Wie gaat er naar de KNHS instructieweken?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Yvie_Juudje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-10 00:40

Ik heb afgelopen jaar mijn paard elke dag minimaal een uur in de paddock gehad!
Er maken veel minder mensen gebruik van dan je denkt!
En vooral savonds is het erg rustig omdat (de meeste) dan aan de zuip zitten hahahahah

Arielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-10 00:40

Yvie_Juudje schreef:
Ik heb afgelopen jaar mijn paard elke dag minimaal een uur in de paddock gehad!
Er maken veel minder mensen gebruik van dan je denkt!
En vooral savonds is het erg rustig omdat (de meeste) dan aan de zuip zitten hahahahah

Je moet inderdaad het goede tijdstip uitzoeken, niet midden op de dag, want dan wil iedereen 'm erin zetten.

Jolienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-10 00:43

Jahoor 2 in een paddock kan prima. Ik heb t paar jaar terug ook gedaan met mn pony en die van n vriendin, die kenden elkaar niet eens. Wel allebei makkelijk maar ze gingen even kennis maken 1x naar elkaar omhoog gekomen en daarna vonden ze t prima en gingen lekker hun eigen gang en een beetje klieren, is ruimte genoeg voor ;)

En weidegang kunnen ze niet bieden, ze hebben nog niet eens een hecare gras ;) En je rijd idd 2x per dag, die 4,5 dag op het jaar kunnen ze wel hebben hoor!

In de paddock moet je overigens wel zelf doen, dit wordt niet voor je gedaan, je moet ze er ook weer zelf uithalen, laat je ze er 3 uur in staan gaan ze je zoeken als er ook andere mensen willen :P

Jolienn

Re: Wie gaat er naar de KNHS instructieweken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-10 00:45

meteen als je wakker wordt je knol naar buiten smijten en laten staan tot je moet lessen gaat ook goed :) meesten vinden het dan niet zo nodig omdat je dan ook al vrij snel gaat lessen ;) Als je mazzel hebt kun je m er na de les ook weer zo inknallen. Ik had mijne er ook vrij vaak en lang in staan, en toen die vriendin vroeg of k m er uit wilde halen zei k gooi m dr maar bij, tenzij die super dominant is, maar dat ging echt super!

Maar idd als je de goeie tijdstippen hebt kun je m aardig wat uurtjes uithebben :)

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-10 11:06

Eerlijk gezegd vond ik niets irritanter dan paarden die urenlang in de paddock stonden en dat baasjes nergens te bekennen waren, waardoor anderen uberhaupt geen kans krijgen om het paard los te gooien.

anne_joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-10 11:42

Yvie_Juudje schreef:
anne_joy schreef:
Ik weet nog steeds niet of ik nou naar het allround of dressuur kamp zal gaan. Ik denk dat ik als eerste keus het allround kamp doen en dan als tweede keus een dressuurkamp. Dan zie ik wel waar ik heen ga. :+

Alround!!

Leuk voor de afwisseling!
Veel lol is in die week belangrijker vind ik dat het serieuze werk :D
En volgens mij is het die 100 euro verschil ook niet echt waard... :o

Ja ik denk ook dat ik dat ga doen. 100 euro is wel veel verschil.

MeAndManuel schreef:
anne_joy schreef:
Ik weet nog steeds niet of ik nou naar het allround of dressuur kamp zal gaan. Ik denk dat ik als eerste keus het allround kamp doen en dan als tweede keus een dressuurkamp. Dan zie ik wel waar ik heen ga. :+

Allround Ann!! :o
Dan maken we het nog gezelliger dan vorigjaaaaar.

Oke jullie hebben me overtuigd :+ . Ik ga naar de allround. Welke week kies jij als tweede keus?

MeAndManuel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-10 11:43

zelf vond ik ook dat maar weinig mensen hun paarden in de paddock gooide..
Al denk ik zelf dat ze dat wel even lekker vinden..
Die van mij stond ook samen met een andere pony...
Maar als er iemand kwam lieten we die er wel in.. Maar dan wilde wij daarna wel weer..
En in de tussen tijd lieten we ze even grazen ;)

MeAndManuel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-10 11:44

Anne: Yeah *\o/*
Ik kies week 7 als 2e keus..

anne_joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-10 11:52

Oke! Hopelijk gaan we dan nog niet op vakantie. Dan kan ik die ook als tweede keus kiezen.

ankyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-10 11:53

Ik doe niet aan 2e keus :')

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-10 11:53

Ik kan op de knhs site alleen de data en kosten vinden, maar niet meer de uitleg over een bepaalde week enzo. Ben ik nou zo dom, of staat het er echt niet meer op?

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-10 11:54

Ik zit nog wel erg te twijfelen..100 euro verschil voor 1 of 2 extra dressuurlessen vind ik nogal wat..Denk dat ik dan toch voor allround ga...en dan wordt het week 5 of week 11B. Want ik weet nog niet zeker of ik in week 5 op vakantie ben..

Lordino

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-10 12:29

Ik heb een paar vraagjes,

- Hoe zit het met de leeftijden? is er veel leeftijdsverschil? wordt je per leeftijdsgroep ingedeeld, en hoe zit het met de kamers? mag je dat ook zelf kiezen?

- Wat voor kast/opbergruimte krijg je? En wat nou als je spullen er niet in passen?

- 2 lessen op een dag is dat erg intensief voor je pony? Moet je daarvoor thuis voor de tijd rekening mee houden?

- Mag je zelf je stal uitmesten of wordt dat gedaan? Is er onbeperkt stro te gebruiken?

Succubi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-10 12:34

@Lordino:
Je mag zelf je kamer kiezen en met wie (leeftijden verschillen heel erg)
Je krijgt 2 kasten, 1 voor je eigen spullen (portomonee etc) en 1 kast bij je paard (zelf 2 slotjes meenemen). Alles wat je niet kwijt kan moet je zelf een plek voor zoeken.
2 lessen op een dag is pittig. Aanrader om thuis goed de conditie van je paard op peil te houden!
Je moet zelf mesten, je mag elke dag mesten maar je mag ook alleen drollen wippen en aan het eind van de week uitmesten.

Mootje

Lordino:

- Hoe zit het met de leeftijden? is er veel leeftijdsverschil? wordt je per leeftijdsgroep ingedeeld, en hoe zit het met de kamers? mag je dat ook zelf kiezen?
Er zijn van alle leeftijden wel mensen. Kamers mag je zelf kiezen!

- Wat voor kast/opbergruimte krijg je? En wat nou als je spullen er niet in passen?
Een soort highschool locker. Ik leef gewoon uit mijn koffer!

- 2 lessen op een dag is dat erg intensief voor je pony? Moet je daarvoor thuis voor de tijd rekening mee houden?
Ik heb nooit van tevoren extra getraind.

- Mag je zelf je stal uitmesten of wordt dat gedaan? Is er onbeperkt stro te gebruiken?
Je moet zelf uitmesten. Het opstrooien wordt door de mensen van de KNHS gedaan. Ik wip alleen drollen en aan het einde van de week haal ik hem helemaal leeg!

Edit: Tegelijkertijd :D
Laatst bijgewerkt door Mootje op 02-01-10 12:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Succubi

Je word niet op leeftijd ingedeeld in de lessen maar op niveau :)

Lordino

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-10 12:39

Oke maar ik wil graag naar Allround Pony's maar is het dan niet zo dat er alleen maar kinderen van 12/13 lopen?

En zou ik bijvoorbeeld niet naar Allround paarden mogen gaan met mijn pony, ik ben zelf 17

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-10 12:42

Zoals we al zeggen. Er zijn van alle leeftijden wel mensen. Als je nog geen 18 bent ten tijde van de week, mag je niet naar de paardenweek!

Lordino

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-10 12:44

Oke bedankt, en wat ik ook nog wil weten, Mag je je eigen voer meenemen?

anne_joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-10 12:56

Lordino schreef:
Oke bedankt, en wat ik ook nog wil weten, Mag je je eigen voer meenemen?

Ja dat mag volgens mij wel. Dan moet je dat volgens mij bij je stal neerzetten en dan geven ze dat.

enny

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-10 12:58

Ja, dat mag. Dat doe ik dit jaar ook. Vorig jaar niet gedaan en dat is toch niet zo goed bevallen.
Sym is vorig jaar ook elke dag de paddock ingegaan samen met vriendinnetje Ushi van mijn vriendin. Mooi handig!! Soms lukte het zelfs om ze er 2 keer op een dag in te zetten, wel zo fijn.

Lordino

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-10 13:33

Mag je ook met een paard naar de allround pony's? als je zelf onder de 18 bent?

xSiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-10 13:38

Nee, je moet gewoon naar de week (pony's of paarden) waar je zou moeten starten met wedstrijden. ;)
In jouw geval zou je bij de paarden moeten starten, dus moet je ook naar een paarden week :)

Ivet_Bliksem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-10 13:46

Ik denk dat ik week 7 doe als eerste keus
en week 8 allround als 2e keus
:)

fienaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-10 14:59

Passen er eigenlijk 2 zadels in zo een kastje? En poestkist, hoofdstel enz... Of is dat flink proppen?