De Hagenauwers bokken verder als de ruiters van De 4 Hoeven.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

LieZ_Horses

Re: De Hagenauwers bokken verder als de ruiters van De 4 Hoeven.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-08 16:30

Doei!

Moest vandaag voor school moesten we met zo'n school meelopen. Ik en 2 vriedinnen hadden ons ingeschreven voor het ROC ASA in Leusden. Daar moesten we dus van 1 tot 4 heen. Eerst een uur vanaf school daarheen fietsen, en dan ook nog een uur terug! Nagelbijten / Gniffelen Maar het was wel een leuke middag. Het is niet wat ik wil worden, namelijk kapper. Maar een school met dieren had zich niet ingeschreven dus kon je daar niet uit kiezen dus ging ik maar met me 2 vriendinnen mee voor die school, hun willen namelijk kapper worden.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-08 16:37

En? Van gedachten veranderd Lisa? Of wil je nog steeds een dierenopleiding doen?

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-08 16:39

Hihi, Juju probeert de cursor van de muis te pakken Clown Sorry Roos

Mandy_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-08 16:44

haha ik wil ook geen kapper worden hoor lisa!!

@Karin Gefeliciteerd!!
@Sanne oeeh succes dan maar waarom mag je dan niet lager halen?

Donna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-08 16:46

Doei!
Net thuuus, en ga nu weer aan de studie! SO scheikunde en ik MOET 'm goed maken...
Sta best in de verleiding om gewoon naar de HAVO te gaan. Hoef ik niet meer zo te ploegen...

Mandy_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-08 16:49

je moet er wat voor over hebben he donna welk jaar zit je nu dan??

LieZ_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-08 16:49

Nee, ik wil echt geen kapper worden.
Ik houd het lekker bij de dieren! Haha!

SannevdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-08 16:51

@ Do: Even van i-net geplukt. Scroll hier maar even een beetje doorheen, dan heb je idee ervan.

@ Mandy: Omdat je, je straks ook geen fouten kan permiteren. Dadelijk geef je iemand iets teveel van iets en wordt dat diegene (even heel overdreven) fataal. Het kan gebeuren hoor, maar nu neem ik wel gelijk het ergste.

Edit: Do, nu is dit nog simpel wat ik je geef.

Donna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-08 16:54

@ Mandy; Gymnasium 4. Als ik over ga dus nog 2 jaar blokken..

LieZ_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-08 16:57

Trouwens Do, gefeliciteerd met je baan! Haha!

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-08 17:00

d0nnaa_dan schreef:
Doei!
Net thuuus, en ga nu weer aan de studie! SO scheikunde en ik MOET 'm goed maken...
Sta best in de verleiding om gewoon naar de HAVO te gaan. Hoef ik niet meer zo te ploegen...

Ik ben na 4 VWO naar 4 HAVO gegaan. Dat was inderdaad makkelijker, veel had ik al gehad. Maar ik bedacht me ook dat ik als ik havo had hooguit HBO kon doen, of eerst de HBO-propedeuse zou moeten halen voor ik een academische opleiding zou kunnen doen. Aangezien ik de hersens in huis had om VWO te kunnen ben ik het jaar erna naar VWO 5 gegaan (een heel gedoe met een examencommissie, een bepaald cijfergemiddelde enz, dat wil je echt niet, ik was DOOD na dat jaar. Ik weet trouwens niet eens of het nog steeds wel kan in het studiehuis?) Maar als je al weet dat je een HBO-opleiding wil gaan doen zou ik ook naar de havo gaan. Even als ervaringsdeskundige geredeneerd. Ik begrijp je overweging maar als je VWO kunt, waarom zou je het dan niet doen? Ik weet even niet meer in welk jaar je zit Bloos maar het is hooguit nog 1,5 of 2,5 jaar doorbijten, of niet dan? Met VWO kun je altijd nog naar het HBO, andersom wordt al een heel ander verhaal. Kijk naar mijn zusje, die heeft taalwetenschap gestudeerd in Utrecht. Nu doet ze een MBO-opleiding waar ze volgende maand mee klaar is en gaat ze aan de slag. Maar als ze wat anders wil heeft ze altijd nog een goeie opleiding waar ze op kan terugvallen.

En met dit hele verhaal wil ik je niet ompraten, ik wil je alleen wijzen op de "nadelen" van de havo ten opzichte vn VWO. Die je denk ik zelf ook al wel bedacht had Knipoog Vraag je ook eens af waarom VWO eigenlijk Voorbereidend Wetenschappelijk Onderwijs heet. Wil je na school naar het WO?
Laatst bijgewerkt door Koper op 12-03-08 17:05, in het totaal 1 keer bewerkt

Dominiqueee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-08 17:01

Dankje Lisa

@ Sanne: Uh, ik zie geen linkje staan. Tong uitsteken

@ Donna: Je zit toch in 4 VWO? Ik wil het niet erger maken dan het is, maar V5 is echt het moeilijkste jaar! Zelfs m'n broer die nooit wat voor school hoefde te doen, was best druk. Ik ben na 2VWO naar 3HAVO gegaan. Ik kon op zich wel VWO, maar wat ik ervoor moest doen was gewoon niet gezond (dat idee heb ik ook vaak bij Kelly). Heb nooit spijt gehad van m'n beslissing. Lachen

Niet dat ik je hiermee wil demotiveren ofzo maar miss iets om over na te denken...? Weet je al wat je na het VWO wilt gaan doen?
Laatst bijgewerkt door Dominiqueee op 12-03-08 17:05, in het totaal 1 keer bewerkt

Donna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-08 17:05

hestejente schreef:
d0nnaa_dan schreef:
Doei!

Ik ben na 4 VWO naar 4 HAVO gegaan. Dat was inderdaad makkelijker, veel had ik al gehad. Maar ik bedacht me ook dat ik als ik havo had hooguit HBO kon doen, of eerst de HBO-propedeuse zou moeten halen voor ik een academische opleiding zou kunnen doen. Aangezien ik de hersens in huis had om VWO te kunnen ben ik het jaar erna naar VWO 5 gegaan (een heel gedoe met een examencommissie, een bepaald cijfergemiddelde enz, dat wil je echt niet, ik was DOOD na dat jaar. Ik weet trouwens niet eens of het nog steeds wel kan in het studiehuis?) Maar als je al weet dat je een HBO-opleiding wil gaan doen zou ik ook naar de havo gaan. Even als ervaringsdeskundige geredeneerd. Ik begrijp je overweging maar als je VWO kunt, waarom zou je het dan niet doen? Ik weet even niet meer in welk jaar je zit Bloos maar het is hooguit nog 1,5 of 2,5 jaar doorbijten, of niet dan?

Ja, daar zit wat in hoor Knipoog En ik wil diergeneeskunde gaan studeren, dus dat wordt doorbijten&keihard werken. Wat ik ben ook nog wel zo'n zeurpiet die gemiddeld een 8 wilt staan Clown Wat niet lukt, maar ik heb 'n doel!
En bovendien; mijn ouders zouden het niet goed vinden, en ik kan het zelf niet opgeven. Dan heb ik voor niets zo hard lopen knokken! Lachen

Mandy_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-08 17:05

zoo gymnasium dat doe ik je echt niet na

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-08 17:06

Haai!
Tommie werd net helemaal wows van de storm. Hij heeft flink huis gehouden tijdens het longeren haha.

5 april ga ik trouwens nu naar Laurens van Lieren. We hebben nog even de tijd om te oefenen dus. Ik moet hem dan een kwartier voorrijden en mag zelf bedenken hoe ik dat ga doen.

Donna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-08 17:06

@ Do; Nee, 't is echt veel te ziek allemaal. Maar iedereen bij ons zegt juist dat 5 VWO veel chiller is! Lachen Minder uren enzo!

Mandy_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-08 17:08

Annemiek mag je er dan niet voor kiezen om bijv. te zeggen dat je daarvoor even buiten gaat oefenen??

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-08 17:09

d0nnaa_dan schreef:
Ja, daar zit wat in hoor Knipoog En ik wil diergeneeskunde gaan studeren, dus dat wordt doorbijten&keihard werken. Wat ik ben ook nog wel zo'n zeurpiet die gemiddeld een 8 wilt staan Clown Wat niet lukt, maar ik heb 'n doel!
En bovendien; mijn ouders zouden het niet goed vinden, en ik kan het zelf niet opgeven. Dan heb ik voor niets zo hard lopen knokken! Lachen

Als jij naar Utrecht wil heb je VWO nodig. Het is aan jou om te beslissen of je dat ervoor over hebt. En om je uit de droom te helpen: als je dacht dat VWO zwaar was wacht dan maar tot je in de collegezaal zit Whoosh!

Edit: voorbeeldje: "o ja, over 2 weken graag allemaal 2 essays van 800 woorden over twee van de drie onderwerpen (je mag dus niet zelf kiezen Boos! ) op het blaadje dat je zo krijgt. Gebruik ten minste 3 secundaire bronnen" 2 keer per jaar krijg ik voor ieder vak zo'n soort opdracht. Tegelijkertijd. Daar is een gs-map helemaal niks bij, dat ik me destijds zo druk heb gemaakt om dat ding zeg Nagelbijten / Gniffelen *bukt*
Laatst bijgewerkt door Koper op 12-03-08 17:16, in het totaal 2 keer bewerkt

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-08 17:12

d0nnaa_dan schreef:
@ Do; Nee, 't is echt veel te ziek allemaal. Maar iedereen bij ons zegt juist dat 5 VWO veel chiller is! Lachen Minder uren enzo!

Dat klopt. Alleen krijg je per vak een extra grote berg huiswerk mee. Ik moet er wel even bij zeggen dat ik in de 6e bijna nooit op school was en dat ik het centraal schriftelijk in 1 keer heb gehaald. Maar dat was nog in het oude systeem.

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-08 17:13

mAnDyXX schreef:
Annemiek mag je er dan niet voor kiezen om bijv. te zeggen dat je daarvoor even buiten gaat oefenen??

Van te voren mag je een kwartier inrijden. Meer niet helaas Clown

Dominiqueee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-08 17:15

Wat raar. Weet je ook waarom dat niet mag?

Donna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-08 17:18

hestejente schreef:
d0nnaa_dan schreef:

Als jij naar Utrecht wil heb je VWO nodig. Het is aan jou om te beslissen of je dat ervoor over hebt. En om je uit de droom te helpen: als je dacht dat VWO zwaar was wacht dan maar tot je in de collegezaal zit Whoosh!

Ja, maar dát lijkt me leuk! Geef mij een hoofdstuk over cellen en spieren enzo, en 't zit in een uurtje in mijn hoofd Lachen Dat zijn dingen die me intresseren.
Hoe ik een slecht-oplosbaar zout maakt intresseert me niet echt Clown Net als Natuurkunde..
Maar ANW (Algemene Natuur Wetenschappen, combi van natuurkunde en scheikunde en bio) vind ik dan weer hartstikke leuk! Had een 8,5 voor mijn schoolexamen daarvoor. Lachen

@ Do; Denk omdat iedereen z'n paard wel los krijgt na 2 uur. Denk dat het na een kwartiertje het beste beeld geeft hoe iemand normaliter zijn paard rijd Lachen

Mandy_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-08 17:19

AnnemiekvM schreef:
mAnDyXX schreef:

Van te voren mag je een kwartier inrijden. Meer niet helaas Clown

Dat is wel jammer!! ik zag al veel topics over hem!! Ik zag er net trouwens nog een dat ook een haflinger door was!!
Hoop voor jouw ook dat je door mag!!!

LieZ_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-08 17:19

Er is volgens mij ook een shet door. Pipi ofzo! Tong uitsteken

Donna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-08 17:23

Ja, die is van Sanne! Een zusje van een meisje hier op bokt. Die kan vét goed dresuurrijden, niet normaal! Meisje is 12, shet 98 centimeter volgens mij!