ineens iemand bij Kai in de stal zou zien staan, die hem niet least en die zit hem te poetsen bv. (niet dat dat nog is toegestaan) dan zou ik dat echt niet leuk vinden!

JuuLePuuL

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-07 16:04

* Is even stil... Ach gut

Ik rij [o nee, reed Haha! ] al 15 jaar op de manege als het niet meer is en ben opgegroeid als het ware met bepaalde paarden en pony's. Als ik nu op de manege kom dan ga ik bij bepaalde paarden gewoon de stal in, dat kan niemand mij verbieden...

Maar leuk voor iedereen dat je al een band krijgt met je paard! Dat heb ik zelf ook, is erg leuk!
Laatst bijgewerkt door JuuLePuuL op 08-02-07 16:14, in het totaal 3 keer bewerkt

JuuLePuuL

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-07 16:07

IkhouvanChey schreef:
Het gaat super met sommige en de lessen zijn ook heel fijn je mag doen wat je zelf wilt en je krijgt alleen aanwijzingen Haha!.

Je mag zelf doen wat je wilt en krijgt alleen aanwijzingen? Zit er geen doel dan in de lessen waar je naartoe werkt of een duidelijke structuur?

Ik vind de meeste paarden ook niet verbeterd, wat de een erin rijdt, rijdt de ander er weer uit en das het nadeel. Aranka ziet er idd super uit!

JuuLePuuL

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-07 16:15

En wat vinden jullie van Helger?

Sandra91

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-07 16:16

JuuLePuuL schreef:
IkhouvanChey schreef:

Je mag zelf doen wat je wilt en krijgt alleen aanwijzingen? Zit er geen doel dan in de lessen waar je naartoe werkt of een duidelijke structuur?

Ik vind de meeste paarden ook niet verbeterd, wat de een erin rijdt, rijdt de ander er weer uit en das het nadeel. Aranka ziet er idd super uit!

Sorry dit vat ik een beetje raar op want jij hebt geen idee wat er allemaal gebeurt omdat je zelf geen paard least niet raar bedoelt Tong uitsteken.
Ja we hebben een doel in de les dat is logisch alleen je mag meer voor jezelf doen beter dus en je krijgt veel aanwijzingen van wat je beter zou kunnen doen alle paarden zijn juist vooruitgegaan en dat kan ik weten want ik kom er best vaak en het is echt niet zo van wat de een erin rijd rijd de ander eruit want je maakt afspraken en schrijft in het logboek wat je hebt gedaan en dat kunnen de andere ook doen tenminste dat doen wij wij hebben allemaal een beetje dezelfde rijstijl dressuurgericht alleen 2 doen het net ietsjes anders maar het gaat bij ons goed Haha!.

JuuLePuuL

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-07 16:27

Ik heb geen idee van wat er allemaal gebeurd? Ik ga hier maar niet op in geloof ik...

Mooi dat het bij jullie wel goed gaat...

Hoe oud is iedereen op dit topic eigelijk? Ben ik wel benieuwd naar... Haha!

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-07 17:29

Ik ben 18 jaartjes oud Knipoog

Sandra91

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-07 17:43

JuuLePuuL schreef:
Ik heb geen idee van wat er allemaal gebeurd? Ik ga hier maar niet op in geloof ik...

Mooi dat het bij jullie wel goed gaat...

Hoe oud is iedereen op dit topic eigelijk? Ben ik wel benieuwd naar... Haha!

En waarom ga je er niet op in haha nee hoeft ook niet Tong uitsteken.
Nee maar ik zei het alleen maar even dan weet je een beetje hoe het zeg maar echt nu is Haha!.

JuuLePuuL

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-07 17:47

Ik ga er niet op in omdat ik juist wel weet hoe het er nu aan toe gaat en omdat ik het niet nuttig en onzin vind om daar een heel topic mee te vullen.

Volgens mij ben ik de oudste op dit topic... en de wijste natuurlijk Haha! Knipoog

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-07 17:48

Hmm, hoe oud ben je? Lupi (=Judith) is namelijk ook niet meer de jongste Tong uitsteken Lupi is 22